Ταξιδιωτική ασφάλιση: «είναι πραγματικά αναγκαία»;
Photo Credits: Shutterstock

Ταξιδιωτική ασφάλιση: «είναι πραγματικά αναγκαία»;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Εν μέσω της πανδημίας του COVID-19, η ταξιδιωτική ασφάλιση δεν βοήθησε πολλούς ταξιδιώτες να ανακτήσουν το κόστος των ακυρωμένων ταξιδιών τους. Πολλοί λοιπόν αναρωτιούνται, τι πραγματικά πληρώνουν;

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η New York Times, πολλοί ταξιδιώτες το τελευταίο διάστημα αξίωσαν αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές, για τα ταξίδια που αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.

Ανακάλυψαν όμως, ότι η ταξιδιωτική ασφάλιση δεν κάλυπτε τις αναβολές ταξιδιών που προκλήθηκαν λόγω των νέων υγειονομικών συνθηκών.

Η Σούζαν Τόου, από τη Νέα Υόρκη, αποζημιώθηκε με 270$ από την ταξιδιωτική ασφαλιστική InsureMyTrip.com, για μία αναβληθείσα εκδρομή στο εθνικό πάρκο «Yosemite» στην Καλιφόρνια, η οποίο της κόστισε 5.000$.

«Δεν διακινδυνεύουν ούτε μία δεκάρα, γιατί δεν πληρώνουν ούτε ένα σεντ», ανέφερε.

Για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν εν μέσω των σημερινών απρόβλεπτων συνθηκών, το ερώτημα για το αν αξίζει τελικά να αποκτήσουν κάποια ταξιδιωτική ασφάλιση, φαντάζει δυσεπίλυτο.

Από τη μία, η απρόβλεπτη φύση της πανδημίας δημιουργεί μία αίσθηση αβεβαιότητας για όλα τα προγραμματισμένα ταξίδια. Όμως, από τη στιγμή που η ασφάλιση δεν βοήθησε στο πρώτο «κύμα» ακυρώσεων ταξιδιών εξαιτίας της πανδημίας, πολλοί αναρωτιούνται αν παρέχει τελικά κάποια ουσιαστική «προστασία».

Ασφάλιση
Για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν, το ερώτημα για το αν αξίζει τελικά να αποκτήσουν κάποια ταξιδιωτική ασφάλιση, φαντάζει δυσεπίλυτο. ©Shutterstock

«Η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι μία μορφή ασφάλειας, που πάντοτε δημιουργούσε προβλήματα», αναφέρει η Κάρμεν Μπάλμπερ, εκτελεστική διευθύντρια του Consumer Watchdog, μίας μη κερδοσκοπικής ομάδας που προστατεύει τους καταναλωτές.

«Είναι πολύ λιγότερο ρυθμιζόμενη από άλλους τύπους ασφάλισης, και τείνει να περιλαμβάνει εξαιρέσεις για πράγματα για τα οποία, οι καταναλωτές θεωρούν ότι καλύπτονται», συμπληρώνει.

Η πολιτική ακυρώσεων περιλαμβάνει συνήθως πολύ συγκεκριμένους, απρόβλεπτους λόγους, για να θεωρηθεί ασφαλιστικά «καλυπτόμενη» μία ακύρωση ταξιδιού.

Κάποιοι από αυτούς, μπορεί να είναι μία ενδεχόμενη ασθένεια που αποτρέπει την την πραγματοποίηση του ταξιδιού, κάποιος θάνατος στο οικογενειακό περιβάλλον, η απώλεια θέσεως εργασίας κ.α.

Όμως, όταν μία απειλή αναγνωριστεί επίσημα, οι καταναλωτές δεν είναι ασφαλισμένοι, όταν προγραμματίζουν τις διακοπές τους, γνωρίζοντας για την αυξημένη ύπαρξη κινδύνου.

Αν όμως ακυρώσατε κάποιο ταξίδι επειδή νοσήσατε από τον COVID-19, και κάνατε την ασφάλεια προτού η ιογενής λοίμωξη γίνει γνωστή ως παγκόσμια απειλή, η ασφάλεια θα κάλυπτε τα έξοδα σας.

Η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι ένα περίπλοκο ασφαλιστικό συμβόλαιο που περιέχει πολλούς περιορισμούς. «Η ευθύνη πρέπει να βαραίνει την ασφαλιστική εταιρία, η οποία πρέπει να καταστεί σαφές τι προσφέρει», αναφέρει ο Μπρένταν Μ. Μπρίτζελαντ, διευθυντής του κέντρου ασφαλιστικών ερευνών.

«Όλοι οι επαγγελματίες του χώρου, δίνουν στους καταναλωτές την ψευδαίσθηση ότι τα ταξιδιωτικά πακέτα που αγοράζουν είναι πλήρως προστατευμένα, και αυτό δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση, αν διαβάσετε τα πλήρη συμβόλαια», προσθέτει.

Είναι η ακύρωση «για οποιονδήποτε λόγο» η καλύτερη επιλογή;

Όσοι χρειάστηκε να ακυρώσουν τα ταξίδια τους υπό τον φόβο του COVID-19, διαπίστωσαν ότι η «ασφάλιση για οποιονδήποτε λόγο», ήταν ίσως η μοναδική που μπορούσε να αποτρέψει ως ένα βαθμό τις χρηματικές τους απώλειες.

Με τη συγκεκριμένη ασφάλιση, ένας ταξιδιώτης μπορεί να ακυρώσει ανά πάσα στιγμή τα εισιτήρια του, έως λίγες ημέρες πριν την αναχώρηση. Συνήθως, επιστρέφεται περίπου το 50 έως 75 τις εκατό του αντίτιμου των ταξιδιωτικών του δαπανών.

Είναι πιο ακριβή από την κανονική ασφάλιση και πρέπει να εξασφαλιστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την πραγματοποίηση της αγοράς του ταξιδιωτικού «πακέτου», συνήθως λιγότερο από 21 ημέρες.

Η Μόλι Φίτζγκεραλντ, ταξιδιωτική σύμβουλος στην «GibsoniaPa.», σπάνια προτείνει τη συγκεκριμένη ασφάλεια, επειδή είναι αρκετά ακριβή. Μπορεί να είναι από 35 έως 50 τις εκατό πιο ακριβή από μία απλή ταξιδιωτική ασφάλεια.

«Περιστασιακά άνθρωποι με ρευστό επαγγελματικό πρόγραμμα τη ζητούν, όμως αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό λιγότερο από ένα τις εκατό, των συνολικών μας πωλήσεων», αναφέρει.

Όμως, για πολλούς ταξιδιώτες σήμερα, αποτελεί τη μόνη σίγουρη επιλογή. Μπορεί να είναι μία επιλογή πολυτελείας, όμως ίσως αξίζει για κάποιον που σκοπεύει να διαθέσει ένα μεγάλο ποσό για κάποιο ταξίδι. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η ασφάλεια, δεν επιστρέφει ολόκληρο το «δαπανηθέν» ποσό.

Οι αεροπορικές εταιρίες στο «παιχνίδι» των ασφαλίσεων

Οι αεροπορικές εταιρίες συχνά λειτουργούν ως πάροχοι ταξιδιωτικών ασφαλίσεων, προσφέροντας κάλυψη «από τρίτους» για κάθε αγορά εισιτηρίου από το διαδίκτυο.

Κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, οι περισσότεροι αερομεταφορείς έχουν υποχρεωτική ερώτηση σχετικά με την αγορά ασφάλισης. Αν η απάντηση είναι θετική, προσθέτουν το κόστος ασφάλισης στην τιμή του εισιτηρίου.

Ωστόσο, οι ειδικοί συμβουλεύουν να μην προτιμώνται οι αεροπορικές εταιρίες, για την εξασφάλιση οποιασδήποτε ταξιδιωτικής ασφάλισης.

Μπορείτε να βρείτε μία ασφάλιση για την ίδια πτήση μόνοι σας, σε πολύ καλύτερη τιμή.

Παράλληλα, οι περισσότερες ασφάλειες των εταιριών αερομεταφορών, περιέχουν παροχές που συχνά δεν χρειάζεται να πληρώσετε. Κάποιες από αυτές είναι η αποζημίωση για καταστροφή αποσκευών, ή ακύρωση πτήσεων, για τις οποίες είναι ούτως η άλλως υποχρεωμένες να σας αποζημιώσουν.

Βαλίτσες αεροδρόμιο
Οι αεροπορικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να αποζημιώνουν τους ταξιδιώτες, για όλες τις ζημιές που προκαλούνται στις αποσκευές τους. ©Shutterstock

«Μπορώ να ακυρώσω την ταξιδιωτική ασφάλεια σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι»;

Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες, παρέχουν μία περίοδο 10 έως 15 ημερών, στη διάρκεια της οποίας οι πελάτες μπορούν να ακυρώσουν την ασφάλιση και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων. Μετά από αυτό το διάστημα, δεν γίνεται καμία επιστροφή χρημάτων.

Αυτή η πάγια θέση των εταιριών, άλλαξε σε πολλές περιπτώσεις εν μέσω πανδημίας.

Όταν η Royal Carribbean ακύρωσε την κρουαζιέρα της στις Βερμούδες, η Βάλερι Πέτερσον έλαβε ολόκληρο το ποσό το οποίο είχε διαθέσει.

Ωστόσο, στο αίτημα της για επιστροφή των 400$ που δαπάνησε για ταξιδιωτική ασφάλιση στην εταιρία Travel Guard, η εταιρία της απάντησε πως δεν μπορούσε να της επιστρέψει το ποσό σε μετρητά, καθώς είχαν παρέλθει οι 15 ημέρες από την έναρξη της ισχύος του συμβολαίου.

Της έδωσε όμως ένα ασφαλιστικό κουπόνι 413$, για μελλοντική χρήση.

Οι αποφάσεις των ασφαλιστικών εταιριών για επιστροφή χρημάτων, λόγω ακυρώσεων εξαιτίας της πανδημίας, διαφέρουν. Η Allianz, δήλωσε ότι θα επιστρέψει ολόκληρο το ποσό, σε όσους ασφαλισμένους της ακυρώθηκαν τα ταξίδια κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου.

Πολλά εξαρτώνται από το ασφαλιστικό συμβόλαιο, όμως το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν αρχίσει να αντιδρούν διαφορετικά σε τέτοιες περιπτώσεις, δείχνει ότι η ευελιξία στην επιστροφή χρημάτων είναι πλέον σαφώς μεγαλύτερη.

«Είναι λοιπόν αναγκαία η ταξιδιωτική ασφάλιση;»

Στη διάρκεια της πανδημίας, οι ταξιδιώτες διαπίστωσαν πόσο σημαντική είναι η εξασφάλιση των χρημάτων που δαπανούν για ταξίδια.

Χρήματα διακοπές
Οι ταξιδιώτες, εν μέσω πανδημίας, αναζητούν έναν τρόπο για να «εξασφαλίσουν» την ασφάλεια των χρημάτων, που δαπανούν για ταξίδια. ©Shutterstock

Ενώ οι ταξιδιωτικές ασφαλιστικές ισχυρίζονται πως παρέχουν ασφάλεια για απρόβλεπτες καταστάσεις, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν σε ένα σενάριο που φάνταζε «επιστημονική φαντασία», πριν από δύο μήνες.

Ένας τρόπος για να βεβαιωθούν οι καταναλωτές για την ασφάλεια των χρημάτων τους, είναι να διαθέσουν ένα μεγαλύτερο ποσό, προκειμένου να αγοράσουν «refundable» εισιτήρια, με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων.

Η ενδελεχής ανάγνωση των όρων ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων για εκδρομές, κρουαζιέρες και ξενοδοχεία, καθώς και των ασφαλιστικών συμβολαίων, μπορεί να αποτρέψει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις.

«Ο διάβολος “κρύβεται” στις λεπτομέρειες, και αυτό ισχύει στο έπακρο για τις ταξιδιωτικές ασφαλίσεις», τονίζει η Κάρμεν Μπάλμπερ, εκτελεστική διευθύντρια του «Consumer watchdog».

Με πληροφορίες από New York Times.com

 

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More