Workathlon: Στον τουρισμό προσλαμβάνουμε με προκαταλήψεις και δεν δίνουμε ευκαιρίες
Photo Credits: Israel Andrade/Unsplash

Workathlon: Στον τουρισμό προσλαμβάνουμε με προκαταλήψεις και δεν δίνουμε ευκαιρίες

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

H Κατερίνα Σαντίκου, ιδρύτρια της πλατφόρμας προσλήψεων Workathlon μιλά στο travelestate.gr για το χώρο της φιλοξενίας.

Οποιος έχει απασχοληθεί έστω και για λίγους μήνες στον Τουρισμό, έχει σίγουρα καταλάβει πόσο εξαρτημένος είναι αυτός ο κλάδος από το καλό εργατικό δυναμικό, αν σκεφτούμε ότι ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η οικονομία της φήμης (reputation economy) είναι το νόμισμα με το οποίο αμείβονται όσοι ξεχωρίζουν στον χώρο. Η Workathlon είναι μια εταιρεία με εξειδίκευση στην εύρεση, διαχείριση και ανάπτυξη ταλέντων στον τουριστικό κλάδο που αισίως μετρά μέχρι σήμερα 40.000 υποψήφιους, 400 εργοδότες ετησίως, πάνω από 1500 επισκέπτες καθημερινά και 50 καινούργιες εγγραφές υποψηφίων με παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ο κλάδος της φιλοξενίας και του τουρισμού, έχει τη μεγαλύτερη εναλλαγή προσωπικού και αγγίζει σε μέσο όρο το 30%. Άρα κάθε χρόνο εναλλάσσεται ένα πολύ μεγάλο ποσοστό προσωπικού και μαζί με αυτό οι υπό-ομάδες, οι κουλτούρες, οι συνήθειες και όλα όσα έμαθαν: «Το να βρεις το σωστό προσωπικό για την επιχείρησή σου είναι από τα πιο δύσκολα εγχειρήματα, πόσο μάλλον στον τουρισμό. Που να ανεβάσω την αγγελία μου, πότε, τι να γράψω, πώς να κάνω τη σωστή συνέντευξη, πως να βεβαιωθώ ότι διάλεξα σωστά, και αν μου φύγει στη μέση της σεζόν; Για αυτό και η Workathlon έχει δημιουργήσει τα τεχνολογικά εργαλεία που βοηθούν τους εργοδότες και τους εργαζομένους στον αγώνα του ανταγωνισμού στην εύρεση ταλέντων» αναφέρει η CEO της εταιρείας, Κατερίνα Σαντίκου.

Η Workathlon έχει λάβει πολλά βραβεία και αναγνωρίσεις, όπως την 1η θέση στον 2ο διαγωνισμό εκκίνησης του MIT Enterprise Forum Greece, το βραβείο του 7ου διαγωνισμού «Καινοτομία & Τεχνολογία» και το 1ο βραβείο «Judge’s Award» του προγράμματος Reload Greece Challenge ‘17. Συμμετέχει στο πρόγραμμα NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ από τις αρχές του 2020 είναι Techstars | Hub71 απόφοιτος και μέλος του Hub71, του παγκόσμιου τεχνολογικού οικοσυστήματος που βρίσκεται στο Άμπου Ντάμπι.

Η Workathlon είναι μια ομάδα 8 ατόμων, που συνδυάζει τη γνώση του χώρου με τεχνολογικές δεξιότητες. Η ομάδα πέρα από την Κατερίνα, αποτελείται από την Τζοάννα Ψωμοπούλου, Business Development Manager με πολυετή εμπειρία στα Marriott και εξειδίκευση στα corporate communications, τον Σπύρο Νίνο Head of Engineering που μπήκε στην ομάδα μετά από εμπειρία με πολυεθνικές εταιρείες με πάνω από 8 χρόνια που διαχειρίζεται μεγάλες ομάδες και λογισμικά με υψηλή επισκεψιμότητα, ο Αίας Κατσαρός και ο Γιώργος Λύρας, HR Account Managers με εμπειρίες από Disney, Hilton, Νηογνώμονα και εξειδίκευση στο HR και στο operations αντίστοιχα. H ομάδα του tech συμπληρώνεται με τους Γιώργο Ξυνογαλά, front end developer και Elena Tosevska, back end developer και τέλος την Σταυρούλα Κιτσανού, Digital Marketing coordinator.

«Δεν δίνουμε ευκαιρίες»

«Σαν ξενοδόχος δεύτερης γενιάς βίωσα από πρώτο χέρι την δυσκολία εύρεσης προσωπικού. Προσλαμβάνουμε με τρομερές προκαταλήψεις και δεν δίνουμε ευκαιρίες σε προσωπικό που μπορεί πραγματικά να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη μας. Ξέρετε τι κοιτάζουμε συνήθως σε ένα βιογραφικό; Αναγνωρίσιμα ονόματα εργοδοτών και την εκπαίδευση. Είναι όμως πραγματικά αυτοί οι σημαντικοί παράγοντες της σωστής επιλογής; Έτσι ξεκίνησα να ψάχνω να βρω καλύτερες λύσεις για να βρίσκουμε το προσωπικό που ψάχνουμε, και κάπου ανάμεσα στο ψάξιμο δημιουργήθηκε η Workathlon».

Ποιο είναι η μεγαλύτερη πρόσκληση στην διαδρομή της εταιρείας; 

«Κάθε μήνα υπάρχει και ένα καινούργιο challenge – κάτι που δεν ξέρουμε, κάτι που μπορεί τελικά στην πράξη να μην βγαίνει όπως το φανταστήκαμε, η αγορά ξαφνικά να αλλάζει, σε έναν χώρο που κάθε μέρα εξελίσσονται οι τεχνολογίες, αλλάζουν τα κοινωνικά δίκτυα, και εν τέλει κλίνουμε στο να μην επαναπαυόμαστε σε κάτι που δουλεύει τώρα. Αναπτύσσουμε τεχνολογίες σε ένα χώρο που αλλάζει συνεχώς και ευθύνη μας είναι να είμαστε challenged κάθε μέρα για να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά».

Workathlon
H Κατερίνα Σαντίκου, ιδρύτρια της πλατφόρμας προσλήψεων Workathlon. © Workathlon

«Αν πάψουμε να διανύουμε δημιουργικές φάσεις, θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί»

«Σκέφτομαι ποια ήταν η πιο δημιουργική μας φάση τα τελευταία τρία χρόνια και μου έρχονται πάρα πολλές στιγμές. Από τους 3 μήνες στο Άμπου Ντάμπι, ανοίγοντας την αγορά εκεί, από την δημιουργία πάνω από 70 εκπαιδευτικών σεμιναρίων εν μέσω του πρώτου lockdown, το λανσάρισμα των ψηφιακών ημερών καριέρας όπου έγιναν πάνω από 2600 συνεντεύξεις διαδικτυακά, ακόμα και σήμερα που προετοιμάζουμε την ψηφιακή ημέρα καριέρας για την εστίαση. Αν πάψουμε να διανύουμε δημιουργικές φάσεις όπως αυτές έρχονται σε κυματισμούς, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί έχουμε επαναπαυθεί».

Μας λείπουν οι άνθρωποι-πρότυπα στο χώρο

«Όσοι έχουμε δουλέψει στην ξενοδοχειακή αγορά, δουλεύουμε σε έναν από τους πιο όμορφους χώρους – η δουλειά μας είναι να δημιουργούμε αξέχαστες εμπειρίες στον πελάτη και η κάθε μέρα έχει ως σκοπό να είναι χαρούμενοι όσοι μας επισκέφθηκαν. Ο χώρος όμως έχει πάρα πολλές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες με βασικά θέματα στο κομμάτι της εργασίας να είναι η εποχικότητα, η εργασία μακριά από την κατοικία και πολλές φορές οι παραπάνω ώρες εργασίας καθώς το ξενοδοχείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δεν κοιμάται ποτέ. Επίσης μας λείπουν role models που οι νέοι άνθρωποι να εμπνέονται και να θέλουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους ενώ πολλές φορές είναι ένας κλάδος που δεν αντιμετωπίζεται σαν καριέρα αλλά σαν ενδιάμεσο στοπ ή σαν λύση ανάγκης. Ο δρόμος για την αλλαγή της εργασιακής κουλτούρας και αντίληψης είναι μακρύς αλλά ήδη βλέπουμε κάποια λαμπρά παραδείγματα εργοδοτών και εργαζομένων στην Ελλάδα».

«Εχει ωριμάσει πολύ ο Τουρισμός»

«Έχουμε διανύσει μια χρυσή εποχή για τον τουρισμό μέχρι και το 2019 – πολλές καινούργιες επενδύσεις, όμιλοι από το εξωτερικό, και μεγάλη αύξηση των εισερχόμενων τουριστών στις περιοχές με όλες τις δυσκολίες που αυτό είχε δημιουργήσει στις υποδομές μας. Έχει ωριμάσει πολύ ο τουρισμός και σε σχέση με άλλες αγορές έχουμε πολύ καλύτερο επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού αλλά και επαγγελματίες ξενοδόχους που δείχνουν τον δρόμο της καινοτομίας».

Γραφεία
Η Workathlon είναι μια ομάδα 8 ατόμων, που συνδυάζει τη γνώση του χώρου με τεχνολογικές δεξιότητες. © Mikhail Derecha/Unsplash

«Πολύ μεγάλο το χάσμα»

«Στον ελληνικό Τουρισμό θα διόρθωνα την εκπαίδευση: υπάρχει πολύ μεγάλο χάσμα ανάμεσα στο τί διδάσκεται στις σχολές και τί έχει ανάγκη η αγορά».

«Βλέπουμε την αυτοματοποίηση να έρχεται σε όλες τις διαδικασίες»

«Η ψηφιοποίηση είναι ένα πολύ μεγάλο trend στον τουρισμό που μάλιστα άργησε και να έρθει. Αυτοματοποίηση σε όλες τις διαδικασίες από τη διαχείριση κρατήσεων στο operations του ξενοδοχείου, την απόδοση των εργαζομένων και την αύξηση των εσόδων. Τα ψηφιακά εργαλεία θα μας βοηθήσουν και να βελτιστοποιήσουμε διαδικασίες αλλά και να μειώσουμε τα λειτουργικά έξοδα. Αυτόν τον καιρό δουλεύουμε πάνω στο κομμάτι της εκπαίδευσης και πως μπορούμε να δημιουργήσουμε εργαλεία για να μπορούν τα ξενοδοχεία να δημιουργήσουν learning & development διαδικασίες εύκολα. Φυσικά, παράλληλα συνεχίζουμε και την ανάπτυξη στην Μέση Ανατολή».

Μία πρόβλεψη για το μέλλον του πλανήτη

«Θεωρώ ότι αυτή η χρονιά μας έμαθε πολλά και ένα βασικό που μάθαμε είναι το slow living – θεωρώ ότι είναι κάτι που θα μείνει, μαζί με την επαφή με την φύση και την απομάκρυνση από τον υπερκαταναλωτισμό. Ή τουλάχιστον εύχομαι να είναι αυτές σωστές προβλέψεις. Η διαχείριση της ανασφάλειας των υποψηφίων ήταν από τις δυσκολότερες στιγμές μας τη φετινή χρονιά, τα τηλεφωνήματα στο γραφείο να μας ζητάνε απλά μια δουλειά. Ψυχολογικά για εμάς αυτό ήταν το πιο δύσκολο».

Οι πιο περιζήτητες ειδικότητες 

«Υπάρχει πολύ μεγάλη έλλειψη ανώτερων στελεχών καθώς η ραγδαία αύξηση του κλάδου την τελευταία δεκαετία δεν άφησε το περιθώριο να προλάβουν να δημιουργηθούν στελέχη. Βλέπουμε όμως και μεγάλη ζήτηση σε σερβιτόρους, μάγειρες, αλλά και σε νέες ειδικότητες όπως digital marketing, revenue management και ΙΤ».

Το ταλέντο που λείπει από το ξενοδοχείο του παρόντος και του μέλλοντος; 

«Ταλέντα με ψηφιακές δεξιότητες έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν μέλη των ψηφιακής αναβάθμισης».

Οι δυσκολίες/ευκολίες/διαφορές του να είσαι γυναίκα founder

«Θεωρώ ότι τα στατιστικά μιλούν από μόνα τους. Ο αριθμός γυναικών σε ομάδες, οι επενδύσεις που λαμβάνουν οι γυναίκες founder σε σχέση με τους άντρες αλλά και αμέτρητες ιστορίες γυναικών founders. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά και δυσκολία και οφείλουμε να τις συζητάμε αλλά και να απαιτούμε ουσιαστικές αλλαγές που θα βοηθήσουν και άλλες γυναίκες να τολμήσουν στην επιχειρηματικότητα».

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More