Επιτροπή Κογκρέσου: ολέθριες οι ευθύνες της Boeing στα δυστυχήματα των 737 Max
Photo Credits: Shutterstock

Επιτροπή Κογκρέσου: ολέθριες οι ευθύνες της Boeing στα δυστυχήματα των 737 Max

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ως τη «φρικτή κλιμάκωση» μηχανικών λαθών, κακοδιαχείρισης και έλλειψης ελέγχου χαρακτήρισαν οι Δημοκρατικοί βουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών της αμερικανικής Βουλής τις δύο θανατηφόρες πτώσεις των Boeing 737 Max σε Ινδονησία και Αιθιοπία, το 2018 και 2019 αντίστοιχα.

Ο βασικός μηχανικός των κινητήρων των Boeing 737 Max δήλωσε στην κατάθεσή του στην επιτροπή ότι αποδέχθηκε μία κρίσιμη αλλαγή στον σχεδιασμό του λογισμικού των αεροσκαφών, παρόλο που δεν ήξερε τις βασικές λεπτομέρειες σχετικά με τη λειτουργία του και μη γνωρίζοντας τις προειδοποιήσεις ότι σε περίπτωση βλάβης του συστήματος, τα αποτελέσματα θα ήταν «καταστροφικά».

Αυτό ακριβώς έγινε τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019, όταν το λογισμικό «κατεύθυνε προς τα κάτω» τις μύτες των δύο αεροπλάνων μην επιτρέποντας στους πιλότους να κάνουν καμία αλλαγή στην πορεία των αεροπλάνων, με αποτέλεσμα να πέσουν και 346 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Η αποδοχή του μηχανικού είναι μία από τις πολλές αποκαλύψεις που συμπεριλαμβάνονται σε νέα έκθεση που κυκλοφόρησε σήμερα από την Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων. Τα έγγραφα αναφέρουν λεπτομερώς πληθώρα κενών στην επίβλεψη, τα οποία επέτρεψαν στους ομοσπονδιακούς ελεγκτές να πιστοποιήσουν ότι τα αεροπλάνα ήταν ασφαλή, παρόλο που στελέχη της Boeing και της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας Federal Aviation Administration (FΑΑ) δεν γνώριζαν επακριβώς τον τρόπο σχεδιασμού των αεροπλάνων.

Μετά από μήνες παρατάσεων από την FAA, τον Μάιο επετράπη στους ερευνητές να δουν ένα προσχέδιο μίας «αναφοράς επίβλεψης» γραμμένη μήνες μετά την πρώτη πτώση του Max στην Ινδονησία. Ο τρόπος με τον οποίο περιγράφονταν οι ενέργειες της Boeing στα χρόνια πριν από τα δυστυχήματα στο προσχέδιο της έρευνας φαίνεται ότι «σόκαρε» τους ερευνητές, σύμφωνα με την Washington Post.

Ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του αρχικού προσχεδίου, το δεύτερο Max 737 έπεσε στην Αιθιοπία.

Η τελική έκθεση της επιτροπής για τα 737 Max είναι η πιο ξεκάθαρη ένδειξη η Boeing ή η ομάδα της FAA που ανέλαβε τον έλεγχο των 737 – θα μπορούσε να έχει ανακαλύψει τα λάθη στο σύστημα των 737 όσο αυτά βρίσκονταν στο στάδιο της παραγωγής.

Ωστόσο, η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί σχετικά με λάθη στο σύστημα Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), το οποίο έχει ταυτοποιηθεί ως ο λόγος που έπεσαν και τα δύο αεροπλάνα.

Η έρευνα αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι της Boeing δέχονταν πιέσεις για να ολοκληρώσουν την παραγωγή των 737 και ότι οι πιλότοι δεν επανεκπαιδεύτηκαν στα 737. Χαρακτηριστικό της πίεσης είναι το γεγονός ότι υπήρχε ένα ρολόι που μετρούσε αντίστροφα στον τοίχου της αίθουσας συσκέψεων της εταιρείας.

Η Επιτροπή της Βουλής κατέληξε ότι τα δύο δυστυχήματα, τα οποία συνέβησαν με διαφορά πέντε μηνών «ήταν η φρικτή κλιμάκωση μίας σειράς λανθασμένων τεχνικών εκτιμήσεων από τους μηχανικούς της Boeing, της έλλειψης διαφάνειας από τη διοίκηση της Boeing και τον ανεπαρκή έλεγχο από την FAA».

με πληροφορίες από Washington Post, New York Times

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More