Επανεκκίνηση: η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι «γίγαντες» της βραχυχρόνιας μίσθωσης
Photo Credits: © Shutterstock

Επανεκκίνηση: η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι «γίγαντες» της βραχυχρόνιας μίσθωσης

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τρεις από τους μεγαλύτερους παρόχους βραχυχρόνιας μίσθωσης προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών καθώς τα lockdown τελειώνουν και τα ταξίδια ξεκινούν σε πολλές χώρες του κόσμου.

Δύο από τις τρεις – η Expedia και η Booking – επενδύουν σε παλιές τακτικές μάρκετινγκ που τους έχουν αποφέρει σημαντικά κέρδη εδώ και δεκαετίες, αν και η πρώτη ακολουθεί μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση.

Η Airbnb με τη σειρά της – όντας πλέον σε ένα πολύ πιο ανταγωνιστικό τοπίο – ασχολείται περισσότερο με το «branding» και την προσπάθεια της να προσφέρει κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Δεδομένου ότι και οι τρεις είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, υπάρχουν διαθέσιμα λεπτομερή στοιχεία σε σχέση με τις στρατηγικές που ακολουθούν.

Η Expedia, στην οποία ανήκει η Vrbo – βασική ανταγωνίστρια της Airbnb -, δαπάνησε 664 εκατομμύρια δολάρια για αγορές και την προώθηση μέσω μάρκετινκ το πρώτο τρίμηνο του 2021 – ποσό μειωμένο κατά 45% σε ετήσια βάση και 53% επί των συνολικών εσόδων της, σύμφωνα με την αναφορά κερδών.

Πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης
Τρεις από τους μεγαλύτερους παρόχους βραχυχρόνιας μίσθωσης προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών. © Shutterstock

Ωστόσο, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση της, με την προσπάθεια της να «σχετίσει» τους αγοραστές με το brand της μέσω του «marketing funnel».

Πρόκειται για μια γνωστή ορολογία στον χώρο του μάρκετινγκ που αναφέρεται στην προσπάθεια μιας εταιρείας να μετατρέψει τους «leads» σε πελάτες μέσω της καταναλωτικής απόφασης που έπεται της πρώιμης διαδικασίας προσέλκυσης του ενδιαφέροντος τους.

Αυτό συνέπεσε με την «απόσυρση» της Vrbo από την υπηρεσία μετα-αναζήτησης της Google και άλλων «τρίτων» εταιρειών το τελευταίο τρίμηνο, κάτι που της απέφερε «εξαιρετικά αποτελέσματα».

Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο, η Vrbo παρουσίασε μια καμπάνια για τη στόχευση των οικοδεσποτών της Airbnb στο πλαίσιο του νέου προγράμματος «Γρήγορο Ξεκίνημα».

Κυκλοφορεί επίσης μια διαφημιστική καμπάνια που ονομάζεται «Ο επισκέπτης των ονείρων σας περιμένει» για να αναδείξει την αξία της καταχώρισης αγγελιών στην πλατφόρμα.

Η Booking δεν φαίνεται να ρισκάρει σχετικά με τη στόχευση του τμήματος μάρκετινγκ της, έχοντας ακολουθήσει για πολλά χρόνια την επιτυχημένη στρατηγική των αλγορίθμων που βοηθούν να δημιουργούνται αποτελέσματα προεπιλεγμένης κατάταξης.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα έξοδα μάρκετινγκ της εταιρείας ανήλθαν σε 461 εκατομμύρια δολάρια, έναντι των 851 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο το 2020.

Ωστόσο, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε προσπάθειες ενίσχυσης της επωνυμίας της, αναφέροντας την πρόσφατη διαφήμιση «Back to Travel» στις ΗΠΑ ως παράδειγμα των μεθόδων που θα χρησιμοποιήσει στο μέλλον.

Οι αλλαγές τόσο για τη Booking όσο και για την Expedia ίσως είναι μια απάντηση στον ισχυρό νέο «γείτονα» τους στη Wall Street.

Η Airbnb αναφέρει ότι τα έξοδα μάρκετινγκ μειώθηκαν κατά 7% το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αγγίζοντας τα 219 εκατομμύρια δολάρια.

Η στρατηγική της εταιρείας για το μέλλον είναι να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του brand name της για να προσελκύσει περισσότερους πελάτες μέσω απευθείας κρατήσεων ή μη αμειβόμενων καναλιών.

Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Airbnb ξεκίνησε την πρώτη της καμπάνια μεγάλης κλίμακας με στόχο τους οικοδεσπότες. Η καμπάνια άρχισε να μεταδίδεται σε τηλεοπτικά και ψηφιακά κανάλια στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και την Αυστραλία και θα επεκταθεί στην Ιταλία και την Ισπανία το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλος της εταιρείας, Μπράιαν Τσέσκι, το 90% της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας της εταιρείας προέρχεται είτε από απευθείας αναζήτηση είτε από μη αμειβόμενους παρόχους.

«Ακολουθούμε μια πολύ διαφορετική προσέγγιση στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ από τον ανταγωνισμό μας. Είναι αυτό που δημιούργησε το brand μας τα τελευταία δέκα χρόνια. Και εξαιτίας αυτού, η Airbnb είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο», ανέφερε ο Μπράιαν Τσέσκι.

«Ο ρόλος του μάρκετινγκ είναι η εκπαίδευση και όχι η αγορά πελατών», πρόσθεσε.

με πληροφορίες από Phocuswire


Διαβάστε επίσης

13 υπέροχοι προορισμοί για οικονομικές διακοπές στην Ευρώπη

Από τον Καβάφη μέχρι τους Doors: τα 5 καλύτερα τραγούδια εμπνευσμένα από ποιήματα

Οι πιο δύσκολες και εύκολες γλώσσες στον κόσμο – Ποια είναι η θέση των ελληνικών;

Τα 11 πιο άσχημα κτήρια στην Ευρώπη

Greek Weird Wave: οι 10 καλύτερες ταινίες της νέου ελληνικού σινεμά

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More