H Aegean αλλάζει τις «ενδιάμεσες χρεώσεις» ενισχύοντας ταξιδιωτικά γραφεία και tour operators
Photo Credits: Aegean Airlines/Facebook

H Aegean αλλάζει τις «ενδιάμεσες χρεώσεις» ενισχύοντας ταξιδιωτικά γραφεία και tour operators

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας Aegean Airlines, σχεδιάζει να προσθέσει «ενδιάμεσες χρεώσεις» για εισιτήρια που διατίθενται μέσω των μεγαλύτερων ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών διανομέων του κόσμου, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους tour operators που συνεργάζονται άμεσα μαζί της.

Η αεροπορική εταιρεία ενημέρωσε τους ταξιδιωτικούς πράκτορες ότι, από 1η Ιανουαρίου 2021, θα προσθέσει ένα τέλος 5€ ανά «σκέλος ταξιδιού», σε εισιτήρια που πωλούνται μέσω της Amadeus, της Sabre και της Travelport.

Το «τέλος διανομής στα παγκόσμια συστήματα διανομής» της Aegean, έχει ως στόχο να μειώσει τα «διαφυγόντα κέρδη» που χάνονται από τους παραδοσιακούς μεσάζοντες, ενισχύοντας τις κρατήσεις από τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους tour operators που διατηρούν απευθείας σύνδεση και κανάλι διανομής με την αεροπορική, αλλά και απευθείας από την ιστοσελίδα η τα εκδοτικά γραφεία της εταιρείας.

Ο όμιλος Lufthansa, που πρωτοστάτησε σε τέτοιου είδους προσαυξήσεις πριν από πέντε χρόνια, αύξησε επίσης τις «ενδιάμεσες χρεώσεις» του νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Όταν η Lufthansa εισήγαγε για πρώτη φορά το τέλος, πολλοί αναλυτές υποστήριξαν ότι οι υπόλοιπο αερομεταφορείς δεν θα υιοθετούσαν τη συγκεκριμένη χρέωση, η οποία μπορεί να κάνει τα εισιτήρια ακριβότερα σε σχέση με άλλες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν την ίδια διαδρομή και δεν χρεώνουν παρόμοιο τέλος.

Αεροπλάνο της Aegean στη Θεσσαλονίκη
Η Aegean «υιοθετεί» την πρακτική της Lufthansa, σε μία προσπάθεια να μειώσει τα «διαφυγόντα» κέρδη. © Shutterstock

Ωστόσο, πολλές εταιρείες ακολούθησαν την συγκεκριμένη τακτική. Πιο πρόσφατα, η Signapore Airlines δήλωσε τον Ιούλιο ότι θα προσθέσει επίσης κάποια επιπλέον χρέωση τον Ιανουάριο του 2021. Η επιπλέον επιβάρυνση της British Airways και της Iberia από το 2018 σήμαινε ότι οι χαμηλότεροι ναύλοι ήταν διαθέσιμοι μόνο μέσω των απευθείας «καναλιών» των αερομεταφορέων.

Η πανδημία του COVID-19 φαίνεται ότι ανάγκασε τις αεροπορικές εταιρείες να επανεξετάσουν τα πάντα, συμπεριλαμβανομένης και της «σχέσης» τους με τις ταξιδιωτικές εταιρείες «διανομής».

Σε γενικές γραμμές, οι αερομεταφορείς φαίνεται ότι ανησυχούν για το πόσο τους κοστίζει και πόσο ευέλικτη είναι τελικά οι συνεργασία τους με εταιρείες όπως η Amadeus, η Sabre και η Travelport.

«Οι αερομεταφορείς που σκέφτονταν να απομακρυνθούν από συμφωνίες “πλήρους περιεχομένου” με τις συγκεκριμένες εταιρείες πριν την έξαρση της πανδημίας, συχνά ανησυχούσαν για πολύ σημαντικούς κινδύνου απώλειας εσόδων που σχετίζονταν με μηχανισμούς ανάκτησης κόστους των συστημάτων διανομής, όπως η επιπλέον επιβάρυνση», δήλωσε στο skift o Ντάνεγγερ, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Oystin Partners.

«Τώρα, λόγω του COVID-19, όλα τα σενάρια “χειρότερης περίπτωσης” έχουν επαληθευτεί», πρόσθεσε.

Η ανακοίνωση της Aegean

Με εφαρμογή από 01 Ιανουαρίου 2021 η Aegean καθιερώνει Τέλος Διανομής (DCF) της τάξης των EUR 5.00 ανά σκέλος πτήσης (segment) σε όλα τα εισιτήρια που θα εκδίδονται από τα Παγκόσμια Συστήματα Διανομής (GDS) Amadeus, Sabre και Travelport.

Το πλήρες περιεχόμενο της Aegean χωρίς την προσθήκη του DCF θα είναι διαθέσιμο μέσω:

– Των online και offline ταξιδιωτικών γραφείων και Tour operators που διατηρούν απευθείας σύνδεση και κανάλι διανομής με την αεροπορική
– Της ιστοσελίδας της Aegean: www.aegeanair.com
– Των mobile apps της Aegean
– Των εκδοτηρίων της εταιρείας και του call center

2. Πληροφορίες χρέωσης

– Από την 1η Ιανουαρίου 2021 (ημερομηνία έκδοσης εισιτηρίων) το DCF θα εφαρμόζεται σε κάθε σκέλος πτήσης (segment) εισιτηρίου που εκδίδεται από Παγκόσμιο Σύστημα Διανομής (GDS) και περιέχει πτήση Aegean (Α3).

– Το κόστος ανά σκέλος πτήσης Aegean ανέρχεται σε EUR 5.00 και θα χρεώνεται με τη μορφή φόρου με κωδικό “YR”. Τα συστήματα διανομής θα εφαρμόζουν τη χρέωση αυτόματα κατά την τιμολόγηση και θα περιλαμβάνεται στο BSP reporting & settlement.

– Το DCF θα τιμολογείται σε ευρώ το οποίο θα μετατρέπεται στο ανάλογο τοπικό νόμισμα με την ισχύουσα ισοτιμία.

– Το DCF δεν υπόκειται σε έκπτωση, ενώ δεν θα εφαρμόζεται στα εισιτήρια νηπίων (infant tickets)

– Η χρέωση ισχύει για όλες τις χώρες.

– Το DCF θα εφαρμόζεται μόνο στις αρχικές εκδόσεις και σε περιπτώσεις επανέκδοσης δεν θα χρεώνεται επιπλέον.

– Το DCF θα εφαρμόζεται σε όλα τα RBDs.

– Στα εισιτήρια των ομαδικών κρατήσεων (groups) που θα εκδίδονται από τα GDSs, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτόματης τιμολόγησης, το DCF θα πρέπει να υπολογίζεται και να εφαρμόζεται κατά την κατασκευή του ναύλου.

3. Αλλαγές στο Τέλος Διανομής

Το Τέλος Διανομής θα αξιολογείται κατά διαστήματα με πιθανές αλλαγές στο ύψος χρέωσης.

4. Εξαιρέσεις

Το DCF δεν θα εφαρμόζεται στις εκδόσεις μέσω των απευθείας καναλιών διανομής της Aegean. Επιπλέον το DCF θα εφαρμόζεται μέχρι νεωτέρας μόνο στα εισιτήρια και όχι στα EMDs ή σε άλλα ταξιδιωτικά έγγραφα.

5. Refund

Το DCF θα ακολουθεί τους κανονισμούς του εκάστοτε ναύλου του εισιτηρίου. στις περιπτώσεις των refundable ναύλων το DCF θα είναι επίσης refundable

6. Εισιτήρια που εκδόθηκαν από GDS και στη συνέχεια αλλάχτηκαν από την Aegean.

Στην περίπτωση που το εισιτήριο έχει εκδοθεί από GDS το DCF θα εφαρμόζεται έστω και αν στη συνέχεια έχει γίνει κάποια αλλαγή απευθείας από την Aegean.

7. Έλεγχος

Σε περιπτώσεις παρέμβασης με διαγραφή ή μη χρέωση του DCF θα αποστέλλεται το σχετικό χρεωστικό σημείωμα (ADM) με το ανάλογο τέλος (ADM fee).

8. Απευθείας κανάλια διανομής

Τα απευθείας κανάλια διανομής είναι τα παρακάτω:

– Τα online ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να συνδεθούν απευθείας με την Aegean μέσω XML-API link το οποίο υποστηρίζεται από την Farelogix με χρήση του σχήματος NDC17.2 . Οι πωλήσεις μπορούν στη συνέχεια να διευθετούνται μέσω BSP/ARC ή σε στοκ της Aegean.
– Τα offline ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να συνδεθούν απευθείας με την Aegean μέσω της Farelogix κάνοντας χρήση του εργαλείου κρατήσεων SPRK με διευθέτηση πωλήσεων μέσω BSP/ARC ή σε στοκ της Aegean.
– Οι tour operators μπορούν να συνδεθούν απευθείας με την Aegean μέσω της Quintessence.

9. Aggregators με απευθείας σύνδεση

Η Aegean έχει απευθείας σύνδεση με ένα ευρύ φάσμα Συνεργατών και Aggregators. Η λίστα συνεργατών ενημερώνεται κατά τακτά διαστήματα και είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://el.about.aegeanair.com/travel-agents/helpdesk/

Ερωτήσεις και απαντήσεις

1. Ποια είναι η χρέωση του DCF;

Η χρέωση του DCF ανέρχεται στο ποσόν των EUR 5.00 ανά σκέλος πτήσης Aegean
(Α3 segment) και εφαρμόζεται σε όλα τα σημεία πώλησης (υπόκειται σε Κυβερνητική έγκριση).

2. Σε ποιες περιπτώσεις εφαρμόζεται;

Από την 1η Ιανουαρίου 2021, το DCF θα εφαρμόζεται ανά σκέλος πτήσης (segment) όπου η Aegean συμμετέχει σαν marketing carrier. Εφαρμόζεται σε όλες τις αγορές και αφορά όλους τους ναύλους και RBDs.

Παραδείγματα:
– One way ATH-LON (1 marketed segment): Το DCF εφαρμόζεται μία φορά (Χ1)
– One way FRA-x/ATH-JTR (2 marketed segments): Το DCF εφαρμόζεται δύο φορές (Χ2)
– Round trip ATH-LON-ATH (2 marketed segments): To DCF εφαρμόζεται δύο φορές (x2)
– Round trip FRA-x/ATH-JTR-x/ATH-FRA (4 marketed segments): Το DCF εφαρμόζεται 4 φορές (x4)
– Open Jaw PAR–ATH // HER–PAR (2 marketed segments): Το DCF εφαρμόζεται 2 φορές (x2)

3. Πως θα χρεώνεται το DCF;

Το DCF θα εισάγεται στο πεδίο των φόρων με την ένδειξη “YR” και θα υπολογίζεται αυτόματα τη στιγμή της τιμολόγησης. Με αυτό τον τρόπο κατά την έκδοση θα εφαρμόζεται η χρέωσή του.

4. Εξαιρέσεις

α. Δεν θα υπάρχει χρέωση DCF στα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από:
– Τα σημεία πώλησης της Aegean (Ιστοσελίδα, call center, εκδοτήρια)
– Τα κανάλια απευθείας σύνδεσης μέσω τουFarelogix NDC-XML/API (Online Ταξιδιωτικά Γραφεία).
– Το κανάλι απευθείας σύνδεσης της Aegean Farelogix SPRK (Offline Ταξιδιωτικά Γραφεία)
– Ταξιδιωτικά γραφεία τα οποία χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες Aggregator ο οποίος έχει απευθείας σύνδεση με την Aegean.
– Tour Operators με απευθείας σύνδεση με την Aegean μέσω της Quintessence.

β. Άλλες εξαιρέσεις
– Εισιτήρια νηπίων (infant tickets)
– Ορισμένες χώρες/αγορές ίσως εξαιρεθούν από το DCF για λόγους ρυθμιστικούς. Η σχετική λίστα θα ανακοινωθεί το συντομότερο δυνατόν

5. Είναι κοινή πρακτική η εφαρμογή DCF στις πωλήσεις μέσω GDS;

Ναι, παρόμοια χρέωση εφαρμόζεται από πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

6. Πως μπορώ να αποφύγω τη χρέωση του Τέλους Κόστους Διανομής (DCF);

Το DCF εφαρμόζεται στις κρατήσεις και εκδόσεις που πραγματοποιούνται από τα Παγκόσμια Συστήματα Διανομής (GDS). Στις κρατήσεις και εκδόσεις που πραγματοποιούνται από τα απευθείας κανάλια διανομής δεν εφαρμόζεται. Στην περίπτωση χρήσης απευθείας σύνδεσης μέσω της Farelogix ή Aggregator/IT provider δεν υπάρχει χρέωση DCF και παρέχεται πρόσβαση στο συνολικό περιεχόμενο του προϊόντος της Aegean.

7. Πως μπορώ να συνδεθώ απευθείας με την Aegean;

– Για τη σύνδεση των online γραφείων μέσω NDC-XML/API θα χρειαστεί να απευθυνθείτε στον αντιπρόσωπο πωλήσεων της Aegean που είναι υπεύθυνος για το γραφείο σας. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της σύνδεσης εξαρτάται από τα εμπλεκόμενα μέρη και συνήθως απαιτεί αρκετές εβδομάδες για την έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών.

– Για πρόσβαση στην Farelogix/SPRK τα offline γραφεία μπορούν να αιτηθούν σύνδεση μέσω της ιστοσελίδας της Aegean: https://en.about.aegeanair.com/travel-agents/register/

Το χρονικό διάστημα που απαιτείται είναι 3-5 εργάσιμες ημέρες.

– Για απευθείας σύνδεση των Tour Operators μέσω της Quintessence, θα χρειαστεί να απευθυνθείτε στον αντιπρόσωπο πωλήσεων της Aegean που είναι υπεύθυνος για το γραφείο σας.

8. Που θα μπορώ να βρω ενημερώσεις σχετικά με την πολιτική του DCF;

Οι ενημερώσεις θα είναι διαθέσιμες στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://en.about.aegeanair.com/travel-agents/helpdesk/

9. Θα εφαρμόζεται το DCF σε εισιτήρια τα οποία αρχικά εκδόθηκαν από GDS πριν την 1η Ιανουαρίου 2021 και στη συνέχεια θα επανεκδοθούν από GDS μετά από αυτή την ημερομηνία;

Ναι, σε αυτή την περίπτωση το DCF θα εφαρμοστεί κατά την επανέκδοση.

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More