Πώς θα αλλάξει το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών;
Photo Credits: ©JESHOOTS.COM/Unsplash

Πώς θα αλλάξει το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ο κλάδος των επαγγελματικών ταξιδιών έχει πληγεί κατά μέτωπο από την κρίση του COVID. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι δεν θα φτάσει ποτέ στα επίπεδα του 2019 και λέγεται ότι το Zoom σκότωσε τα επαγγελματικά ταξίδια. Προσωπικά πιστεύω ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα ανακάμψουν αλλά με διαφορετικές προτεραιότητες.

Ο Eric Leopold, επιχειρηματίας και σύμβουλος στελεχών ταξιδιωτικών εταιριών, εκφράζει την άποψη του επάνω σε φλέγοντα θέματα επικαιρότητας σχετικά με το μέλλον τον επαγγελματικών ταξιδιών. Οι απόψεις του δείχνουν τον δρόμο για τη βιωσιμότητα στο corporate travel.

Αν και η τηλεδιάσκεψη μπορεί να αντικαταστήσει τις περισσότερες εσωτερικές συναντήσεις, θα αντικαταστήσει κυρίως τις τηλεφωνικές κλήσεις αλλά όχι τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις. Άλλοι παράγοντες, όπως τρένα υψηλής ταχύτητας ή διαδικασίες εταιρικής έγκρισης, υπήρχαν πριν από την πανδημία και έχουν ήδη επηρεάσει τα πρότυπα επαγγελματικών ταξιδιών.

Επίσης, η βιωσιμότητα ήταν ήδη στην κορυφή της ατζέντας των αεροπορικών ταξιδιών πριν από τον COVID και θα παραμείνει εκεί. Πρέπει να αναζητήσουμε αλλού τις μελλοντικές αλλαγές στα επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία.

Οι ταξιδιώτες θέλουν προσοχή

Επαγγελματικών ταξιδιών
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες είναι το νέο μεγάλο «στοίχημα» για τον κλάδο. ©Shutterstock

Αυτό που είχε μεγαλύτερη σημασία για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες για τα αεροπορικά ταξίδια ήταν το πρόγραμμα, η τιμή και για τα ξενοδοχεία η τοποθεσία και η τιμή. Όλα τα συστήματα αναζήτησης σχεδιάστηκαν αρχικά με βάση αυτήν την υπόθεση.

Με την υγεία και τη βιωσιμότητα πλέον στην κορυφή της ατζέντας, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι πελάτες θα θέλουν να γνωρίζουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες ενδιαφέρονται για αυτούς. Θα τους θεωρήσουν όμως υπεύθυνους και θα απαιτήσουν προσοχή σε κάθε πτήση;

Περιμένω από εταιρικούς πελάτες, για λογαριασμό των ταξιδιωτών, να απαιτούν την προσοχή των αεροπορικών εταιρειών σε τρία στάδια: κατά την επιλογή ενός προτιμώμενου προμηθευτή, κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού και κατά τη διάρκεια του ίδιου του ταξιδιού.

Πρώτον, ένας προμηθευτής θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει τις δεσμεύσεις του για την υγεία και τη βιωσιμότητα, με όλες τις έννοιες που σχετίζονται με την εταιρεία. Για λόγους βιωσιμότητας, αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, νέα αεροσκάφη στο στόλο με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή απαγόρευση πλαστικών μίας χρήσης.

Δεύτερον, όταν ένας ταξιδιώτης σχεδιάζει ένα ταξίδι, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες και υπηρεσίες, π.χ. ασφάλιση σε περίπτωση ταξιδιωτικών περιορισμών  ή εκπομπών CO2 από την πτήση.

Εάν συμπεριλάβουμε επίσης την προσβασιμότητα, θα πρέπει να παρέχει πρόσβαση σε αναπηρικό αμαξίδιο για κάθε πτήση, συμπεριλαμβανομένων των ανταποκρίσεων στις πτήσεις. Τρίτον, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο πελάτης θα περιμένει να έχει μια ασφαλή, απρόσκοπτη εμπειρία.

Αλλαγή νοοτροπίας

Επαγγελματίας ταξιδιώτης
©Shutterstock

Αυτή η προσοχή στην υγεία και τη βιωσιμότητα μας δείχνει μια αλλαγή νοοτροπίας. Σκεφτόμαστε τα αεροπορικά ταξίδια ως εμπόρευμα, όντας πολύ αποδοτικά και βιομηχανικά. Αλλά είναι κάτι περισσότερο από αυτό και η τρέχουσα κρίση το απέδειξε. Τα αεροπορικά ταξίδια είναι μια υπηρεσία που απαιτεί προσοχή και φροντίδα από τους μεταφορείς.

Όταν πλέον οι πελάτες αναζητούσαν  το “Uberization” των αεροπορικών ταξιδιών, νόμιζαν ότι αυτό σήμαινε ότι οι πιλότοι θα πετούσαν τα δικά τους ιδιωτικά αεροσκάφη.

Ωστόσο μια αλλαγή νοοτροπίας: θα εμπιστεύονταν οι πελάτες άγνωστους οδηγούς που βρέθηκαν τυχαία στο Διαδίκτυο για να τους οδηγήσουν με ασφάλεια στο σπίτι; Η Uber κατάφερε να δημιουργήσει μια αξιόπιστη σχέση για μια σωστή εμπειρία για τον επισκέπτη όταν έβαλε το σύστημα αξιολόγησης οδηγού με αστέρια, σε σύγκριση με μια βόλτα με έναν επαγγελματία ταξί με εξειδίκευση στην εύρεση διαδρομής στην πόλη.

Για το Uberization των αεροπορικών ταξιδιών αυτή η νοοτροπία μετατοπίζεται όχι μόνο την ασφαλή μετάβαση από το Α μέρος στο Β, αλλά για τη μέριμνα για την εμπειρία, την υγεία και το περιβάλλον.

Μπορούν οι αεροπορικές εταιρείες να ανταποκριθούν στην ανάγκη για προσοχή;

Αεροπλάνο από χαμηλά
©Shutterstock

Φυσικά, θα υπάρχει απάθεια, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες θα παραμείνουν συγκεντρωμένες στις παραδοσιακές τους δραστηριότητες, δεν θα τους ενδιαφέρει και πιθανότατα θα είναι εντάξει για ορισμένους πελάτες.

Αλλά πιστεύω ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα φροντίσουν και ορισμένες έχουν ήδη ξεκινήσει τον «πελατοκεντρικό» και ψηφιακό μετασχηματισμό τους, για να μπορούν να κατανοήσουν τις προσδοκίες του κάθε πελάτη και να του προσφέρουν ανάλογα. Είναι μια πρόκληση μεταφέροντας εκατομμύρια ταξιδιώτες, αλλά αξίζει να το αντιμετωπίσετε.

Η νοοτροπία των αεροπορικών εταιρειών που νοιάζονται για τους πελάτες τους κάνει να συμπεριφέρονται σαν λιανοπωλητές. Επικεντρώνονται στην ικανότητα να παρέχουν τη σωστή προσφορά την κατάλληλη στιγμή. Σημαίνει, για παράδειγμα, ότι εάν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος μεταφοράς που πληροί τις απαιτήσεις του πελάτη, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τα βάλει με αυτήν προκειμένου να κερδίσει τον πελάτη.

Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες θα παρέχουν λεπτομερείς και διαφανείς πληροφορίες σχετικά με το ναύλο, οι οποίες θα διασφαλίσουν ότι όλοι οι πωλητές και οι μεσάζοντες θα μπορούν να παρέχουν το ίδιο επίπεδο πληροφοριών.

Οι νέες αγορές ταξιδιών

Πώς θα μοιάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία
©Shutterstock

Τι γίνεται αν η εταιρεία και η αεροπορική εταιρεία συμφωνήσουν στους όρους υγείας, βιωσιμότητας και φροντίδας, αλλά δεν μπορούν να τους εφαρμόσουν, για τεχνικούς και εμπορικούς λόγους που σχετίζονται με μεσάζοντες;

Αν θα εφηύραμε και θα χτίζαμε από την αρχή μια αγορά σήμερα, για να συνδέουμε εταιρείες με προμηθευτές ταξιδιών, πώς θα ήταν; Ξεχάστε όλα όσα γνωρίζετε, αφήστε πίσω την κληρονομιά, απλά φανταστείτε τι χρειάζεται πραγματικά για να λειτουργήσει.

Αυτή η αγορά είναι ανοιχτή σε όλους και εντελώς διαφανής, χωρίς κρυφές χρεώσεις ή αλλιώς. Αυτό ονομάζεται «λογισμικό ανοιχτού κώδικα». Οι συμφωνίες μεταξύ εταιρειών και ταξιδιωτικών προμηθευτών, καθώς και κάθε κράτηση ή παραγγελία, κωδικοποιούνται σε ασφαλείς και κοινές βάσεις δεδομένων και μπορούν να εκτελεστούν αυτόματα, χωρίς να απαιτείται διαμεσολαβητής. Αυτό ονομάζεται «έξυπνα συμβόλαια».

Μόλις δημιουργηθεί αυτή η νέα αγορά, πολλές υπηρεσίες μπορούν να αναπτυχθούν γύρω από αυτήν. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι τίποτα δεν εμποδίζει μια εταιρεία να έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε περιεχόμενο από οποιονδήποτε ταξιδιωτικό προμηθευτή και το αντίστροφο.

Το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών

Εικόνα των επαγγελματικών ταξιδιών
©Shutterstock

Είναι επιστημονική φαντασία; Όχι πια. Αρκετές εταιρείες έχουν διερευνήσει τις δυνατότητες του blockchain για διανομή ταξιδιών.

Από την πλευρά των πληρωμών, διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία όπως η Travala δέχονται πληρωμή σε κρυπτονομίσματα και ακόμη και η UATP ανακοίνωσε μια συνεργασία για να καταστεί δυνατή η πληρωμή σε κρυπτονομίσματα. Αλλά η αντικατάσταση των πιστωτικών καρτών με φθηνότερες και ασφαλέστερες μεθόδους πληρωμής είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Μια εταιρεία ονόματι Winding Tree προσφέρει μια τέτοια αγορά ταξιδιών. Παρέχει ομότιμη συνδεσιμότητα μεταξύ εταιρειών και ταξιδιωτικών προμηθευτών. Η πρόσβαση στις σχετικές ταξιδιωτικές πληροφορίες είναι άμεση, οι αγορές είναι διαφανείς, τα δεδομένα ανταλλάσσονται απευθείας μεταξύ δύο μονάδων μόνο και ο διακανονισμός μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα.

Άλλες εταιρείες εργάζονται επίσης για τη διακοπή της διανομής ταξιδιών, παρέχοντας διαχείριση ταυτότητας, συνδεσιμότητα, επιλογές πληρωμής και διακανονισμού σε μία πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα.

Για έναν επαγγελματία ταξιδιώτη, η εμπειρία θα αλλάξει κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού, έχοντας σχετικές πληροφορίες σχετικά με πρωτόκολλα υγείας, εκπομπές CO2, πρόσβαση σε αναπηρικό αμαξίδιο ή ειδικό επίδομα που χορηγείται στην εταιρεία. Η διαθεσιμότητα αυτών των πληροφοριών δεν περιορίζεται πλέον επειδή οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες  ή τα μέλη του παγκοσμίου δικτύου διανομής δεν ωφελούνται από την εμφάνιση των πληροφοριών.

Ο ρόλος της τεχνολογίας

Το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών
©Shutterstock

Η τεχνολογία επιτρέπει την εμφάνιση αυτών των πληροφοριών από όλους τους προμηθευτές σε όλους τους πελάτες σε κλίμακα.

Πράγματι, τα επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να μην επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 αν δεν αλλάξει τίποτα. Ο COVID, η εργασία από το σπίτι και η τηλεδιάσκεψη θα έχουν κάποιο αντίκτυπο στη ζήτηση των ταξιδιών. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και άλλες τάσεις στο πεδίο, όπως η υγεία, το περιβάλλον και η εξατομικευμένη ταξιδιωτική εμπειρία.

Οι πληροφορίες, η φροντίδα και η εξατομίκευση θα αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών. Οι νέες αγορές ταξιδιών θα επιτρέψουν την πραγματοποίηση αυτής της εξατομίκευσης του ταξιδιού. Η ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών μπορεί να συμβεί νωρίτερα από όσο νομίζουμε. Αυτή τη φορά θα είναι πιο βιώσιμη και εξατομικευμένη.

με πληροφορίες από Phocus Wire


Διαβάστε επίσης

Οι εξ αποστάσεως εργαζόμενοι συρρέουν σε εξωτικούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς

Όλα όσα μάθαμε από τα γεγονότα των φυσικών καταστροφών του 2021

Τα 10 καλύτερα μονοπάτια πεζοπορίας στον κόσμο

Οι 10 τάσεις στους προορισμούς κρουαζιέρας για το καλοκαίρι 

Η Κίνα εγκαινιάζει το πιο γρήγορο τρένο στον κόσμο

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More