Τα ξενοδοχεία ως κέντρα πολιτισμικής διπλωματίας
Photo Credits: Shutterstock

Τα ξενοδοχεία ως κέντρα πολιτισμικής διπλωματίας

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα ταξίδια έχουν παγώσει σε όλο τον κόσμο και ο πλανήτης μοιάζει λες και έχει σταματήσει να κινείται. Όταν όμως επιστρέψει σε «κανονικούς» ρυθμούς, ο ανταγωνισμός για το ποια χώρα θα «καλωσορίσει» τους πρώτους τουρίστες στην μετά-κορωνοϊού εποχή είναι μεγάλος.

Οι τυπικές τουριστικές καμπάνιες δεν είναι αρκετές. Τα ξενοδοχεία, τα οποία έχουν κεντρική θέση στην εμπερία μίας επίσκεψης, πρέπει να μπουν στον επίκεντρο μίας νέας στρατηγικής, γράφει ο επικεφαλής στρατηγικής στην διαφημιστική FFNY, Κόλιν Νάγκι σε άρθρο του στην ιστοσελίδα Skift.

Η πολιτισμική διπλωματία για μία χώρα είναι ζωτικής σημασίας. Είναι η «δύναμη» που πηγάζει από την τέχνη, την κουλτούρα, το φαγητό και αμέτρητα άλλα στοιχεία, τα οποία μαζί συνθέτουν την «ψυχή» κάθε τόπου. Συνήθως προβάλλεται μέσα από τα μουσεία ή μέσω τυποποιημένων εμπειριών που τροφοδοτούν το εκάστοτε αφήγημα. Χαρακτηριστικά παράδειγματα είναι το Εθνικό Μουσείο του Κατάρ και τα φημισμένα μουσεία του Λονδίνου.

Αυτού του είδους οι δράσεις σε συνδυασμό με το «εθνικό branding» πακετάρουν το αφήγημα κάθε χώρας στη συσκευασία που θα επιλέξει. Κάποιες φορές όμως η ίδια η εμπειρία είναι δυνατότερη από το περιτύλιγμα.

Είναι σπάνιο η πολιτισμική διπλωματία ή το «brand» μιας χώρας να εκφράζεται μέσα από ένα ξενοδοχείο. Αν όμως το καλοσκεφτoύμε ένα ξενοδοχείο είναι το κατάλληλο μέρος για να πει την ιστορία μιας χώρας από διάφορες γωνίες. Η φιλοξενία, το design, το φαγητό «μιλούν» πολύ περισσότερο για μία χώρα από ένα έκθεμα ενός μουσείου.

Royal Mansour
Περίπου 1.500 τεχνίτες από όλο τον κόσμο δούλεψαν στο Royal Mansour. Λεπτομερώς λαξευμένες ξύλινες επιφάνειες, κομψές χάλκινες γωνίες, μοναδικά χαλιά, εξαιρετικά έπιπλα και επιβλητικά συντριβάνια. Όλα τα στοιχεία έχουν επιμεληθεί οι καλύτεροι τεχνίτες της χώρας. © Shutterstock

Το Royal Mansour στο Μαρακές συγκεντρώνει με ιδανικό τρόπο όλα τα παραπάνω στοιχεία, τονίζει ο Νάγκι. Το ξενοδοχείο άνοιξε το 2010, έπειτα από τρία χρόνια κατασκευών και στόχος του βασιλιά της χώρας ήταν να αναδείξει το μεγαλείο της. Δεν υπήρχε μπάτζετ, μόνο η βασιλική εντολή τα πάντα να κατασκευαστούν με τις υψηλότερες προδιαγραφές.

Περίπου 1.500 τεχνίτες από όλο τον κόσμο δούλεψαν στο πρότζεκτ. Λεπτομερώς λαξευμένες ξύλινες επιφάνειες, κομψές χάλκινες γωνίες, μοναδικά χαλιά, εξαιρετικά έπιπλα και επιβλητικά συντριβάνια. Όλα τα στοιχεία έχουν επιμεληθεί οι καλύτεροι τεχνίτες της χώρας.

Ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου Ζαν-Κλοντ Μεσάν λέει ότι η αρχική πρόθεση δεν ήταν η δημιουργία μίας αποστειρωμένης μουσειακής ατμόσφαιρας. «Ενα ξενοδοχείο στο οποίο μπορείς να περπατήσεις παντού, να αγγίξεις και να νιώσεις τα μάρμαρα, το ξύλο και να δεις τις πανέμορφες στολές του προσωπικού, οι οποίες είναι φτιαγμένες από τους κορυφαίους σχεδιαστές της χώρας. Μπορείς να δεις και να μυρίσεις τα αρώματα να έρχονται από την κουζίνα. Μπορείς να γευτείς ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η χώρα».

Το ξενοδοχείο πέτυχε τον στόχο του και η ατμόσφαιρα που μεταδίδει απέχει πολύ από αυτή ενός μουσείου. Είναι ένα τα καλύτερα διαφημιστικά μηνύματα που μία χώρα έχει δημιουργήσει και η διάδοση του ξενοδοχείου στόμα με στόμα είναι εντυπωσιακή.

Το ίδιο το κτίριο, η εκπαίδευση και η μαροκινή φιλοξενία είναι άλλα στοιχεία πολιτισμικής διπλωματίας . «Το πλάνο από την πρώτη μέρα ήταν να είμαστε ένα από τα πιο όμορφα ξενοδοχεία στον κόσμο. Δεύτερος στόχος ήταν να είμαστε ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο» τονίζει ο Μεσάν.

Ξενοδοχεία ως κέντρα πολιτισμικής διπλωματίας
Η πολιτισμική διπλωματία για μία χώρα είναι ζωτικής σημασίας. Είναι η «δύναμη» που πηγάζει από την τέχνη, την κουλτούρα, το φαγητό και αμέτρητα άλλα στοιχεία, τα οποία μαζί συνθέτουν την «ψυχή» κάθε τόπου. © Shutterstock

«Για να επιτευχθεί αυτό, δεν φτάνει απλά ένα όμορφο κτίριο… Αυτό που χρειάζεται είναι οι άνθρωποι: το προσωπικό και η καλή εξυπηρέτηση. Αυτά πετυχαίνουν το στόχο. Έτσι έχουμε μία πολύ σημαντική αποστολή, όχι μόνο για το ξενοδοχείο, αλλά και για το βασίλειο. Να εκπαιδεύσουμε και αναπτύξουμε τους τοπικούς πόρους και τους ντόποιους. Να τους πάρουμε στα 18 ή 19 τους, μόλις έχουν τελειώσει το κολέγιο και να τους μετατρέψουμε στους καλύτερους του βασιλείου», τονίζει.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ξενοδοχείου είναι πολύ αυστηρό και δέχεται ανθρώπους που ο Μεσαν αναφέρει ότι έχουν μέσα τους το «γονίδιο της φιλοξενίας», τη ζεστασιά και την ενέργεια που απαιτείται για να πετύχουν.

Κάνοντας λοιπόν τα ξενοδοχεία ως κέντρα των καλύτερων εμπειριών της κουλτούρας κάθε χώρας, τα πράγματα γίνονται περισσότερο απτά και δημιουργούνται βαθύτεροι δεσμοί με τους επισκέπτες, επισημαίνει ο Νάγκι. Ίσως ήρθε η ώρα για αρκετές χώρες να αναπτύξουν μία νέα στρατηγική.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More