Real Estate και αρχιτεκτονική σε έναν «περίεργο» ψηφιακό κόσμο
Photo Credits: Krista Kim

Real Estate και αρχιτεκτονική σε έναν «περίεργο» ψηφιακό κόσμο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανθρώπους να αγοράζουν εξοχικές κατοικίες τις οποίες μπορούν να επισκέπτονται μόνο μερικές φορές το χρόνο. Τι γίνεται όμως με ένα σπίτι που δεν μπορούν να επισκεφτούν ποτέ και δεν υπάρχει στην πραγματικότητα αλλά μόνο στον ψηφιακό κόσμο;

Η αγορά NFTs αυξήθηκε δραματικά μέσα στη φετινή χρονιά. Τα περισσότερα NFTs βρίσκονται στο Ethereum blockchain και είναι smart contracts τύπου ERC721 και ERC1155. Πρόκειται ουσιαστικά για προγράμματα που τρέχουν στο blockchain και περιέχουν φωτογραφίες, videos κτλ.

Η ακίνητη περιουσία, η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός φαίνεται να «μεταπηδούν» επίσης στον ψηφιακό κόσμο.

Ο Χρις Λότλικαρ, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του SuperWorld , ενός εικονικού κόσμου επαυξημένης πραγματικότητας, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει πουλήσει ήδη χιλιάδες ακίνητα μέσα στο 2021, με τους χρήστες να ξοδεύουν, κατά μέσο όρο, περίπου 2.000 δολάρια στην πλατφόρμα εικονικών ακινήτων.

Το SuperWorld χαρτογραφείται γεωγραφικά στον πραγματικό κόσμο, χωρίζεται σε 64 δισεκατομμύρια οικόπεδα ίσου μεγέθους που καλύπτουν την επιφάνεια της γης.

Ετσι, κάποιος πελάτης θα μπορούσε θεωρητικά να κατέχει εικονικές εκτάσεις γης που περιλαμβάνουν τον Πύργο του Αιφελ, το Κολοσσαίο ή την Ακρόπολη.

Real Estate και αρχιτεκτονική σε έναν «περίεργο» ψηφιακό κόσμο_1
Το SuperWorld χαρτογραφείται γεωγραφικά στον πραγματικό κόσμο. © SuperWorld/ Facebook

Ένα οικόπεδο 100 × 100 μέτρων στον ψηφιακό κόσμο του SuperWorld κοστίζει 0,1 ether ή 250 δολάρια, με βάση την πρόσφατη αξία του κρυπτονομίσματος.

Ο Μάρκος Φερς, ιδρυτής και αρχισυντάκτης του Deezen, μιας ειδησεογραφικής σελίδας που καλύπτει τον κόσμο του εικονικού σχεδιασμού, δήλωσε ότι πολλοί από τους αναγνώστες είναι ιδιαίτερα αρνητικοί απέναντι στη νέα τάση.

«Εχουμε θυμωμένους σχολιαστές που αναφέρουν: “απλά σταματήστε”», είπε. «Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ανοησία».

Πράγματι, η πιο ουσιαστική λειτουργία ενός σπιτιού είναι η παροχή «καταφυγίου». Τι θα μπορούσε να κάνει κάποιος με έναν εικονικά καναπέ;

Αυτό φαίνεται να μην ισχύει για πολλούς από τους αγοραστές αυτών των ιδιαίτερων ιδιοκτησιών. Το ίδιο συνέβη και με την εταιρεία Lunar Land, η οποία πουλάει γη στο φεγγάρι.

Σε αυτό το πρώιμο στάδιο, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε εάν η εικονική ακίνητη περιουσία η αρχιτεκτονική είναι μια περίεργη μόδα ή το μέλλον.

Ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν πολλά χρήματα για να αποκτήσουν εικονικά ακίνητα. Το Mars House, το πρώτο ψηφιακό σπίτι σε μορφή NFT στον κόσμο, πωλήθηκε πρόσφατα για 288 ether ή 512.000 δολάρια.

Η Κρίστα Κιμ, καλλιτέχνιδα που σχεδίασε το Mars House, ανέφερε ότι το δημιούργησε χρησιμοποιώντας iPad την περασμένη άνοιξη. Εμπνευσμένο από τη κομψή αρχιτεκτονική του Κιότο της Ιαπωνίας, ήταν το πραγματικό σπίτι των ονείρων της.

Όταν το καταχώρησε προς πώληση στην πλατφόρμα αγορών NFTs SuperRare, είχε μεγάλη περιέργεια να δει αν αυτό το ψηφιακό σπίτι θα μπορούσε να πωληθεί στην τιμή ενός πραγματικού. Δεν εξεπλάγην όταν αυτό συνέβη.

«Θα μπορούσα να προβλέψω ότι στο μέλλον θα έχουμε ψηφιακή αρχιτεκτονική», τόνισε, «όπου με γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, οι άνθρωποι θα περνούν χρόνο σε ψηφιακά σπίτια και περιβάλλοντα».

Ο Λότλικαρ φαντάζεται τη δημιουργία εσόδων από εικονικά σπίτια εντός του ίδιου του «μετασύμπαντος» – για παράδειγμα, με την εκμίσθωση διαφημιστικού χώρου σε εταιρείες ή με την αγορά και την πώληση ακινήτων, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον φυσικό κόσμο.

Η Κιμ έχει πάρει άδεια από τον νέο ιδιοκτήτη του Mars House για να το ανοίξει για περιηγήσεις του κοινού και ιδιωτικές εκδηλώσεις μέσω της πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας Spatial. «Θα κάνουμε τον πρώτο “μετασυμπαντικό γάμο” τον Ιούνιο στο Mars House», τόνισε.

Ο Αντρες Ρέιζινγκερ, καλλιτέχνης ψηφιακών έργων τέχνης με έδρα τη Βαρκελώνη, σχεδιάζει σουρεάλ ψηφιακά έπιπλα που «κινούνται» ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. «Τα πρωτότυπα έργα είναι ψηφιακά», τονίζει. «Αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον όταν μερικά από τα ψηφιακά μου κομμάτια εξελίσσονται».

Real Estate και αρχιτεκτονική σε έναν «περίεργο» ψηφιακό κόσμο
Μια από τις καρέκλες που σχεδίασε ο Ρέιζινγκερ. Λόγω της μεγάλης απήχησης του ψηφιακού έργου, μεταφέρθηκε στον φυσικό κόσμο. © Reisinger Studio

Η τελευταία σειρά επίπλων του σε μορφή NFT και με τίτλο «Shipping Collection» , αριθμούσε 10 ψηφιακά κομμάτια, πέντε από τα οποία κατασκευάστηκαν και στην πραγματικότητα και πωλήθηκαν για 450.000 δολάρια. «Μερικοί συλλέκτες σχεδόν απορρίπτουν τα φυσικά κομμάτια», τόνισε ο Ρέιζινγκερ. «Για αυτούς, η ιδιοκτησία των έργων τέχνης ήταν πιο σημαντική».

Ο Πάμπλο Φρέιλ, αυτοαποκαλούμενος συλλέκτης ψηφιακής τέχνης, είναι ένας από τους μεγαλύτερους λάτρεις των έργων του Ρέιζινγκερ. Τα έργα του έχουν «βάθος», αναφέρει, που ξεπερνάει την παραδοσιακή τέχνη. «Ηταν σε θέση να δημιουργήσει ένα αντικείμενο που έχω σπίτι μου και έχω επίσης σε ψηφιακή μορφή. Αυτό είναι το μόνο διαθέσιμο αντικείμενο αυτού του είδους στον κόσμο», προσθέτει.

Παραδέχεται ότι μια πραγματική καρέκλα είναι πιο χρήσιμη. «Αλλά είναι λιγότερο αποτελεσματική από αυτά που μπορώ να κάνω με τις ψηφιακές. Θα κάνω μια επίδειξη στην Ευρώπη. Θα μου κοστίσει λίγα δολάρια για να στείλω το NTF και μπορεί να παρουσιαστεί με πολλούς τρόπους».

με πληροφορίες από New York Times

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More