«Μίλια για δάνεια»: ο νέος τρόπος δανεισμού των αεροπορικών εταιρειών
Photo Credits: Shutterstock

«Μίλια για δάνεια»: ο νέος τρόπος δανεισμού των αεροπορικών εταιρειών

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

H Delta Air Lines είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία που ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει τα αεροπορικά μίλια της για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, με στόχο να αντισταθμίσει το πλήγμα από την πανδημία του COVID-19.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πλάνα της να συγκεντρώσει 6,5 δισεκατομμύρια μέσα από το πρόγραμμά της SkyMiles.

Η Delta ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην έκδοση ιδιωτικών χρεογράφων και θα εισέλθει σε ένα δανειοδοτικό μηχανισμό, εγγυημένο από το πρόγραμμα SkyMiles. Ενώ η Delta έχει ήδη συγκεντρώσει 16,5 δις. δολάρια από την αρχή της πανδημίας, χάνει καθημερινά 27 εκατομμύρια δολάρια, όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Πολ Τζέικομπσον.

Τον Μάρτιο το πακέτο στήριξης της αμερικανικής κυβέρνησης προς τις αεροπορικές εταιρείες έφτασε τα 25 δισ. δολάρια. Στόχος του πακέτου ήταν να μην χρειαστεί οι αεροπορικές να απολύσουν τους εργαζομένους τους μέσα στο καλοκαίρι. Τα χρήματα αυτά όμως πρόκειται να τελειώσουν στο τέλος του Σεπτεμβρίου και οι διαπραγματεύσεις για νέο πακέτο στήριξης έχουν παγώσει. Οι αεροπορικές έχουν ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσουν σε δεκάδες χιλιάδες απολύσεις και αναστολές συμβάσεων στις αρχές του Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, η Delta έχει ανακοινώσει την απόλυση 1.900 πιλότων.

Με την ταξιδιωτική ζήτηση να κινείται στο 30% των επιπέδων της προηγούμενης χρονιά και να δείχνει μικρά σημάδια ανάκαμψης, η επιβίωση των αεροπορικών εξαρτάται από την ικανότητα τους να αυξήσουν τη ρευστότητά τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Μετά την υποθήκευση αεροσκαφών, θέσεων στα αεροδρόμια και κερδοφόρων διαδρομών, οι αεροπορικές έχουν στραφεί στα αεροπορικά μίλια για να εξασφαλίσουν τα δάνεια τους.

Η United Airlines Holdings Inc, συγκέντρωσε 6,8 δισ. δολάρια μέσα από το πρόγραμμα αεροπορικών μιλίων της. Η Spirit Airlines δήλωσε ότι σκοπεύει να συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 850 εκατομμυρίων δολαρίων, χρησιμοποιώντας ως εγγύηση αντίστοιχα προγράμματα.

Η American Airlines έβαλε το πρόγραμμα αεροπορικών μιλίων της ως εγγύηση για το κυβερνητικό δάνειο ύψους 4,8 δισ. δολαρίων που έλαβε. Αν και η Delta θα μπορούσε να λάβει ακόμα 4,6 δισ. δολάρια από το αμερικανικό κράτος, η εταιρεία αποφάσισε να μην αναζητήσει νέα κυβερνητική στήριξη.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών έχει δηλώσει ότι δεν αναμένει η επιβατική ζήτηση να ανακάμψει μέχρι το 2024. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και τα χαμηλά επίπεδα ζήτησης για επαγγελματικά ταξίδια έχουν φέρει στο χείλος της καταστροφής πολλές αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο.

Βασική πηγή εσόδων για τα αεροπορικά μίλια

Οι αεροπορικές εισήγαγαν τα αεροπορικά μιλιά τη δεκαετία του 1980 ως έναν τρόπο να ενθαρρύνουν τους επαγγελματίες να κερδίσουν δωρεάν μετακινήσεις. Η δημοφιλία τους εκτοξεύθηκε τα τελευταία χρόνια και έχουν γίνει μία από τις βασικές πηγές εισόδων για τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι αεροπορικές εταιρείες κερδίζουν από τα αεροπορικά μίλια πουλώντας τα σε τράπεζες και λιανικές επιχειρήσεις που στη συνέχεια ανταμείβουν τους καταναλωτές που παίρνουν νέες πιστωτικές ή κάνουν αγορές. Αυτό σημαίνει ότι αεροπορικές επωφελούνται από κάθε «πέρασμα» των πιστωτικών καρτών στις οποίες συμμετέχουν, ακόμα και αν οι καταναλωτές δεν αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια, αλλά ρούχα. Οι αεροπορικές αναφέρουν ότι τα έσοδα από τα αεροπορικά μίλια ήταν σταθερά ακόμα και μετά τη διακοπή των πτήσεων.

Η Delta αναφέρει ότι οι καταναλωτές της πιστωτικής κάρτας στην οποία συνεργάζεται με την American Express έχουν συνεχίζουν να κάνουν αγορές, ακόμα και αν δεν ταξιδεύουν. Τα επιβατικά έσοδα της Delta μειώθηκαν κατά 60% το πρώτο εξάμηνο του 2020, αλλά η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα έχει έσοδα 1,9 δις. δολάρια από τις πωλήσεις στην American Express, μείωση κάτω του 5% σε σχέση με πέρσι.

Τα προγράμματα των αεροπορικών μιλίων είναι δελεαστικά για τις τράπεζες λόγω των υψηλών εισοδημάτων των μελών τους. Όταν η Delta ανακοίνωσε την ανανέωση με την American Express πέρσι, η Delta δήλωσε ότι περιμένει τα οφέλη από τη συνεργασία να διπλασιαστούν φτάνοντας τα 7 δις. δολάρια ετησίως μέχρι το 2023.

Οι αεροπορικές εδώ και χρόνια τονίζουν ότι δεν είχαν βρει τον κατάλληλο τρόπο να κερδίσουν από τα αεροπορικά μίλια, αλλά φαίνεται ότι τον βρήκαν.

Σε παρόμοιες δύσκολες φάσεις, οι αεροπορικές πούλησαν μεγάλο μέρος των αεροπορικά μιλίων τους στους πιστωτές τους, αλλά αυτή η προσέγγιση δεν είναι ιδανική. Οι αεροπορικές θυσιάζουν μελλοντικές χρηματοδοτικές ροές και το ποσό που μπορεί να συγκεντρωθεί από μόνο μία τράπεζα είναι περιορισμένο, σύμφωνα με πολλά στελέχη αεροπορικών.

Ορισμένες αεροπορικές έχουν πουλήσει μεγάλος μέρος ή ολοκληρωτικά, αλλά οι αμερικανικές εταιρείες είναι διστακτικές, λέγοντας ότι με αυτόν τον τρόπο τα προγράμματα μπορεί να γίνουν λιγότερο κερδοφόρα.

με πληροφορίες από Wall Street Journal

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More