Οι χορηγοί των Ολυμπιακών Αγώνων θα χάσουν κέρδη από την απουσία οπαδών
Photo Credits: ©Shutterstock

Οι χορηγοί των Ολυμπιακών Αγώνων θα χάσουν κέρδη από την απουσία οπαδών

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μετά από πολλή συζήτηση σχετικά με το εάν θα επιτραπούν οι θεατές, μια νέα κατάσταση έκτακτης ανάγκης  ελέω COVID-19 στην Ιαπωνία δόθηκε η οριστική απόφαση: οι φετινοί Ολυμπιακοί Αγώνες δεν θα έχουν εγχώριους ή ξένους θεατές.  Οι μόνοι χαμένοι σε αυτή την υπόθεση είναι οι τοπικοί χορηγοί.

Η έλλειψη θεατών θα αλλάξει αναμφισβήτητα την ατμόσφαιρα των αγώνων για τους αθλητές, αλλά υπάρχει και ένα οικονομικό κόστος που θα είναι αόρατο ακόμη και σε όσους παρακολουθούν από το σπίτι. Παρ ‘όλα αυτά, η οργανωτική επιτροπή του Τόκιο 2020 προχωρά  για να διοργανώσει σύντομα τα  παιχνίδια που έχουν καθυστερήσει μέσα αυτό το μήνα. Πάνω από 60 εγχώριοι χορηγοί βασίζονται στην παρουσία των οπαδών των Ολυμπιακών Αγώνων.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι ένα οικονομικό στοίχημα για την πόλη ή την περιοχή που επιλέγεται να φιλοξενήσει τους Αγώνες. Οι παγκόσμιες και εγχώριες συνεργασίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος για μια επιτυχημένη εκδήλωση και για τη δημιουργία εσόδων για την πληρωμή γηπέδων, εγκαταστάσεων και μεταφορών.

Η χορηγία των Ολυμπιακών Αγώνων είναι μια κλιμακωτή δομή πυραμίδας που τοποθετεί τους Ολυμπιακούς εταίρους παγκοσμίως στην κορυφή, ακολουθούμενη από τοπικούς χορηγούς κάτω από την πυραμίδα. Παγκόσμιοι Ολυμπιακοί συνεργάτες είναι τα εμπορικά σήματα που εκπροσωπούνται σε διαφημίσεις Ολυμπιακών Αγώνων παγκοσμίως.

Το πρόγραμμα των Ολυμπιακών Συνεργατών και Διαφημιζομένων  διοικείται από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ)

Η έδρα της ΔΟΕ στη Λωζάνη
Η έδρα της ΔΟΕ στη Λωζάνη. © Shutterstock

Αυτοί οι συνεργάτες πληρώνουν για συγκεκριμένα δικαιώματα στα παιχνίδια σε αντάλλαγμα για παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια.

Στο Τόκιο 2020, υπάρχουν τρία επίπεδα τοπικών εταίρων γνωστών ως «εγχώριων χορηγών» από την οργανωτική επιτροπή: χρυσούς εταίρους, επίσημους συνεργάτες και επίσημους υποστηρικτές. Σε όλες αυτές τις κατηγορίες, οι εταιρείες παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες για την υποστήριξη της λειτουργίας των παιχνιδιών.

Οι εγχώριοι χορηγοί τείνουν να είναι γνωστοί στην πόλη ή την περιοχή που φιλοξενεί την εκδήλωση. Φέτος, ιαπωνικές εταιρείες όπως η Asics, η Canon και η EY Japan παρέχουν υποστήριξη σε αθλητικά είδη, κάμερες και εκτυπωτές και επαγγελματικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, αντίστοιχα.

Χορηγοί χωρίς θεατές

Από τους παραδοσιακούς συνεργάτες των Ολυμπιακών Αγώνων η Coca-Cola
©Shutterstock

Φέτος, παγκόσμιοι Ολυμπιακοί εταίροι όπως η Coca-Cola θα εξακολουθήσουν να προσεγγίζουν μεγάλο κοινό. Έλαβαν 500 εκατομμύρια εμφανίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των αγώνων του 2016.

Όμως χωρίς θεατές στο γήπεδο, οι εγχώριοι χορηγοί θα χάσουν σημαντικές ευκαιρίες να αλληλεπιδράσουν με θαυμαστές και πιθανούς επιχειρηματικούς εταίρους. Εντούτοις, θα αναγκαστούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες ψηφιακά και εξ αποστάσεως.

Ωστόσο, λόγω των επεκτάσεων των συμβάσεων λόγω της καθυστέρησης, οι χορηγοί αναμένεται να αποφέρουν περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετες συνεισφορές.

Η συμμετοχή των εγχώριων χορηγών είναι κρίσιμη καθώς έχουν διοχετεύσει περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια στα παιχνίδια, περίπου το 60% του συνολικού προϋπολογισμού της οργανωτικής επιτροπής. Το 2019, το Τόκιο 2020 αναφέρθηκε ότι είχε εξασφαλίσει ρεκόρ εσόδων από χορηγίες.

Αυτές οι συμφωνίες χορηγίας εξαρτώνται από τις ευκαιρίες επίτευξης συμφωνίας μέσω επιχειρηματικών συναντήσεων σε κτίρια πόλεων και αθλητικών χώρων, καθώς και από την πρόσβαση στους οπαδούς.

Η χορηγία παρέχει αποκλειστική πρόσβαση για τα brands σε εμπορικά δίκτυα και φόρουμ υπό την Ολυμπιακή σημαία και τη δυνατότητα διαπροσωπικής αλληλεπίδρασης με θαυμαστές και αθλητές στα δοκιμαστικά, σε εκδηλώσεις, σε εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, χώρους και «ζωντανές τοποθεσίες».

Οι ζωντανές τοποθεσίες, που αναφέρονται διαφορετικά ως «πάρκα οπαδών», βρίσκονται σε ολόκληρη τη χώρα υποδοχής και έχουν συμβάλει στην οργάνωση σε προηγούμενα παιχνίδια ως σημεία οικονομικής ανάπτυξης μεταξύ θαυμαστών και χορηγών.

Αυτά, αναμένονται να αποτελέσουν τα μέρη που θα βάλουν φωτιά στην ατμόσφαιρα του φεστιβάλ του Τόκιο 2020, με ζωντανή μουσική και παραστάσεις.

Οι αλλαγές της ΔΟΕ

Χορηγοί Ολυμπιακών Αγώνων
©Shutterstock

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η οργανωτική επιτροπή δεν έχει δείξει κατανόηση για τα τοπικά συμφέροντα αρνούμενη να ακυρώσει τους αγώνες για λόγους υγείας,  απαιτώντας από το Τόκιο να συνεχίσει να προγραμματίζει τα παιχνίδια, καθώς δεν υπήρχε άλλο σχέδιο.

Ορισμένοι χορηγοί ζήτησαν καθυστέρηση στη διοργάνωση των Αγώνων έως ότου επιτραπεί στους θεατές να παρευρεθούν, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να ανακτήσουν όσα έχουν ξοδέψει στο μάρκετινγκ. Βασικοί χορηγοί, όπως η Toyota, εξέφρασαν την ανησυχία τους καθώς οι εθνικές ομάδες ακύρωναν τις προγραμματισμένες προπονήσεις στις εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών γηπέδων, μειώνοντας τις προωθητικές τους ενέργειες.

Τα αναθεωρημένα σχέδια εκδηλώσεων και τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον COVID-19, που σχεδιάστηκαν με τη χρήση ορισμένων “playbooks” και αναπτύχθηκαν από την οργανωτική επιτροπή, ήταν μια προσπάθεια να διοργανώσουν ασφαλή παιχνίδια και να αποτρέψουν την οικονομική παρακμή της πόλης.

Το στρατηγικό σχέδιο της ΔΟΕ, που προσβλέπει στο 2025, εστιάζει στην οικονομική ανθεκτικότητα και στη βελτίωση της δημιουργίας εσόδων με παγκόσμιους χορηγούς. Ωστόσο, αγνοήθηκαν εναλλακτικά σχέδια εγχώριας χορηγίας για το Τόκιο 2020.

Η ΔΟΕ δεν παρείχε επαρκείς ψηφιακές εναλλακτικές λύσεις για την έλλειψη φυσικής εμπλοκής μεταξύ χορηγών και θαυμαστών. Για παράδειγμα, η διαδικτυακή ζώνη οπαδών του Τόκιο 2020 επικεντρώθηκε περισσότερο στην εμπειρία των οπαδών παρά στη προώθηση των ευκαιριών για τους χορηγούς.

Οι τοπικοί χορηγοί θα αποσυρθούν από τα πραγματικά οφέλη της συμμετοχής στους αγώνες του Τόκιο. Δεν υπάρχει σαφής ένδειξη για το πώς θα προσαρμοστούν οι συμφωνίες χορηγίας χωρίς θεατές.

Η οργανωτική επιτροπή οφείλει να βρει λύσεις για τους χορηγούς και να καταρτίσει πλάνο για ψηφιακή και διαδικτυακή προβολή ειδάλλως θα χάσει προσοδοφόρες προσφορές από εγχώριους χορηγούς που θα μπορούσαν να αναζωογονήσουν τις τοπικές επιχειρήσεις στις περιοχές που φιλοξενούν εκδηλώσεις.

με πληροφορίες από The Conversation


Διαβάστε επίσης

Από το «Cognac Imperiale» στην βιολογική βότκα με ελαιόλαδο Καλαμάτας

Το πρωινό της Μέσης Ανατολής θα σε γεμίσει ενέργεια

«Πόλεμος» για τα ακίνητα στις εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων

3 μη συμβατικοί τρόποι ταξιδιού για εναλλακτικό τουρισμό το καλοκαίρι

Οι 5 αγαπημένοι προορισμοί στην Ευρώπη για τους Αμερικανούς

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More