3 μη συμβατικοί τρόποι ταξιδιού για εναλλακτικό τουρισμό το καλοκαίρι

3 μη συμβατικοί τρόποι ταξιδιού για εναλλακτικό τουρισμό το καλοκαίρι

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ποτέ δεν υπήρξε καλύτερη στιγμή από τώρα για να ξανασκεφτούμε τον παραδοσιακό τουρισμό. Ο διεθνής τουρισμός έχει αποδεκατιστεί από την πανδημία και είναι πιθανό να είναι δύσκολο για την ταξιδιωτική βιομηχανία να ανακάμψει στο εγγύς μέλλον.

Βραχυπρόθεσμα, η αβεβαιότητα σχετικά με τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζεται και τον τουρισμό εν γένει. Οι περιορισμοί του COVID-19 έχουν περιορίσει τις διεθνείς ταξιδιωτικές ευκαιρίες σε ένα συγκεχυμένο συνονθύλευμα συστάσεων και περιορισμών. Οι τουρίστες που ταξιδεύουν για το Euro 2020 έχουν συνδεθεί με εξάρσεις των περιπτώσεων COVID-19.

Η Αυστραλία επέβαλε εκ νέου κανονισμούς για τα εγχώρια και διεθνή ταξίδια για να προσπαθήσει να διαχειριστεί την εξάπλωση του ιού.

Μακροπρόθεσμα, πρέπει να κάνουμε τον τουρισμό πιο βιώσιμο. Η αεροπορία συμβάλλει περίπου στο 5% της ετήσιας ανθρώπινης δραστηριότητας στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Επίσης, ο τουρισμός δεν θα πρέπει να αποκλείει κανέναν απέξω. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις το 1% του πληθυσμού πραγματοποιεί το 20% των πτήσεων στο εξωτερικό.

Δεδομένης αυτής της κατάστασης,  παραδοχές σχετικά με το πώς θα πρέπει να μοιάζουν οι διακοπές καθυστέρησαν την εμφάνιση τους. Το τρέχον μοντέλο μας συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος. Περιορίζει τα οφέλη του τουρισμού σε μόλις λίγα θετικά, ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις γίνονται αισθητές από πολλούς.

Ωστόσο, υπάρχουν εναλλακτικές τουριστικές προσεγγίσεις. Αλλά αντί να αφορούν τα χρήματα, εστιάζουν στη νοοτροπία. Είναι τρόποι με τους οποίους η φιλοσοφία μπορεί να μας βοηθήσει να επανεξετάσουμε τον τουρισμό και να διερευνήσουμε επιλογές που μπορεί να είναι πιο προσιτές και βιώσιμες για εμάς συνολικά.

Ο τουρισμός είναι κάτι που μας βγάζει έξω από το συνηθισμένο. Βγαίνοντας έξω από τις καθημερινές ρουτίνες μας δίνεται η ευκαιρία να χαλαρώσουμε. Το να κάνεις κάτι άγνωστο παρέχει ευκαιρίες να μάθεις. Αλλά δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις σε μεγάλες αποστάσεις για να αποκομίσεις τα οφέλη από αυτό. Πως μπορούμε να εξερευνήσουμε  το άγνωστο από στο σπίτι;

Εγχώριος τουρισμός

Αυτό αναφέρεται στον τουρισμό που λαμβάνει χώρα μέσα σε περιορισμένο χώρο. Αυτό μπορεί να είναι για τους κατοίκους μικρών νησιών να κάνουν ένα ταξίδι από τη μια πλευρά στην άλλη του νησιού, για παράδειγμα. Ή ακόμη και να επισκεφθείτε μια εξοχική κατοικία που είναι κοντά στο  σπίτι σας. Ακόμα και μικρά ταξίδια μπορούν να σας οδηγήσουν σε έναν εντελώς διαφορετικό χωροχρόνο.

Ακόμη και κάποιο κοντινό μέρος μπορεί να σας είναι άγνωστο. Ένα μονοπάτι που ποτέ δεν ακολουθήσατε, ή ένα άγνωστο κομμάτι της πόλης. Εξερευνώντας αυτά τα μέρη σας δίνει την ευκαιρία να αφήσετε πίσω τα ήδη γνωστά. Δίνει στους ανθρώπους την ευκαιρία να χαλαρώσουν, να ξανασκεφτούν και να επανασυνδεθούν με τον εαυτό τους και τους άλλους. Αυτό που μετράει είναι η ψυχολογική και όχι η γεωγραφική απόσταση.

Εικονικό ταξίδι

Μπορείτε ακόμη και να κάνετε διακοπές χωρίς να φύγετε από το σπίτι. Το εικονικό ταξίδι περιλαμβάνει την είσοδο σε ψηφιακά τοπία. Αυτές μπορεί να είναι αναπαραστάσεις φυσικών χώρων, όπως η Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Εναλλακτικά, μπορεί να είναι εικονικοί κόσμοι από μόνοι τους, όπως παιχνίδια εξερεύνησης του κόσμου.

Το εικονικό ταξίδι παρέχει εύκολη πρόσβαση σε συναισθηματικά και διανοητικά διεγερτικούς χώρους. Το Animal Crossing, για παράδειγμα, έγινε εξαιρετικά δημοφιλές κατά τη διάρκεια του 2020. Οι παίκτες μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν παιχνίδια όπως αυτά για να ξεφύγουν από το lockdown και να ταξιδέψουν σε έναν ασφαλή και χαλαρωτικό χώρο.

Παίζοντας μαζί με διαδικτυακούς φίλους, ο εικονικός τουρισμός μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του άγχους, της πλήξης και της απομόνωσης του lockdown.

Ψυχογεωγραφία

Η εύρεση εναλλακτικών τουριστικών προορισμών μπορεί να μην αποτελεί αποκλειστικά η αναζήτηση ενός νέου ταξιδιού. Το άγνωστο μπορεί να βρεθεί στο καθημερινό περιβάλλον μας. Τα σπίτια, οι γειτονιές και οι χώροι εργασίας μας διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και ενεργούμε. Ωστόσο, είναι η εξοικείωσή μας με αυτούς τους χώρους που μας κάνουν να μην είμαστε ευαίσθητοι στις επιπτώσεις τους.

Η ψυχογεωγραφία μπορεί να μας αναζωογονήσει σε αυτά τα περιβάλλοντα. Περιλαμβάνει μια σειρά τεχνικών που αναπτύχθηκε αρχικά από τον φιλόσοφο Guy Debord, την οποία ονόμασε dérive. Αυτές οι πρακτικές μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε καλύτερα το περιβάλλον μας και πώς μας κάνει να αισθανόμαστε και να συμπεριφερόμαστε.

Η ψυχογεωγραφία περιλαμβάνει τη μετάβαση σε χώρους τόσο σωματικά όσο και διανοητικά. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθείς τη ροή οποιουδήποτε τοπίου βρίσκεσαι χωρίς συγκεκριμένο σκοπό. Η ιδέα είναι να δεις τι σε ενδιαφέρει, τι σε απασχολεί μέσα στην ημέρα, ακολουθώντας αυτά τα ένστικτα και να δεις πού σε οδηγεί.

Η περιπλάνηση και ο αναστοχασμός μπορούν να σε οδηγήσουν σε εκπληκτικά μέρη. Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή Dérive για να ξεκινήσετε.

Ο εγχώριος τουρισμός και τα εικονικά ταξίδια μας διδάσκουν ότι δεν χρειάζεται να πάμε μακριά από το σπίτι για να εξερευνήσουμε το άγνωστο. Η ψυχογεωγραφία, εν τω μεταξύ, μας ενθαρρύνει να ξανασυνδεθούμε με φυσικούς και ίσως ψηφιακούς χώρους που θεωρούνται δεδομένοι. Με αυτόν τον τρόπο, το άγνωστο μπορεί να ανακαλυφθεί ξανά.

Ο covid-19 μας έχει ενθαρρύνει να αγκαλιάσουμε νέες μορφές τουρισμού. Ο εγχώριος τουρισμός ανθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ομοίως, το εικονικό ταξίδι κερδίζει την εκτίμηση του κοινού σιγά σιγά.

Οι νέες τουριστικές συνήθειες είναι πιθανό να παραμείνουν, τώρα που οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν ότι αυτές στρέφονται σε μακροχρόνιες προοπτικές. Η συνειδητοποίηση ότι η περιπλάνηση μπορεί να πραγματοποιηθεί κοντά στο σπίτι θα κάνει καλό για την εξισορρόπηση της βιομηχανίας που έχει δώσει υπερβολικά έμφαση σε οικονομικώς και οικολογικώς κοστοβόρα ταξίδια.

με πληροφορίες από The Conversation 


Διαβάστε επίσης

Οι 10 πιο όμορφες εκκλησίες του κόσμου

Τα αγάλματα του Θεσσαλικού Θεάτρου ταξιδεύουν στην Προύσα

Οι 5 αγαπημένοι προορισμοί στην Ευρώπη για τους Αμερικανούς

Πώς οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές επηρεάζουν τον τουρισμό

Τα 10 πιο διάσημα brand names του τουριστικού κλάδου 

 

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More