Οι ΗΠΑ γίνονται η σημαντικότερη τουριστική αγορά στον κόσμο
Photo Credits: Shutterstock

Οι ΗΠΑ γίνονται η σημαντικότερη τουριστική αγορά στον κόσμο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ηδη πριν από την πανδημία, η αγορά των ΗΠΑ ήταν γνωστή στον ταξιδιωτικό κλάδο για τη σταθερότητα της – και όχι ως μια ευρύτερα αναπτυσσόμενη αγορά όπως η Ασία. Αυτή η σταθερότητα έχει κάνει πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες να προσπαθούν να κυριαρχήσουν στην ήπειρο.

Μπορεί η Expedia να είναι το κορυφαίο διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο στις ΗΠΑ και η Airbnb ο ηγέτης των βραχυχρόνιων μισθώσεων, όμως ο διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings Γκλεν Φόγκελ τόνισε στις αρχές του έτους ότι η ανάπτυξη της εταιρείας στις ΗΠΑ αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

Υπάρχουν επίσης μια σειρά εταιρειών και εργαλείων που επικεντρώνονται στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπως το TripAdvisor Plus, το Google Hotel Ads και το Costco Travel.

Πρόκειται για αυτό που οι ερευνητές της συμβουλευτικής εταιρείας Bernstein αποκάλεσαν «Αμερικανικό πεδίο μάχης» σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

«Οι ΗΠΑ είναι η πιο πολύτιμη αγορά αν μπορείς να την εκμεταλλευτείς σωστά. Είναι η πιο σταθερή αγορά, αλλά και εκείνη στην οποία βλέπουμε πιθανότατα τη μεγαλύτερη δομική αλλαγή», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Κλαρκ, διευθύνων σύμβουλος της Bernstein.

Η ενίσχυση της κυριαρχίας της Expedia στον κλάδο των κρατήσεων αποτελεί φιλοδοξία εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η ανάκαμψη μετά την πανδημία ίσως αποτελέσει την κατάλληλη στιγμή για «επίθεση».

Μεγάλο μέρος αυτής της μάχης για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες οφείλεται στην ανάγκη των εταιρειών για σταθερότητα κατά τη διάρκεια μιας πολύ αβέβαιης παγκόσμιας ανάκαμψης του κλάδου.

Οι ΗΠΑ γίνονται η σημαντικότερη τουριστική αγορά στον κόσμο
«Οι ΗΠΑ είναι η πιο πολύτιμη αγορά αν μπορείς να την εκμεταλλευτείς σωστά». © Shutterstock

Δεδομένου ότι τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να «οδηγούν» την ανάκαμψη, υπάρχει επίσης η ευκαιρία να προσελκύσουν νέους πελάτες που – παραδοσιακά – δεν είχαν τόσο μεγάλη σύνδεση με ένα brand όσο, για παράδειγμα, οι επαγγελματίες ταξιδιώτες.

«Μπορείτε να πετάξετε πολλά χρήματα σε ορισμένες αγορές μόνο για να διαπιστώσετε ότι τα πράγματα πάνε στραβά», είπε ο Κλαρκ. «Δεν είναι ότι οι ευκαιρίες είναι μεγαλύτερες στις ΗΠΑ, αλλά η ανθεκτικότητα της αγοράς είναι πολύ μεγαλύτερη επειδή είναι κατά κύριο λόγο εγχώρια, υπάρχει μικρότερη παραβίαση ελευθεριών και περισσότερη πίστη στη δυναμικότητα της οικονομίας».

Το προβάδισμα της Ασίας για τον ξενοδοχειακό κλάδο

Η συζήτηση για τη μετατροπή των ΗΠΑ στην πιο σημαντική ταξιδιωτική αγορά φαίνεται αντίθετη με αυτά που έχουν υποστηρίξει στελέχη άλλων επιχειρήσεων, ιδίως ξενοδοχειακών, τις τελευταίες εβδομάδες.

Οι εταιρείες του ξενοδοχειακού κλάδου θεωρούν την Ασία ως την αγορά με τις μεγαλύτερες πιθανότητες ανάπτυξης, κυρίως λόγω του αυξημένου εργατικού και κατασκευαστικού κόστους στις ΗΠΑ.

«Τα καλά νέα για εμάς είναι ότι ο κόσμος είναι ένα μεγάλος μέρος και οι πιέσεις δεν είναι ίδιες σε όλα τα μέρη, με το μέρος που έχουμε τη δεύτερη μεγαλύτερη ανάπτυξη μας να είναι η Ασία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hilton Κρίστοφερ Νασέτα.

Ο Κλαρκ τονίζει ότι η Ασία αποδεικνύεται ο επόμενος μεγάλος αναπτυξιακός κόμβος για τα ξενοδοχεία. Ακόμη και η Ευρώπη προσφέρει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς και οι δύο περιοχές έχουν σημαντικά λιγότερα ξενοδοχεία που φέρουν συγκεκριμένο εμπορικό σήμα σε σχέση με τις ΗΠΑ – όπου περίπου το 70% των ξενοδοχείων συνδέονται με κάποιο μεγάλο brand.

Οι ΗΠΑ γίνονται η σημαντικότερη τουριστική αγορά στον κόσμο
H Ασία αποδεικνύεται ο επόμενος μεγάλος αναπτυξιακός κόμβος για τα ξενοδοχεία. © Shutterstock

Το γεγονός αυτό δίνει την ευκαιρία σε μεγάλες ξενοδοχειακές εταιρείες να «εισέλθουν» στις αγορές της Ασίας και της Ευρώπης και να πείσουν ανεξάρτητους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων να συνδεθούν μαζί τους.

«Δεν διαφωνώ με την άποψη ότι [οι ξενοδοχειακές εταιρείες] έχουν πολύ μεγαλύτερες ευκαιρίες στην Ασία και πιθανότατα την Ευρώπη από ότι στις ΗΠΑ, μόνο και μόνο επειδή η “διείσδυση” των brand είναι χαμηλότερη σε αυτές τις αγορές», δήλωσε ο Κλαρκ.

Οι αλλαγές στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης

Ο Κλαρκ και η ομάδα του Bernstein βλέπουν μεταβολές στην αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης λόγω της ανισορροπίας ανάμεσε σε προσφορά-ζήτηση.

«Νομίζω ότι πιθανώς θα δούμε τη βιομηχανία να αρχίζει να γίνεται πιο εξελιγμένη και να αρχίσει να σκέφτεται την ιδέα της αυτοδιανομής με τον τρόπο που το κάνει η ξενοδοχειακή βιομηχανία», δήλωσε ο Κλαρκ.

Ακριβώς όπως η Marriott και η Hilton προωθούν τις δικές τους ιστοσελίδες προκειμένου να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές για τα δωμάτια των ξενοδοχείων, κάτι παρόμοιο μπορεί να προκύψει και με μια αντίστοιχη προσπάθεια να παρακαμφθούν τα τέλη 15% που καρπώνεται η Airbnb.

Η ανάκαμψη της καλοκαιρινού περιόδου – όπου φαίνεται ότι σε ορισμένες αγορές θα υπάρχουν περισσότεροι ταξιδιώτες από διαθέσιμα σπίτια – μπορεί να κάνει περισσότερες εταιρείες διαχείρισης και μεμονωμένους ιδιοκτήτες να συνειδητοποιήσουν ότι δεν χρειάζονται καν τη βοήθεια μιας πλατφόρμας για να συνδεθούν με τους ενοικιαστές.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μεγάλο πονοκέφαλο για εταιρείες όπως η Airbnb, η Vrbo και η Booking.

«Ειδικά σε έναν κόσμο όπου υπάρχει ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης, γιατί να εγκαταλείψετε το 15% των εσόδων σας;», τονίζει ο Κλαρκ. «Θεωρητικά, υπάρχει μεγάλη ζήτηση εκεί έξω, δεν χρειάζεται να βασιστείτε σε αυτές τις πλατφόρμες για να επωφεληθείτε από τις προοπτικές ζήτησης».

με πληροφορίες από Skift


Διαβάστε επίσης

Τα 5 καλύτερα «μυστικά» νησιά στην Ευρώπη

13 υπέροχοι προορισμοί για οικονομικές διακοπές στην Ευρώπη

Από τον Καβάφη μέχρι τους Doors: τα 5 καλύτερα τραγούδια εμπνευσμένα από ποιήματα

Οι πιο δύσκολες και εύκολες γλώσσες στον κόσμο – Ποια είναι η θέση των ελληνικών;

Τα 11 πιο άσχημα κτήρια στην Ευρώπη

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More