Theasys: «Να δούμε την πανδημία ως ευκαιρία ανασύνθεσης του τουριστικού προϊόντος»
Photo Credits: Theasys

Theasys: «Να δούμε την πανδημία ως ευκαιρία ανασύνθεσης του τουριστικού προϊόντος»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η εικονική πραγματικότητα έχει «διεισδύσει» σε κάθε πτυχή της ζωής και διασκέδασής μας. Ο τουρισμός είναι μία από αυτές. Οπως λέει στο Travelestate ο συνιδρυτής της startup επιχείρησης Theasys Διονύσης Γράμψας «θέλουμε να μείνουμε έξω από αυτό;».

Ανέκαθεν ο τουρισμός ήταν άμεσα συνδεδεμένος με την «εικόνα» στη γενική εκδοχή της. Φωτογραφίες, βίντεο, μπροσούρες, κ.α αποτελούν ισχυρά εργαλεία προώθησης και εν δυνάμει πώλησης του τουριστικού προϊόντος. Μια επαυξημένη και πιο διαδραστική εκδοχή όλων των παραπάνω μαζί αποτελούν οι εικονικές περιηγήσεις 360° (VR Tours). Έτσι, με μια εικονική περιήγηση δε θα δεις απλά μια μεμονωμένη εικόνα του ξενοδοχειακού σου δωματίου πριν το επιλέξεις, αλλά θα περιηγηθείς μέσα σε αυτό σαν να βρίσκεσαι ήδη εκεί.

Ειδικά στις μέρες μας και ενώ ο πλανήτης αδημονεί για τη λήξη της κρίσεως που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού, οι επαγγελματίες του τουρισμού ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις προσέγγισης υποψήφιων πελατών που θα κάνουν το προϊόν τους να ξεχωρίσει. Αν δεν μπορείς να ταξιδέψεις «κάπου», τότε το «κάπου» ίσως και να μπορεί να έρθει σε εσένα με τη βοήθεια του VR. Στο άρθρο που ακολουθεί, θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές και τρόπους για να καταδυθείτε στη νέα εικονική πραγματικότητα.

Πόσο δύσκολο είναι να «μπεις στο νόημα» της εικονικής περιήγησης

To Theasys είναι ένα cloud πρόγραμμα δημιουργίας εικονικών περιηγήσεων (360° Virtual Tours). Χρησιμοποιώντας πανοραμικές φωτογραφίες 360° που έχουν τραβηχτεί με οποιαδήποτε one shot 360° κάμερα ή επαγγελματικό εξοπλισμό, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν εκπληκτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας εμπλουτισμένες με media όπως φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα, κλπ.

Η χρήση του προγράμματος δεν απαιτεί γνώσεις φωτογραφίας αλλά ούτε και γνώσεις προγραμματισμού μιας και όλα γίνονται μέσα από ένα εύχρηστο drag n drop περιβάλλον.

To Theasys αποτελεί μια SaaS (Software as a Service) εφαρμογή που σημαίνει ότι δεν αγοράζεις το πρόγραμμα για εγκατάσταση στον υπολογιστή σου (standalone software), αλλά το software τρέχει online, τα δεδομένα σου αποθηκεύονται online και έχεις πρόσβαση τόσο στο πρόγραμμα, αλλά και στα δεδομένα του για όσο χρονικό διάστημα διατηρείς ενεργή τη συνδρομή σου.

Theasys
To Theasys είναι ένα cloud πρόγραμμα δημιουργίας εικονικών περιηγήσεων (360° Virtual Tours). © Theasys

Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι εικονικές περιηγήσεις 360°μπορούν να αποτελέσουν ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing για την τουριστική βιομηχανία είτε αυτό αφορά ξενοδοχεία, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα ή ακόμα και αυτό που πλέον ορίζεται ως experience.

Ομως ποια η ανταπόκριση του ελληνικού κοινού; Τι απορρόφηση έχει η συγκεκριμένη τεχνολογία από τους έλληνες χρήστες; «Με βάση τα δεδομένα χρηστών του Theasys, οι Έλληνες αποτελούν μόλις το 2%» αναφέρει ο συνιδρυτής της εταιρείας Διονύσης Γράμψας. «Άρα, με βάση τη δική μας πλατφόρμα θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι τόσο διαδεδομένη ακόμα στο Ελληνικό κοινό. Ελπίζουμε, ωστόσο, αυτό σύντομα να αλλάξει!».

Βουτήξτε στην πανέμορφη παραλία του Ναυαγίου στη Ζάκυνθο εδώ.

Το μέλλον του Τουρισμού (στην Ελλάδα και το εξωτερικό)

«Όσον αφορά το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα… όπως είχε πει ο Οδυσσέας Ελύτης “Αν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις”. Νομίζω ότι είναι η καταλληλότερη στιγμή να δούμε το πρόβλημα της πανδημίας που έχει πλήξει τον Ελληνικό τουρισμό ως ευκαιρία να ανασυνθέσουμε το τουριστικό προϊόν της χώρας μας» αναφέρει ο Διονύσης και συνεχίζει: «Στα κομμάτια του παζλ εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα θα πρέπει να προσθέσουμε τον πολιτισμό μας, τις τέχνες μας και τους ανθρώπους μας με τη φημισμένη φιλοξενία τους. Έτσι, αντί του “εγώ” θα πρέπει να προτάξουμε το “εμείς” και να διηγηθούμε τις ιστορίες εκείνες που κάθε γωνιά της Ελλάδας έχει να προσφέρει κρατώντας την παράδοση του κάθε τόπου αναλλοίωτη. Οι γενιές ταξιδιωτών της επόμενης μέρας είναι κατά κύριο λόγο οι Millennials και οι Generation Z, γενιές που ταξιδεύουν παιδιόθεν και ως γενιές των social media επιθυμούν να βιώνουν εμπειρίες και να διηγούνται stories.

Theasys
«Νομίζω ότι είναι η καταλληλότερη στιγμή να δούμε το πρόβλημα της πανδημίας που έχει πλήξει τον Ελληνικό τουρισμό ως ευκαιρία να ανασυνθέσουμε το τουριστικό προϊόν της χώρας μας» αναφέρει ο Διονύσης Γράμψας συνιδρυτής της εταιρείας © Theasys

Όντας αισιόδοξος από τη φύση μου θεωρώ ότι έρχονται “χρυσά” χρόνια μετά την πανδημία για τον Ελληνικό τουρισμό αρκεί να μπορέσουμε να τα εκμεταλλευτούμε στο έπακρον και να είμαστε ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια τουριστική σκηνή.  Θεωρώ, πως ο μαζικός τουρισμός σε μεγάλα αστικά κέντρα ανά τον κόσμο θα αργήσει να ανακάμψει, ενώ μπορεί να μην είναι ποτέ ξανά όπως πριν. Αντιθέτως, προορισμοί που φέρνουν τον ταξιδιώτη πιο κοντά στη φύση και την τοπική κουλτούρα με σεβασμό στο περιβάλλον, είναι οι πρώτοι που θα ανακάμψουν» καταλήγει ο Διονύσης.

3 λόγοι που κάποιος επιχειρηματίας θα θελήσει να ενσωματώσει εικονική περιήγηση στην επιχείρησή του;

Αύξηση της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης. Το να προσθέσεις μια εικονική περιήγηση λέει πολλά για την προσωπικότητα και την επαγγελματική κουλτούρα της επιχείρησής σου. Διότι, δε μένεις μόνο σε μια στατική και εξωραϊσμένη συνήθως παρουσίαση αυτής, αλλά την ανοίγεις διάπλατα σε όλους αφήνοντας τους υποψήφιους πελάτες σου να περιηγηθούν σε αυτήν. Το μήνυμα που περνάς είναι ειλικρίνεια, τιμιότητα και διαφάνεια!

Βοηθάς τους υποψήφιους πελάτες σου να επιλέξουν συνειδητοποιημένα τη δική σου επιχείρηση έναντι κάποιας ανταγωνιστικής. Μια εικονική περιήγηση μπορεί να αποτελέσει σημείο κλειδί της έρευνας κάποιου πελάτη μιας και του επιτρέπει να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν σου. Αν για παράδειγμα είσαι ιδιοκτήτης εστιατορίου, με μια εικονική περιήγηση μπορείς εύκολα να μεταφέρεις τη μοναδική ατμόσφαιρα του χώρου σου. Αν είσαι ιδιοκτήτης ξενοδοχείου μπορείς να παρουσιάσεις την άνεση και έμφαση στη λεπτομέρεια του δωματίου σου. Αν είσαι μεσίτης μπορείς να πουλήσεις περισσότερα σπίτια ελαχιστοποιώντας τα φυσικά ραντεβού στο χώρο κατά πολύ.

Προσέλκυση περισσότερων πελατών. Σχεδόν όλοι πια ψάχνουν στο internet πριν αγοράσουν κάτι. Η ύπαρξη μιας εικονικής περιήγησης εκτός από τον παράγοντα ενθουσιασμού (wow factor) που προσφέρει, δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν και να συγκρίνουν την επιχείρησή σας, ακόμη και πελάτες που πιθανότατα δε θα μπορούσαν ποτέ να την επισκεφθούν. Με άλλα λόγια, μια εικονική περιήγηση γκρεμίζει οποιοδήποτε εμπόδιο ανάμεσα σε εσάς και τους πελάτες σας. Ειδικά στον τουρισμό, τα πλεονεκτήματα είναι πολύτιμα.

Theasys
«Θα ρωτήσω όσους αμφισβητούν το value της εικονικής πραγματικότητας: εσείς θέλετε να μείνετε έξω από αυτό;» τονίζει ο Διονύσης Γράμψας. © Theasys

3 τρόποι που κάποιος επιχειρηματίας θα μπορέσει να ενσωματώσει 360 περιηγήσεις στην επιχείρησή του (ανάλογα με τους στόχους που θέτει)

Δημιουργία πιστού αντιγράφου του χώρου με στατικές φωτογραφίες: Αυτό γίνεται με λήψεις πανοραμικών φωτογραφιών του φυσικού χώρου της επιχείρησης, από τις οποίες στη συνέχεια θα δημιουργηθεί η εικονική περιήγηση με χρήση κάποιου προγράμματος όπως το Theasys. Οι λήψεις μπορούν να γίνουν από κάποιον επαγγελματία ή ακόμα και εσάς τους ίδιους με χρήση οποιασδήποτε one shot 360° κάμερας.

Δημιουργία εικονικής περιήγησης με 360° video: Όπως και στην πρώτη περίπτωση το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία εικονικής περιήγησης κάποιου φυσικού χώρου. Στην περίπτωση αυτή, όμως, αντί για στατικές πανοραμικές φωτογραφίες χρησιμοποιούμε 360° video. Η μέθοδος αυτή είναι κατάλληλη για εικονικές περιηγήσεις που απαιτούν κίνηση.

Δημιουργία εικονικής περιήγησης με εικόνες φωτορεαλισμού: Στην περίπτωση αυτή δεν φωτογραφίζουμε το φυσικό χώρο. Οι πανοραμικές φωτογραφίες είναι φωτορεαλιστικές και έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά στον υπολογιστή. Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι αρκετά διαδεδομένη σε αρχιτέκτονες και διακοσμητές που δημιουργούν εικονικές περιηγήσεις χώρων που δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα. Πως θα σας φαινόταν να περιηγηθείτε στο μελλοντικό σας σπίτι ή επιχείρηση που δεν έχετε κατασκευάσει ακόμα;

Τι δείχνουν οι έρευνες για τη χρήση των 360; Τόσο από την πλευρά των χρηστών όσο και από των επιχειρήσεων; 

«Θα σας παραθέσω ορισμένα στατιστικά στοιχεία για τη χρήση των 360° που θεωρώ εντυπωσιακά:

Για πελάτες ηλικίας 18 – 34 ετών υπάρχει 130% μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνουν κράτηση σε δωμάτιο που διαθέτει εικονική περιήγηση.

Οι χρήστες περνούν 5 – 10 φορές περισσότερο χρόνο σε ιστοσελίδες που διαθέτουν εικονική περιήγηση.

50% των ενήλικων χρηστών του internet βασίζεται σε εικονικές περιηγήσεις στη διαδικασία έρευνας και λήψης αποφάσεων.

Οι εικονικές περιηγήσεις διπλασιάζουν το ενδιαφέρον για μια επιχείρηση.

Το 2022 το μέγεθος της αγοράς των Virtual Tour Softwares θα είναι $6,4 δισ.

Μέχρι το 2025, οι εργαζόμενοι θα κάνουν VR εκπαίδευση σε θέματα προστασίας εργατικού δυναμικού και βιομηχανικής ασφάλειας μειώνοντας το οποιοδήποτε ρίσκο κατά 30%».

Theasys
Η ύπαρξη μιας εικονικής περιήγησης εκτός από τον παράγοντα ενθουσιασμού (wow factor) που προσφέρει, δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν και να συγκρίνουν την επιχείρησή σας, ακόμη και πελάτες που πιθανότατα δε θα μπορούσαν ποτέ να την επισκεφθούν. © Theasys

Τι έχετε να πείτε σε όσους αμφισβητούν την αξία που έχουν οι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας;

«Θα απαντήσω παραθέτοντας ένα γεγονός: Το 2014 όταν το Facebook ολοκλήρωσε την εξαγορά της Oculus VR έναντι 2 δις δολαρίων ο Mark Zuckerberg δήλωσε: “Μια μέρα, πιστεύουμε ότι αυτό το είδος καθηλωτικής, επαυξημένης πραγματικότητας θα γίνει μέρος της καθημερινής ζωής για δισεκατομμύρια ανθρώπους”. Και θα ρωτήσω όσους αμφισβητούν το value της εικονικής πραγματικότητας: εσείς θέλετε να μείνετε έξω από αυτό;» τονίζει ο Διονύσης Γράμψας.

3 συμβουλές αύξησης πωλήσεων με VR από την ομάδα του Theasys

Ποιοτικό υλικό και καλό hosting: Όσον αφορά την ποιότητα, αυτό ισχύει και στην απλή φωτογραφία. Προσπαθήστε οι πανοραμικές φωτογραφίες που συνθέτουν το tour σας να είναι όσο πιο ποιοτικές γίνεται. Σίγουρα μια θολή και σκοτεινή φωτογραφία δε θα έχει τα ίδια αποτελέσματα με μια αντίστοιχη ευκρινή και φωτεινή φωτογραφία. Ακόμα, θα πρέπει να θυμάστε ότι κατά κύριο λόγο το tour σας προορίζεται για χρήση στο internet. Οπότε θα πρέπει να «φορτώνει» γρήγορα, το ίδιο δηλαδή που ισχύει για οποιαδήποτε σελίδα στο internet. Στη δεύτερη αυτή περίπτωση το Theasys σάς προσφέρει μια αξιόπιστη λύση βελτιστοποιημένη για virtual tours.

Theasys
Η ομάδα της Theasys (από αριστερά): Διονύσης Γράμψας, Διονύσης Γκούσκος και Ιωάννης Μπαρούνης.

Promotion μέσω των social media: Αν και το tour σας δεν μπορεί να τρέξει στα social media, ωστόσο το Facebook συγκεκριμένα επιτρέπει την προβολή μεμονωμένων πανοραμικών φωτογραφιών κατευθείαν μέσω της πλατφόρμας. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αυξήσετε το engagement στο post σας και άρα να οδηγήσετε περισσότερους πελάτες στο site σας που θα περιέχει ολόκληρη την εικονική περιήγηση.

Ανάρτηση του tour σας στη σελίδα της επιχείρησης στα Google Maps και το Google Street View.

Η ομάδα του Theasys

Το Theasys αποτελείται από μια ομάδα τριών ανθρώπων, το Διονύση Γράμψα, το Διονύση Γκούσκο και τον Ιωάννη Μπαρούνη. Οι δύο πρώτοι είναι συνέταιροι και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες πέραν του Theasys. Διατηρούν γραφείο κατασκευής ιστοσελίδων, online marketing και διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων ενώ επίσης ασχολούνται με την εκμίσθωση και αναβάθμιση τουριστικών μονάδων προς ιδίαν εκμετάλλευση.

Ο Ιωάννης Μπαρούνης, μηχανικός λογισμικού (the brain behind the code), ξεκίνησε πριν από χρόνια να προγραμματίζει και έκτοτε στο μυαλό του είναι η δημιουργία, η συνεχής βελτίωση και παραγωγή νέων δυνατοτήτων σε εφαρμογές όπως το Theasys. Πέραν του Theasys ο Ιωάννης είναι συνέταιρος και Director of Technology σε αμερικάνικη εταιρία που βρίσκεται πίσω από ποικίλα τεχνολογικά projects. Στο Theasys, o Διονύσης Γράμψας ασχολείται με το customer service και το marketing. Ο Ιωάννης Μπαρούνης είναι developer, ενώ ο Γκούσκος Διονύσης ασχολείται με το project management.

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More