Οι «travel influencers» στην εποχή των κλειστών συνόρων
Photo Credits: doyoutravel/Instagram

Οι «travel influencers» στην εποχή των κλειστών συνόρων

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μπορεί οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έφερε η πανδημία του COVID-19 να ανάγκασαν εκατομμύρια ανθρώπους να αναβάλλουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, οι «travel influencers» ήταν από τα επαγγέλματα που επηρεάστηκαν περισσότερο.

Το επάγγελμα τους φάνταζε μέχρι πριν από λίγους μήνες ως ένα από τα πιο «ονειρεμένα» που υπήρχαν, αφού πληρώνονταν για να πραγματοποιούν μεγάλα ταξίδια σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ συνεχώς μοιράζονταν με τους ακόλουθους τους στα social media στιγμιότυπα από την καθημερινότητα τους σε υπερπολυτελείς πισίνες, σπα και παγκοσμίου φήμης εστιατόρια.

Με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και τη μείωση στο μπάτζετ των διαφημιστικών δαπανών – που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη βιομηχανία των μίντια γενικότερα – είναι πλέον «αποκλεισμένοι» από το βασικό μέσο εξασφάλισης των εσόδων τους: τα ταξίδια. Πως θα καταφέρουν λοιπόν να επιβιώσουν;

«Είχα προγραμματίσει ταξίδια σε Σαουδική Αραβία, Αργεντινή και Ελβετία – όμως όλα ακυρώθηκαν», αναφέρει ο Τζακ Μόρις, που ζει στο Μπαλί αφού πριν από οκτώ χρόνια εγκατέλειψε την εργασία του ως καθαριστής δαπέδων στο Μάντσεστερ, καταφέρνοντας να συγκεντρώσει 2,7 εκατομμύρια ακόλουθους στον λογαριασμό «doyoutravel» στο Instagram.

«Είμαι στο σπίτι μου στο Μπαλί από τον Μάρτιο, κάτι που αποτελεί τεράστια αλλαγή. Πριν από την πανδημία, δεν ήταν ασυνήθιστο να κάνω ταξίδια μεγάλων αποστάσεων κάθε δύο ή τρεις εβδομάδες, ενώ οι συνεργασίες μού απέφεραν περίπου το 50% του εισοδήματος μου», προσθέτει.

Για τη Λονδρέζα Ελι Ανταμς, τη blogger πίσω από το ταξιδιωτικό site The Elle Next Door, οι ταξιδιωτικές ακυρώσεις ξεκίνησαν από τον Μάρτιο. «Επρόκειτο να μιλήσω σε ένα συνέδριο στη Νέα Υόρκη σχετικά με την αξία του influencer marketing και είχα συνεργασίες με τουριστικά συμβούλια και ξενοδοχεία σε Φλόριντα, Λας Βέγκας, Παρίσι, Βενετία και Κέιπ Τάουν. Το ταξίδι ήταν “στον αέρα” για εβδομάδες, όμως φυσικά δεν θα μπορούσε να προχωρήσει», τονίζει.

Καθώς η ζήτηση για ταξίδια μειώθηκε εν μέσω πανδημίας, πολλοί travel influencers είδαν μείωση και στα επίπεδα επιρροής τους στον κόσμο. Για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των ακολούθων τους ζωντανό, αναπροσάρμοσαν σημαντικά το περιεχόμενο τους, προκειμένου αυτό να «αντανακλά» την νέα πραγματικότητα: unboxing βίντεο από ιντερνετικές αγορές, συνταγές μαγειρικής, σκετσάκια στο Tik Tok και συμβουλές για θετική ψυχολογία κατά τη διαμονή στο σπίτι «κατέκλυσαν» τα social media εν μέσω πανδημίας.

«Στην πραγματικότητα είδα μία αύξηση της επιρροής μου. Αυτή ήταν η μοναδική στιγμή στις ζωές μας που όλοι περνούσαμε το ακριβώς ίδιο πράγμα. Το να δείχνω στην κοινότητα μου ότι “είμαι μαζί τους”, μας έφερε πιο κοντά », αναφέρει η lifestyle blogger Ashlee Major Moss.

Με συνεχώς μεταβαλλόμενους αλγόριθμους και νέες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων να εμφανίζονται συνεχώς, η «προσαρμοστικότητα» και η «ευελιξία» δεν είναι φυσικά καινούργιοι όροι για αυτούς που κατάφεραν να κάνουν το «influencing» την κύρια πηγή εσόδων τους. Αυτό φαίνεται να είναι το κλειδί και για όσους ασχολούνται με τα ταξίδια – και έχουν αναγκαστεί να μείνουν σπίτι – προκειμένου να δημιουργήσουν κέρδος από τον αντίκτυπο που έχουν στο κοινό τους.

Ο Μόρις «λάνσαρε» πέρυσι μία νέα σειρά φωτογραφικών φίλτρων, η οποία επιτρέπει στους θαυμαστές του να αναδιαμορφώσουν την εμφάνιση των φωτογραφιών του με περίπου 30 έως 60 δολάρια. Από τα τέλη Αυγούστου, δημιούργησε επίσης μία εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο για smartphone ενώ μία σειρά ρούχων, εμπνευσμένη από την ηλιόλουστη ζωή του στο Μπαλί αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα. Πολλοί, όπως και ο ίδιος ο Μόρις, έχουν αρχίσει να προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες «καθοδήγησης» επί πληρωμή για να βοηθήσουν επίδοξους Instagrammers να «κατακτήσουν» την πλατφόρμα.

Οι συνεργασίες με εταιρείες δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς. Ο Yaya Onalaja-Aliu, ο οποίος πραγματοποίησε μαζί με τη σύντροφο του Lloyd Griffiths περίπου 50 ταξίδια πέρυσι για τις ανάγκες του blog τους Hand Luggage Only, αναφέρει ότι ορισμένες από τις συνεργασίες τους με ταξιδιωτικά «brand» έχουν πλέον στραφεί στον σχεδιασμό μελλοντικών ταξιδιών. «Μέσω αυτών των συνεργασιών, καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε το αρχείο από προηγούμενα ταξίδια για να δώσουμε έμπνευση για μελλοντικά ταξίδια», αναφέρει.

Παράλληλα, ο Ανταμς εξερευνά ταξιδιωτικές επιλογές που βρίσκονται πιο κοντά στο σπίτι: «Δεν αισθάνομαι άνετα να ταξιδέψω, ούτε να διαφημίσω ταξίδια αυτή τη στιγμή. Προτιμώ να “εκμεταλλευτώ” στο έπακρο αυτά που μου προσφέρει το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνεργάζομαι με το Visit London σε μερικά project και ήταν εκπληκτικό να ανακαλύπτω περισσότερα για την πόλη», τονίζει.

Οι influencers που ασχολούνται με ταξίδια φαίνεται ότι παραμένουν αισιόδοξοι για το επαγγελματικό τους μέλλον, καθώς το γεγονός ότι διατηρούν την επαφή τους με το κοινό αλλά και τουριστικά «brand», τους κάνει βέβαιους ότι θα δημιουργήσουν νέες εμπορικές συνεργασίες, όταν η ανθρωπότητα καταφέρει να αφήσει πίσω της την πανδημία.

«Εχω δει πάρα πολύ λίγα χορηγούμενα ταξίδια να πραγματοποιούνται, όμως πιστεύω ότι η συχνότητα των ταξιδιών και των συμφωνιών με εταιρείες θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, όταν ο κόσμος αρχίσει να ανακάμπτει. Αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει στην ανάκτηση της τουριστικής δραστηριότητας, είναι τα άτομα που διαθέτουν κοινό που τα εμπιστεύεται», δηλώνει ο Ανταμς.

Ισως λοιπόν η σημερινή πανδημία να αποτελέσει μία ευκαιρία για τους influencers να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την επιρροή τους, και να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό τους. «Οι καταναλωτές αναζητούν τώρα – περισσότερο από ποτέ – γνήσιο περιεχόμενο. Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία περίοδο όπου οι άνθρωποι εκτιμούν τις αξιόπιστες πηγές και εδώ ακριβώς έγκειται η ευκαιρία των influencers να λάμψουν», καταλήγει ο Μαρκ Τόμσον, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων για την Minor Hotel Group.

με πληροφορίες από The Telegraph

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More