3 συμβουλές ανάκαμψης για τα ταξιδιωτικά brand names

3 συμβουλές ανάκαμψης για τα ταξιδιωτικά brand names

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ο Covid-19 έχει κάνει τους καταναλωτές να επαναπροσδιορίσουν τις σκέψεις τους σχετικά με τα ταξίδια, γεγονός που  έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τη τουριστική βιομηχανία. Εν μέσω μιας έκρηξης στη ζήτηση βραχυχρόνιας μίσθωσης σε τοπικό και εγχώριο επίπεδο, τα μεγάλα brand names στον κλάδο θα πρέπει να ακολουθήσουν μακροπρόθεσμες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους.

Η τουριστική βιομηχανία είναι συνηθισμένη στις ταραχές και τις κρίσεις και τα ταξιδιωτικά brand names είναι καλά προσαρμοσμένα στις εναλλασσόμενες επιχειρηματικές πρακτικές όταν προκύπτουν απρόσμενα σενάρια. Τα τελευταία 20 χρόνια, οι ταξιδιωτικές εταιρείες αντιμετώπισαν πλήρη μεταστροφή εν μέσω αλλαγής κανόνων, προϋποθέσεων και συνηθειών των καταναλωτών ακόμη και της 11ης Σεπτεμβρίου, της αύξησης των κρατήσεων μέσω διαδικτύου ή κινητών και της οικονομικής κρίσης.

Το ίδιο συμβαίνει και με τον Covid-19

Υποδοχή στα brand names
Ο ξενοδοχειακός κλάδος, υπέστη τεράστια ζημία από την πανδημία του COVID-19 © Shutterstock

Οι υγειονομικοί περιορισμοί επηρέασαν την συμπεριφορά εκείνων που επέλεγαν να ταξιδέψουν με ιεράρχηση των οικογενειακών επισκέψεων, την εξισορρόπηση εργασίας και διακοπών ή έμφαση στις υπαίθριες δραστηριότητες και εξορμήσεις.  Σχεδόν όλα λάμβαναν χώρα κοντά στο σπίτι τους.

Αυτές τις τάσεις να αναμένεται δεν να συνεχιστούν καθώς η ζήτηση ταξιδιού αυξήθηκε απότομα το 2021, οι επόμενοι μήνες έχουν καθαρά επιχειρηματικό χαρακτήρα και ιδιαιτέρως στη χώρα μας, όπου ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της εθνικής μας οικονομίας.

Σε αυτό το περιβάλλον, τα ταξιδιωτικά brand names θα πρέπει να παραμείνουν δημιουργικά, αλλά και συγχρόνως μετρημένα, για να ανταποκριθούν στην εισροή της συσσωρευμένης ζήτησης, απολαμβάνοντας τον ενθουσιασμό του εκ νέου ανοίγματος , διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι η επιχείρησή τους λειτουργεί ομαλά και βιώσιμα.

«Υπάρχει τώρα η ευκαιρία να καλύψουμε τη νέα ζήτηση και να οικοδομήσουμε καλές σχέσεις», δήλωσε ο Nick Shay, αντιπρόεδρος τεχνολογίας & φιλοξενίας στο Publicis Sapient. «Ό,τι κάνουν τα brand names τώρα και το πώς αντιμετωπίζουν τους πελάτες θα τροφοδοτήσει μια πιο μακροπρόθεσμη ανάκαμψη και θα βοηθήσει στην επίτευξη μεγαλύτερων στόχων γύρω από τον κλάδο εάν το κάνουν με τον σωστό τρόπο».

Η Publicis Sapient και η SkiftX συνεργάστηκαν σε αυτήν την ανάλυση τριών βασικών τάσεων που θα κυριαρχήσουν στο τοπίο για τους επόμενους μήνες και έως το 2022, εντοπίζοντας το πώς οι ταξιδιωτικές μάρκες μπορούν στρατηγικά να επωφεληθούν από την αλλαγή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών κατά την ανάκαμψη και να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες τους για το μέλλον.

Ο εγχώριος τουρισμός κυριαρχεί του διεθνούς, τουλάχιστον προς το παρόν

Βενετία υπερτουρισμός
© Shutterstock

Η αύξηση των ταξιδιών αναψυχής και της τοπικής ζήτησης αναμενόταν να έρθει πρώτη καθώς το κύμα πανδημίας υποχώρησε, αλλά περαιτέρω κύματα και ενδεχόμενα lockdowns έχουν δυσκολέψει ακόμη και την τοπική ζήτηση. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Skift στις ΗΠΑ για το Travel Tracker, το 42,3% των Αμερικανών ταξίδεψε τον Μάιο του 2021.

Ήταν 2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το Φεβρουάριο του 2020, πριν από την πανδημία, και 4,5  μονάδες υψηλότερο από τον Οκτώβριο του 2020, την κορυφή της ζήτησης του περασμένου έτους στα ακτοπλοϊκά. Ωστόσο, μόλις το 1,9% όλων των ταξιδιών ήταν διεθνή τον Μάιο του 2021, σε σύγκριση με το 7,9% τον Ιανουάριο του 2020, πριν αρχίσει η πανδημία του Covid-19, όπου τα σύνορα έκλεισαν και άρχισαν οι ακυρώσεις διεθνών εκδηλώσεων.

Ενώ τα διεθνή ταξίδια παραμένουν μειωμένα, οι άνθρωποι πετούν ξανά στο εσωτερικό

Επιστροφή στα ταξίδια
© Shutterstock

Σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων RadarBox, ο αριθμός των ημερήσιων πτήσεων εσωτερικού στην Κίνα υπερβαίνει τα επίπεδα του 2019 από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σημειώθηκαν 11.539 πτήσεις, σε σύγκριση με 10.659 πτήσεις για την ίδια εβδομάδα το 2019.

«Βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον, οι άνθρωποι θέλουν απλώς να φύγουν από τα σπίτια τους και τις πόλεις τους αντί να εγκαταλείψουν τις χώρες τους», δήλωσε ο Shay. «Μια αλλαγή σκηνικού είναι ένας οδηγός ζήτησης αυτή τη στιγμή».

Σε γενικές γραμμές, η τοπική και εγχώρια τάση καθοδηγείται από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και υπάρχουν καλά νέα για προορισμούς που έχουν αυξημένη δημοτικότητα:  η  ζήτηση αυτή δεν εξανεμίζεται. Αλλά το ταξίδι δεν είναι παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος και αυτό που ισχύει για το εσωτερικό σήμερα θα ισχύσει και για το παγκόσμιο εν εύθετο χρόνο.

Οι κυβερνήσεις θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην ανάκαμψη

Τους τελευταίους μήνες, παρατηρήσαμε πώς χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικές κυβερνητικές πολιτικές και τακτικές για την τόνωση της ζήτησης. Μια πρόσφατη έκθεση της KPMG υπογράμμισε ότι εάν οι Αυστραλοί μπορούσαν να πειστούν να ξοδέψουν το 70% του διεθνούς ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού  στην εγχώρια αγορά, τότε η τουριστική αγορά θα μπορούσε να παραμείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Η εκτροπή ξένων δαπανών στην εγχώρια αγορά δεν πρόκειται να εγκαταλείψει σύντομα και οι μεγαλύτερες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα έχουν ένα πλεονέκτημα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ (ΠΟΕ), οι Κινέζοι τουρίστες δαπάνησαν 254,6 δισεκατομμύρια δολάρια στο εξωτερικό το 2019, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 1/5 των παγκόσμιων τουριστικών δαπανών.

Κρατώντας τα σύνορά της κλειστά, έχει εκτρέψει μεγάλο μέρος των δαπανών σε τοπικό επίπεδο. Η Κίνα έχει σημειώσει ρεκόρ αριθμό πτήσεων εσωτερικού φέτος. Το Μάρτιο, για παράδειγμα, το Μακάο υποδέχτηκε τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από την ηπειρωτική χώρα πριν από την πανδημία.

 Δεν μπορούν να επιβιώσουν όλες οι αγορές χωρίς τουρίστες από το εξωτερικόΤουρίστες στην Ελλάδα

Αυτό μπορεί να είναι καλά νέα για τις εγχώριες επιχειρήσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η μόνη επιλογή είναι να καινοτομήσουν στον τρόπο ανοίγματος των συνόρων με ασφάλεια.

Για παράδειγμα, η τουριστική βιομηχανία της Ταϊλάνδης εξαρτάται ιδιαίτερα από τους επισκέπτες από το εξωτερικό, αλλά αγωνίζεται για το δικό της πρόγραμμα εμβολιασμού. Όμως ο συνδυασμός αυτών των δύο ήταν μια καινοτομία στο νησί του Πουκέτ και δίνοντας προτεραιότητα στον εμβολιασμό των νησιωτών του, μπόρεσε να ανοίξει ξανά σε ξένους επισκέπτες που έχουν εμβολιαστεί πλήρως και θέλουν να παραμείνουν στο νησί.

«Αυτό το επίπεδο κυβερνητικής παρέμβασης είναι κάτι που θα δούμε για κάποιο χρονικό διάστημα », επισήμανε ο Shay. «Το κράτος ως παλαιότερα σιωπηλός συνεργάτης της βιομηχανίας έχει ξυπνήσει και είναι τώρα το κλειδί για την ανάκαμψή του. Το κλειδί για τις ταξιδιωτικά brand names είναι η ψηφιακή ευελιξία και ευκινησία, γιατί είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα ακολουθήσει στο μέλλον», δήλωσε ο Shay.

Η στροφή στο ψηφιακό θα αποτελέσει κινητήριος δύναμη τόσο για το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό

Υπάρχουν πολλές αποδείξεις ότι  συναρπαστικές εμπειρίες και η εικονική πραγματικότητα θα διαδραματίσουν ρόλο στο μέλλον των ταξιδιών και αυτές οι τάσεις πήραν σάρκα και οστά κατά τη διάρκεια του Covid-19. Αν και αυτές οι τεχνολογίες μπορεί να μην είναι αρκετά δημοφιλείς για να γίνουν η νέα πραγματικότητα αυτή τη περίοδο, η ψηφιακή επιτάχυνση έχει ήδη επηρεάσει τα ταξίδια και τη φιλοξενία με άλλους τρόπους.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Publicis Sapient και η Adobe, το 65% των ηγετών στον τομέα της εστίασης βλέπουν σημαντικά ή τεράστια κενά στις τρέχουσες ψηφιακές προσφορές τους. Πλέον, οι επιχειρήσεις ξανασκέφτονται την πορεία τους για να καταλάβουν πώς θα μεταμορφωθούν καλύτερα για να προετοιμαστούν για ένα γρήγορα μεταβαλλόμενο μέλλον.

Οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε λόγω της πανδημίας θα ωθήσουν επίσης τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις μελλοντικά. Πέρυσι, πολλές επιχειρήσεις λειτούργησαν με επιτυχία παρόλο που τα γραφεία τους έκλεισαν και οι εργαζόμενοι εργάζονταν από το σπίτι. Τώρα είναι πιθανό να δούμε να αλλάζουν πολιτικές σχετικά με την απομακρυσμένη εργασία να προχωρούν, γεγονός που παρουσιάζει επίσης ευκαιρίες για τη βιομηχανία.

Ορισμένες εταιρείες, όπως η Google για παράδειγμα, ενσωματώνουν ρητά τις πολιτικές «εργασίας». Σε ένα email προς τους υπαλλήλους, ο Διευθύνων Σύμβουλος Sundar Pichai τόνισε ότι όλοι οι υπάλληλοι θα έχουν τη δυνατότητα έως και τέσσερις εβδομάδες «εργασίας από οπουδήποτε επιθυμούν», όπως ακριβώς ακούγεται.

«Ο στόχος εδώ είναι να δώσουμε σε όλους περισσότερη ευελιξία στα ταξίδια του καλοκαιριού και των διακοπών», έγραψε. Αυτοί οι τύποι πολιτικών που υποστηρίζουν τις εργασίες εξ αποστάσεων θα οδηγήσουν σε περισσότερα ταξίδια και επιπλέον κρατήσεις.

Πως θα εξισορροπήσετε τα βραχυπρόθεσμα κέρδη με τους μακροπρόθεσμους στόχους;

Μολονότι η απότομη ένταση αυτής της ανάκαμψης ήταν ευπρόσδεκτη, ωστόσο, προκάλεσε μια άνιση επίδραση. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες προχωρούν πάνω σε μια λεπτή γραμμή, σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να αντισταθμίσουν την επιθυμία να ανοίξουν τις πόρτες τους διάπλατα εν μέσω ελλείψεων προσωπικού, επιχειρησιακών εμποδίων και συνεχιζόμενων περιορισμών στη δημόσια υγεία, καθώς ο Covid-19 μαίνεται ακόμη σε μέρη του κόσμου και σιγοβράζει.

Η ισορροπία βρίσκεται στον ορθολογισμό, αν και η αυτοσυγκράτηση είναι δύσκολη μετά από ένα ολόκληρο χρόνο σε lockdown τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους πολίτες. Για παράδειγμα, η American Airlines ανακοίνωσε περικοπές δρομολογίων για να διασφαλίσει με ασφάλεια την τοπική ζήτηση με έως ότου επιστρέψει σε μια σταθερή ανάπτυξη.

«Ορισμένες εταιρείες ωφελούνται σαφώς βραχυπρόθεσμα. Και γιατί όχι; Πρέπει να ανακάμψουν », είπε ο Shay. «Αλλά πρέπει να σκεφτούν πολύ προσεκτικά για τη στρατηγική τιμολόγησης και πώς αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους τόσο τώρα όσο και στο μέλλον».

Οι σημερινοί ταξιδιώτες χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες, διαβεβαίωση, ευελιξία κράτησης και λιγότερους κινδύνους για την κράτηση ταξιδιού. Τα brand names μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες δημιουργώντας πιο ουσιαστικές και άμεσες σχέσεις με τους πελάτες και μειώνοντας την εμπιστοσύνη σε τρίτους.

Όπως εξήγησε ο Shay, «Μερικές φορές πρέπει να συνεχίσετε να προχωράτε με τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς στόχους, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει βραχυπρόθεσμα».

με πληροφορίες από Skift


Διαβάστε επίσης

Από το «Cognac Imperiale» στην βιολογική βότκα με ελαιόλαδο Καλαμάτας

Το πρωινό της Μέσης Ανατολής θα σε γεμίσει ενέργεια

«Πόλεμος» για τα ακίνητα στις εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων

3 μη συμβατικοί τρόποι ταξιδιού για εναλλακτικό τουρισμό το καλοκαίρι

Οι 5 αγαπημένοι προορισμοί στην Ευρώπη για τους Αμερικανούς

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More