Summer Drinks: επτά έξυπνα tips για να μην σας «κουβαλάνε» στις διακοπές
Photo Credits: Shutterstock

Summer Drinks: επτά έξυπνα tips για να μην σας «κουβαλάνε» στις διακοπές

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Οι περισσότεροι έχουμε συνδυάσει την κατανάλωση αλκοόλ με ξεγνοιασιά και διακοπές. Τσιπουράκια και μπύρες από το μεσημέρι και κοκτέιλ προς το βράδυ στα πιο γνωστά μπαρ των νησιών. 

Είναι αλήθεια, πως σχεδόν για όλους, το αλκοόλ θεωρείται ένα μέσο χαλάρωσης και ευεξίας. Αυτό εξηγείται σύμφωνα με τον μηχανισμό δράσης της αιθανόλης, της χημικής ονομασίας του αλκοόλ, στο ΚΝΣ (Κεντρικό Νευρικό Σύστημα). Μελέτες έχουν δείξει πως με μικρές δόσεις αλκοόλ, αυξάνεται η σύνθεση και η απελευθέρωση της ντοπαμίνης, η οποία σχετίζεται με το αίσθημα ενθουσιασμού και ευφορίας. Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ ή η απότομη διακοπή του όμως, φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα. 

Παρέα ποτά σκάφος
Οι περισσότεροι έχουμε συνδυάσει την κατανάλωση αλκοόλ με ξεγνοιασιά και διακοπές. © Shutterstock

Το μυστικό κρύβεται στην ποσότητα…

Οι συστάσεις σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχουν ως εξής: 

  • 0-1 μερίδα αλκοόλ / ημέρα για τις γυναίκες (12γρ. αλκοόλ)
  • 0-2 μερίδες αλκοόλ / ημέρα για τους άνδρες (24γρ. αλκοόλ)

Μία μερίδα αλκοόλ γενικά ισούται με 330ml μπίρα ή 120ml κρασί, ή 45ml ουίσκι, βότκα, τζιν ή ρούμι και περιέχει 12 γραμμάρια αλκοόλ. 

Αξίζει να γνωρίζουμε ότι ένα γραμμάριο αλκοόλ, μας αποδίδει 7 θερμίδες, σχεδόν και όσο ένα γραμμάριο λίπους (9 θερμίδες). 

Μεγάλες ποσότητες αλκοόλ (πάνω από τρεις μερίδες/ημέρα) ελλοχεύουν κινδύνους για την υγεία, τη διάθεση αλλά φυσικά και για το βάρος μας. Ο οργανισμός μας αντιμετωπίζει το αλκοόλ σαν τοξίνη.

7 έξυπνα tips για να απολαύσω τα summer drinks στις καλοκαιρινές μου διακοπές: 

1. Ήξερες πως η  περίφημη μαύρη μπίρα τύπου “Guinness” περιέχει 128 θερμίδες ανά 340ml όσο περίπου 2 μπισκότα ολικής ή 3 crackers; Παράγεται κυρίως από δημητριακά ολικής άλεσης και συγκριτικά με τις μπύρες lager, είναι γεμάτη θρεπτικά συστατικά με ένζυμα και αντιοξειδωτική δράση, παρόμοια με το κόκκινο κρασί.

Extra tip: επειδή, η μπύρα αποτελεί πηγή υδατανθράκων, μπορούμε να την συνδυάσουμε με ένα γεύμα που βασίζεται σε πρωτεΐνη ή σαλάτα (στικς αγγούρι-καρότο) και όχι με έξτρα υδατάνθρακες, όπως πατατάκια. 

2. Φυσικά, λέμε ναι στο κρασί και τη σαγκρία. Λίγο κρασί είναι ευεργετικό για όλους. Ειδικά το κόκκινο κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως η ρεσβερατρόλη και οι ανθοκυανίνες, στις οποίες οφείλεται το έντονο κόκκινο χρώμα αλλά και η πλούσια γεύση του. Η προστατευτική του δράση για την καρδιά και τις αρτηρίες είναι πλέον γνωστή, καθώς αναστέλλεται η οξείδωση του πλάσματος του αίματος. Σε θερμίδες δεν είναι καθόλου κακό, αφού ένα ποτηράκι μας προσφέρει 110-130 θερμίδες.

Extra tip: Όσο πιο στυφή και έντονη η γεύση του κρασιού, υποδηλώνεται η ύπαρξη μεγαλύτερης ποσότητας αντιοξειδωτικών, ενώ παράλληλα όσο λιγότερο γλυκό είναι ένα κρασί, τόσο λιγότερα είναι και τα σάκχαρα που περιέχει. 

3. Με τα άλλα ποτά τι γίνεται; Αν αγαπάμε τα λίγο πιο δυνατά ποτά, όπως τζιν, ουίσκι, βότκα, τεκίλα ή και ρούμι αξίζει να πούμε πως μοιράζονται παρόμοιες προδιαγραφές σε θερμίδες. Μία μικρή μερίδα (42,5γρ.) υπολογίζεται σε 97-110 θερμίδες. Ιδανικό είναι να μην τα μπλέκουμε μεταξύ τους. 

Extra tip: Προτιμώ να τα συνδυάζω με πάγο, αραιωμένα με νερό, με σόδα ή και με κάποιο zero αναψυκτικό. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και παράλληλα αποφεύγω να τα συνδυάζω με γλυκά. 

4. Super εντυπωσιακά κοκτέιλ… σίγουρα μπορούν να εκτοξεύσουν τις θερμίδες μας στα ύψη, ενώ παράλληλα δεν μας χορταίνουν. Ωστόσο, υπάρχουν λύσεις και εδώ. Επιλέγουμε κοκτέιλ αραιά, με ένα είδος ποτού και όχι μίξεις, συνδυασμένα με σόδα, τριμμένο πάγο και φρούτα ή λαχανικά. 

Extra tip: δοκίμασε τα κοκτέιλ με καθόλου ή ελάχιστο αλκοόλ ή τύπου μοχίτο, αραιωμένα με lime και λαχανικά. 

5. Η καλή ενυδάτωση καθ’ όλη την περίοδο των διακοπών θα αποτρέψει την αφυδάτωση που προκαλεί η κατανάλωση αλκοόλ. Επίσης, με την κατανάλωση αλκοόλ μειώνεται η παραγωγή της ADH αντι-διουρητικής ορμόνης που δίνει την εντολή να σταματήσει η ούρηση, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη και συχνή αποβολή ούρων από τα νεφρά. Δεν αρκεί λοιπόν να πίνουμε νερό μόνο σε συνδυασμό με το αλκοόλ. 

Παρέα πίνει μπύρες
Οι επιπτώσεις του αλκοόλ αλλάζουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Για αυτό, απολαμβάνουμε με προσοχή. © Shutterstock

6. Ιδανικό είναι να έχουμε φάει ή να τρώμε παράλληλα με το ποτό μας. Αυτό το θέλουμε γιατί το αλκοόλ απορροφάται πιο αργά και ομαλά με την παρουσία τροφής, μειώνοντας τις ανεπιθύμητες ενέργειες του, όπως η ζάλη και οι στομαχικές ενοχλήσεις, ενώ χωρίς την ύπαρξη τροφής, η απορρόφηση είναι άμεση από τα πρώτα κιόλας δύο λεπτά. 

7. Για το τέλος, φροντίζουμε το συκώτι μας. Το μέρος που μεταβολίζεται η μεγαλύτερη ποσότητα του αλκοόλ και γίνεται η αποτοξίνωση του οργανισμού μας. Το γαϊδουράγκαθο είναι ένα βότανο με αντιοξειδωτική δράση για το ήπαρ, λόγω της σιλυμαρίνης,  της δραστικής του ουσίας που επαναφέρει το συκώτι στην αρχική του κατάσταση. Ο κουρκουμάς είναι εξίσου ένα βότανο με αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, προστατευτική για το ήπαρ και όχι μόνo.

Δεν ξεχνάμε πως ο καθένας μας είναι ξεχωριστός, έχει διαφορετικό οργανισμό και οι επιπτώσεις του αλκοόλ διαφέρουν. Για αυτό απολαμβάνουμε με προσοχή. 

Cheers και καλές μας διακοπές!

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More