Πως επηρεάζουν οι κριτικές τη διαδικασία επιλογής καταλύματος;
Photo Credits: ©Shutterstock

Πως επηρεάζουν οι κριτικές τη διαδικασία επιλογής καταλύματος;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μια νέα ανάλυση από το Transparent απεικονίζει μια αντίθεση στους χώρους εναλλακτικής διαμονής που σχετίζεται με το μέγεθος του οικοδεσπότη, την ποιότητα και τον αριθμό από τις κριτικές για την μελλοντική επιλογή καταλυμάτων.

Εξετάζοντας τα δεδομένα και τις κριτικές του Ιουλίου των Airbnb, Vrbo, Booking.com και Tripadvisor, οι οικοδεσπότες με λιγότερα ακίνητα έχουν υψηλότερα σκορ στις αξιολογήσεις και περισσότερες κριτικές ανά ιδιοκτησία από αυτούς που διαχειρίζονται πολλά ακίνητα.

Συγκεκριμένα, σε αυτές τις τέσσερις πλατφόρμες, οι οικοδεσπότες με μία λίστα έχουν μέσο όρο βαθμολογία αξιολόγησης εμπειρίας 4,8 και 18,6 κριτικές ανά καταχώριση ακινήτου, ενώ οι οικοδεσπότες με περισσότερα από 1.000 ακίνητα έχουν μέσο όρο 4,45 και μόλις 5,3 κριτικές ανά ιδιοκτησία.

Σας φαίνεται παράξενο; Και όμως δεν είναι, η ερμηνεία αυτού του φαινομένου μοιάζει απλή. Όσον αφορά τον αριθμό των κριτικών, οι οικοδεσπότες με χιλιάδες ακίνητα είναι πιθανώς επαγγελματικές εταιρείες διαχείρισης ακινήτων που χρησιμοποιούν πολλά κανάλια διανομής για κάθε μονάδα.

«Αυτό είναι που μπορεί να κάνει τη διαφορά»

Πώς οι κριτικές επηρεάζουν τις μελλοντικές αξιολογήσεις και κρατήσεις
©PhocusWire

«Νομίζουν ότι η Airbnb και η Booking, η Vrbo και άλλοι είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους διανέμουν το αποθεματικό τους. Και μερικές φορές οι χρήστες κάνουν κράτηση απευθείας μαζί τους. Η συνέπεια αυτού είναι ο αριθμός των κριτικών που δέχονται και ο αριθμός των κρατήσεων που λαμβάνουν από οποιοδήποτε κανάλι διανομής είναι αναγκαστικά μικρότερος », λέει ο Drew Patterson, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Transparent.

Ενώ το εύρος της αξιολόγησης τους, από το χαμηλό του 4,45 μέχρι το υψηλό 4,8, είναι σχετικά μικρό, ο Christophe Salmon, ιδρυτής του Revyoos, λέει ότι εν μέρει οφείλεται στην προσωπική επαφή από έναν ιδιοκτήτη σπιτιού προς τους πελάτες του.

«Ένας ιδιοκτήτης που κάνει τα πάντα μόνος του έχει μια πολύ έντονη παρουσία και συνομιλία με τον επισκέπτη κάνει τη διαδικασία πιο προσωπική, ενώ με έναν μεγάλο διαχειριστή ακινήτων τα πράγματα είναι πιο τυποποιημένα με διαφορετικούς ανθρώπους με τους οποίους ο επισκέπτης έρχεται σε επαφή», τονίζει.

«Είναι επίσης πιο εύκολο να δώσετε μια κακή κριτική όταν δεν έχετε καμία προσωπική επαφή με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου». Παρά το σκεπτικό πίσω από τα δεδομένα, δεν υπάρχουν αμφιβολίες ότι οι αξιολογήσεις, τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές, έχουν σημασία στον τομέα της βραχυχρόνιας ενοικίασης.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα από την έκθεση Phocuswright’s US Short-Term Rentals 2021 που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο και βασίζεται σε μελέτη με πελάτες και οικοδεσπότες βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων, το 29% των καταναλωτών δηλώνει ότι εξετάζει τις βαθμολογίες στις κριτικές όταν συγκρίνει ενοίκια παρόμοιας αξίας και άνεσης, καθιστώντας τον δεύτερο πιο δημοφιλή παράγοντα μετά το ισχυρό Wi-Fi. Ένας τρόπος λοιπόν τον οποίο χρησιμοποιούν τις κριτικές οι χρήστες είναι για να καθορίσουν εάν ένα ακίνητο ικανοποιεί συγκεκριμένα τις ανάγκες τους.

Οι κριτικές επηρεάζουν τα έσοδα

Οι κριτικές επηρεάζουν τις κρατήσεις, άρα και την κερδοφορία
©PhocusWire

Σε ανάλυση δεδομένων Airbnb από τον Απρίλιο για τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία, το Transparent βρήκε μια συσχέτιση μεταξύ των κριτικών και της πληρότητας. Σε όλες τις αγορές, οι καταχωρίσεις με βαθμολογία 4,7 ή υψηλότερη είχαν κατά μέσο όρο 5% μεγαλύτερη πληρότητα. Όσον αφορά τον αριθμό των κριτικών, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα ακίνητα με μία έως πέντε κριτικές είχαν κατά μέσο όρο 57% πληρότητα, ενώ εκείνα με 21 ή περισσότερες κριτικές κατά μέσο όρο 71% πληρότητα.

Οι κριτικές λαμβάνουν επίσης υπόψη τους αλγόριθμους κατάταξης που χρησιμοποιούνται από πλατφόρμες όπως η Vrbo, η Booking.com και η Airbnb, δημιουργώντας ντόμινο με περισσότερες κρατήσεις και ακόμη περισσότερες κριτικές.

Η Vrbo χρησιμοποιεί επίσης τις κριτικές ως ένα κριτήριο για το Πρόγραμμα Γρήγορης Εκκίνησης, που ξεκίνησε τον Απρίλιο, το οποίο δίνει θέση με προβάδισμα σε νέα ακίνητα που έχουν βαθμολογία 4,5 και πλέον σε άλλους ταξιδιωτικούς ιστότοπους.

Ο παράγοντας εμπιστοσύνης

Η λέξη που εμφανίζεται ξανά και ξανά στις συζητήσεις σχετικά με κριτικές που σχετίζονται με τον τομέα των ενοικιάσεων είναι η εμπιστοσύνη. Μερικά από τα πράγματα που επηρεάζουν την ελκυστικότητα μιας ενοικίασης, η μοναδικότητα, το προσωπικό άγγιγμα των οικοδεσποτών και άλλα, σημαίνουν ότι οι κριτικές των προηγούμενων επισκεπτών έχουν σημαντική επιρροή στην επιλογή.

“Η διαμονή σε μια βραχυπρόθεσμη ενοικίαση είναι περίεργη καθώς θα μείνετε στο σπίτι κάποιου”, λέει ο Patterson.

Το πιο κρίσιμο βήμα για τους διαχειριστές ακινήτων, λέει ο Salmon, είναι απλώς να ζητήσουν από όλους τους επισκέπτες να κάνουν μια κριτική με την επιστροφή τους. Από εκεί και πέρα, λέει ότι η ανταπόκριση σε όλες τις κριτικές, η εμφάνιση επιβεβαιωμένων κριτικών από τα μεγάλα site και η εμφάνιση λιγότερο από τέλειων κριτικών είναι πρόσθετοι τρόποι για να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη.

«Εάν έχετε μόνο μερικές κακές κριτικές, δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να δίνει μεγαλύτερη αξιοπιστία στον υψηλό όγκο των καλών κριτικών. Μπορείτε να είστε επιτυχημένοι ακόμη και αν έχετε εκατοντάδες κριτικές, είναι αδύνατο να κερδίσετε και τα πέντε αστέρια».

Τυποποίηση ή προσωπική εμπειρία;

©PhocusWire

Πέρα από τις κριτικές, ορισμένες εταιρείες στον τομέα των ενοικιάσεων προσπαθούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη εγγυώμενοι στους επισκέπτες έναν βαθμό τυποποίησης και συνέπειας μεταξύ των ακινήτων τους. Στην πραγματικότητα δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να καταλαμβάνουν τον χώρο μεταξύ ενός ξενοδοχείου και μίας διαμονής σε ιδιόκτητο χώρο.

Αλλά ο Patterson λέει ότι τα δεδομένα της Transparent που δείχνουν χαμηλότερες βαθμολογίες αξιολόγησης για ακίνητα από μεγάλες εταιρείες διαχείρισης ακινήτων δείχνουν ότι η τυποποίηση μπορεί να μην είναι αυτό που θέλουν οι καταναλωτές  ή τουλάχιστον όχι αυτό που θέλουν οι καταναλωτές που κάνουν κράτηση μέσω των μεγάλων ταξιδιωτικών sites.

«Αν μη τι άλλο, όλα αυτά απλώς ενισχύουν το γεγονός ότι οι πλατφόρμες έχουν δίκιο να στερούν το προβάδισμα σε μεγάλους διαχειριστές ακινήτων».

με πληροφορίες από PhocusWire

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More