Η αναγέννηση των νυχτερινών δρομολογίων τρένων με καμπίνα
Photo Credits: ©Shutterstock

Η αναγέννηση των νυχτερινών δρομολογίων τρένων με καμπίνα

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα τρένα με καμπίνα αποτελούν ξανά την πιο hot τάση στα ταξίδια καθώς προσφέρουν άνεση, ασφάλεια, ιδιωτικότητα αλλά και είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Πριν από λίγα χρόνια, όπως όλα έδειχναν ότι τα ευρωπαϊκά νυχτερινά τρένα που μπορείς να κοιμηθείς εντός τους σε καμπίνα θα αποτελούσαν σύντομα παρελθόν, μιας και οι υπηρεσίες τους μειώνονταν συνεχώς.

Ωστόσο, το δίκτυο νυχτερινών τρένων της Ευρώπης γνώρισε μια αναγέννηση κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με μια σειρά εθνικών φορέων παροχής σιδηροδρομικών υπηρεσιών να ανακοινώνει νέα δρομολόγια μεταξύ διαφόρων πόλεων.

Τώρα μια γαλλική νεοσύστατη εταιρεία που ιδρύθηκε από τους Adrien Aumont και Romain Payet, το δίδυμο πίσω από τη γαλλική ιστοσελίδα KissKissBankBank, αποκάλυψε σχέδια για ένα νέο δίκτυο υπηρεσιών διανυκτέρευσης σε καμπίνα από το Παρίσι σε 12 ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως το Εδιμβούργο και το Πόρτο.

Ενώ οι επιβάτες δεν πρέπει να περιμένουν τα επίπεδα πολυτέλειας του Orient Express, τα τρένα, που αναμένεται να καλύψουν αποστάσεις από 800 έως 1.500 χιλιόμετρα από και προς το Παρίσι, θα διαθέτουν δωμάτια «σε στιλ ξενοδοχείου», ένα εστιατόριο, μπαρ και υπηρεσία θυρωρείου που λειτουργεί με εφαρμογή.

Η αναγέννηση των βραδινών δρομολογίων

Για όσους ταξιδεύουν εγγυόνται «ιδιωτικότητα, ασφάλεια και ηρεμία» σε καθεμία από τις καμπίνες με δυνατότητα κράτησης, τα οποία διατίθενται σε μια σειρά μεγεθών που καλύπτουν ζευγάρια και μεγαλύτερες παρέες, σύμφωνα με την εταιρεία.

«Οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τις οικολογικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών και χρειάζονται μια εναλλακτική λύση», δήλωσε ο συνιδρυτής Payet.

Όσοι ταξιδεύουν από το Παρίσι στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, δεν έχουν αυτήν την εναλλακτική λύση. Επιπλέον, οι μεταφορείς (αεροπορικές ή σιδηροδρομικές) έχουν επικεντρωθεί στη μείωση των τιμών τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ξεχνώντας εντελώς την εμπειρία των πελατών και τις συναφείς υπηρεσίες.

«Πιστεύουμε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον έναν πιο άνετο και βολικό τρόπο να ταξιδεύουν. Με την καμπίνα σίγουρα θα το κάνουν αυτό».

Σημειώνει επίσης ότι η «ταχύτητα» της πτήσης είναι μια «ψευδαίσθηση».

Εν τω μεταξύ, ο συνιδρυτής της Aumont τονίζει ότι η εταιρεία ελπίζει να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» του επανασχεδιασμού των αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι επί του παρόντος υπάρχουν περιορισμένες επιλογές για όσους θέλουν να αποφύγουν την πτήση εντός της Ευρώπης.

Και οι δύο οραματίζονται ότι το δίκτυο θα αποδειχθεί ελκυστική επιλογή για όσους ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων.
«Τα αεροπορικά ταξίδια παράγουν υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με τα νυχτερινά τρένα  θέλουμε να δημιουργήσουμε μια πιο άνετη, βολική, απρόσκοπτη και βιώσιμη εναλλακτική λύση», προσθέτει ο Payet.

Βιώσιμη επιλογή

Η πρώτη του διαδρομή αναμένεται να ξεκινήσει το 2024, ενώ το δίκτυο σχεδιάζει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το 2030, με δρομολόγια από Παρίσι προς Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Σκωτία.

«Εργαζόμαστε σκληρά για σχεδόν ένα χρόνο για να ολοκληρώσουμε την προσφορά, τον χάρτη πορείας του έργου και να συγκεντρώσουμε τους καλύτερους ειδικούς γύρω από το έργο», λέει ο Payet.
«Τώρα πρέπει να εκτελέσουμε το σχέδιο στον χάρτη πορείας για να ξεκινήσουμε τα πρώτα μας τρένα το 2024».

Παρόλο που δεν είναι γνωστό το πόσο θα κοστίσει ένα ταξίδι στο ένα από τα τρένα Midnight, η εταιρεία λέει ότι οι τιμές της θα είναι ανταγωνιστικές με τους ναύλους των αεροπορικών εταιρειών, επισημαίνοντας ότι οι επιβάτες θα «εξοικονομήσουν τουλάχιστον μία νύχτα διαμονής».

Η  ιδέα έρχεται μετά από μια σειρά εξελίξεων στο ευρωπαϊκό δίκτυο αμαξοστοιχιών

Τον Δεκέμβριο, το OBB της Αυστρίας ανακοίνωσε συνεργασία με τον Γερμανικό Deutsche Bahn, το SNCF της Γαλλίας και τον Ομοσπονδιακό Σιδηρόδρομο της Ελβετίας που θα δουν μια σειρά από νέες διαδρομές «Nightjet», μαζί με ένα τρένο μεταξύ Ζυρίχης και Βαρκελώνης, που θα ξεκινήσει τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η πρόσφατη αναζωπύρωση συνδέεται εν μέρει με την «δαιμονοποίηση της πτήσης», η οποία έχει εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια καθώς οι επιβάτες συνειδητοποιούν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα.

Οι πτήσεις εσωτερικού μειώθηκαν κατά 9% στη Σουηδία το 2018, ενώ η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM έκανε διαφημίσεις που προτρέπουν τους ανθρώπους να πετάξουν λιγότερο το 2019.

Με πληροφορίες από CNN


Διαβάστε επίσης

«Σήμα κινδύνου» για τον τουρισμό από τα πλαστικά μιας χρήσης

Το «καθαρόαιμο» πανηγύρι του Άη-Συμιού στο Μεσολόγγι

Η «μαγεία» στις παραλίες γυμνιστών

Η ανέπαφη τεχνολογία θα λύσει το πρόβλημα στα αεροδρόμια

Καταφύγι: η πιο άγρια παραλία της Ελλάδας

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More