H Google εισέρχεται αθόρυβα στον κλάδο των «εμπειριών»
Photo Credits: Shutterstock

H Google εισέρχεται αθόρυβα στον κλάδο των «εμπειριών»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Χωρίς να τραβήξει τα βλέμματα, η Google έκανε πραγματικότητα αυτό που ταξιδιωτικά πρακτορεία και επιχειρήσεις φοβόντουσαν για χρόνια: εγκαινίασε μία νέα διαφημιστή υπηρεσία για προορισμούς και «εμπειρίες» σε συνεργασία με πολλούς μεγάλους «παίκτες» του κλάδου.

Αν και η νέα υπηρεσία είναι ορατή μόνο σε μικρό ποσοστό χρηστών προς το παρόν, περιλαμβάνει πακέτα με εκδρομές και «εμπειρίες» από εταιρείες όπως οι Viator, GetYourGuide και Tiquets.

Οι διαφημίσεις, που παρουσιάζονται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας Skift, εμφανίζονται στην κορυφή των σελίδων αναζήτησης – σε ψηλότερη θέση από τις πληρωμένες διαφημίσεις ή τα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης – και περιλαμβάνουν πέντε εκδρομές και το πρακτορείο που διοργανώνει κάθε μία από αυτές.

Στο παρακάτω screenshot φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο η νέα υπηρεσία της Google παρέχει πληροφορίες για διάφορες δραστηριότητες (“things to do”) στο Βερολίνο, μέσα από πακέτα των εταιρειών GetYourGuide και Viator.

Screenshot της νέας υπηρεσίας της Google
© Skift

Αν και δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμα όλες οι πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας της υπηρεσίας, φαίνεται πως οι χρήστες πατώντας σε μία από τις προτεινόμενες «εμπειρίες» μεταφέρονται στη σελίδα της εταιρείας που το διοργανώνει.

Συμβόλαια πολλών ετών

Οι εταιρείες για να συμμετέχουν στην υπηρεσία πρέπει να συμφωνήσουν σε συμβόλαια μεγάλης χρονικής διάρκειας με τη Google, επιτρέποντας στον τεχνολογικό κολοσσό να χρησιμοποιεί το περιεχόμενο τους.

Η επιλογή που έχουν οι εταιρείες είναι να συνεργαστούν με την Google, κερδίζοντας μεγάλη επισκεψιμότητα και προβολή στις ιστοσελίδες τους ή να μείνουν «εκτός παιχνιδιού».

Ανησυχία από τις ταξιδιωτικές εταιρείες

Μεγάλη μερίδα των ταξιδιωτικών πρακτορείων και εταιρειών πιστεύει ότι με αυτόν τον τρόπο απλά εξυπηρετεί την είσοδο της Google στον κλάδο των «εμπειριών», αναφέρει το Skift.

Οι χρήστες μεταφέρονται από το Google στις σελίδες των Viator ή GetYourGuide, για παράδειγμα, διευκολύνοντας τους πελάτες τους. Ωστόσο, αν οι χρήστες δεν βρουν αυτό που ψάχνουν είναι πιθανό να επιστρέψουν και πάλι στην Google και όχι να περιηγηθούν στις ιστοσελίδες των συνεργαζόμενων εταιρειών.

Το Skift παρουσιάζει ένα παράδειγμα λειτουργίας της υπηρεσίας, αναζητώντας στο Google «πράγματα να κάνει κάποιος στο Αμστερνταμ» και «πράγματα να κάνει κάποιος στο Παρίσι».

Screenshot της νέας υπηρεσίας της Google
© Skift
Screenshot της νέας υπηρεσίας της Google
© Skift

Στην ουσία η Google, ακολουθώντας την ίδια πρακτική με τα αεροπορικά εισιτήρια και τα ξενοδοχεία, τοποθετεί δηλαδή την ταξιδιωτική της υπηρεσία πιο ψηλά στη σελίδα αναζήτησης από τα «μη πληρωμένα» αποτελέσματα.

«Εξερευνούμε διαρκώς νέους τρόπους να βελτιώσουμε την εμπειρία των χρηστών και των διαφημιζόμενων, αλλά δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή», δήλωσε εκπρόσωπος της Google, απαντώντας σε ερώτηση του Skift.

Στα «σκαριά» για πάνω από μία δεκαετία

Ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν να οικοδομήσουν μόνες του τον κλάδο των «εμπειριών» για πάνω από μία δεκαετία – και σε πολλές περιπτώσεις το έχουν καταφέρει.

Η Tripadvisor αγόρασε τη Viator το 2014, η Softbank έχει επενδύσει στις GetYouGuide και Klook, οι οποίες έχουν συγκεντρώσει μεγάλη χρηματοδότηση, η Airbnb εγκαινίασε και αυτή πριν από λίγο καιρό την υπηρεσία της με προτεινόμενες «εμπειρίες», ενώ και επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στα συνέδρια, όπως η Arival, έχουν κάνει παρόμοιες κινήσεις.

Η νέα κίνηση της Google όμως, πιθανότατα θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από οποιαδήποτε άλλη.

Θέματα ανταγωνισμού

Τουριστικές επιχειρήσεις και ιστοσελίδες booking στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, έχουν εκφράσει ανησυχίες στο παρελθόν σχετικά με τις πρακτικές της Google όσον αφορά ταξιδιωτικό κλάδο.

Η εταιρεία σύγκρισης εξοχικών καταλυμάτων προς ενοικίαση, HomeToGo, με έδρα το Βερολίνο, κατέθεσε επίσημη καταγγελία προς την Κομισιόν το Μάρτιο του 2019, σχετικά με τις πρακτικές της Google.

«Η Google αποφάσισε να πάρει μεγάλο μέρος της αγοράς δωρεάν», τονίζει εκπρόσωπος της HomeToGo.

«Το καταφέρνει αυτό, καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο διαφημιστικό χώρο στις σελίδες αναζητήσεων μετά την εμφάνιση των πληρωμένων αναζητήσεων, κατευθύνοντας τους επισκέπτες – που σε άλλη περίπτωση θα επισκέπτονταν ανταγωνιστικές σελίδες – χωρίς κανένα κόστος, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο την προβολή άλλων παρόχων».

Απαντώντας σχετικά με την καταγγελία της γερμανικής εταιρείας, εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι: «Υπάρχουν πλέον περισσότεροι τρόποι από ποτέ να βρει κανείς πληροφορίες στο διαδίκτυο και όσο αφορά τις ταξιδιωτικές αναζητήσεις, οι χρήστες μπορούν εύκολα να επιλέξουν από μία γκάμα εξειδικευμένων ιστοσελίδων, όπως οι Tripadvisor, Kayak, Expedia και άλλες».

«Με το Google Search, στοχεύουμε στην παροχή των πιο σχετικών αποτελεσμάτων, στη δημιουργία της καλύτερης εμπειρίας για τους χρήστες μας παγκοσμίως και στην εξυπηρέτηση – σε επίπεδο επισκεψιμότητας – των ταξιδιωτικών εταιρειών», πρόσθεσε.

Νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι, η Google προέβη και σε «rebranding» της υπηρεσίας Explorer, η οποία πλέον ονομάζεται «Things to do». Η υπηρεσία προς το παρόν είναι εντελώς ενημερωτική και δεν προσφέρει δυνατότητα booking.

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More