Πώς οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές επηρεάζουν τον τουρισμό

Πώς οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές επηρεάζουν τον τουρισμό

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Bots, αθέμιτος ανταγωνισμός και απάτες συνιστούν το θολό τοπίο των online κρατήσεων. Οι  κριτικές συνιστούν για έναν ενδιαφερόμενο πελάτη μια σημαντική πηγή πληροφοριών, οι οποίες συχνά μπορεί να είναι ψεύτικες. 

Μια νέα μελέτη του CHEQ και του Πανεπιστημίου της Βαλτιμόρης, που ονομάζεται «Το οικονομικό κόστος των κακών παραγόντων στο Διαδίκτυο: ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές 2021» διαπίστωσε ότι οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές ταξιδιών θα επηρεάσουν άμεσα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια στις καταναλωτικές δαπάνες μόνο φέτος.

Η έκθεση δημιουργήθηκε με τον CHEQ, τον ηγέτη στην ασφάλεια απόκτησης πελατών (CAS) και τον καθηγητή Roberto Cavazos, διευθυντής  στο Merrick School of Business του Πανεπιστημίου της Βαλτιμόρης.

Περίπου το 89% των καταναλωτών βασίζονται σε κριτικές καταναλωτών, επηρεάζοντας σχεδόν 4 τρισεκατομμύρια δολάρια στις διαδικτυακές δαπάνες.

Σε πόσες από αυτές τις κριτικές βασιζόμαστε για να κάνουμε μια κράτηση ξενοδοχείου, να επιλέξουμε προορισμούς και εστιατόρια και να αγοράσουμε προϊόντα που δεν είναι αληθινά, είτε γραμμένα από ψεύτες ή bots;

Τουλάχιστον 4 %, επηρεάζοντας περίπου 21,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγορές σε όλες τις κατηγορίες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι κυριότεροι ιστότοποι κριτικών διαφέρουν ως προς το συγκεκριμένο ποσοστό ψευδών κριτικών τους.

Περίπου το 8% των κριτικών της Yelp είναι ψεύτικες. Το μεγαλύτερο ποσοστό στους τέσσερις κορυφαίους ιστότοπους κριτικής. Ακολουθείται από το Trust Pilot στο 5,7 %, το Trip Advisor στο 0,6 % και το Amazon στο λιγότερο από 1 %.

Κριτικές από bots

Ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές
© Shutterstock

Ενώ οι ψεύτικες κριτικές γράφονται συνήθως από ανθρώπους, οι κριτικές που είναι γραμμένες με bot είναι πιο διαδεδομένες σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους, γι ‘αυτό και ορισμένοι ιστότοποι έχουν προαπαιτούμενο να αποδείξουν ότι δεν είστε bot, πριν ολοκληρώσετε το σχόλιο σας.

«Δεδομένου του μεγέθους της αγοράς, της ευκολίας εισόδου και των άμεσων οικονομικών οφελών, οι κακοί παράγοντες παραμένουν προκειμένου να επηρεάσουν και να κάνουν ψεύτικες κριτικές σε τομείς όπως τα ταξίδια», δήλωσε ο καθηγητής Roberto Cavazos.

«Αυτή η περίπλοκη αγορά επηρεάζει αρνητικά τις αγορές μας, προκαλώντας σημαντική οικονομική ζημία, δημιουργώντας πραγματικές απώλειες εσόδων για τις επιχειρήσεις και μειώνοντας σοβαρά την εμπιστοσύνη στις online αγορές».

Οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές και η τάση των καταναλωτών να μην εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές είναι ένας άλλος μεγάλος λόγος για τον οποίο οι ταξιδιώτες πρέπει να κάνουν κράτηση με έναν ταξιδιωτικό σύμβουλο.

Εκτός από το να προσέχουν για απάτες και να παρέχουν στους ταξιδιώτες τις τελευταίες πληροφορίες για την υγεία και την ασφάλεια τους, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι έχουν τους καλύτερους πόρους στη διάθεσή τους και θα πρέπει να είναι σε θέση να σώσουν τους ταξιδιώτες από τη λήψη λανθασμένων αποφάσεων βάσει διαδικτυακών κριτικών.

Εάν ένας σύμβουλος δεν έχει πάει στον προορισμό ή στα καταλύματα που σκέφτεται ένας ταξιδιώτης, ξέρει πού να βρει τις καλύτερες διαθέσιμες πληροφορίες και είναι συνήθως μια πύλη ταξιδιωτικών συμβούλων ή ένας επίσημος ιστότοπος.

Ενώ το Διαδίκτυο είναι ένας μεγάλος πόρος πληροφοριών, η ανθρώπινη επαφή εξακολουθεί να είναι η καλύτερη μέθοδος εύρεσης πληροφοριών όταν πρόκειται για ταξίδια, ειδικά με έναν εμπειρογνώμονα ταξιδιού.

Με πληροφορίες από TravelPulse


Διαβάστε επίσης

«Σήμα κινδύνου» για τον τουρισμό από τα πλαστικά μιας χρήσης

Το «καθαρόαιμο» πανηγύρι του Άη-Συμιού στο Μεσολόγγι

Η «μαγεία» στις παραλίες γυμνιστών

Η ανέπαφη τεχνολογία θα λύσει το πρόβλημα στα αεροδρόμια

Καταφύγι: η πιο άγρια παραλία της Ελλάδας

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More