Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναγνωρίσει τις ανάγκες μας
Photo Credits: ©Shutterstock

Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναγνωρίσει τις ανάγκες μας

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει πολλά εργαλεία για την βιομηχανία της έρευνας αγοράς. Οι δυνατότητες της δίνουν στον κλάδο αμέτρητα εργαλεία ανάλυσης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και αναγνώρισης των βαθύτερων κινήτρων της.

Η παραδοσιακή έρευνα αγοράς, που βασίζεται στα ντοσιέ και τις ερωτήσεις, έχει μια έντονη αδυναμία, σύμφωνα με τον Carl Wong, ο οποίος έχει εργαστεί στον κλάδο για περισσότερα από 20 χρόνια. Λέει ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις με ειλικρίνεια, επειδή δεν γνωρίζουν τα δικά τους βαθιά υποκείμενα κίνητρα.

«Είμαστε όλοι επηρεασμένοι από πράγματα που δεν είμαστε ικανοί ή πρόθυμοι να σκεφτούμε κατά τη λήψη μιας απόφασης αγοράς ή όταν απαντάμε σε μια ερώτηση έρευνας» τονίζει ο κ. Wong.

Αυτό το κενό στην κατανόησή μας καλύπτεται από έναν κόσμο πλούσιο σε δεδομένα που δημιουργεί μάζες πληροφοριών σχετικά με τις εσωτερικές μας επιθυμίες μέσω της παρακολούθησης/καταγραφής των cookie και μιας σειράς άλλων ενδείξεων που αφήνουμε πίσω καθώς πλοηγούμαστε σε ιστότοπους που φανερώνουμε τα ενδιαφέροντά μας.

Επιπλέον, οι ερευνητές  αγοράς μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τεράστιες ποσότητες πληροφορίας και αποθήκευσης δεδομένων χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους υπηρεσίες cloud computing, οι οποίες προσφέρουν επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων μικρής ή μεγάλης κλίμακας, ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.

Αυτή η επανάσταση που οφείλεται στην τεχνολογία ρίχνει φως στο πώς κρύβουμε τις εσωτερικές μας παρορμήσεις από τους εαυτούς μας, όπως για παράδειγμα γιατί ταυτιζόμαστε με τα κατορθώματα και τις προτιμήσεις δημοσίων προσώπων και celebrities.

Ο Jason Brownlee ερευνά τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε μεγάλη κλίμακα, τροφοδοτούμενη από την ροή δεδομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από τις κρυφές μνήμες μεγάλων δεδομένων.

Ο ιδρυτής του Colourtext, ενός ειδικού για την ανάλυση δεδομένων και τις γνώσεις καταναλωτών, εδρεύει σε ένα χωριό της περιοχής Lake. Αλλά μπορεί να παρακολουθήσει όλες τις κινήσεις μας από το σπίτι του.

«Οι άνθρωποι αφήνουν πίσω τους ψηφιακά ίχνη»

Έχει μελετήσει μοτίβα κατανάλωσης ειδήσεων, χρησιμοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και το cloud computing ερευνώντας τα ίχνη που άφησαν πίσω οι χρήστες παρακολουθώντας 100,000 άρθρα επικαιρότητας.

«Μόλις κάνουν κλικ σε μια σελίδα, αρχίζουμε να βλέπουμε ένα μοτίβο να αναδύεται. Δεν μπορούμε να το κάνουμε με άλλο τρόπο εκτός από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και το cloud».

Αυτό παρήγαγε εκπληκτικές ιδέες για το πώς γίνονται αντιληπτές μορφές όπως ο Μπόρις Τζόνσον και ο Μέγκαν Μάρκλ. Η δύναμη των μεγάλων δεδομένων έχει αναλύσει τις παραδοσιακές κατηγορίες που χρησιμοποίησε η βιομηχανία της έρευνας αγοράς για να καθορίσει τα γούστα μας.

«Ο κανόνας ήταν ότι οι άνθρωποι που αναζητούν επιχειρηματικές ιστορίες τείνουν να μην ενδιαφέρονται για την πολιτική» , επισημαίνει ο κ. Brownlee.

Η βαθιά του έρευνα στις συνήθειες ανάγνωσης 18 διαφορετικών διαδικτυακών ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένου του BBC News Online, αναίρεσε αυτή την υπόθεση και αποκάλυψε στοιχεία που είχαν διαφύγει από προηγούμενους ερευνητές.

Ανακάλυψαν μια ομάδα ανθρώπων που διάβαζαν για διασημότητες. Στη κορυφή της λίστας τους είναι η Μέγκαν Μάρκλ. Αλλά διάβαζαν επίσης για τον Μπόρις Τζόνσον. Δεν ενδιαφέρονται συνήθως για την πολιτική, αλλά ο Μπόρις έχει πολύ ευρύτερη εμβέλεια από την πολιτική.

Τοποθετώντας μεγάλα δεδομένα στο cloud και εξετάζοντάς τα με τεχνητή νοημοσύνη έδειξε ότι ο πρωθυπουργός θεωρείται από πολλούς ως διασημότητα.

Οι ερευνητές της αγοράς μπορούν να κατανοήσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά όπως ποτέ άλλοτε, με την ανίχνευση αυτών των δεδομένων.

Οι εκφράσεις προσώπου ως σημάδι για το τι νιώθουμε

Οι εκφράσεις του προσώπου μπορούν τώρα να τεθούν κάτω από το μικροσκόπιο ανάλυσης δεδομένων για πρώτη φορά, λέει ο κ. Wong, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία λογισμικού ανάλυσης των ΗΠΑ, Medallia, αφού πρώτα πούλησε την επιχείρησή του με έδρα το Merseyside.

Η τεχνολογία του αναλύει ένα πρόσωπο σε πολλαπλά σημεία με διαφορετικά σχήματα να προκύπτουν ανάλογα με τα συναισθήματα που εκφράζει .Αυτά τα πρότυπα αλλάζουν με την ηλικία, το φύλο και τη φυλή. Βάλτε  στο λογισμικό  αρκετά παραδείγματα αυτών των προτύπων και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αρχίσει να προσδιορίζει τι αισθάνεται ένα άτομο.

Η Del Taco, η αλυσίδα εστιατορίων γρήγορου φαγητού των ΗΠΑ, απευθύνθηκε στον κ. Wong όταν η εταιρεία ανανέωσε τη διακόσμηση και τα μενού της, αλλά ήθελε να συγχρονίσει αυτές τις αλλαγές με τα σχόλια των πελατών της.

Η ομάδα του κ. Wong έφτιαξε με μια εφαρμογή έρευνας που επέτρεψε στους επισκέπτες του Del Taco να απαντήσουν σε ερωτήσεις μέσω βίντεο στα smartphone τους. «Καταγράψαμε αυτά τα βίντεο και αναλύσαμε ώρες σχολίων από πελάτες εξετάζοντας τη γλώσσα και τα συναισθήματά τους καθώς μιλούσαν. Μας έδωσε μια πολύ πιο πλούσια εικόνα από μια παραδοσιακή έρευνα».

Το εξειδικευμένο λογισμικό που επεξεργάστηκε τις μαγνητοσκοπημένες απαντήσεις αξιοποιεί αυτούς τους ασυνείδητους παράγοντες μέσω ενδείξεων όπως ο τόνος της φωνής και η έκφραση του προσώπου. Αυτό λέει στον κ. Puleston ότι είμαστε πολύ σκληροί για τον εαυτό μας για τις ένοχες απολαύσεις μας.

Οι ερευνητές  αγοράς μπορεί να έχουν σταματήσει να χτυπούν τις πόρτες μας με τα ντοσιέ τους, αλλά η τεχνολογία τους επιτρέπει να μπουν στο μυαλό μας.

Με πληροφορίες από BBC


Διαβάστε επίσης

«Σήμα κινδύνου» για τον τουρισμό από τα πλαστικά μιας χρήσης

Το «καθαρόαιμο» πανηγύρι του Άη-Συμιού στο Μεσολόγγι

Η «μαγεία» στις παραλίες γυμνιστών

Η ανέπαφη τεχνολογία θα λύσει το πρόβλημα στα αεροδρόμια

Καταφύγι: η πιο άγρια παραλία της Ελλάδας

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More