«Στο στόχαστρο» της Ε.Ε. τα ρυπογόνα οχήματα
Photo Credits: Shutterstock

«Στο στόχαστρο» της Ε.Ε. τα ρυπογόνα οχήματα

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τη δυνατότητα να ανακαλεί οχήματα και τις πιστοποιήσεις τεχνικής αξιοπιστίας τους και να εκδίδει πρόστιμα στους κατασκευαστές τους, σε περιπτώσεις που παραβιάζουν τα όρια εκπομπών ρύπων της Ε.Ε., θα έχει από σήμερα σύμφωνα με τους νέους κανόνες η Ευρωπαϊκή Eπιτροπή.

Οι νέες αυτές πρακτικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στοχεύουν στην αποφυγή «επανάληψης» του σκανδάλου «dieselgate», το οποίο αφορούσε την αποκάλυψη ότι η Volkswagen εγκατέστησε στα οχήματα που κατασκευάζει ένα σύστημα αναστολής το οποίο απέκρυπτε, σε συνθήκες εργαστηρίου, τις πραγματικές τιμές εκπομπής ρύπων.

Η ΕΕ είχε αρχίσει να αναθεωρεί τους κανόνες το 2013, αλλά ενίσχυσε τα σχέδιά της μετά το συγκεκριμένο σκάνδαλο, το οποίο πυροδότησε δικαστικές υποθέσεις σε όλο τον κόσμο, που κόστισαν στην εταιρεία περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι νέοι κανόνες παρέχουν στην εκτελεστική εξουσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ελέγχει τη συμμόρφωση των αυτοκινήτων, να ανακαλεί παραγγελίες σε ολόκληρο το μπλοκ των 27 χωρών- μελών και να εκδίδει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κατασκευαστές των οποίων τα οχήματα παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές ή την ασφάλεια.

Προηγουμένως, οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Η Επιτροπή δήλωσε ότι αυτό το σύστημα δεν επέτρεψε τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ελαττωματικών αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.

Οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν επίσης να επιτρέψουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, ενδεχομένως να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από ευρωπαίους πελάτες, εάν αγοράσουν μοντέλα τα οποία αργότερα αφαιρούνται από την κυκλοφορία, λόγω των παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ.

Συνήθως εναπόκειται σε μια χώρα της Ε.Ε. να λάβει μέτρα κατά μιας μη συμμορφούμενης αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα, εάν η Επιτροπή κρίνει ανεπαρκείς αυτές τις ενέργειες, μπορεί να προτείνει περαιτέρω διορθωτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της έγκρισης τύπου του οχήματος, τα οποία χρειάζονται πλειοψηφία από χώρες της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι ένα κράτος μέλος δεν μπορεί να τις εμποδίσει.

Η Επιτροπή θα αρχίσει επίσης να διενεργεί ελέγχους οχημάτων και είπε ότι έχει επενδύσει 7 εκατομμύρια ευρώ σε δύο εργαστήρια δοκιμών.

Οι πωλήσεις οχημάτων σημείωσαν πτώση στην Ευρώπη εν μέσω πανδημίας, με τις εγγραφές νέων αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 38% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ – Σπύρο Ρέκκα

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More