Hyatt: η Κίνα δείχνει τον δρόμο της τουριστικής ανάκαμψης
Photo Credits: Shutterstock

Hyatt: η Κίνα δείχνει τον δρόμο της τουριστικής ανάκαμψης

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάκαμψη του ξενοδοχειακού κλάδου, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Hyatt Μαρκ Χοπλαμέιζιαν.

Μεγάλη μερίδα αναλυτών υποστηρίζει τους τελευταίους μήνες ότι ο τουριστικός κλάδος δεν πρόκειται να ανακάμψει μέχρι να ανακαλυφθεί μία αποτελεσματική θεραπεία ή ένα εμβόλιο κατά του κορωνοϊού.

Τα αυστηρά μέτρα για τις μετακινήσεις και κοινωνικές επαφές που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση τους πρώτους μήνες της πανδημίας φαίνεται ότι απέδωσαν. Η Κίνα βρίσκεται στην κορυφή των δεικτών ξενοδοχειακής απόδοσης, ενώ η Hyatt έχει ήδη αρχίσει να φιλοξενεί επαγγελματικές εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία της στη χώρα.

«Η Κίνα είναι ένα καλό παράδειγμα ότι η ανάκαμψη των ταξιδιών είναι δυνατή πριν τη θεραπεία ή το εμβόλιο εφόσον ληφθούν ορθές και καλά συντονισμένες πρωτοβουλίες για να μειωθεί αισθητά η μετάδοση του ιού», ανέφερε ο Χοπλαμέιζιαν σε τηλεφωνική σύσκεψη με επενδυτές.

Ο μέσος όρος πληρότητας των ξενοδοχείων της Hyatt στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας – η οποία περιλαμβάνει Χονγκ Κονγκ, Μακάου και Ταϊβάν – ήταν στο 55% για τον Ιούλιο σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία. Ο μέσος όρος για τα ξενοδοχεία στην κεντρική Κίνα ήταν 64%.

Τα νούμερα αναδεικνύουν την ισχυρή ανάκαμψη σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα στις αρχές Φεβρουαρίου (7%). Ο επαγγελματικός τουρισμός έχει επίσης ξεκινήσει να επανέρχεται. Περισσότερο από το 25% της ζήτησης της Hyatt αφορούσε επαγγελματικά ταξίδια, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Μαρκ Χοπλαμέιζιαν
Ο Μαρκ Χοπλαμέιζιαν βραβεύει τον Τόμας Πίτσκερ για τη συμβολή του στον ξενοδοχειακό κλάδο. © Mark Hoplamazian/Twitter

Η βόρεια Κίνα και συγκεκριμένα το Πεκίνο, όπου τον Ιούνιο «ξέσπασε» δεύτερο κύμα κρουσμάτων «ρίχνει» τα ποσοστά της χώρας. Τα επίπεδα πληρότητας στην ανατολική, νότια και δυτική Κίνα, όμως, άγγιξαν τα επίπεδα της περσινής χρονιάς, αναφέρει ο Χοπλαμέιζιαν. «Αυτά τα επίπεδα δεν είναι δυνατά χωρίς κρατήσεις μέσα στην εβδομάδα», πρόσθεσε.

Την άμεση αντίδραση της κινεζικής κυβέρνησης στην πανδημία εξήρε και ο διευθύνων σύμβουλος της Marriott.

Αμερικανοί αναλυτές συνεχίζουν να κάνουν λόγο για στασιμότητα του ξενοδοχειακού κλάδου λόγω του φόβου των περισσότερων επιχειρήσεων να διοργανώσουν μεγάλες εκδηλώσεις μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο. Η Hyatt όμως αναφέρει ανάκαμψη και σε αυτόν τον τομέα, φιλοξενώντας εκδηλώσεις από εταιρείες όπως η BMW, η Volvo και η Gucci.

«Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι», τονίζει ο Χοπλαμέιζιαν. «Οι εξαιρετικές δράσεις των τοπικών μας ομάδων, είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της κινητικότητας στις βραχυπρόθεσμες (transient) κρατήσεις».

Κουβαλώντας το «βάρος» της πανδημίας

Η Hyatt, βέβαια, δεν κατάφερε να «γλιτώσει» από την πανδημία, η οποία έπληξε την κερδοφορία της.

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ο ξενοδοχειακός κολοσσός ανέφερε ζημιές 236 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί σε μείωση 376% σε σχέση με τα έσοδα της αντίστοιχης περίοδου πέρσι. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο που είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης του ξενοδοχειακού κλάδου, σημείωσαν πτώση 90%.

Με σχεδόν 3 δις. δολάρια σε ρευστότητα η εταιρεία είναι ικανή να λειτουργήσει σε αυτά τα επίπεδα για την επόμενη τριετία, αναφέρει η οικονομική διευθύντριά της Τζόουν Μποταρίνι. Η διοίκηση της εταιρείας όμως τονίζει αυτά τα επίπεδα δεν πρέπει να αποτελέσουν νέα «κανονικότητα».

«Το δεύτερο τρίμηνο ήταν δύσκολο αλλά ήταν στα επίπεδα που περιμέναμε», δήλωσε Χοπλαμέιζιαν. «Πιστεύουμε ότι περάσαμε τα χειρότερα και βλέπουμε θετικά σημάδια σε όλο τον κόσμο».

Τα μέτρα που έλαβε η Κίνα για να καταπολεμήσει την εξάπλωση του ιού μπορεί να ήταν επιτυχή, αλλά ο ισχυρός άνδρας της Hyatt υπογράμμισε ότι άλλες χώρες του κόσμου, όπως οι ΗΠΑ, δυσκολεύονται να περιορίσουν τη μετάδοση του ιού. Το γεγονός αυτό εμποδίζει την ανάκαμψη της Hyatt, καθώς τα ξενοδοχεία της στην Κίνα αποφέρουν μόνο το 5% των συνολικών της κερδών.

«Η ανάκαμψη, η οποία σχετίζεται με τον επαγγελματικό τουρισμό στις ΗΠΑ, θα συνεχίσει να είναι δύσκολη», τόνισε. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι η συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια, η οποία θα ακολουθήσει τη μείωση των κρουσμάτων και την ανακάλυψη θεραπείας ή εμβολίου, θα οδηγήσει στην πραγματική ανάκαμψη».

To Grand Hyatt στη Σανγκάι.

Η επόμενη μέρα

Η Hyatt αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία αναμένει ότι ο συνολικός αριθμός κλινών της θα αυξηθεί κατά 4% το 2020, 3% κάτω από τις αρχικές προβλέψεις.

Οι προβλέψεις δεν συμπεριλαμβάνουν την ανάπτυξη που πηγάζει από ανεξάρτητα ξενοδοχεία και ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν το brand της Hyatt – τομέα που ο Χοπλαμέιζιαν και άλλοι CEO του κλάδου έχουν υποδείξει ως βασικό παράγοντα ανάπτυξης μετά την πανδημία.

Η ανάπτυξη μέσα από τέτοιες ενέργειες (conversions) μπορεί να αντισταθμίσει και τις καθυστερήσεις των κατασκευαστικών πρότζεκτ της εταιρείας. «Τα conversions θα είναι το ίδιο παραγωγικά, αν όχι περισσότερο, σε σχέση με πέρσι», τονίσε ο Χοπλαμέιζιαν.

Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες του κλάδου μαθαίνουν να προσαρμόζονται με λιγότερους πόρους. Η Hyatt απέλυσε 1.300 εργαζόμενους τον Μάιο. Η εταιρεία έχει κάνει κινήσεις, όπως τον περιορισμό του προσωπικού και των επιλογών του μενού στα εστιατόριά της, για να μειώσει το κόστος στις περιοχές με χαμηλή ζήτηση.

Η νέα στρατηγική μάρκετινγκ του ξενοδοχειακού κολοσσού εστιάζει στην αύξηση των επισκεπτών που μένουν σε κοντινή απόσταση από τα ξενοδοχεία της.

«Η εστίαση στις τοπικές κοινωνικές και η ισχυρή παρουσία των ομάδων μας είναι ζωτικής σημασία», επισημαίνει ο Χοπλαμέιζιαν. «Η στρατηγική μας βασίζεται στην εμπιστοσύνη και στη σχέση μας με τους πελάτες, οι οποίες είναι πρακτικές παλαιού τύπου που όμως δουλεύουν».

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More