«Στη Welcome Pickups κάνουμε περισσότερα από το να πάμε τον ταξιδιώτη από ένα σημείο σε ένα άλλο»
Photo Credits: Welcome Pickups

«Στη Welcome Pickups κάνουμε περισσότερα από το να πάμε τον ταξιδιώτη από ένα σημείο σε ένα άλλο»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η στρατηγική της startup εταιρείας, Welcome Pickups, στη μετά-Covid εποχή και τρεις συμβουλές περί fundraising.

Από τα σημαντικότερα κομμάτια της εμπειρίας του ταξιδιώτη είναι η πρώτη αλλά και η τελευταία επαφή με τον προορισμό. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς. Ειδικότερα, ο οδηγός από και προς το αεροδρόμιο αποτελεί το πρώτο ανθρώπινο σημείο επαφής. Είτε μιλάμε για ταξί είτε για ιδιωτική εταιρεία μεταφοράς, ο άνθρωπος που θα μιλήσει πρώτα με τον ταξιδιώτη είναι αυτός που θα του δώσει τον πραγματικό παλμό και την ατμόσφαιρα του τόπου και θα δεχθεί τις πρώτες καταιγιστικές ερωτήσεις του… εξερευνητή.

Στην ελληνική startup σκηνή, υπάρχει ένας ξεχωριστός πρωταγωνιστής στο πεδίο: η Welcome Pickups η οποία προσφέρει την καλύτερη υπηρεσία μετακίνησης στον προορισμό όταν ταξιδεύεις. Αυτό συμπεριλαμβάνει μεταφορές από και προς σημεία άφιξης και αναχώρησης ταξιδιωτών (αεροδρόμια, λιμάνια κτλ) καθώς επίσης και μεταφορές εντός ή εκτός της πόλης κατά τη διάρκεια της διαμονής του ταξιδιώτη για να δει αξιοθέατα ή και για πρακτικούς σκοπούς.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 32 χώρες και 61 προορισμούς με σκοπό να ακολουθήσει γρήγορη ανάπτυξη στη μετά-COVID περίοδο. Το 2019 εξυπηρέτησε ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες με το 95% αυτών να αφήνει μια κριτική 5 αστέρων.

«Δεν θέλουμε να πάμε απλά από ένα σημείο σε ένα άλλο»

«Όταν ταξιδεύουμε και φτάνουμε σε ένα αεροδρόμιο ή κατά τη διάρκεια της διαμονής μας, δεν θέλουμε να πάμε απλά από ένα σημείο σε ένα άλλο με ένα ταξί ή ένα Uber. Θέλουμε να ζήσουμε τον προορισμό στο έπακρο, να μεγιστοποιήσουμε την ταξιδιωτική μας εμπειρία, να μην μας τύχουν απρόοπτα, και να νιώσουμε ασφάλεια σε όλο μας το ταξίδι» αναφέρει ο Αλέξανδρος Τρίμης, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας.

Η Welcome Pickups βλέποντας αυτήν την ανάγκη, έχει πάρει ένα αρκετά «βαρετό» κομμάτι του ταξιδιού (τη μεταφορά από ένα σημείο σε ένα άλλο) και την έχει μετατρέψει σε ταξιδιωτική εμπειρία που καλύπτει το συγκεκριμένο κενό.

«Έτσι λοιπόν σε ένα ταξίδι ο χρήστης μπορεί να προ-κλείσει από το web ή την εφαρμογή μας τη μεταφορά του από το αεροδρόμιο στο προορισμό άφιξης, να τον συναντήσει με το που φτάσει ένας ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός, και κατά τη διάρκεια της πρώτης διαδρομής να του δώσει ό,τι συμβουλές χρειάζεται για τις μέρες διαμονής του.

Αλέξανδρος Τρίμης
Ο Αλέξανδρος Τρίμης, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας. © Welcome Pickups

Στη συνέχεια, ο ίδιος χρήστης μπορεί να κλείσει μεγαλύτερες διαδρομές για να δει τα αξιοθέατα εντός πόλης είτε για εκδρομές εκτός πόλης, καθώς και να πάρει περαιτέρω συμβουλές μέσω της εφαρμογής από τον οδηγό για άλλα πράγματα που μπορεί να κάνει κατά τη διαμονή του».

Πίσω από τη Welcome Pickups είναι ο Αλέξανδρος Τρίμης (CEO) και ο Σάββας Γεωργίου (υπεύθυνος τεχνολογίας και προϊόντος). Είναι και οι δύο μηχανικοί με αρχικές σπουδές στην Ελλάδα. Ο Αλέξανδρος στη συνέχεια πήγε στην Αμερική και στο Silicon Valley για μεταπτυχιακό και δουλειά, και ο Σάββας δούλεψε σε αντίστοιχες θέσεις για μικρότερες και μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο της τεχνολογίας και του publishing.

Η ιδέα της Welcome Pickups ξεκίνησε από μια άλλη εταιρεία πάλι στο χώρο του τουρισμού την οποία και είχε ξεκινήσει ο Αλέξανδρος. Λεγόταν «Dopios» και ο σκοπός της ήταν να ενώσει έναν ταξιδιώτη με έναν ντόπιο με ίδια ή παρόμοια ενδιαφέροντα, είτε για ανταλλαγή συμβουλών για το ταξίδι, είτε για ταξιδιωτικές εμπειρίες που θα μπορούσε να προσφέρει ο ντόπιος στον επισκέπτη.

Ενώ η ιδέα ακουγόταν ιδιαίτερα θελκτική και αναπτύχθηκε ιδιαίτερα, ειδικά από τη μεριά των ντόπιων, φάνηκε ότι δεν έλυνε ένα μεγάλο πρόβλημα για τον ταξιδιώτη και δεν είχε την απαραίτητη ανταπόκριση από πλευράς κρατήσεων με βάση τους υψηλούς στόχους που είχαν τεθεί.

«Σε εκείνο το σημείο δοκιμάσαμε αρκετές παραλλαγές της ιδέας (πιο premium εμπειρίες, υπηρεσίες σχεδιασμού του ταξιδιού και άλλες) με μια από αυτές να είναι η ιδέα πίσω από την Welcome Pickups. Ουσιαστικά ο οδηγός μετατρέπεται σε ντόπιο και εστιάζουμε σε μια βασική εμπειρία που είναι αυτή της μεταφοράς» συμπληρώνει ο Αλέξανδρος.

«Με το που τεστάραμε αυτή τη καινούργια προσέγγιση, είδαμε όχι μόνο ότι μπορούμε να βρούμε πολύ ευκολότερα πελάτες, αλλά και ότι έμεναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι μετά την πρώτη τους εμπειρία. Από εκεί, αρχίσαμε να προσθέτουμε και άλλες δευτερεύουσες υπηρεσίες (παράδοση sim card, εισιτηρίων μουσείου και άλλων χρήσιμων αντικειμένων κατά την άφιξη) καθώς και να δοκιμάζουμε αν θα δούλευε το ίδιο μοντέλο σε άλλες πόλεις εντός και εκτός Ελλάδας.

Όταν πια είδαμε ότι μιλάμε για μια παγκόσμια ανάγκη που οι ταξιδιώτες αναζητούν να την λύσουν, ότι μπορούμε να βρούμε τα κανάλια προώθησης, αλλά και ότι τα οικονομικά πίσω από μια συναλλαγή δουλεύουν για όλους τους εμπλεκόμενους, προχωρήσαμε σε ταχεία ανάπτυξη της εταιρείας».

Welcome Pickups
Η Welcome Pickups βλέποντας αυτήν την ανάγκη, έχει πάρει ένα αρκετά «βαρετό» κομμάτι του ταξιδιού (τη μεταφορά από ένα σημείο σε ένα άλλο) και την έχει μετατρέψει σε ταξιδιωτική εμπειρία που καλύπτει το συγκεκριμένο κενό. © Welcome Pickups

Το pivot η πιο δημιουργική φάση της διαδρομής

«Η περίοδος μεταξύ των δυο εταιρειών ήταν και η πιο δημιουργική. Προσπαθήσαμε να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε για τις μεταφορές και να δούμε το πρόβλημα από το μηδέν.

Περάσαμε αρκετές ώρες στις εξόδους των αεροδρομίων και σε συζητήσεις με δυνητικούς πελάτες για να δούμε στην πράξη την όλη εμπειρία των ταξιδιωτών. Να δούμε πως θα μπορούσαμε να αναπαράγουμε την εμπειρία που έχεις όταν σε παραλαμβάνει ένας φίλος από το αεροδρόμιο και είναι μαζί σου έστω και μέσω τηλεφώνου κατά τη διάρκεια που είσαι στη πόλη του, έτσι ώστε να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό προϊόν όταν φτάνεις στο υπόλοιπο 99% των πόλεων που δεν έχεις ένα τέτοιο φίλο» αναφέρει ο Αλέξανδρος.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015, και από το 2016 και μετά άρχισε να πατάει σε πολύ γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης.

«Ξεκινήσαμε τις πρώτες χρονιές με τριπλασιασμό μεγεθών κάθε χρόνο, και τις τελευταίες δύο χρονιές πριν το 2020 και τον κοροναϊό διπλασιαζόμασταν σταθερά. Το 2019 φτάσαμε να εξυπηρετούμε ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες και σκοπός μας ήταν μέχρι και το 2021 να φτάσουμε τα τέσσερα εκατομμύρια.

Δυστυχώς η πορεία ανακόπηκε λόγω COVID το οποίο μας στοίχισε αρκετά και σε ανθρώπινο δυναμικό. Θεωρώ ότι αν καταφέρουμε το 2022 να επιστρέψουμε στα νούμερα του 2019, μπορούμε να πετύχουμε ακόμα και μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από ό,τι στο παρελθόν από εκεί και πέρα. Η τεχνογνωσία και η τεχνολογία υπάρχει ήδη, καθώς και ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών. Με σωστή αξιοποίηση αυτών όπως και με αύξηση του δικτύου των προορισμών που εξυπηρετούμε μπορούμε να πάμε ακόμα πιο γρήγορα».

Σάββας Γεωργίου
Ο υπεύθυνος τεχνολογίας και προϊόντος Σάββας Γεωργίου. © Welcome Pickups

Τι ιδιαιτερότητες έχει η αγορά του transfer τόσο από την πλευρά του ξενοδόχου όσο και του πελάτη (του ταξιδιώτη);

«Ο χώρος των οδικών μεταφορών είναι ιδιαίτερα δύσκολος και απαιτητικός και για αυτό είχε παραμείνει και ανέγγιχτος για πολλά χρόνια. Οι περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας ασχολήθηκαν με τους άλλους δύο βασικούς πυλώνες του ταξιδιού, τη διαμονή και τη μεταφορά στο προορισμό. Το τι θα έκανες στον προορισμό σε επίπεδο εμπειριών ή σε επίπεδο μετακίνησης ήταν κάτι που το έκανες συνήθως χωρίς τη χρήση τεχνολογίας ή με προϊόντα που δεν είχαν φτιαχτεί για τον τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει και η ουσιαστική εμπειρία του πελάτη στο προορισμό έχει γίνει βασικό σημείο εστίασης για καινούργιες και παλαιότερες εταιρείες του χώρου.

Το βασικό θέμα με τα transfers στο τουρισμό και για ξενοδόχους και για πελάτες είναι ότι επηρεάζονται ιδιαίτερα με τις αλλαγές/ καθυστερήσεις και γενικότερα προβλήματα που προκύπτουν στις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως και η έλλειψη τεχνολογίας για σωστή διαχείριση προκρατήσεων, αλλά και ο σωστός διαμοιρασμός δεδομένων από τον ένα πάροχο στον άλλο.

Η Welcome έχει δουλέψει ιδιαίτερα και στα τρια αυτά κομμάτια, έτσι ώστε η κάθε μεταφορά να εκτελείται σωστά, οι συνεργάτες να είναι ενημερωμένοι και να μην δημιουργούνται προβλήματα».

Welcome Pickups
Στην ελληνική startup σκηνή, υπάρχει ένας ξεχωριστός πρωταγωνιστής στο πεδίο: η Welcome Pickups η οποία προσφέρει την καλύτερη υπηρεσία μετακίνησης στον προορισμό όταν ταξιδεύεις. © Welcome Pickups

«Η χρήση κινητών και η πρόσβαση στην πληροφορία άλλαξε τον τρόπο που ταξιδεύουμε»

«Νομίζω η χρήση κινητών και η άμεση πρόσβαση σε πληροφορία και σε δυνατότητα κράτησης είναι κάτι που έχει σίγουρα αλλάξει το τρόπο που ταξιδεύουμε και θα τον αλλάξει ακόμα περισσότερο.

Ένα δεύτερο σημείο που έχει αλλάξει σημαντικά στον Τουρισμό είναι ότι το να φτάσεις κάπου είχε γίνει ιδιαιτέρως φτηνό με αποτέλεσμα να βλέπουμε εντυπωσιακά νούμερα σε διεθνείς πτήσεις και ταξίδια.

Ευελπιστούμε ότι μετά τον COVID οι τιμές αεροπορικών θα διατηρηθούν χαμηλές και ο κόσμος θα επιστρέψει σε αυτές σύντομα».

Τι θα διόρθωνες στον ελληνικό τουρισμό;

«Την αίσθηση ότι παίζουμε χωρίς ανταγωνισμό και ότι ο ταξιδιώτης δεν παίρνει υπόψη του τη σχέση ποιότητας/τιμής πριν αποφασίσει για το επόμενο του ταξίδι.

Γενικά θα ήθελα πολύ να ανεβάσουμε περαιτέρω την ποιότητα υπηρεσιών για να προσελκύσουμε και το σωστό κοινό».

«Ολα τα μέρη πιά, μοιάζουν προσβάσιμα»

«Θεωρώ ότι το “Overtourism” είναι ένα φαινόμενο που θα δούμε και τα επόμενα χρόνια όταν καταλαγιάσει ο αντίκτυπος του COVID. Όλα τα μέρη πια μοιάζουν προσβάσιμα και είναι πολύ δύσκολο να βρεις την χαρά της μοναχικής εξερεύνησης

Νομίζω όμως ότι ένα ενδιαφέρον trend (που θα γίνει και λόγω κορωναϊού) είναι η μίξη του τουρισμού με την εργασία και την καθημερινή ζωή. Ειδικά σε μικρότερες ηλικίες θεωρώ ότι θα δούμε πολύ περισσότερους digital nomads και σε όλες τις ηλικίες θα δούμε ταξίδια με μεγαλύτερη διάρκεια σε ένα προορισμό για δουλειά και αναψυχή με σκοπό όχι τη γρήγορη επίσκεψη, αλλά την αφομοίωση του προορισμού».

Welcome Pickups
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 32 χώρες και 61 προορισμούς με σκοπό να ακολουθήσει γρήγορη ανάπτυξη στη μετά-COVID περίοδο. Το 2019 εξυπηρέτησε ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες με το 95% αυτών να αφήνει μια κριτική 5 αστέρων. © Welcome Pickups

Ποια τα επόμενα βήματά της Welcome Pickups;

«Σε αυτή τη περίοδο των ισχνών αγελάδων στο τουρισμό έχουμε επικεντρωθεί στο να φτιάξουμε δομικά συστήματα λειτουργίας της εταιρείας που θα μας βοηθήσουν σε πολύ γρηγορότερη ανάκαμψη χωρίς την αντίστοιχη αύξηση λειτουργικών εξόδων.

Ένας δεύτερος τομέας στον οποίο επικεντρωνόμαστε είναι η αύξηση του δικτύου προορισμών της Welcome Pickups στο δρόμο μας για μια παγκόσμια κυριαρχία στο συγκεκριμένο κλάδο».

Βασικό σημείο συζήτησης το μέλλον του πλανήτη, μετά τον Covid-19

«Θεωρώ ότι το θέμα της κλιματικής αλλαγής, των κοινωνικών ανισοτήτων και του υπερπληθυσμού θα είναι βασικά σημεία συζήτησης μετά την πανδημία, όπως επίσης και οι επιπτώσεις του υπερβολικού εθισμού στη τεχνολογία και στα κινητά μας.

Είμαι αισιόδοξος ότι είμαστε αρκετά ικανοί να βρίσκουμε λύσεις όταν αναγκαζόμαστε (καλό παράδειγμα τα εμβόλια για τον κορωναϊό), απλά ανησυχώ ότι πολλές φορές πρέπει να φτάσουμε την τελευταία στιγμή για να οργανωθούμε».

Ποια ήταν η δυσκολότερη στιγμή σας τη φετινή πολύ δύσκολη χρονιά;

«Όταν στα μέσα Μαρτίου έπρεπε να κάνουμε δραστικές κινήσεις στο προσωπικό για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Ήταν ένα μάθημα διαχείρισης κρίσεων που θα μου μείνει μια ζωή».

Welcome Pickups
«Όταν ταξιδεύουμε και φτάνουμε σε ένα αεροδρόμιο ή κατά τη διάρκεια της διαμονής μας, δεν θέλουμε να πάμε απλά από ένα σημείο σε ένα άλλο με ένα ταξί ή ένα Uber. Θέλουμε να ζήσουμε τον προορισμό στο έπακρο, να μεγιστοποιήσουμε την ταξιδιωτική μας εμπειρία, να μην μας τύχουν απρόοπτα, και να νιώσουμε ασφάλεια σε όλο μας το ταξίδι» αναφέρει ο Αλέξανδρος Τρίμης, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας. © Welcome Pickups

Ποια αποδείχτηκε ότι ήταν η καλύτερη στρατηγική πωλήσεών σας γενικότερα;

«Στο χώρο του διεθνούς τουρισμού είναι πολύ δύσκολο ή πολύ ακριβό να βρεις τον πελάτη. Κάτι που κάναμε αρκετά έξυπνα είναι να στήσουμε ένα δίκτυο συνεργατών από εταιρείες που γνωρίζουν ήδη ότι κάποιος ταξιδιώτης θα φτάσει στο προορισμό, και να προτείνουμε λύσεις συνεργασίας που εξυπηρετούν και τους δυο.

Βασικοί μας συνεργάτες είναι τα ξενοδοχεία με πάνω από 1500 ξενοδόχους δυναμικότητας 70.000 κλινών να δουλεύουν μαζί μας, για τους οποίους η υπηρεσία της Welcome Pickups έρχεται ακριβώς πριν από αυτούς. Άλλοι συνεργάτες περιλαμβάνουν την Aegean Airlines, κάποιες χιλιάδες από ενοικιαζόμενα δωμάτια, πολλά affiliate siteς και OTAs όπως ή Ferryhopper και άλλοι.

Σκοπός μας είναι να εμβαθύνουμε περαιτέρω στους συγκεκριμένους κλάδους με τους οποίους δουλεύουμε (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα, αεροπορικές, OTAs) όπως και να επεκταθούμε σε άλλες κατηγορίες όπως Travel Agents, Business Travel, Κρουαζιέρες και αλλού».

Ποιο είναι το μεγαλύτερο challenge στο recruiting;

«Θεωρώ ότι η Ελλάδα έχει καλό φυσικό ταλέντο για πιο junior ρόλους αλλά δεν έχει το απαραίτητο δυναμικό με τις σωστές βάσεις και παραστάσεις στα υψηλότερα κλιμάκια. Όταν ανταγωνίζεσαι σε διεθνές επίπεδο σε ένα τόσο απαιτητικό χώρο όπως η τεχνολογία, το να έχεις πολύ δυνατούς ανθρώπους στο να τρέξουν ολόκληρα τμήματα όπως θα τα έτρεχες εσύ, είναι απαραίτητο.

Τα τελευταία δυο χρόνια με περισσότερες εταιρείες να μπαίνουν στο χώρο της τεχνολογίας και του διεθνούς ανταγωνισμού με έδρα την Ελλάδα, θεωρώ ότι θα γεννήσει περισσότερους τέτοιους ανθρώπους για το μέλλον».

Εχετε «σηκώσει» 8 εκ ευρώ από Eλληνες και ξένους επενδυτές. Τρεις συμβουλές για ομάδες που αναζητούν χρηματοδότηση;

«Πρώτα πρέπει να εμπιστευθούν την ιδρυτική ομάδα. Προσέξτε ποιος την απαρτίζει και αν είναι αλληλοσυμπληρούμενοι οι ρόλοι.

Δεύτερον οι επενδυτές δεν ενδιαφέρονται για ιδέες, αλλά για φτιαγμένα προϊόντα με κάποιο εντυπωσιακό traction σε σημαντικούς δείκτες.

Τρίτον, οι επενδυτές κοιτάνε για εταιρείες που μπορούν να κερδίσουν σε διεθνές και όχι σε τοπικό επίπεδο. Σιγουρευτείτε ότι έχετε αρκετά υψηλούς στόχους και η όλη δομή του πλάνου σας σας βάζει σε θέση διεκδικητή για μια πολύ μεγάλη διεθνή αγορά».

Τα βραβεία στη φαρέτρα της εταιρείας

«Η αλήθεια είναι ότι δεν συμμετέχουμε σε πολλούς διαγωνισμούς. Θεωρούμε τη μεγαλύτερη επιβράβευση αυτή των πελατών μας, τόσο σε συνολικούς αριθμούς όσο και στη βαθμολόγηση της υπηρεσίας που έλαβαν».

Συγκεκριμένα:

4,93/5 στο Reviews.io

5/5 στο TripΑdvisor

4.9/5 στο TrustPilot

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More