Τα ταξίδια επιστρέφουν. Το ίδιο και οι ταξιδιωτικές απάτες
Photo Credits: Shutterstock

Τα ταξίδια επιστρέφουν. Το ίδιο και οι ταξιδιωτικές απάτες

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Με την ταχύτερη διανομή των εμβολίων και τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών, πολλοί άνθρωποι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν και πάλι. Όμως, πολλοί άλλοι κάνουν τα δικά τους σχέδια για να αποσπάσουν χρήματα από τους ταξιδιώτες μέσα από απάτες, πακέτα διακοπών που είναι πολύ καλά για να είναι αληθινά και ψεύτικες προσφορές για αεροπορικά εισιτήρια.

Οργανισμοί υπεράσπισης καταναλωτών, όπως το Better Business Bureau, προειδοποιούν τους ανθρώπους για την αύξηση των περιστατικών που αφορούν απατεώνες που συχνά παρουσιάζονται ως πωλητές εισιτηρίων και τουριστικοί πράκτορες μέσω κλήσεων.

Μια άλλη κοινή τακτική είναι οι «πλαστογραφημένες» ιστοσελίδες που μιμούνται νόμιμες πλατφόρμες κρατήσεων για αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα – όμως δεν παρέχουν το προϊόν που υπόσχονται.

Αυτά τα είδη απάτης αυξάνονται καθώς τα ταξίδια αναψυχής αρχίζουν και πάλι – και είναι πιθανό να συνεχίσουν να απασχολούν τους ταξιδιώτες το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με δεδομένα από το RoboKiller, μια εφαρμογή που μπλοκάρει ανεπιθύμητα μηνύματα και κλήσεις, ο εκτιμώμενος αριθμός των αυτόματων, ανεπιθύμητων κλήσεων τηλεμάρκετινγκ με εστίαση στα ταξίδια θα αυξηθεί σε 4,9 δισεκατομμύρια στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2021, παρουσιάζοντας δηλαδή αύξηση της τάξης του 80% σε σχέση με πέρυσι.

«Οι απατεώνες τείνουν να ακολουθούν αυτό που κάνουν οι άνθρωποι, επειδή είναι ευάλωτοι σε πράγματα που σχετίζονται με την καθημερινή τους ζωή», λέει η Τζούλια Πόρτερ, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ στην TelTech, εταιρεία τηλεπικοινωνιών που βρίσκεται πίσω από το RoboKiller.

«Κατά τη διάρκεια του Covid, είδαμε πολλές απάτες σχετικά με εξοπλισμό ατομικής προστασίας και εντοπισμό επαφών, επειδή αυτό συνέβαινε στον κόσμο. Τώρα βλέπουμε ταξιδιωτικές απάτες επειδή όλοι εμβολιάζονται και θέλουν να ταξιδέψουν ξανά».

Η Πόρτερ αναφέρει ότι μια νέα στρατηγική είναι η χρησιμοποίηση ηχογραφημένων μηνυμάτων από κάποιο γνωστό ταξιδιωτικό brand για να κερδηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών-στόχων.

Τα μηνύματα που υπόσχονται κάποια δωρεάν κρουαζιέρα ή κάποια άλλη ταξιδιωτική προσφορά αυξάνονται επίσης, αφού – σύμφωνα με το RoboKiller – υπήρξαν συνολικά 2,25 δισεκατομμύρια τέτοια μηνύματα μέχρι στιγμής το 2021, αύξηση της τάξης του 300% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Τα ταξίδια επιστρέφουν. Το ίδιο και οι ταξιδιωτικές απάτες
Πολλοί κάνουν τα δικά τους σχέδια για να αποσπάσουν χρήματα από τους ταξιδιώτες μέσα από απάτες. © Shutterstock

Οποια και αν είναι η μορφή τους, οι προσπάθειες εξαπάτησης ταξιδιωτών διαφέρουν από κάθε άλλου τύπου οικονομική απάτη.

«Ο τελικός στόχος είναι ο ίδιος: να βάλετε τα προσωπικά στοιχεία σας ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τα χρησιμοποιήσουν», εξηγεί η Πόρτερ. «Αυτό συμβαίνει με δύο διαφορετικούς τρόπους: οι περισσότερες οικονομικές απάτες χρησιμοποιούν τον φόβο… ενώ οι ταξιδιωτικές απάτες κάνουν τους ανθρώπους να υπογράφουν για προσφορές που είναι πιθανώς πολύ καλές για να είναι αληθινές».

«Προσπαθούν να πάρουν τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας για να τα χρησιμοποιήσουν όσο θέλουν».

Οι οικονομικές επιπτώσεις θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές. Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, χάθηκαν 26 εκατομμύρια δολάρια από απάτες σε σχέση με ταξίδια από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, με μέσο όρο ζημιάς περίπου 1.100 δολάρια ανά περιστατικό.

Οι ταξιδιωτικές απάτες αυξάνονται και σε άλλες περιοχές. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και άλλα μέρη της Ευρώπης όπου οι περιορισμοί της πανδημίας αίρονται, οι αρχές προειδοποιούν τους ταξιδιώτες που σχεδιάζουν καλοκαιρινές διακοπές να είναι σε εγρήγορση για τέτοιου είδους περιστατικά.

Καλύτερες προσφορές και αυξημένη ζήτηση

Ενας παράγοντας που πιθανότατα παίζει ρόλο στην τρέχουσα αύξηση τέτοιου είδους περιστατικών είναι ότι πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να προσπαθούν να επωφεληθούν από προσφορές για αεροπορικά εισιτήρια, δωμάτια ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που ήταν συχνές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αλλά τώρα που η ζήτηση έχει επιστρέψει, οι τιμές έχουν ανακάμψει – ειδικά στη βιομηχανία ενοικίασης αυτοκινήτων.

Ως αποτέλεσμα, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν τέτοιου είδους προσφορές σε άγνωστες εταιρείες δημιουργώντας την τέλεια «λεία» για τους απατεώνες, οι οποίοι γίνονται ολοένα και πιο τεχνολογικά εξελιγμένοι.

Εκτός από την αντιγραφή επίσημων ιστοσελίδων, γνωρίζουν πολύ καλά τα καταναλωτικά μοτίβα και τον τρόπο δημιουργίας διαφημίσεων ή διαφημιστικών συνδέσμων που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια μιας αναζήτησης με λέξεις κλειδιά όπως «οικονομικές διακοπές».

«Προσπαθήστε να αγνοήσετε αυτές τις διαφημίσεις, αλλά ακόμη και αν κάνετε κλικ πρέπει να είστε επιφυλακτικοί», τονίζει ο Σκοτ Κάις, ιδρυτής της Scott’s Cheap Flights.

Πώς να αντιμετωπίσετε την απάτη

Σε ατομικό επίπεδο, οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν αρκετά μέτρα για να διατηρηθούν ασφαλείς. Σε πρώτη φάση, η έρευνα σχετικά με οποιαδήποτε εταιρεία τους είναι άγνωστη είναι απαραίτητη.

Πρέπει επίσης να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη διεύθυνση URL, φροντίζοντας να είναι σωστή πριν εισάγουν τυχόν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμής, καθώς μπορεί να είναι εύκολο να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση ή έναν παράνομο ιστότοπο χωρίς να το καταλάβουν. (Οι ασφαλείς σύνδεσμοι ξεκινούν με «https: //» και περιλαμβάνουν ένα εικονίδιο κλειδαριάς όταν οι χρήστες περνούν σε φάση αγοράς).

Χρήματα διακοπές
Σε ατομικό επίπεδο, οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν αρκετά μέτρα για να διαφυλάξουν τα χρήματα τους. © Shutterstock

Η Πόρτερ επισημαίνει επίσης ότι ακόμη και κάτι φαινομενικά αβλαβές όπως η κοινή χρήση του αριθμού τηλεφώνου ή της διεύθυνσης email των καταναλωτών μπορεί να τους βάλει στα ραντάρ των απατεώνων, οι οποίοι είναι γνωστό ότι μοιράζονται στοιχεία επικοινωνίας πιθανών στόχων.

«Πάντα να κάνετε την έρευνά σας προτού εγγραφείτε σε οτιδήποτε έχει σχέση με ταξίδια στο διαδίκτυο», λέει η Πόρτερ.

Παράλληλα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιεί κάποιος πιστωτική κάρτα αντί για προπληρωμένη ή χρεωστική κάρτα, κρυπτονόμισμα ή τραπεζικό έμβασμα, καθώς οι περισσότερες εταιρείες πιστωτικών καρτών μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση τέτοιου είδους κινδύνων.

Επίσης, οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να απαντούν σε ύποπτες ή «άγνωστες» τηλεφωνικές κλήσεις και αν το κάνουν, να κλείνουν αμέσως το τηλέφωνο και να μην πατούν οποιονδήποτε αριθμό τους ζητηθεί.

με πληροφορίες από CNN

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More