H Booking παραμένει κυρίαρχη, αλλά «έρχονται» Google και Airbnb
Photo Credits: Shutterstock

H Booking παραμένει κυρίαρχη, αλλά «έρχονται» Google και Airbnb

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Αν και τα δημοσιεύματα για την εισαγωγή της Airbnb στο χρηματιστήριο και η πραγματική είσοδος της Google στον χώρο του ταξιδιού κυριαρχούν στα νέα του κλάδου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Booking Holdings παραμένει η μεγαλύτερη καθαρά ταξιδιωτική εταιρεία στο χρηματιστήριο αυτή τη στιγμή.

Για την ακρίβεια, η Booking κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατάταξη της ιστοσελίδας Skift με τις 100 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες του κλάδου που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο.

Επομένως αν και σίγουρα τα «φώτα» συγκεντρώνονται γύρω από το χρηματιστηριακό ντεμπούτο της Airbnb, η Booking Holdins, η οποία είναι στο χρηματιστήριο για πάνω από δύο δεκαετίες κινείται πολύ αξιοπρεπώς στο πλαίσιο της γενικής κατάρρευσης του κλάδου.

Ωστόσο, είναι προφανές ότι δεν είναι όλα ρόδινα για τη Booking.

Τον Αύγουστο, η Booking Holdings ηγείτο των 100 εισηγμένων ταξιδιωτικών εταιρειών συγκεντρώνοντας από την ιστοσελίδα Skift (η οποία συνυπολογίζει διάφορους παράγοντες, όπως το πώς προσαρμόστηκε κάθε εταιρεία στην κρίση του Covid-19, το μέλλον της κ.α.) 72 βαθμούς.

Καμία από τις υπόλοιπες 99 εισηγμένες εταιρείες δεν φάνηκε να αποτελεί ισχυρό ανταγωνισμό για τη Booking.

Εξετάζοντας τις δέκα πρώτες εταιρείες στην κατάταξη η μόνη online εταιρεία εκτός Booking είναι η Amadeus, η οποία βρίσκεται στην 8η θέση με συνολικό σκορ τους 60 βαθμούς.

Η Trip.com Group θα μπορούσε να μπει στη δεκάδα, αλλά τη στιγμή της έκδοσης της λίστας δεν είχε ανακοινώσει τα αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου, όπως και η πλειοψηφία των εταιρειών. Η Expedia Group βρίσκεται πολύ πιο χαμηλά συγκεντρώνοντας συνολικό σκορ 57 στα 100.

Η Booking Holdings κατάφερε να αντισταθμίσει τη μείωση κατά 88% των καθαρών εσόδων της με μία αύξηση 835 εκατομμυρίων δολαρίων στους μετοχικούς της τίτλους.

Skift Health Score
Πηγή: Skift.com

Η Google έχει το προβάδισμα

Η Google δεν είναι μία καθαρά ταξιδιωτική εταιρεία, αλλά το κομμάτι του Google Travel και μόνο είναι αρκετό για να φοβούνται οι ανταγωνιστές της.

Η αλήθεια είναι ότι το κομμάτι των ταξιδιών στην Google είναι ήδη μεγαλύτερο από την Booking και την Expedia. Υπολογίζεται ότι το 12% των διαφημιστικών εσόδων της Google προέρχεται από τον ταξιδιωτικό κλάδο.

Αυτό σημαίνει ότι η Google πιθανότατα συγκέντρωσε έσοδα 19 δισ. δολαρίων το 2019, ξεπερνώντας τα έσοδα της Booking (15 δισ. δολάρια), της Expedia (12 δισ. δολάρια) και της κινεζικής Trip.com Group (5,2 δισ. δολάρια).

Η Booking όμως έχει το πλεονέκτημα στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους (32,3%) έναντι της Google (21,2%).

Η υπηρεσία Google Travel αναβαθμίζεται διαρκώς προσφέροντας δικά της πακέτα πτήσεων και διαμονής σε ξενοδοχεία. Πρόσφατα εισήλθε και τον χώρο της ενοικίασης καταλυμάτων και της οργάνωσης εκδρομών και δραστηριοτήτων.

Οι προκλήσεις για τη Booking

Η Booking, αν και είναι περισσότερο θωρακισμένη απέναντι στη Google από ότι η Expedia και η Tripadvisor, αντιμετωπίζει τις δικές της προκλήσεις.

Από τις 15 Απριλίου, η Moody’s αξιολόγησε την προοπτική της Booking Holdings ως «αρνητική», όπως έκανε και για άλλες εταιρείες του ταξιδιωτικού κλάδου. Η Moody’s ανέφερε ότι η μείωση στις ξενοδοχειακές κρατήσεις μέσω Booking αναμένεται να κινηθεί στα σημερινά επίπεδα μέχρι να ξεκινήσει η ανάκαμψη.

Booking
Ενώ Booking και Airbnb είναι διεθνείς, τα δυνατά τους σημεία είναι σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Η Booking έχει επίσης τη δυνατότητα να προσφέρει πολλούς τύπους καταλυμάτων. Η Airbnb έχει δυνατότερο brand σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο είναι θετικό καθώς εισέρχεται και η Google στο παιχνίδι. © Shutterstock

«Στην περίπτωση που ο COVID-19 δεν περιοριστεί και η ταξιδιωτική ζήτηση δεν ανακάμψει βραχυπρόθεσμα, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος χρηματοδότησης που θα μπορούσε δυνητικά να επηρεάσει την εταιρεία και το 2021», ανέφερε η Moody’s. «Ωστόσο, οι σημερινές τάσεις δείχνουν ότι η ζήτηση για ταξίδια αυξάνεται σε σχέση με τον Απρίλιο».

Η πανδημία οδήγησε ήδη την Booking σε απολύσεις του 25% του προσωπικού. Μερίδα του προσωπικού, ειδικά στα κεντρικά της εταιρείας στην Ολλανδία, πιστεύει ότι η εταιρεία έπρεπε να είχε επενδύσει περισσότερο στο προσωπικό της παρά στην επαναγορά μετοχών μέσα στα χρόνια, η οποία συνήθως οδηγεί σε αυξήσεις της τιμής των μετοχών που με τη σειρά τους οδηγούν σε μπόνους των διευθυντών.

Booking εναντίον Airbnb

Πέραν όμως από την Google ο δεύτερος μεγάλος αντίπαλος της Booking είναι αδιαμφισβήτητα η Airbnb.

Αν η Airbnb όντως εισήχθη στο χρηματιστήριο, τότε ίσως μπορεί να υπάρξει καλύτερη σύγκριση μεταξύ των δύο εταιρειών, αν και οι δύο εταιρείες είναι πολύ διαφορετικές.

Ενώ και οι δύο εταιρείες είναι διεθνείς, τα δυνατά τους σημεία είναι σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Η Booking έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πολλούς τύπους καταλυμάτων, αλλά η Airbnb έχει δυνατότερο brand σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο είναι θετικό καθώς εισέρχεται και η Google στο παιχνίδι.

Στα αρνητικά, όμως, το ξέσπασμα της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα την διακοπή των επενδύσεων της Airbnb στα ξενοδοχεία και άλλους κλάδους.

Πολλά βέβαια θα κριθούν από το αν και πώς θα γίνει το χρηματιστηριακό ντεμπούτο της Airbnb.

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More