Λος Αντζελες-Τόκιο σε τρεις ώρες: είναι το Aerion AS3 το μέλλον των υπερηχητικών πτήσεων;
Photo Credits: Aerion

Λος Αντζελες-Τόκιο σε τρεις ώρες: είναι το Aerion AS3 το μέλλον των υπερηχητικών πτήσεων;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μπορεί αυτή τη στιγμή πολλοί να μην μπορούν να πετάξουν καν στο εξωτερικό, αλλά μέχρι το τέλος της δεκαετίας οι άνθρωποι ίσως είναι σε θέση να ταξιδέψουν από το Λος Αντζελες στο Τόκιο σε λιγότερο από τρεις ώρες. Ο στόχος της πραγματοποίησης εμπορικών υπερηχητικών πτήσεων μοιάζει πιο κοντά από ποτέ. 

Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Aerion σκοπεύει να δημιουργήσει το Aerion AS3, ένα αεροσκάφος που θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες Μαχ 4+ και οι κατασκευαστές του αναφέρουν ότι θα μεταφέρει 50 επιβάτες σε απόσταση 7.000 ναυτικών μιλίων.

«Το όραμά μας είναι να χτίσουμε ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα θα μπορεί να ταξιδέψει μεταξύ δύο σημείων στον πλανήτη εντός τριών ωρών. Η υπερηχητική πτήση είναι το σημείο εκκίνησης, αλλά είναι ακριβώς αυτό – η αρχή», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aerion, Τομ Βάις. «Πρέπει να διευρύνουμε τα όρια του τι θεωρείται δυνατό».

Νωρίτερα φέτος, η Aerion επέκτεινε τη συνεργασία της με το Ερευνητικό Κέντρο Λάνγκλεϊ της NASA, με ιδιαίτερη έμφαση στις εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις.

Πρόκειται για αεροσκάφη που θα πετούν σε ταχύτητες από 2.300 έως 3.800 μιλίων την ώρα, ή από 3.700 έως 6.200 χλμ την ώρα – επτά φορές πιο γρήγορα από ένα συμβατικό επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων.

Ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να αποκαλυφθούν αργότερα μέσα στο 2021.

Το AS3 είναι το δεύτερο σχέδιο αεροσκάφους που αποκαλύπτεται για την «οικογένεια» αεριωθούμενων αεροσκαφών της Aerion και υπάρχουν επίσης μελλοντικά σχέδια για υβριδικά-ηλεκτρικά υπερηχητικά αεροπλάνα.

Το AS2 – το οποίο η εταιρεία «υπόσχεται» ότι θα μπορεί να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε 4,5 ώρες – αποτελεί την προσπάθεια της Aerion να δημιουργήσει το πρώτο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που θα εισέλθει σε εμπορική υπηρεσία μετά από περισσότερα από 50 χρόνια.

Το επιβατικό αεροσκάφος θα μεταφέρει 8-12 επιβάτες και θα ταξιδεύει με Μαχ 1,4 (πάνω από 1.000 χιλιόμετρα την ώρα), με την παραγωγή να ξεκινάει το 2023. Η πρώτη πτήση του AS2 έχει προγραμματιστεί για το 2024 και η εταιρεία σκοπεύει να το εμπορευματοποιήσει μέχρι το 2026.

Το αεροσκάφος Aerion AS2
Αυτό θα είναι το αεροσκάφος AS2. © Aerion

Νέα εποχή για τις υπερηχητικές πτήσεις

Το τελευταίο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που διέσχιζε τους ουρανούς ήταν το θρυλικό Concorde, το οποίο αποσύρθηκε πριν από 17 χρόνια. Ενώ ήταν ένα «θαύμα» της μηχανικής, το υψηλό κόστος και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του το έκαναν μη βιώσιμο.

«Το Concorde ήταν ένα λαμπρό κομμάτι μηχανικής, ένα αριστοκρατικό πείραμα, αλλά δημιουργούσε πολλές εκπομπές για το περιβάλλον, πολύ θόρυβο για τις κοινότητες μας και ήταν πολύ ακριβό για να λειτουργήσει. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι πολύ διαφορετικό», δήλωσε ο Βάις στο CNN Travel.

Η φιλοδοξία της Aerion είναι τα αεροσκάφη της να μην δημιουργούν προβλήματα ενώ βρίσκονται στον ουρανό. «Ο κόσμος δεν μπορεί να περιμένει έως το 2050 για να γίνει ουδέτερος ως προς τον άνθρακα. Πρέπει να το κάνουμε σήμερα», πρόσθεσε ο Βάις.

Κατανάλωση καυσίμου

Ανάμεσα στους συνεργάτες της Aerion για τη δημιουργία των αεροσκαφών AS2 βρίσκεται και η GE, η οποία παράγει τον υπερηχητικό κινητήρα Affinity και το Spirit AeroSystems, το οποίο κατασκευάζει τη συμπιεσμένη καμπίνα.

Το Aerion AS3 το μέλλον των υπερηχητικών πτήσεων
Ετσι θα μοιάζει το εσωτερικό της καμπίνας του AS2. © Aerion

Στο πιλοτήριο, η Honeywell φέρνει επανάσταση στο κατάστρωμα πτήσης, χρησιμοποιώντας τη τεχνογνωσία της σε υπερηχητικά στρατιωτικά αεροσκάφη για να σχεδιάσει τους επεξεργαστές, τις οθόνες, τους αισθητήρες και τα συστήματα ελέγχου πτήσης.

«Επρεπε να σχεδιάσουμε ένα αεροσκάφος που θα είναι απίστευτα αποδοτικό με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, οπότε ξοδέψαμε 10 χρόνια για να σχεδιάσουμε προηγμένη αεροδυναμική και κινητήρες με αποδοτικότητα καυσίμου. Εχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο θόρυβο και τις εκπομπές ρύπων», αναφέρει ο Βάις.

Ένα από τα πράγματα που δεν θα έχει – σε σχέση με το Concorde – είναι τα afterburners, ένα σύστημα με το οποίο ψεκάζεται καύσιμο στην εξάτμιση του κινητήρα και καίγεται για να αυξήσει την ώθηση κατά την απογείωση και την επιτάχυνση.

«Το αποκλείσαμε επειδή είναι πολύ θορυβώδες και δημιουργεί υπερβολικές εκπομπές αερίων στο περιβάλλον», αναφέρει ο Βάις. «Το δεύτερο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν η πηγή ενέργειας μας. Θέλαμε ένα αεροσκάφος που δεν θα εξαρτάται από ορυκτά καύσιμα και θα μπορούσε να λειτουργεί κατά 100% με συνθετικά καύσιμα από την πρώτη ημέρα».

«Πτήση χωρίς ηχητική έκρηξη»

Ο θόρυβος είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για τις υπερηχητικές πτήσεις. Ο Βάις είχε αναφέρει στο CNN το 2020 ότι το AS2 έχει σχεδιαστεί για να πληροί όλες τις προϋποθέσεις και τους πιο αυστηρούς κανονισμούς θορύβου. «Πιστεύουμε ότι έχουμε λύσει αυτό το πρόβλημα», ανέφερε. «Τα αεροσκάφη μας θα είναι τόσο ήσυχα όσο τα άλλα αεροπλάνα στα αεροδρόμια».

Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του AS2 είναι ότι θα μπορεί να πετάει υπερηχητικά πάνω από τη Γη, ενώ ο θόρυβος θα διαθλάται προς την ατμόσφαιρα.

Ο Βάις θέλει να αποδείξει ότι η νέα τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει και «όταν οι ρυθμιστικές αρχές δουν ότι μπορούμε να το κάνουμε αξιόπιστα, θα έχουμε δημιουργήσει τα πρώτη αεροσκάφη στην ιστορία που θα μπορούν να πετούν με υπερηχητικές ταχύτητες πάνω από τη γη και κανείς στο έδαφος να μην ακούει την έκρηξη».

με πληροφορίες από CNN Travel


Διαβάστε επίσης

Ιστορικές συναυλίες-Γουέμπλεϊ 1992: Ελτον Τζον, Guns N’ Roses, Ντέιβιντ Μπάουι και άλλοι αστέρες τιμούν τον Φρέντι Μέρκιουρι

Οι πόλεις με τον πιο καθαρό αέρα – Σε ποια θέση βρίσκεται η Αθήνα;

Τα 11 πιο εντυπωσιακά μετρό στην Ευρώπη

New York Times: αυτά είναι τα 12 καλύτερα ελληνικά κόκκινα κρασιά

13 «car-free» προορισμοί σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα τους η «αρχόντισσα» του Αργοσαρωνικού

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More