Όσα μάθαμε από το καλοκαίρι του 2021 από τα ενοικιαζόμενα καταλύματα
Photo Credits: ©Ярослав Алексеенко/Unsplash

Όσα μάθαμε από το καλοκαίρι του 2021 από τα ενοικιαζόμενα καταλύματα

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Οι ενοικιάσεις διακοπών ήταν το αδιαμφισβήτητο success story της ταξιδιωτικής βιομηχανίας τον πρώτο χρόνο της πανδημίας. Οι κρατήσεις αυξήθηκαν απότομα και η ζήτηση στα ενοικιαζόμενα καταλύματα έφτασε σε πρωτοφανή επίπεδα.

Για τους ταξιδιώτες που περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό από κλειστά σύνορα και ανησυχούν για την έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού, αλλά εξακολουθούν να θέλουν να βρεθούν μαζί με την οικογένεια και τους φίλους τους και να κάνουν ένα διάλειμμα από όλα αυτά, τα ενοικιαζόμενα καταλύματα αποτελούσαν μοναδική επιλογή. Προσφέρουν ιδιωτικότητα, ασφάλεια και ένα χώρο μακριά από τα τετριμμένα.

Οι απαγορεύσεις για τα διεθνή ταξίδια παρέσυραν επίσης τους ταξιδιώτες σε ταξίδια εσωτερικού και ως αποτέλεσμα τους ενθάρρυναν να δοκιμάσουν ενοικιαζόμενα καταλύματα. Οι καταναλωτές ανακάλυψαν τις κρυφές απολαύσεις της χώρας τους είτε αυτές ήταν παραλίες, βουνά ή πόλεις και έκλεισαν διαμονές σε απίστευτα σπίτια ακόμη και δεντρόσπιτα.

Μερικοί το επέλεξαν από ανάγκη και όχι από επιλογή, καθώς τα ξενοδοχεία δεν μπόρεσαν να ανοίξουν γρήγορα, φέρνοντας μια νέα γενιά επισκεπτών στον τομέα. Τον περασμένο χειμώνα, έγινε σαφές ότι η πανδημία δεν θα εξαφανιζόταν γρήγορα.

Καθώς τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο και οι υπάλληλοι επιστρέφουν προσωρινά στο γραφείο, φαίνεται ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να σκεφτούμε αν το φετινό καλοκαίρι ανταποκρίθηκε σε όσα περιμέναμε. Ήταν όντως το καλύτερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια;

Και το πιο σημαντικό, είναι τα ενοικιαζόμενα καταλύματα τώρα σε περίοπτη θέση για να διατηρήσουν αυτή τη ζήτηση στο μέλλον; Ή μήπως είναι πολύ νωρίς για να το πουμε;

Τι μας δείχνουν τα δεδομένα;

Ψηφιακός μετασχηματισμός
Τα big data και η τεχνητή νοημοσύνη «επιστρατεύονται», προκειμένου να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στον τουριστικό κλάδο. ©Shutterstock

Όλα τα δεδομένα που βλέπουμε αυτή τη στιγμή δείχνουν ακόμη μια περίοδο με ρεκόρ ανάπτυξης το καλοκαίρι. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, η AirDNA ανέφερε υψηλό ποσοστό πληρότητας 74,9% στις ΗΠΑ τον Ιούλιο, με αύξηση 23,9% στις διανυκτερεύσεις που προσφέρθηκαν το 2020 (αύξηση 3,9% από το 2019).

Είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό δεδομένου ότι υπήρχαν 10,6% λιγότερες καταχωρίσεις διαθέσιμες για να διαλέξουν οι ταξιδιώτες. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος για τον οποίο ο μέση τιμή για τα ακίνητα ήταν 294$ εκείνο το μήνα, αύξηση 20% σε σύγκριση με το 2019 και 8,8% υψηλότερη από το 2020.

Ωστόσο, δεν είχαν όλες οι τοποθεσίες τις ίδιες ευκαιρίες και τα δεδομένα από το Hostaway το αντικατοπτρίζουν.

Τα κορυφαία μέρη στις ΗΠΑ όπου η ζήτηση υπερέβη κατά πολύ την προσφορά σε μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων, όπως η Airbnb, η Booking και η Vrbo, ήταν παραθαλάσσιες τοποθεσίες, όπως η Πενσακόλα, μικρότερες πόλεις με πρόσβαση στη φύση, όπως η Σάντα Φε, ή η εθνικά πάρκα όπως η λίμνη Ταχόε. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αστικές τοποθεσίες υπέφεραν, αλλά αυτό ήταν γενικά προβλέψιμο.

Εν ολίγοις: το καλοκαίρι του 2021 ανταποκρίθηκε σίγουρα στις προσδοκίες του κλάδου ξεπερνώντας τα επίπεδα και τις τιμές κρατήσεων του 2019 και 2020 σε συγκεκριμένες περιοχές.

Μαθαίνοντας από τις τάσεις του 2021

Οι 10 ταξιδιωτικές τάσεις που θα κυριαρχήσουν φέτος το καλοκαίρι
©Shutterstock

Επειδή η βιομηχανία γνώρισε επιτυχία τα τελευταία δύο καλοκαίρια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το ίδιο θα συμβεί και για το 2022. Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί πραγματικά να πει με βεβαιότητα ποιες θα είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της πανδημίας για τη βιομηχανία και την κοινωνία στο σύνολό της.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε τώρα είναι να δούμε τις τάσεις πίσω από την ανάπτυξη και να τις χρησιμοποιήσουμε για να κατανοήσουμε τους πελάτες μας και πώς μπορεί να συμπεριφέρονται στο μέλλον.

Αυτό θα φέρει τη βιομηχανία σε ένα πολύ πιο σίγουρο μέλλον όχι μόνο για να διατηρήσει τους υφιστάμενους πελάτες της, αλλά και για να μετατρέψει τους πρώτους που θα προσελκύσει φέτος σε πιστούς της πελάτες.

Μερικά συμπεράσματα που εξάγονται από το φετινό καλοκαίρι:

-Οι ταξιδιώτες θεώρησαν ότι τα ενοικιαζόμενα καταλύματα προσέφεραν μια ασφαλή διαμονή.

Αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης- ενοικιαζόμενα καταλύματα
©Shutterstock

Η διαμονή σε ένα ενοικιαζόμενο κατάλυμα επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δημιουργούν μια «φούσκα» μέσα σε ένα περιβάλλον προστατευμένο από τον COVID, κάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνει σε ένα ξενοδοχείο με λιγότερο χώρο και ανέσεις.

Ακόμη το ταξίδι σε κοντινή απόσταση από το σπίτι, εύκολα προσβάσιμο με το αυτοκίνητο μειώνει τους κινδύνους αλλαγής των μέτρων στα σύνορα ή της γραφειοκρατίας του αεροδρομίου. Όσο υπάρχει ο COVID, η ανάγκη του ταξιδιώτη να αισθάνεται ασφαλής θα τροφοδοτήσει την επιτυχία του τομέα.

Στην πραγματικότητα, η πλατφόρμα ακινήτων Breezeway διαπίστωσε ότι το 73% των επαγγελματιών του κλάδου πίστευαν ότι ο καθαρισμός και η ασφάλεια θα παραμείνουν ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την κράτηση. Έτσι, εάν τα ενοικιαζόμενα καταλύματα μπορούν να παρέχουν μια εικόνα για τις διαδικασίες λειτουργίας του καταλύματος, αυτό θα βοηθήσει να κερδηθεί εμπιστοσύνη από τους πελάτες τους.

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, τις νέες τεχνολογίες που καθιστούν μερικές από τις δομικές λειτουργίες της επιχείρησης σας χωρίς επαφή με τον πελάτη, όπως το check-in και check-out που λύνει τα χέρια τόσο των ιδιοκτητών, όσο και των πελατών.

– Οι άνθρωποι ταξιδεύουν για διαφορετικούς λόγους από ό, τι πριν από την πανδημία

Ζευγάρι κατά τη διάρκεια ταξιδιού
©Shutterstock

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, δήλωσε φέτος ότι «τα όρια μεταξύ ταξιδιού, ζωής και εργασίας είναι πλέον θολά». Τα καταλύματα διακοπών βοηθούν στη σύγκλιση και των τριών και έριξαν φως στο πως οι συνήθειες των ταξιδιωτών άλλαζαν δραματικά.

Η διάρκεια διαμονής αυξήθηκε από 3,2 νύχτες σε 4,6 νύχτες από το 2019 έως το 2021. Ο μέσος αριθμός ατόμων σε μια κράτηση αυξήθηκε επίσης από 1,3 σε 1,9. Το πρόβλημα της εποχικότητας των κρατήσεων εκτοξεύτηκε από το παράθυρο, καθώς δημοφιλείς προορισμοί ήταν πόλος έλξης όλο τον χρόνο.

Όλα αυτά οφείλονται στην άνοδο της εξ αποστάσεως εργασίας. Μπορείτε να εργαστείτε από οπουδήποτε στον κόσμο, αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο. Μπορείτε να επεκτείνετε τις οικογενειακές διακοπές φέρνοντας μόνο μαζί σας ένα φορητό υπολογιστή.

Ο κλάδος πρέπει τώρα να προβλέψει γιατί οι άνθρωποι θα ταξιδέψουν στο μέλλον. Τα μαθήματα από την προηγούμενη σεζόν θα βοηθήσουν επίσης στην πρόβλεψη της μελλοντικής ζήτησης και στον ακριβή καθορισμό των τιμών.

Και ενώ οι χώροι εργασίας ανοίγουν ξανά σε όλο τον κόσμο και θα γίνει πιο δύσκολο για μερικούς να γίνουν ψηφιακοί νομάδες, ο τομέας των επαγγελματικών ταξιδιών είναι μια πιθανή βάση πελατών που επανέρχεται φέτος. Το γρήγορο Wi-Fi θα είναι μια ουσιαστική άνεση  στο μέλλον.

-3. Η απευθείας κράτηση έχει γίνει πιο δημοφιλής

Εφαρμογή για κινητό για κρατήσεις σε ενοικιαζόμενα καταλύματα
©Shutterstock

Καθώς οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες εξακολουθούν να κυριαρχούν στον τομέα, με την υποστήριξη της εισχώρησης της Airbnb στο χρηματιστήριο πέρυσι, οι ταξιδιώτες αθόρυβα προχωρούν απευθείας στις κρατήσεις τα τελευταία δύο χρόνια.

Στην πλατφόρμα της Hostaway, το ποσοστό των άμεσων κρατήσεων αυξήθηκε από 4% τον Ιούλιο του 2019 σε 11% το 2020 και τώρα ανέρχεται στο 18%. Αυτό δείχνει εμπιστοσύνη στον τομέα, τόσο από τους επισκέπτες όσο και από τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές ακινήτων.

Οι καταναλωτές γίνονται πιο τολμηροί με τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και την έρευνά τους καθώς μειώνεται η πιθανότητα να χάσουν χρήματα μέσω μιας ακυρωμένης κράτησης.

Είναι ενδιαφέρον ότι η Booking και το TripAdvisor επανεκκίνησαν τα ανταποδοτικά προγράμματα φέτος για να κερδίσουν ίσως μέρος αυτού του μεριδίου από τις απευθείας κρατήσεις.

Μια πρώτη ματιά στο 2022

Διακοπές σε ενοικιαζόμενα καταλύματα
©Shutterstock

Ενδέχεται να δείτε άλλα μέλη του κλάδου να προβλέπουν ήδη ρεκόρ καλοκαιριού για το 2022 από τα τρέχοντα δεδομένα κρατήσεων. Για να είμαστε ειλικρινής, ισχυρά δεδομένα σχετικά με αυτό δεν υπάρχουν ακόμα, αλλά αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό για αυτήν την εποχή του έτους και πιθανότατα δεν θα δούμε αύξηση των κρατήσεων για μερικούς μήνες.

Τα πρώτα σημάδια είναι πολλά υποσχόμενα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί εξωγενής παράγοντες που παίζουν, ιδιαίτερα με τα εμβόλια και οι περιορισμοί στα σύνορα, που το μετατρέπουν σε ένα παιχνίδι αναμονής για λίγο ακόμα.

Από την άλλη πλευρά, η μεγαλύτερη ευκαιρία θα δοθεί στους επαναλαμβανόμενους πελάτες, ιδιαίτερα σε εκείνους που έμεναν ήδη τακτικά σε ενοικιαζόμενα καταλύματα πριν από την πανδημία.

Οι τελευταίοι 18 μήνες απέδειξαν την αξία των ενοικιαζόμενων διακοπών, έδειξαν ότι μπορούν να επαγγελματικοποιηθούν και να φιλοξενήσουν τις μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές συνήθειες των καλεσμένων τους. Η μεγαλύτερη πρόκληση στον ορίζοντα για το επόμενο έτος είναι αναμφίβολα η μείωση των προσφερόμενων καταλυμάτων. Αυτό συνεχίζει να είναι ένα κρίσιμο ζήτημα όχι μόνο για τη βιομηχανία ενοικίασης διακοπών αλλά και γενικότερα για τα ακίνητα.

με πληροφορίες από Phocus Wire


Διαβάστε επίσης

Ποια είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουμε στο πακετάρισμα της βαλίτσας

Από τον Μπομπ Ντίλαν έως τον Ντέιβιντ Μπάουι: τα 10 χειρότερα τραγούδια θρυλικών καλλιτεχνών

Πόσο άλλαξε η σχέση της Gen Z με τα ταξίδια;

5 τρόποι με τους οποίους το 5G θα μεταμορφώσει τη βιομηχανία της φιλοξενίας

Ain Dubai: η μεγαλύτερη ρόδα παρατήρησης στον κόσμο

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More