Οι νέοι είναι το «κλειδί» στην ανάκαμψη του τουρισμού
Photo Credits: Contiki/Facebook

Οι νέοι είναι το «κλειδί» στην ανάκαμψη του τουρισμού

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Παρόλο που πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν επικεντρωθεί μετά την πανδημία στην προσέλκυση εύπορων πελατών που φαίνεται να μπορούν να «αντέξουν» οικονομικά τα πάντα, οι νέοι ταξιδιώτες φαίνεται να είναι το «κλειδί» για μία ευρύτερη, πρώιμη ανάκαμψη του ταξιδιωτικού κλάδου.

Πρόκειται για μια τάση που αντιλαμβάνονται οι ταξιδιωτικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν ξανά.

Πρόσφατες έρευνες της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso φαίνεται να επιβεβαιώνουν τα συγκεκριμένα συμπεράσματα. Το ίδιο ισχύει και για τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών που πετούν με την American Airlines, η οποία δήλωσε ότι την προηγούμενη εβδομάδα σημείωσε σημαντική «μετάβαση» σε πελάτες κάτω των 40 ετών.

Νέοι ταξιδιώτες βγάζουν σέλφι
Οι νέοι φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν ξανά. © Shutterstock

Η Virtuoso ζήτησε από ταξιδιώτες της στα τέλη Ιουνίου να απαντήσουν σε μία απλή ερώτηση: «είστε έτοιμοι να ταξιδέψετε ξανά;». Τα αποτελέσματα από τις απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν αποτύπωσαν ένα πολύ υψηλότερο ενδιαφέρον από νεότερους ταξιδιώτες.

«Η “ετοιμότητα ταξιδιού” ήταν χαμηλότερη για τους ηλικιωμένους ταξιδιώτες. Μόλις το ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο αυτών που ανήκουν στη γενιά του ’50 και του ’60 ήταν έτοιμοι να ταξιδέψουν, ενώ η πλειοψηφία των “Xers” (όσων έχουν γεννηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970), των “Millenians” (γεννημένοι από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως και τα μέσα της δεκαετίας του 1990) και της Γενιάς “Z” ( όσων έχουν γεννηθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000) ήταν έτοιμοι να φύγουν την ίδια στιγμή», τόνισε ο Ντέιβιντ Κόλνερ, ανώτερος αντιπρόεδρος στρατηγικής, σε πρόσφατο διαδικτυακό συνέδριο της εταιρείας.

«Για να κατανοήσουμε πλήρως τα συναισθήματα των καταναλωτών, επαναλάβαμε τη μελέτη στα τέλη Ιουλίου και είχε σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα», πρόσθεσε.

Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ των ηλικιών 18 έως 25, το 84,2% δήλωσε ότι ήταν έτοιμο να ταξιδέψει ξανά. Το ποσοστό μειώθηκε σε περίπου 62% για τους ταξιδιώτες 26 έως 55 ετών και σε 36,2% μεταξύ των ταξιδιωτών από 55 έως 76 ετών.

O Ντέιβιντ Κόλνερ
Ο Ντέιβιντ Κόλνερ, καθώς αναλύει τα στοιχεία της έρευνας στη διάρκεια του συνεδρίου της Virtuoso. © Travel Weekly

Τα στοιχεία δείχνουν ότι όσο νεότεροι είναι οι ταξιδιώτες, τόσο πιο πρόθυμοι είναι να ξαναπραγματοποιήσουν ταξίδια.

«Η ανάκαμψη θα καθοδηγηθεί στις περισσότερες περιπτώσεις από τους νέους μας, που δεν είναι μόνο τολμηροί, αλλά έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να επιστρέψουν στη ζωή τους, είτε αυτό σημαίνει να ανελιχθούν στις δουλειές τους, να μάθουν και να εξερευνήσουν ή απλά να βγουν από τα σπίτια τους», τόνισε ο Αρν Σόρενσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Marriot και εκ των ομιλητών του συνεδρίου.

«Ζω με τα τέσσερα ενήλικα παιδιά μου και μπορώ να σας διαβεβαιώσω από πρώτο χέρι ότι είναι σίγουρα έτοιμα. Αυτή η επιθυμία να ταξιδέψουν, να συλλέξουν εμπειρίες και να συναντηθούν δεν έχει μειωθεί από την κρίση. Είναι ίσως ισχυρότερη από ποτέ», πρόσθεσε.

Επαγγελματίες από όλο το ταξιδιωτικό «φάσμα» φαίνεται ότι έχουν εντοπίσει επίσης την νέα αυτή τάση.

«Βλέπουμε δύο ομάδες να ταξιδεύουν πολύ τον επόμενο χρόνο: άτομα που είναι οικονομικά ανεξάρτητα και “millennials” που έχουν εξοικονομήσει χρήματα», τόνισε η Κάρολ Δημοπούλου, Διευθύνων Σύμβουλος του Learning Journeys.

Νέοι ταξιδιώτες σε διακοπές «πολυτελείας»
Νέοι και εύποροι άνθρωποι θα ταξιδέψουν περισσότερο το 2021. © Shutterstock

Ο Ροντρίγκο Εσπόντα, διευθύνων σύμβουλος του Συμβουλίου Τουρισμού του Λος Κάμπος στο Μεξικό, δήλωσε ότι τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από ταξιδιώτες που αναχώρησαν από την περιοχή δείχνουν ότι το πρώτο κύμα τουριστών που επέστρεψαν στα ταξίδια ήταν νεότεροι και πιο εύποροι από τον μέσο όρο.

Παράλληλα, πολλοί από τους νέους ταξιδιώτες σημείωσαν ότι ήταν επαγγελματικά ανεξάρτητοι ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν την ευελιξία να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής οικονομικών της American Airlines, Βάσου Ράτζα, δήλωσε ότι η βάση πελατών του αερομεταφορέα έχει γίνει πολύ νεότερη από την έναρξη της πανδημίας του COVID-19.

O Ανταμ Αρμστρονγκ, νέος διευθύνων σύμβουλος της ταξιδιωτικής εταιρείας Contiki, που εξυπηρετεί κυρίως νέους ενήλικες, ανέφερε ότι οι συνομιλίες με μία ομάδα 600 νεαρών ερωτηθέντων από όλο τον κόσμο αποκάλυψαν ότι «οι νέοι είναι απελπισμένοι να βγουν και πάλι έξω».

«Δεν ανησυχούν για την αναμονή ενός εμβολίου», πρόσθεσε. «Θέλουν απλώς να ταξιδέψουν ξανά. Ζουν σε έναν εικονικό κόσμο για έξι μήνες και θέλουν απλώς να βγουν έξω».

Δήλωσε επίσης σίγουρος ότι η αγορά των νέων θα είναι αυτή που θα οδηγήσει στην τουριστική ανάκαμψη. «Το θέμα είναι το πότε και όχι το εάν θα συμβεί».

με πληροφορίες από Travelweekly

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More