Το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας εξαρτάται από τον «έξυπνο τουρισμό»
Photo Credits: ©Shutterstock

Το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας εξαρτάται από τον «έξυπνο τουρισμό»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Καθώς ο κόσμος αρχίζει να ανακάμπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας και τα ταξίδια πολυτελείας εξελίσσονται, υπάρχει η ευκαιρία να οικοδομήσουμε νέους ορίζοντες σε προορισμούς που εφαρμόζουν τεχνολογίες αιχμής με την εισαγωγή του έξυπνου τουρισμού και τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών από την αρχή.

Οι ταξιδιώτες πολυτελείας θέλουν όλο και περισσότερο τα ταξίδια τους να επηρεάζουν θετικά τους ανθρώπους και τα μέρη που επισκέπτονται καθώς η παγκόσμια κλιματική κρίση συνεχίζει να αυξάνεται. Προορισμοί ανά τον κόσμο δούλεψαν για χρόνια για να γίνουν πιο βιώσιμοι και να ενθαρρύνουν τους τουρίστες να σέβονται το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη πράγματα όπως η κατανάλωση ενέργειας και νερού και η σπατάλη τροφίμων όταν ταξιδεύουν.

Πολλοί ταξιδιώτες πολυτελείας έχουν υπακούσει αυτούς τους κανόνες και αυτή η ομάδα ταξιδιωτών είναι το κλειδί για να επηρεάσει την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού. Μια έρευνα από την Altiant διαπίστωσε ότι το 44% των εύπορων καταναλωτών στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν 10% περισσότερα για ταξίδια εάν συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και το 39% θα ξοδέψουν περισσότερα από 10%.

Όπως εξήγησε ο Varsha Arora, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής της Skift στην έκθεση Skift’s Sustainability in Travel 2021, «οι προορισμοί έχουν αρχίσει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τη βιωσιμότητα με την αυξανόμενη πίεση των μέσων ενημέρωσης και την ευαισθητοποίηση των ταξιδιωτών, αλλά έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν για να καταφέρουν σημαντικές μειώσεις των εκπομπών μακροπρόθεσμα».

Ωστόσο, οι νέοι προορισμοί και θέρετρα που θέλουν να κάνουν μακροπρόθεσμες αλλαγές και να ξεπεράσουν τις προσδοκίες των ταξιδιωτών πολυτελείας θα έχουν ενσωματωμένη τη βιωσιμότητά τους στο σχεδιασμό τους από την πρώτη μέρα.  Το μέλλον του τουρισμού, ειδικά στο κλάδο της πολυτελείας, είναι εκείνο όπου οι ταξιδιώτες δεν χρειάζεται να σκέφτονται να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον, αφού είναι ήδη ριζωμένη αυτή η ιδέα στο νου τους.

Τι είναι τελικά ένας «έξυπνος προορισμός»;

Τεχνολογία 5G
©Shutterstock

Τα πάντα, από τις μεταφορές, στα ξενοδοχεία, τις βίλες, θα σχεδιαστούν για να λειτουργούν εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι φυσικοί βιότοποι θα παρακολουθούνται στενά για να διασφαλιστεί η βιολογική ποικιλομορφία και να προστατευθούν από εισβολικά είδη. Η κατασκευές θα είναι επίσης βιώσιμες, με τα περισσότερα κτίρια να συναρμολογούνται εκτός του χώρου για να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στους βιότοπους των ζώων και τους ανθρώπινους πληθυσμούς.

Ένας υψηλός βαθμός ψηφιακής συνδεσιμότητας θα επιτρέψει διακριτικά αυτή τη βιωσιμότητα και θα διασφαλίσει ότι ο προορισμός μπορεί να διαχειριστεί τις ροές των επισκεπτών και να δημιουργήσει πραγματικά αξέχαστες εμπειρίες με χαμηλό αντίκτυπο. Αυτό είναι το πάντρεμα της βιωσιμότητας και συνδεσιμότητας όπου ο «έξυπνος τουρισμός» γίνεται πραγματικότητα.

Ο Sooho Choi, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Publicis Sapient,  δημοσίευσε πρόσφατα ένα άρθρο με επίκεντρο τον έξυπνο τουρισμό, εξηγώντας: «Ο έξυπνος τουρισμός, είναι μια έννοια που καθοδηγείται από τις «έξυπνες πόλεις» ή προορισμούς που ενισχύονται μέσω ψηφιακών εργαλείων. Ουσιαστικά είναι ενσωματωμένες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης σε έναν προορισμό και τους χώρους του. Από αεροδρόμια, ξενοδοχεία, δημόσιους χώρους και όχι μόνο, ένας έξυπνος προορισμός μπορεί να κατανοήσει καλύτερα τις επιθυμίες και τις ανάγκες ενός ταξιδιώτη και να βελτιστοποιήσει την εμπειρία ανάλογα με τις προτιμήσεις του».

Ο έξυπνος τουρισμός αφορά ουσιαστικά εμπειρίες της πραγματικής ζωής, τα συναισθήματα που προκαλούνται και τις αναμνήσεις που δημιουργούνται όταν κάποιος βυθίζεται πλήρως σε έναν προορισμό και όχι την ίδια την τεχνολογία.

Ενώ η τεχνολογία θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον έξυπνο τουρισμό, είναι μόνο για να ενισχύσει και να ανεβάσει την εμπειρία του ταξιδιώτη. Η ψηφιακή τεχνολογία τροφοδοτεί κάθε βήμα του ταξιδιού, αλλά ο προορισμός και οι προσφορές  που είναι στο προσκήνιο. Όταν γίνει σωστά, η τεχνολογία θα πρέπει να είναι ένας μικρός σύντροφος για τον ταξιδιώτη.

Αυτοματοποιημένη παραγγελία

Το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας καθορίζεται από τον «έξυπνο τουρισμό»
©Shutterstock

Σύμφωνα με τον Choi, «ο έξυπνος τουρισμός μπορεί να ενισχύσει πλήρως την τυπική εμπειρία διακοπών παρέχοντας« αυτοματοποιημένες παραγγελίες». Ο έξυπνος τουρισμός χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να αναγνωρίσει και να αξιοποιήσει την εμπειρία ενός ταξιδιώτη για να «ανεβάσει» το ταξίδι καθώς αυτό συμβαίνει.

Για παράδειγμα, οι αποσκευές των ταξιδιωτών θα μπορούσαν να μεταφερθούν αυτόματα στα ξενοδοχεία τους χωρίς ο ταξιδιώτης να χρειαστεί να παραλάβει τις αποσκευές του στο αεροδρόμιο, γεγονός που τους οδηγεί πιο γρήγορα στον προορισμό και εξαλείφει ένα σημείο επαφής που δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό.

Τα πάντα για το ταξίδι ταξινομούνται εκ των προτέρων, μέχρι την τελευταία προτίμηση. Από γλωσσικά εμπόδια και διατροφικές ανάγκες, μέχρι θρησκευτικές προτιμήσεις και οποιαδήποτε άλλη απαίτηση του ταξιδιώτη, οι ανάγκες και οι προσωπικές προτιμήσεις κάθε ατόμου θα ικανοποιούνται χάρη της συνδεδεμένης τεχνολογίας.

Το έργο της Σαουδικής Αραβίας στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ένα παράδειγμα γιατί η αυτοματοποιημένη παραγγελία είναι η ραχοκοκαλιά του έξυπνου τουρισμού. Η Ερυθρά Θάλασσα θα λειτουργεί με 100 % βιώσιμη ηλιακή ενέργεια και άνεμο. Ο πυρήνας των λειτουργιών της Ερυθράς Θάλασσας είναι ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης που υποστηρίζει μια ποικιλία εξατομικευμένων ψηφιακών υπηρεσιών στους επισκέπτες του.

Πέραν από τις έξυπνες πόλεις

Εξυπνα σπίτια
©Shutterstock

«Η χρήση ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού σε κάθε βήμα δημιουργεί πραγματική αξία για τους ταξιδιώτες», δήλωσε ο Choi. «Οι πελάτες μπορούν να πουν αμέσως πότε κάτι δεν σχεδιάστηκε με γνώμονα τους πραγματικούς ανθρώπους ή πώς θα βιώσουν κάτι. Οι προορισμοί που κάνουν αυτές τις σκέψεις θα ανταμείβονται όλο και περισσότερο σε αυτή τη νέα ταξιδιωτική εποχή».

Προχωρώντας περαιτέρω, οι ταξιδιώτες πολυτελείας θα περιμένουν ότι η αξία που θα πάρουν από τις διακοπές τους θα είναι υψηλότερη από οποιαδήποτε προηγούμενα ταξίδια που είχαν κάνει. Κάθε επίσκεψη πρέπει να προσφέρει κάτι νέο και να χτίζεται από προηγούμενες εμπειρίες. Η χρήση μιας αυτοματοποιημένης προσέγγισης κατά παραγγελία για να διασφαλιστεί ότι κανένας ταξιδιώτης δεν θα λαμβάνει την ίδια εμπειρία, έτσι ώστε να δελεαστούν να επιστρέψουν είναι το κλειδί για να ξεχωρίζουν οι προορισμοί από τον ανταγωνισμό των ημερών μας.

με πληροφορίες από Skift


Διαβάστε επίσης

Οι εξ αποστάσεως εργαζόμενοι συρρέουν σε εξωτικούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς

Όλα όσα μάθαμε από τα γεγονότα των φυσικών καταστροφών του 2021

Τα 10 καλύτερα μονοπάτια πεζοπορίας στον κόσμο

Οι 10 τάσεις στους προορισμούς κρουαζιέρας για το καλοκαίρι 

Η Κίνα εγκαινιάζει το πιο γρήγορο τρένο στον κόσμο

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More