Γερμανία: H Booking.com έχασε τον τιμολογιακό πόλεμο
Photo Credits: Shutterstock

Γερμανία: H Booking.com έχασε τον τιμολογιακό πόλεμο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Το ισχυρό πλήγμα για το επιχειρησιακό μοντέλο της Booking.com, η θέση της Airbnb σε 5 χρόνια από σήμερα και η «νέα κανονικότητα» της εξ αποστάσεως εργασίας. Αυτά είναι τα νέα από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Leavetown: Είναι η εργασία εξ αποστάσεως η νέα «κανονικότητα»;

H πλατφόρμα βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων Leavetown, παρουσίασε τα ευρήματά της σχετικά με το πως η εργασία εξ αποστάσεως έχει επηρεάσει τον τουριστικό τομέα.

Τα δεδομένα προήλθαν από πελάτες της εταιρείας σε όλο τον κόσμο και αποκάλυψαν υψηλά επίπεδα αισιοδοξίας με πολλούς από τους ερωτηθέντες να ενδιαφέρονται να ζήσουν και να εργαστούν σαν digital nomads.

  • Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (81%) πιστεύει ότι θα συνεχίζει να εργάζεται εξ αποστάσεως και μετά την πανδημία, τουλάχιστον για ένα διάστημα, ενώ το 45% συμφωνεί με το να δουλεύει εξ αποστάσεως τον περισσότερο χρόνο, επισημαίνοντας ότι το remote working είναι εδώ για να μείνει.
  • 65% των ταξιδιωτών της Leavetown δηλώνουν πιο αισιόδοξοι σχετικά με την εξ αποστάσεως εργασία σε σύγκρισή με την προ-πανδημική ζωή και νιώθουν άνετα με την ψηφιοποίηση που έχει πραγματοποιηθεί στους χώρους εργασίας και τα οφέλη που προσφέρει.
  • 51% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αναμένουν να περνούν περισσότερο χρόνο ταξιδεύοντας μέσα στους επόμενους 12 μήνες λόγω των ευέλικτων ωραρίων που τους προσφέρει το remote working.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία (90%), προγραμματίζει ταξίδια μέσα στους επόμενους 12 μήνες συνδυάζοντας εργασία και διακοπές – με σχεδόν το ένα τρίτο (33%) να προγραμματίζει τουλάχιστον τέσσερα ταξίδια τέτοιου είδους.

Airbnb: Το εργαλείο τιμολόγησης “Smart Pricing” οδηγεί σε κοινωνικές ανισότητες

Η πρόσφατη μελέτη σε πάνω από 9000 οικοδεσπότες της Airbnb κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής από μαύρους οικοδεσπότες στο εργαλείο “Smart Pricing”, αυξάνει τις φυλετικές ανισότητες στα κέρδη που προκύπτουν από τις κρατήσεις.

Η μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, επικεντρώθηκε στο συγκεκριμένο εργαλείο το οποίο αναλύοντας δεδομένα και παράγοντες σε μια λίστα ακινήτων επιτρέπει στους οικοδεσπότες να ορίζουν τις τιμές τους αυτόματα με βάση τις αλλαγές στη ζήτηση για παρόμοια καταλύματα. Η συγκεκριμένη λειτουργία κυκλοφόρησε το 2015 με σκοπό την εξασφάλιση περισσότερων hosts για την πλατφόρμα.

Αγωγή κατά της Airbnb
Tο χαμηλό ποσοστό συμμετοχής από μαύρους οικοδεσπότες στο εργαλείο “Smart Pricing” της Airbnb αυξάνει τις φυλετικές ανισότητες στα κέρδη. © Shutterstock

Σύμφωνα με τους ερευνητές, παρ’ όλο που ο αλγόριθμος της πλατφόρμας μείωσε τις κοινωνικές ανισότητες στο εισόδημα όταν οι οικοδεσπότες είχαν επιλέξει το συγκεκριμένο εργαλείο, η μειωμένη ζήτηση από μαύρους οικοδεσπότες, οι οποίοι ήταν πιο σκεπτικοί στο να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο εργαλείο, κατέληξε να φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ο Param Vir Singh, καθηγητής στο Carnegie Mellon University δήλωσε στους Financial Times: «Το περίεργο είναι ότι παρ’όλο που ο αλγόριθμος ωφελούσε οικοδεσπότες όλων των εθνικοτήτων, η χαμηλότερη υιοθέτηση μεταξύ μαύρων hosts, οδήγησε σε μεγαλύτερη κοινωνική ανισότητα».

Skift Summit: Αισιοδοξία για την ταξιδιωτική ανάκαμψη και προτεραιότητα στους οικοδεσπότες ανάμεσα στα θέματα συζήτησης του online σεμιναρίου

Δείτε εδώ τα 4 σημαντικότερα θέματα συζήτησης του Skift Short- Term Rental and Outdoor Summit.

Γνώμη: Που θα βρίσκεται η Airbnb σε 5 χρόνια;

Μέσα σε μία δεκαετία, η Airbnb κατάφερε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ταξιδεύουμε.

Το άρθρο του Jeremy Bowmaν, ερευνά πως θα μπορούσε να μοιάζει το μέλλον της εταιρείας, λαμβάνοντας υπόψη δύο πολύ σημαντικούς παράγοντες:

Εργασία εξ αποστάσεως  

Σε πρόσφατη επιστολή μετόχων της, η εταιρεία δήλωσε «Οι επισκέπτες δεν ταξιδεύουν στην Airbnb, ζουν στην Airbnb». Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, το 24% των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν ήταν για διαμονές 28 διανυκτερεύσεων και άνω- ξεκάθαρο σημάδι ότι η τάση του remote working, ήρθε για να μείνει.

H Booking.com έχασε τον τιμολογιακό πόλεμο
Η τάση του remote working ήρθε για να μείνει.© Shutterstock

Αύξηση κερδοφορίας

Ακόμη και κατά τη διάρκεια αυτής της απαιτητική περιόδου, η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει κέρδος τόσο στο προσαρμοσμένο EBITDA, όσο και στην ελεύθερη ταμειακή ροή, με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι η κερδοφορία της εταιρείας θα συνεχίσει να σημειώνει αύξηση, ειδικά μετά την εξοικονόμηση κόστους από τις απολύσεις που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι.

Διαβάστε αναλυτικά εδώ.

Γερμανία: Ισχυρό πλήγμα για το business model της Booking.com

Οι συνεργάτες της μεγαλύτερης πλατφόρμας εύρεσης ξενοδοχειακών καταλυμάτων θα μπορούν πλέον να προσφέρουν καταλύματα σε χαμηλότερη τιμή από αυτή που αναγράφεται στη Booking- κάτι που στο παρελθόν απαγορευόταν βάση συμβολαίου.

Η συγκεκριμένη αλλαγή αποφασίστηκε στις 18 Μαϊου, από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Δικαστήριο στην Καρλσρούη. «Οι δικαστές θεώρησαν την συγκεκριμένη πρακτική ασυμβίβαστη με την γερμανική και διεθνή αντιμονοπωλιακή νομοθεσία», δήλωσε εκπρόσωπος της ξενοδοχειακής ένωσης Dehoga μετά την ανακοίνωση της απόφασης.

Εδώ και χρόνια, οι ξενοδοχειακές ενώσεις καταγγέλλουν ότι πλατφόρμες όπως Booking, Expedia, HRS υπαγορεύουν αδίστακτα τους όρους της σύμβασης, ειδικά στις μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις διαμονής.

Airbnb: Καινούργια features με κύριο γνώμονα την ευελιξία πελατών

Σε αναμονή της μεγάλης καλοκαιρινής ζήτησης, η Airbnb ανακοίνωσε πάνω από 100 νέες αλλαγές στην πλατφόρμα της, δίνοντας έμφαση στην ευελιξία πελατών.

Στις αλλαγές συμπεριλαμβάνονται τρεις νέες επιλογές αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων ευέλικτων ημερομηνιών, προορισμών και καταχωρίσεων.

Παράλληλα, η δυνατότητα ευέλικτης αντιστοίχισης θα εμφανίζει επιλογές που δεν εμπίπτουν στις παραμέτρους αναζήτησης ενός χρήστη.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δήλωσε ότι λανσάρει ταχύτερη διαδικασία πληρωμής, ενημερωμένα συστήματα ελέγχου και σαφέστερον πολιτικών ακυρώσεων. Οι επισκέπτες θα λαμβάνουν έναν νέο οδηγό άφιξης, ο οποίος παρέχει πληροφορίες όπως κωδικούς εισόδου, οδηγίες WI-FI και οδηγίες άφιξης στο κατάλυμα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

ΗΠΑ: HomeToGo και AirDNA καταγράφουν τα νέα δεδομένα του.. “Revenge travel”

O όρος “revenge travel” χρησιμοποιείται για άτομα που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν επιπλέον ή απρογραμμάτιστα ταξίδια, μετά την κρίση της πανδημίας, μόνο και μόνο επειδή τα στερήθηκαν τόσο καιρό.

H Booking.com έχασε τον τιμολογιακό πόλεμο
O όρος “revenge travel” χρησιμοποιείται για άτομα που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν επιπλέον ή απρογραμμάτιστα ταξίδια μετά την κρίση της πανδημίας. © Shutterstock

To whitepaper που παρουσιάστηκε από τις εταιρείες HomeToGo και AirDNA αποτελεί μια ολοκληρωμένη ανάλυση συμπεριφοράς των ταξιδιωτών.

Ορισμένα από τα πιο σημαντικά trend που προέκυψαν από την έρευνα:

  • 85% των διαχειριστών ακινήτων παρατηρούν περισσότερες κρατήσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
  • Περίπου 54% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός δύο μηνών μετά τη λήψη του εμβολίου, υποδεικνύοντας την μεγάλη ζήτηση που θα υπάρξει για ενοικιάσεις καταλυμάτων διακοπών.
  • Από τον Απρίλιο, το 46% των καλοκαιρινών κρατήσεων της HomeToGo στις ΗΠΑ έχει διάρκεια 7 ημέρες ή και περισσότερο- αύξηση περίπου 8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
    • 54% των διαχειριστών δηλώνουν ότι οι επισκέπτες ξοδεύουν περισσότερα κατά μέσο όρο ανά κράτηση.

Διαβάστε επίσης

Τα 5 καλύτερα «μυστικά» νησιά στην Ευρώπη

13 υπέροχοι προορισμοί για οικονομικές διακοπές στην Ευρώπη

Από τον Καβάφη μέχρι τους Doors: τα 5 καλύτερα τραγούδια εμπνευσμένα από ποιήματα

Οι πιο δύσκολες και εύκολες γλώσσες στον κόσμο – Ποια είναι η θέση των ελληνικών;

Τα 11 πιο άσχημα κτήρια στην Ευρώπη

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More