Ο κόσμος του τουρισμού: το «υγειονομικό θέατρο» δεν έχει τελειώσει
Photo Credits: Shutterstock/φωτ. αρχείου

Ο κόσμος του τουρισμού: το «υγειονομικό θέατρο» δεν έχει τελειώσει

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Η.Π.Α. ενημέρωσαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον Covid-19 μέσα στον Απρίλιο, λέγοντας ότι ο κίνδυνος εξάπλωσης από τις επιφάνειες  «στις περισσότερες περιπτώσεις» είναι μικρός, ωστόσο το «υγειονομικό θέατρο» δεν έχει τελειώσει.

Αυτή η κίνηση φαίνεται ότι προαναγγέλλει μια αλλαγή στα αυξημένα πρωτόκολλα υγιεινής που εισήχθησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα οποία πολλοί αναλυτές της βιομηχανίας έβλεπαν περισσότερο ως ένα «υγειονομικό θέατρο» παρά μία αποτελεσματική πρακτική. Οι εργαζόμενοι καθάριζαν τους κοινόχρηστους χώρους κάθε ώρα, εταιρείες όπως η Hilton συνεργάστηκαν με μάρκες καθαρισμού όπως η Lysol και οι επισκέπτες ενθαρρύνθηκαν να κάνουν check in από το smartphone τους και να χρησιμοποιήσουν ένα ψηφιακό κλειδί αντί για ένα φυσικό.

Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα και πολλές από αυτές τις πρακτικές καθαρισμού δεν θα εξαφανιστούν σε μία μέρα, λένε οι ειδικοί.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ενώ οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν, οι κρατήσεις είναι ακόμη χαμηλές, επειδή υπάρχει μια τεράστια ομάδα ανθρώπων που εξακολουθούν να μην αισθάνονται άνετα να ταξιδεύουν», δήλωσε ο Dan Ryan, συνιδρυτής της πλατφόρμας υγείας και ασφάλειας της Blue Canary. «Το (υγειονομικό) θέατρο είναι σημαντικό σε κάποιο βαθμό, επειδή είναι ορατό και βοηθά αυτούς τους ανθρώπους να αισθάνονται άνετα».

Τα αμερικανικά ξενοδοχεία την περασμένη εβδομάδα είχαν το υψηλότερο μέσο ποσοστό πληρότητας (μόλις στο 60%) από την αρχή της πανδημίας, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων STR. Τα ποσοστά δεν είναι ακόμα εκεί που οι ξενοδόχοι θέλουν να είναι μακροπρόθεσμα και οι operators δεν πρόκειται να επιστρέψουν στις υγειονομικές στρατηγικές έως ότου υπάρξει μια πιο σταθερή προοπτική ζήτησης.

Η Marriott αναθεωρεί τις νέες οδηγίες του CDC, αλλά δεν έχει «άμεσα» σχέδια να αλλάξει τα υγειονομικά της πρωτόκολλα, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Skift. Η δέσμευση της Hyatt για αυξημένη φροντίδα και καθαριότητα θα παραμείνει σε ισχύ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και μετά.

«Συνεχίζουμε να δίνουμε προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των επισκεπτών και των συναδέλφων μας και να εξετάζουμε συνεχώς τις τελευταίες οδηγίες και πληροφορίες από υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των CDC», δήλωσε εκπρόσωπος της IHG στο Skift. «Δεν έχουμε ανακοινώσει αλλαγές στις πολιτικές ή τις διαδικασίες ως αποτέλεσμα αυτής της νέας έκθεσης των CDC, αλλά συνεχίζουμε να εξετάζουμε και να προσαρμόζουμε τακτικά τις προτάσεις και τις οδηγίες μας»

Η Hilton ανέφερε ότι είναι δυνατή η προσαρμογή, αλλά όχι η πλήρης εγκατάλειψη του προγράμματος.

«Αν και δεν έχουμε τίποτα να ανακοινώσουμε σήμερα, συζητάμε πώς να προσαρμόσουμε το CleanStay στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον», δήλωσε ο Nigel Glennie, αντιπρόεδρος εταιρικών επικοινωνιών στη Hilton. «Οπως πάντα, δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην επιστήμη και στα σχόλια των ιδιοκτητών και των επισκεπτών μας».

Η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής κυριαρχεί επί του παρόντος στην ανάκαμψη, ενώ τα εταιρικά ταξίδια δεν έχουν ακόμη επιστρέψει. Η συνέχιση των πρωτοβουλιών καθαρισμού και ασφάλειας μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για την προσέλκυση ταξιδιωτών.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα προκύψουν αλλαγές στα πρωτόκολλα καθαρισμού του ξενοδοχείου.

«Δεν βλέπω τίποτα να αλλάζει αμέσως», είπε η Jeanne Varney, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Cornell. «Αλλά αυτό που πιθανότατα θα συμβεί με την πάροδο του χρόνου είναι ότι ορισμένα πράγματα, όπως η συχνότητα καθαρισμού, πιθανότατα θα μειωθούν».

Το πρόβλημα έλλειψης εργαζομένων για την κάλυψη της καλοκαιρινής ζήτησης θα επηρεάσει τη συχνότητα των καθαρισμών.

«Υπάρχει κρίση στην αγορά εργασίας, οπότε θα πρέπει πραγματικά να επιστρέψετε σε αυτό που λειτουργεί καλά», δήλωσε ο Chris Wilkerson, συνιδρυτής του Blue Canary. «Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε είναι το τέλος του θεάτρου και να επιστρέψουμε σε αυτό που πραγματικά λειτουργεί».

Οι ενδελεχείς καθαρισμοί που γίνονταν συνήθως τη νύχτα μετακινήθηκαν σε πρωινές ώρες κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας για να προσδώσουν ένα αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες. Αυτού του είδους οι εργασίες πιθανότατα θα επιστρέψουν στη νυχτερινή βάρδια σε κάποιο σημείο.

«Θα καταλήξει σε αυτό που κάθε κατάλυμα πιστεύει ότι πρέπει να δουν οι επισκέπτες του», δήλωσε ο Wilkerson. «Αν πιστεύουν ότι έχουν μια ιδιαίτερα “ευαίσθητη” ομάδα πελατών που αγαπούν την τεχνολογία, θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν φώτα υπεριώδους ακτινοβολίας και (ηλεκτροστατικούς) ψεκαστήρες για να καθαρίσουν γιατί κάνει τους επισκέπτες να νιώθουν πιο άνετα. Πιστεύω ότι αυτά είναι προϊόντα που θα έχουν διάρκεια στον κλάδο; Με τίποτα. Θα φύγουν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα».

Υπάρχουν μερικές πτυχές αυτών των νέων πρωτοκόλλων καθαρισμού και ασφάλειας που είναι εδώ για να μείνουν. Η στροφή σε ανέπαφες λειτουργίες, όπως το check-in και check-out μέσω κινητού, καθώς και τα ψηφιακά κλειδιά δωματίου ενδέχεται να έχουν παρουσιαστεί στην αγορά ως προϊόντα ασφαλείας, αλλά αντιμετωπίζουν παράλληλα τα προβλήματα έλλειψης εργαζομένων πριν από την πανδημία, δήλωσε ο Ryan.

Ενώ μερικοί από τους ηλεκτροστατικούς ψεκαστήρες και τις τεχνικές καθαρισμού υπεριώδους ακτινοβολίας φαίνεται να είναι προσωρινής διάρκειας, μερικά από τα βιομηχανικά υλικά και χημικά καθαρισμού πιθανότατα θα ενσωματωθούν μακροπρόθεσμα.

Όμως η θεατρικότητα ήταν πάντα μέρος τόσο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας όσο και άλλων ταξιδιωτικών τομέων. Ο αρωματικός αέρας στο λόμπι ενός boutique ξενοδοχείου είναι ένα «λειτουργικό θέατρο» που ολοκληρώνει την εμπειρία των επισκεπτών.

Οι πινακίδες στις τουαλέτες που προειδοποιούν τους υπαλλήλους να πλύνουν τα χέρια τους πριν επιστρέψουν στη δουλειά είναι το προ-Covid «υγειονομικό θέατρο».

«Τα περισσότερα από αυτά που αποκαλούνται ως “εμπειρία του επισκέπτη” είναι ένα θέατρο», είπε ο Wilkerson. «Κάθε ξενοδοχείο θα επιλέξει αυτό που χρειάζονται για να προσελκύσουν τον πελάτη που θέλουν».

με πληροφορίες από Skift


Διαβάστε επίσης

Τα 10 καλύτερα ντοκιμαντέρ που μπορείτε να δείτε στο Netflix

Τα παλαιότερα καφέ του κόσμου

Αυτές είναι οι 25 πιο όμορφες παραλίες στον κόσμο

Τα 15 καλύτερα ταξιδιωτικά βιβλία όλων των εποχών

Τα 9 καλύτερα μέρη στην Ευρώπη για να βγει κάποιος στη σύνταξη

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More