Hotelbop: Αξιοποιεί την τελευταία στιγμή όσα έχει να προσφέρει το ξενοδοχείο
Photo Credits: elianoula/ Instagram

Hotelbop: Αξιοποιεί την τελευταία στιγμή όσα έχει να προσφέρει το ξενοδοχείο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Με την πανδημία να μαίνεται και τον κόσμο του Τουρισμού να αντικρίζει με αμηχανία την παγκόσμια εξέλιξη του φαινομένου, είναι αισιόδοξο ότι στον Τουρισμό υπάρχει περιθώριο καινοτομίας. Ετσι, ανακαλύψαμε μία πολύ φρέσκια startup που χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα διαθέσιμα και τα «πακετάρει» με ένα πολύ ωραίο περιτύλιγμα!

Το hotelbop είναι ένα marketplace που έχει στόχο να αξιοποιήσει τα δωμάτια των ξενοδοχείων που μένουν κενά κάθε σαββατοκύριακο, προτείνοντας αποδράσεις της τελευταίας στιγμής σε κοντινούς προορισμούς (staycations), σε χαμηλότερες τιμές και με επιπλέον παροχές στα πακέτα διαμονής. Οι προτάσεις είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης της ομάδας του hotelbop και απευθύνονται κυρίως στον εσωτερικό τουρισμό.

«Από τη μια εξυπηρετεί τους ξενοδόχους, που μπορούν πλέον να αξιοποιούν τα κενά τους δωμάτια λίγο πριν το σαββατοκύριακο, γνωρίζοντας ότι κατά πάσα πιθανότητα θα μείνουν κενά. Έχει ενδιαφέρον να τονίσουμε ότι ένα στα τέσσερα δωμάτια πολυτελών ξενοδοχείων, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, παραμένει κενό σε όλη τη διάρκεια του έτους. Με αυτό τον τρόπο ο ξενοδόχος μπορεί να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες της τελευταίας στιγμής και να αυξήσει το occupancy rate του ξενοδοχείου εως και 40%. Από την πλευρά της ζήτησης, πλέον οι επισκέπτες έχουν μεγαλύτερο κίνητρο για μικρές αποδράσεις με ένα πακέτο που περιλαμβάνει όλα όσα θέλουν για ένα ευχάριστο και ξεκούραστο σαββατοκύριακο, χωρίς να χρειαστεί να σκεφτούν, να οργανώσουν ή να ξοδέψουν πολλά» περιγράφει η ιδρύτρια της startup, Χριστίνα Τζερεμέ.

Hotelbop, σξιοποιεί την τελευταία στιγμή όσα έχει να προσφέρει το ξενοδοχείο
Η ιδρύτρια της startup, Χριστίνα Τζερεμέ. © Hotelbop

Τα μέλη της ομάδας, τίτλοι και αντίστοιχα τα background σας;

Την ομάδα απαρτίζουν τέσσερα άτομα. Η Χριστίνα Τζερεμέ, Founder & CEO του hotelbop, έχει σπουδάσει πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στην Ecole des Ponts ParisTech και είναι κάτοχος MBA από το Collége des Ingènieurs. Έχει εργαστεί ως μηχανικός στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και το San Francisco. Πρόσφατα, παράλληλα με τις σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων, εργάστηκε ως Innovation Consultant στην Air Liquide, μια γαλλική πολυεθνική στο χώρο της ενέργειας.

Η Σοφία Τζερεμέ, που είναι Creative Director του hotelbop, με σπουδές αρχιτεκτονικής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το ETH Zürich. Εχει εργαστεί σε αρχιτεκτονικά γραφεία της Ζυρίχης με πιο πρόσφατη την εμπειρία της ως architect στους Foster & Partners, το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό γραφείο του Λονδίνου και ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.

Ο Άγγελος Σπανός, Head of Operations και υπεύθυνος στο κομμάτι του business development, με σπουδές από το Πανεπιστήμιο Πειραιά στο Financial Management & Banking, με εμπειρία από το χώρο του entrepreneurship καθώς έχει εργαστεί στο τμήμα του business development της Workable και πιο πρόσφατα ως Product Manager στη Vodafone.

O Γιώργος που είναι head of Tech της πλατφόρμας με σπουδές computer science από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Τέλος, η ομάδα έχει τρεις advisors που έχουν ασχοληθεί με το χώρο του entrepreneurship και συμμετέχουν στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. 

Λύση στο πρόβλημα της εποχικότητας

«Έχοντας κάποια παρόμοια ερεθίσματα το διάστημα που έζησα στο Παρίσι, άρχισα να σκέφτομαι πως ο χώρος του τουρισμού στην Ελλάδα έχει τόσες πολλές δυνατότητες που δεν έχουν ακόμα αξιοποιηθεί. Συνδυάζοντας τις σύγχρονες τάσεις παγκοσμίως και τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς, θεώρησα πως μια τέτοια ιδέα που δίνει μια αισιόδοξη νότα στην καθημερινότητα μας, θα ταίριαζε στο ελληνικό μοντέλο και στο γενικότερο τρόπο ζωής μας. Από την άλλη, όπως συζητήσαμε και παραπάνω, η συγκεκριμένη ιδέα καλύπτει και ένα κενό στην αγορά και λύνει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει ο ελληνικός τουρισμός, αυτό της εποχικότητας. Εξυπηρετεί ταυτόχρονα την πλευρά της προσφοράς καθώς και της ζήτησης, επομένως καταλάβαμε πως θα βρει άμεσα υποστηρικτές».

Hotelbop
«Η συγκεκριμένη ιδέα καλύπτει και ένα κενό στην αγορά και λύνει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει ο ελληνικός τουρισμός, αυτό της εποχικότητας». © Hotelbop

Οι ξενοδόχοι είδαν αποτελέσματα από την πρώτη εβδομάδα

«Θεωρώ πως η πιο δημιουργική μας περίοδος ήταν και η πιο δύσκολη και ίσως αυτή που μας βοήθησε να φτάσουμε στο market fit. Είναι το διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των 2 launch της πλατφόρμας. Όταν διακόπηκε η λειτουργία της το Νοέμβριο, έπρεπε να σκεφτούμε πώς θα επανέλθουμε και με τι προϊόν. Ετσι με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, επιλέξαμε τα πιο ιδιαίτερα αθηναϊκά ξενοδοχεία, συζητήσαμε μαζί τους και δημιουργήσαμε staycation πακέτα απόδρασης από τη ρουτίνα του σπιτιού και της καραντίνας, στο πλαίσιο που επιτρέπει η πανδημία. Οι ξενοδόχοι που αγκάλιασαν την ιδέα είδαν αποτελέσματα από την πρώτη κιόλας εβδομάδα συνεργασίας μαζί μας. Θεωρώ πως ο τρόπος που λειτουργούμε και η έμφαση που δίνεται στην προσωπική επαφή είναι αυτό που μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές μας. Θέλουμε τα ξενοδοχεία και οι χρήστες, να είναι μέλη ενός community. Απαντάμε στα μηνύματα των χρηστών ει δυνατόν 24/7. Θέλουμε να μας ρωτάνε, να μας μιλάνε, να κάνουν παρατηρήσεις και να βελτιώνουμε μαζί το προϊόν».

Που έχετε φτάσει μέχρι τώρα;

«Έχουμε πλέον πάνω από 50 συνεργασίες με ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων μερικά έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους αλλά τους περιμένουμε να επανέλθουν με ανυπομονησία! Μετά το δεύτερο official launch της πλατφόρμας το Φεβρουάριο έχουμε δει εντυπωσιακή κίνηση με πάνω από 10.000 μηνιαίους χρήστες και σταθερά ανοδικές κρατήσεις κάθε εβδομάδα. Είμαστε πολύ ενεργοί και στα social media, με περίπου 7000 followers στα account μας».

Hotelbop
Είμαστε πολύ ενεργοί και στα social media». © daphnianeofytou/ Instagram

Τι ιδιαιτερότητες έχει η αγορά που προσπαθείς να προσεγγίσετε εσείς, τόσο από την πλευρά του τελικού καταναλωτή όσο και του ξενοδόχου;

«Το hotelbop είναι μια Β2C πλατφόρμα, με B2B συνεργασίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετή δουλειά στο κομμάτι του customer & client acquisition. Επιπλέον, πρόκειται για μια αγορά με αρκετά μεγάλες, ισχυρές παρουσίες και πλατφόρμες με μεγάλη ισχύ που σε πολλές περιπτώσεις δεν αποτελούν μέρος ενός υγιούς οικοσυστήματος που επιδιώκει την πολυφωνία και τις νέες ιδέες αλλά μάλλον μια λογική ολιγοπωλίου που εξυπηρετεί μονόπλευρα συμφέροντα. Όσον αφορά τον καταναλωτή, το σημαντικότερα είναι το feedback και η πληροφορία για το τι πραγματικά ψάχνει και χρειάζεται, το οποίο μπορεί να διαφέρει από αυτό που του προτείνουμε εμείς. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να υπάρχει ευελιξία και γρήγορη προσαρμοστικότητα, βασικό χαρακτηριστικό στο μοντέλο μιας lean startup».

«Ο επισκέπτης κυνηγά εμπειρίες»

«Αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια είναι η προσέγγιση του σύγχρονου επισκέπτη. Όπως έχει πει χαρακτηριστικά ο Ellie Sassine, Director of Sales του The Ritz Carlton: “The modern customer has evolved in the recent years and is much more experientially driven”. Ο σύγχρονος επισκέπτης αναζητά την αυθεντικότητα, μια βιωματική εμπειρία χαρακτηριστική του μέρους που επισκέπτεται. Στην Ελλάδα πιστεύω ότι πρέπει να επενδύσουμε και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής».

Πρέπει να δοθεί έμφαση στο πολιτιστικό προϊόν

«Θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο αναξιοποίητο πολιτιστικό προϊόν της Ελλάδας. Πρόκειται για μια χώρα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν και να αξιοποιηθούν αναλόγως».

Τα Staycations διαμορφώνονται σε μεγάλο trend του παγκόσμιου Τουρισμού

«Σίγουρα το staycation είναι μια τάση που έλαβε μεγάλες διαστάσεις λόγω της πανδημίας αλλά αποτελεί ένα trend που ξεκίνησε αρκετά νωρίτερα και συνάδει με τις διεθνείς περιβαλλοντικές υποδείξεις για ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο που περιορίζει τις άσκοπες μετακινήσεις, είτε αυτό είναι για επαγγελματικούς λόγους είτε για λόγους αναψυχής».

«Η πανδημία μάς έχει δυσκολέψει αλλά δεν το βάζουμε κάτω»

Οι επόμενοι στόχοι μας αφορούν την επέκταση του hotelbop σε όλη την Ελλάδα και η πραγμάτωση του μεγαλύτερου οράματος μας που είναι να δημιουργήσουμε μια πραγματικά καινοτόμα τουριστική υπηρεσία, με προσωποποιημένες προτάσεις και βιωματικές εμπειρίες, που θα κάνει κάθε σαββατοκύριακο μας, μια ξεχωριστή εμπειρία. Η πανδημία έχει δυσκολέψει το έργο μας αλλά σύντομα θα μπορέσουμε να κινηθούμε ταχύτερα προς αυτή την κατεύθυνση.

«Η ευσυνειδησία στο DNA του σύγχρονου ανθρώπινου πολιτισμού»

«Στις μέρες μας, παρατηρείται μια έντονη ευαισθητοποίηση όσον αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα και πλέον η ευσυνειδησία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου ανθρώπινου πολιτισμού. Πλέον οι επιλογές και η λήψη αποφάσεων μας, καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο καθώς και από το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Η πρόκληση είναι μεγάλη αλλά αντίστοιχα μεγάλο είναι και το διακύβευμα, γι’αυτό κι εμείς κινούμαστε με το δικό μας τρόπο προς αυτή την κατεύθυνση, σεβόμενοι τις διεθνείς πρωτοβουλίες και υποδείξεις και επιδιώκοντας ένα μοντέλο που κινείται στα πλαίσια της βιωσιμότητας».

«Επανήλθαμε δριμύτεροι μετά το δεύτερο κύμα της πανδημίας»

«Η δυσκολότερη στιγμή θα έλεγα πως ήταν στις αρχές Νοεμβρίου, όταν μόλις δύο εβδομάδες μετά το launch του hotelbop σταματήσαμε τη λειτουργία της πλατφόρμας καθώς όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία μας αναγκάστηκαν να αναστείλουν τη λειτουργία τους. Ήταν αντικειμενικά μια δύσκολη στιγμή καθώς χάσαμε το momentum που είχαμε δημιουργήσει μέχρι τότε και το ενδιαφέρον των χρηστών. Ευτυχώς επανήλθαμε δριμύτεροι και απ’ ότι φάνηκε εκ του αποτελέσματος, μας βοήθησε να λάβουμε πιο στρατηγικές και γρήγορες αποφάσεις»

Hotelbop
«Επανήλθαμε δριμύτεροι και απ’ ότι φάνηκε εκ του αποτελέσματος, μας βοήθησε να λάβουμε πιο στρατηγικές και γρήγορες αποφάσεις». © Hotelbop/ Facebook

Ποια αποδείχτηκε ότι ήταν η καλύτερη στρατηγική πωλήσεών σας γενικότερα;

«Πέρα από τα social media τα οποία έχουν μια απίστευτη δύναμη που μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο traction της πλατφόρμας, θεωρώ πως το word of mouth έχει μια άλλη δυναμική και μια μοναδική αίγλη. Η χαρά μας όταν κάποιος κλείσει μια εμπειρία μέσω του hotelbop και έπειτα μιλήσει σε ένα φίλο του για αυτό, είναι για μένα η καλύτερη διαφήμιση και η καλύτερη στρατηγική πωλήσεων. Όταν ένα προϊόν είναι καλό και αγαπητό, το virality effect είναι αναπόφευκτο και πιστεύω πάρα πολύ σε αυτό».

Ποιο είναι το μεγαλύτερο challenge στη δημιουργία ενός νέου, καινοτόμου προϊόντος;

«Η βασική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε, ειδικά στο ξεκίνημα, ήταν το chicken & egg problem, ένα challenge που αντιμετωπίζουν κατά κόρον marketplaces όπως το δικό μας. Χωρίς αρκετά ξενοδοχεία, δεν μπορούσαμε να οδηγήσουμε τους χρήστες στην πλατφόρμα και χωρίς αρκετούς χρήστες δεν ήταν εύκολο να πείσουμε τους ξενοδόχους να συμμετέχουν. Με ταυτόχρονη δουλειά και προς τις δύο κατευθύνσεις, βρήκαμε την απαραίτητη ισορροπία».

Τι σημαίνει «γυναίκα CEO» σε ελληνική startup; Βλέπεις διαφορετική αντιμετώπιση; 

«Γυναίκες σε ηγετικές θέσεις δεν αποτελούν εξαίρεση στις μέρες μας. Προσωπικά δεν μπορώ να σου πω πως έχω διαπιστώσει διαφορετική μεταχείριση στη μέχρι τώρα πορεία μου, είτε ευνοϊκή είτε μη. Εντούτοις, πιστεύω πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του διπόλου μεταξύ των δύο φύλων στον επιχειρηματικό χώρο καθώς και περιθώρια βελτίωσης του ρόλου των γυναικών στην τεχνολογική βιομηχανία. Για να μιλήσουμε και πιο συγκεκριμένα, τα αριθμητικά δεδομένα από τα Venture Capitals των ΗΠΑ, δείχνουν ότι μόλις το 14% των χρημάτων από τις VC επενδύθηκε σε μια ιδρυτική ομάδα με τουλάχιστον μία γυναίκα το 2020, μειωμένο από 19% το προηγούμενο έτος. Παρ’ όλα αυτά είμαι αισιόδοξη και πιστεύω στη σκληρή δουλειά η οποία πάντα και αναπόφευκτα ανταμείβεται».


Διαβάστε επίσης

Τα 9 καλύτερα μέρη στην Ευρώπη για να βγει κάποιος στη σύνταξη

Οι 7 πιο όμορφες «μονόχρωμες» πόλεις στον κόσμο

Πόσο κοστίζει η ευτυχία σε κάθε χώρα του κόσμου;

«Μια πίτα μα τι πίτα»: 16 λαχταριστές πίτες από όλο τον κόσμο

Αυτές είναι οι 11 πιο ζεστές περιοχές στον κόσμο

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More