Τεχνολογίες συλλογής δεδομένων βοηθούν να μην χαθεί καμία βαλίτσα
Photo Credits: ©Shutterstock

Τεχνολογίες συλλογής δεδομένων βοηθούν να μην χαθεί καμία βαλίτσα

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

«Οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι συνήθως πολύ καλές στις τεχνολογίες πληροφοριών και δεδομένων», λέει ο Pascal Buchner, διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA),η εμπορική ένωση για τις παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες.

Όποιος είχε χάσει τις αποσκευές του ή καθυστέρησε η πτήση του, πιθανώς θα συμφωνήσει. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες στοιχηματίζουν ότι μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση κάνοντας μεγάλες επενδύσεις στην τεχνολογία συλλογής δεδομένων.

«Γνωρίζουμε τώρα ότι τα δεδομένα είναι η κύρια πηγή απόδοσης για τις αεροπορικές εταιρείες», λέει ο κ. Buchner.

Από τις προβλέψεις συντήρησης, τον χειρισμό των αποσκευών και η παρακολούθηση του φορτίου έως τα προγράμματα διαχείρισης προσωπικού και αφοσίωσης πελατών, τα δεδομένα και πιο συγκεκριμένα το πώς αναλύονται όλες αυτές οι πληροφορίες, έχουν γίνει γρήγορα ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τον καθορισμό του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί μια αεροπορική εταιρεία με επιτυχία.

Οι τεχνολογίες συλλογής πληροφοριών και δεδομένων συμβάλουν στο να μην χαθεί καμία βαλίτσα
© Shutterstock

Η παρακολούθηση των συσκευών βελτιώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών

«Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ένας επιβάτης μπορεί να αλληλεπιδρά με έως και 10 διαφορετικές οντότητες. Από τις αεροπορικές εταιρείες, κυβερνήσεις, χειριστές εδάφους μέχρι και τουλάχιστον δύο αεροδρόμια. Όλα αυτά απαιτούν την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων για αποσκευές, πτήσεις και ταξιδιωτικά έγγραφα», επισημαίνει ο Jacques Demael, ανώτερος αντιπρόεδρος στρατηγικής και επιχειρηματικής υποστήριξης της SITA, μια παγκόσμια εταιρεία πληροφορικής με έδρα την Γενεύη.

Σύμφωνα με τον κ. Demael, η ποσότητα των δεδομένων που μοιράζονται σε όλη τη βιομηχανία «εκτοξεύτηκε» τα τελευταία χρόνια. Παρόλο που οι ταξιδιώτες ενδέχεται να μην το γνωρίζουν, ένα ομαλό ταξίδι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα δεδομένα, την κοινή χρήση ταξιδιωτικών εγγράφων μέχρι και την παρακολούθηση της ανταλλαγής αποσκευών μεταξύ των αεροδρομίων.

«Η ικανότητα παρακολούθησης της αποσκευής σας σε πολλά μέρη του ταξιδιού και κοινή χρήση αυτών των πληροφοριών… μειώνει σημαντικά την πιθανότητα να χαθεί η τσάντα σας », λέει ο κ. Demael, εξηγώντας ότι η χρήση δεδομένων παρακολούθησης αποσκευών οδηγεί σε ποσοστά βελτίωσης έως και 66%.

«Αυτές οι βελτιώσεις είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα ποσοστά κακής διαχείρισης αποσκευών παγκοσμίως κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία».

Πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν αναγκαστεί να προβούν σε σημαντικές περικοπές στο προσωπικό.
© Shutterstock

Παρά τις βελτιώσεις, υπάρχει ακόμη πολύ δουλειά που πρέπει να γίνει

Μια έκθεση του 2020 από τη SITA διαπίστωσε ότι το 2019, 25,4 εκατομμύρια κομμάτια αποσκευών υποβλήθηκαν κακομεταχειρίστηκαν σε όλο τον κόσμο, κοστίζοντας στον κλάδο των αερομεταφορών περίπου 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πανδημία υπήρξε καταστροφική για την αεροπορική βιομηχανία. Όμως, η IATA, από την πλευρά της, πιστεύει ότι ο κλάδος θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2022, την ίδια χρονιά αναμένεται να ρεφάρει ή να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Η χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει στα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες να κατανέμουν τους πόρους τους πιο αποτελεσματικά, πράγμα που σημαίνει ότι οι πύλες, οι μετρητές παραλαβών και τα κέντρα αποσκευών μπορούν να στελεχωθούν σωστά και τα απρόβλεπτα γεγονότα, όπως ο καιρός και οι ακυρώσεις πτήσεων μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Η Air Canada, χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την εταιρεία τεχνολογίας Sisense, για να συλλέξει και να προωθήσει διάφορες μορφές δεδομένων για όλα τα μέλη του προσωπικού, από τους πρώτους υπαλλήλους έως τα  στελέχη.

«Μετρώντας μόνο μπορούμε να βελτιωθούμε και τώρα οι μετρήσεις μπορούν να γίνουν πλέον πιο κοντά σε πραγματικό χρόνο» τονίζει ο Shaul Shalev, Διευθυντής  Analytics και καινοτομίας της Air Canada.

Παραδοσιακά, τα δεδομένα κοινοποιούνται μέσω email, PDF και πινάκων. Τώρα, οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν στην Air Canada να προωθήσει γρήγορα πληροφορίες στους υπαλλήλους μέσω εφαρμογών, έξυπνων ρολογιών και ακόμη  συναρπαστικών τρισδιάστατων περιβαλλόντων για την προβολή των δεδομένων.

«Δεν μπορώ να περιμένω από έναν χρήστη να σταματήσει την καθημερινή του δουλειά και να πάει σε ένα γραφείο, να εκτυπώσει ένα PDF, να δει ένα πίνακα ή το κατάλληλο e-mail ή ενημερωτικό δελτίο για να αφομοιώσει τα δεδομένα που χρειάζονται», προσθέτει ο κ. Shalev.

Τώρα, με μερικά κλικ  ο επιβάτης μπορεί να δει κάθε είδους πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του στόλου της Air Canada, που στο παρελθόν θα χρειαζόταν μέρες για να συγκεντρωθούν.

Οι τεχνολογίες συλλογής πληροφοριών και δεδομένων συμβάλουν στο να μην χαθεί καμία βαλίτσα
© Shutterstock

Το επόμενο βήμα θα είναι να εντοπίζει προβλήματα πολύ πριν προκύψουν

Στην American Airlines, περίπου 100 συστήματα ενοποιήθηκαν σε 10 για να κάνουν τα δεδομένα στην επιχείρηση φορτίου πολύ πιο εύχρηστα. Μέχρι σήμερα, η τεχνολογία έχει επηρεάσει τη δουλειά περισσότερων από 8.000 μελών της ομάδας των φορτίων και στους αερολιμένες, καθώς και για περισσότερους από 30.000 πελάτες.

«Είμαστε σε θέση να μάθουμε περισσότερα από το επίπεδο των δεδομένων που λαμβάνουμε με βάση τη συμπεριφορά των πελατών, την απόδοση των αποστολών και τυχόν ζητήματα που έχουμε και ενδέχεται να επανεμφανιστούν», συνοψίζει η Jessica Tyler, Πρόεδρος Cargo και Αντιπρόεδρος της American Airlines Operations Innovation and Delivery.

«Σε πολλές περιπτώσεις μπορούμε να δούμε μοτίβα και να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα προτού επηρεάσει το ταξίδι αποστολής».

με πληροφορίες από BBC

 

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More