Marriott: η τηλεργασία εμποδίζει την ανάκαμψη του ξενοδοχειακού κλάδου

Marriott: η τηλεργασία εμποδίζει την ανάκαμψη του ξενοδοχειακού κλάδου

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα χειρότερα πέρασαν σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Marriott Αρνε Σόρενσον. Η τηλεργασία και η ακύρωση των εταιρικών εκδηλώσεων όμως, δεν βοηθά στην ταχύτερη ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου.

Ο Σόρενσον δήλωσε ότι η ζήτηση και η πληρότητα των ξενοδοχείων της εταιρείας έχει αυξηθεί σε όλες τις χώρες, σε σχέση με την δραματική κατάσταση του Απριλίου. Η ανάκαμψη της Marriott στην Κίνα ξεκίνησε από τις διακοπές με αυτοκίνητο, ενώ σημάδια ανάκαμψης δείχνει και το επαγγελματικό ταξίδι στη χώρα.

Πολλές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον κόσμο όμως έχουν ανακοινώσει ότι οι εργαζόμενοι τους θα συνεχίσουν να δουλεύουν από το σπίτι μέχρι το καλοκαίρι του 2021, γεγονός που θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου.

«Ολοι πρέπει να πάρουμε αποφάσεις για να προστατεύσουμε το προσωπικό μας και να εξασφαλίσουμε ότι δεν διακινδυνεύουμε την υγεία των εργαζομένων μας, αλλά δεν υπάρχει λόγος να αποφασίσουμε τώρα για το δεύτερο τρίμηνο του 2021», τόνισε ο Σόρενσον σε τηλεφωνική διάσκεψη με επενδυτές.

To Marriott Hotel City Center στη Σανγκάι.
To Marriott Hotel City Center στη Σανγκάι. © Shutterstock

Αν και δεν κατονόμασε εταιρείες, ο ισχυρός άνδρα της Marriott, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Skift, είχε στο μυαλό του την πρόσφατη απόφαση της Google, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοί της θα δουλέψουν από το σπίτι μέχρι τον Ιούνιο του 2021, αλλά και την απαγόρευση του Facebook για meetings άνω των 50 ατόμων.

Από τα επαγγελματικά ταξίδια πηγάζει το ένα τρίτο των εσόδων ανά δωμάτιο των πολυτελών ξενοδοχείων στις ΗΠΑ. Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία επεξεργασίας δεδομένων STR, τα επαγγελματικά ταξίδια αντιστοιχούν μεταξύ 22% και 24% της πληρότητας των αμερικανικών ξενοδοχείων.

«Πολύ συχνά βλέπουμε μεγάλες εταιρείες να παίρνουν αποφάσεις για κλείσιμο των γραφείων τους μέχρι του χρόνου», επισημαίνει ο Σόρενσον. «Είναι ενοχλητικό για εμάς, γιατί νιώθουμε ότι αποσύρονται από την οικονομία».

Η νύξη του Σόρενσον συμβαδίζει με τις εκτιμήσεις της πλειοψηφίας των αναλυτών, οι οποίοι προειδοποιούν ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ευάλωτος σε μία νέα ύφεση, καθώς τα έσοδα από τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Τα ταξίδια αναψυχής αντιστοιχούσαν στο 36% των κρατήσεων της Marriott για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2019, ποσοστό που έπεσε μόνο 4% τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, μέχρι να ανέβει και πάλι το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου ενόψει των χειμερινών διακοπών.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους φθάσαμε στον πάτο και τα χειρότερα βρίσκονται πίσω μας», τόνισε ο Σόρενσον.

O CEO της Marriott, Αρνε Σόρενσον
O CEO της Marriott, Αρνε Σόρενσον. © Wikipedia

Η γεωγραφία παίζει ρόλο

Η Marriott βέβαια έχει να καλύψει πολύ έδαφος μέχρι την πραγματική ανάκαμψη.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είχε απώλειες 232 εκατομμυρίων δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας πτώση περίπου 84% στα συνολικά της έσοδα ανά δωμάτιο (βασικός δείκτης απόδοσης του ξενοδοχειακού κλάδου). Αν και η πληρότητα ανεβαίνει σε όλες τις χώρες σε κάποιες χώρες αυξάνεται γρηγορότερα από άλλες.

Στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, στην οποία βρίσκεται το 10% των συνολικών δωματίων της εταιρείας, τα επίπεδα πληρότητας έχουν φθάσει το 60%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αν και τα ταξίδια αναψυχής είναι η βασική πηγή εσόδων προς το παρόν, ο επαγγελματικός τουρισμός έχει αρχίσει να επανέρχεται.

«Η ανάκαμψη στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας υποδεικνύει την αντοχή της ζήτησης εφόσον ο ιός έχει τεθεί ο έλεγχος», αναφέρει ο Σόρενσον. «Αν συνεχιστεί ο σημερινός ρυθμός ανάκαμψης, η αγορά της Κινας θα μπορούσε να προσεγγίσει τα επίπεδα πληρότητας του 2019 μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, ακόμα και αν υποθέσουμε ότι δεν θα υπάρχουν πολλοί ξένοι επισκέπτες».

Συγκρατημένη αισιοδοξία

Ο Σόρενσον είχε σημειώσει τον Ιούνιο ότι οι ΗΠΑ και η Κίνα, παρά τις πολιτικές του διαφωνίες, θα οδηγούσαν την παγκόσμια τουριστική ανάκαμψη, λόγω της μεγάλης τους εγχώριας βάσης. Η Ευρώπη, η οποία βασίζεται περισσότερο στα μεγάλα ταξίδια, θα χρειαστεί περισσότερο για να φθάσει στα επίπεδα του 2019.

Αργότερα όμως μιλώντας στους New York Times, εμφανίστηκε «λιγότερο αισιόδοξος» από ότι στις αρχές του καλοκαιριού λόγω της εξάπλωσης του ιού στις ΗΠΑ. Ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε η συγκρατημένη αισιοδοξία του δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα την απόδοση της εταιρείας.

«Είμαι πιο αισιόδοξος για τον ιό από ότι πριν από ένα μήνα», τόνισε. «Είμαι και πιο αισιόδοξος σχετικά με την ανάκαμψη του τουρισμού και του κλάδου μας».

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More