Η Ryanair επιδιώκει να κερδίσει την μάχη των αιθέρων και της ανάκαμψης
Photo Credits: Shutterstock

Η Ryanair επιδιώκει να κερδίσει την μάχη των αιθέρων και της ανάκαμψης

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επιστρέφουν ξανά στις αεροπορικές πτήσεις. Ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, μιλά για την επανεκκίνηση των ταξιδιών. Η εκπτωτική αεροπορική εταιρεία έχει μεγάλες φιλοδοξίες να αναπτυχθεί και να κατακτήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, ειδικά καθώς χάνονται πολλά από τα μεγάλα ονόματα της ηπείρου στον κλάδο.

«Στα 30 χρόνια μου σε αυτόν τον κλάδο, μετά την 11η Σεπτεμβρίου και μετά τον Πόλεμο του Κόλπου, δεν υπήρξε ποτέ μια ευκαιρία ανάπτυξης στη Ryanair παρόμοια όπως αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο O’Leary κατά την διάρκεια του κλεισίματος των κερδών για το τρίμηνο του Ιουνίου για την Ryanair.

Αυτές οι ευκαιρίες ξεκινούν από την Ιταλία, όπου ο νέος εθνικός αερομεταφορέας Italia Trasporto Aereo (ITA) που συστάθηκε από τα περιουσιακά στοιχεία της Alitalia θα είναι τουλάχιστον ένα τέταρτο μικρότερου βεληνεκούς από τον προκάτοχό του.

Στις σκανδιναβικές χώρες, όπου η Norwegian Air αναδιαρθρώθηκε δραστικά σε μικρότερη αεροπορική εταιρεία και η SAS έχει συρρικνώσει τον στόλο της. Στην Πορτογαλία, όπου η TAP Air Portugal σχεδιάζει σημαντική μείωση του στόλου μικρών αποστάσεων.

Η Ryanair εκτιμά ότι αυτές οι διαρθρωτικές αλλαγές, καθώς και οι αναμενόμενες μειώσεις στους τρεις μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους αεροπορικών εταιρειών όπως η Air France-KLM, η IAG και η Lufthansa Group θα μπορούσαν να μειώσουν τη χωρητικότητα των πτήσεων μικρών αποστάσεων έως και 20 % τουλάχιστον έως το 2023.

Οι συνθήκες μαρτυρούν μια κατάλληλη ευκαιρία για ανάπτυξη

O κίνδυνος πτωχεύσεων για τις αεροπορικές εταιρείες, η κρατική ενίσχυση και η ελπίδα των εμβολίων
© Shutterstock

Με αυτή τη προοπτική η αεροπορική εταιρεία είναι έτοιμη προς τη μεγάλη ανάπτυξη που θα μπορούσε να δει τον εαυτό της να αυξάνεται κατά σχεδόν 50% σε τέσσερα μόλις χρόνια.

Η ανάπτυξη αυτή μοιάζει πιθανή, με την Ryanair να παραγγέλνει 210 αεροσκάφη Boeing 737 Max 8-200, τα πρώτα τρία από αυτά παραδόθηκαν τον Ιούνιο. Η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί περίπου 600 αεροσκάφη έως το 2026 και 451 μέχρι το τέλος Ιουνίου.

«Είμαστε η μόνη αεροπορική εταιρεία που λαμβάνει τις παραδόσεις αεροσκαφών εγκαίρως για να εκμεταλλευτεί αυτές τις ευκαιρίες», δήλωσε ο O’Leary. Εκεί βρίσκεται το σημείο καμπής: η διοίκηση της Ryanair θεωρεί τον εαυτό της τον μοναδικό αερομεταφορέα που μπορεί να καλύψει τα κενά που αφήνουν άλλοι ανταγωνιστές του χώρου.

Αλλά αν η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία ικανή να απορροφήσει αυτές τις ευκαιρίες είναι προς συζήτηση. Η WizzAir είναι ακόμη μια ακόμη εκπτωτική αεροπορική εταιρεία με μεγάλες φιλοδοξίες ανάπτυξης, με παραγγελίες για 242 jets της κατηγορίας Airbus A320neo, ενώ η EasyJet έχει άλλες 108 παραγγελίες για την jets της κατηγορίας A320neo.

Περικοπές στις παραγγελίες ελέω Covid

Αεροπλάνο
Εκατομμύρια άνθρωποι αναγκάζονται να ακυρώσουν τα σχέδια τους για μακρινά ταξίδια ©Shutterstock

Ωστόσο, η τελευταία παραγγελία περικόπηκε κατά 10% σε περίπου 300 αεροσκάφη ως αποτέλεσμα της πανδημίας, αλλά, όπως και οι ανταγωνιστές του, σχεδιάζει να αφήσει πίσω την κρίση. Και μεταξύ των παλαιών ομίλων αεροπορικών εταιρειών, η Air France-KLM έχει παραγγελίες για περισσότερα από 100 μικρότερα Airbus και Embraer και μια καμπάνια είτε για A320neos είτε για 737 Maxes.

Η IAG έχει παραγγείλει 53 αεροσκάφη Airbus  και έχει δηλώσει στην επιστολή προθέσεων για περίπου 200 737 Maxes. Η Lufthansa Group έχει παραγγείλει περισσότερα από 100 μικρά αεροπλάνα Airbus. Στην πραγματικότητα, οι αριθμοί δείχνουν ότι η Ryanair δεν έχει τις πιο μεγάλες παραγγελίες αεροσκαφών. Ο τίτλος του νικητή σε αυτό πηγαίνει στη Wizz.

Ωστόσο, ο ουγγρικός αερομεταφορέας ξεκινά από πολύ μικρότερη βάση με μόλις 137 αεροσκάφη στα τέλη Μαρτίου. Οι αριθμοί παραγγελιών δεν περιλαμβάνουν τις προγραμματισμένες αποσύρσεις των παλιών αεροσκαφών που θα επαναφέρει το ζήτημα της ανάγκης νέων.

Η Ryanair πρέπει να διαχειριστεί το πρόβλημα της κρίσης πριν προλάβει αυτή να διευρυνθεί

Ryanair
© Shutterstock

Τη Δευτέρα, ο O’Leary ξεκίνησε τις παρατηρήσεις του λέγοντας ότι η πανδημία συνεχίζει να «καταστρέφει» τις επιχειρήσεις των αεροπορικών εταιρειών. Η ανάκαμψη των ταξιδιών είναι μήνες πίσω από τις ΗΠΑ με τη χωρητικότητα της Ryanair να μειώνεται σχεδόν κατά 73 % το τρίμηνο του Ιουνίου σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, σύμφωνα με τα στοιχεία του Cirium.

Ο μέσος συντελεστής φορτίου ήταν μόλις 73% κατά τη διάρκεια της περιόδου εν αντιθέσει με το μέσο όρο του 90% που είχε πριν από την κρίση. Ωστόσο, εάν η Ευρώπη διατηρήσει τον ρυθμό των προγραμμάτων εμβολιασμού της και δεν υπάρξουν περαιτέρω απρόβλεπτες συνέπειες του Covid-19, ο O’Leary είναι αισιόδοξος για τους επόμενους μήνες.

Εκτίμησε ότι η αεροπορική εταιρεία θα μεταφέρει 10 εκατομμύρια επιβάτες τον Αύγουστο, διπλάσιος αριθμός από τον Ιούνιο, αλλά είναι ακόμη 1/3 λιγότερο σε σχέση με δύο χρόνια πριν. Τέλος δήλωσε ότι η χωρητικότητα της Ryanair θα μπορούσε να καλύψει ή να υπερβεί τα επίπεδα πριν από την κρίση μέχρι το καλοκαίρι του 2022.

Οικονομικά, η Ryanair προβλέπει μια μικρή απώλεια ή αρνητικό ισοζύγιο για το οικονομικό έτος 2022 που λήγει το Μάρτιο. Το τρίμηνο του Ιουνίου, η αεροπορική εταιρεία έχασε 273 εκατομμύρια ευρώ. Τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν 84% στα 371 εκατομμύρια ευρώ και τα έξοδα σχεδόν κατά τα 2/3 στα 675 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

με πληροφορίες από AirlineWeekly


Διαβάστε επίσης

Από το «Cognac Imperiale» στην βιολογική βότκα με ελαιόλαδο Καλαμάτας

Το πρωινό της Μέσης Ανατολής θα σε γεμίσει ενέργεια

«Πόλεμος» για τα ακίνητα στις εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων

3 μη συμβατικοί τρόποι ταξιδιού για εναλλακτικό τουρισμό το καλοκαίρι

Οι 5 αγαπημένοι προορισμοί στην Ευρώπη για τους Αμερικανούς

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More