Skift: «Η Ελλάδα παραδίδει μαθήματα στην προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού»

Skift: «Η Ελλάδα παραδίδει μαθήματα στην προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Αφιέρωμα του Skift αναφέρει ότι η Ελλάδα «παραδίδει μαθήματα» στην προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού, με διάσημους bloggers να παρουσιάζουν στο κοινό άγνωστες ομορφιές της χώρας.

Τα ελληνικά νησιά, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, είναι αδιαμφισβήτητα μοναδικοί προορισμοί. Όμως, πολλοί άνθρωποι δεν εξερευνούν λιγότερο δημοφιλείς τοποθεσίες που έχουν χαρακτηριστικά εναλλακτικού τουρισμού, όπως η Ήπειρος, που φιλοξενεί το ιερό μαντείο της Δωδώνης το οποίο, σύμφωνα με το μύθο, ήταν μαντείο του ίδιου το Δία.

Ο αρχαιολογικός χώρος της Δωδώνης ανακαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα και βρίσκεται στην καρδιά της τραχιάς Ηπείρου, όπου το πράσινο και η άγρια ομορφιά του ορεινού τοπίου συνδυάζεται με την ηρεμία και το γαλάζιο της θάλασσας.

Ο τουρισμός στην Ελλάδα βίωσε ένα από τα χειρότερα χρόνια της σύγχρονης ιστορίας του, αλλά η κρίση της πανδημίας έδωσε στους Έλληνες bloggers την ευκαιρία να αλλάξουν την προσέγγισή τους εξερευνώντας λιγότερο δημοφιλείς περιοχές.

Το Travel Bloggers Greece (TBG) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει συνεργαστεί με τοπικούς bloggers οι οποίοι μπορούν να φτάσουν «βαθύτερα» στην ελληνική επικράτεια για να παρουσιάσουν στους ανθρώπους πιο «πλούσιες» πολιτισμικά εμπειρίες καθώς ο τουρισμός αρχίζει να ανακάμπτει.

«Το ταξίδι δεν έχει να κάνει με το να τσεκάρετε κουτάκια ή να τραβήξετε την τέλεια φωτογραφία για το Instagram. Είναι η σύνδεση σε ένα βαθύτερο επίπεδο», δήλωσε η Έλενα Σεργκέεβα, συνιδρυτής του TBG.

«Το ταξίδι είναι σύνδεση σε ένα βαθύτερο επίπεδο». © Nick Karvounis/ Unsplash

Η Σεργκέεβα, η οποία ασχολείται με την τουριστική βιομηχανία εδώ και 20 χρόνια, ξεκίνησε το blogging το 2012, κάνοντας μια διπλωματική εργασία για το μεταπτυχιακό της σε σχέση με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση πολυτελών ξενοδοχείων.

Τα ελληνικά ταξίδια του TBG απευθύνονται περισσότερο σε όσους αναζητούν την περιπέτεια, την «ένωση» με το περιβάλλον και τον τοπικό πολιτισμό

«Επικεντρωνόμουν πάντα στο να προβάλω σχετικά άγνωστες περιοχές της Ελλάδας», δήλωσε η Ράνια Καλογήρου, μέλος του TBG και ιδιοκτήτρια του Definitely Greece, μιας οικογενειακής επιχείρησης που δημιουργεί εξατομικευμένες εκδρομές πολυτελείας για πελάτες από το εξωτερικό που απολαμβάνουν τα «αργά» ταξίδια.

«Μικρές ομάδες, απομονωμένα χωριά και απόδραση στη φύση όπου οι επισκέπτες μπορούν να δουν την αυθεντική και οικεία πλευρά της Ελλάδας είναι ο βασικός προσανατολισμός», τονίζει η Καλογήρου, η οποία είναι επίσης ταξιδιωτική συντάκτρια.

Η οικογενειακή επιχείρηση της Καλογήρου παίρνει πολύ σοβαρά την εμπειρία των «αργών» ταξιδιών. Αρχικά, ενθαρρύνει γυναίκες ταξιδιώτες που μοιράζονται κοινές αντιλήψεις να γνωρίσουν ανθρώπους μέσω εκδρομών μόνο για γυναίκες.

Σε μια «premium» περιοδεία στη Νότια Ελλάδα, το Definitely Greece μεταφέρει τους λάτρεις της ιστορίας σε αρχαία παλάτια Βασιλέων και εντυπωσιακά κάστρα στην Πελοπόννησο.

Όμως, αυτές οι περιπέτειες είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για τη Ράνια, η οποία επιβιβάστηκε πρόσφατα σε ένα φορτηγό πλοίο για ένα ταξίδι από τη Σιγκαπούρη προς την Κωνσταντινούπολη μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Και όχι, δεν ήταν λαθρεπιβάτης οι καπετάνιοι του πλοίου υποδέχτηκαν την κορυφαία blogger του TBG.

Επί του παρόντος, το TBG έχει 10 ντόπια και δύο διεθνή μέλη από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η ομάδα – η οποία μετράει έξι χρόνια ζωής – έχει συνεργαστεί με 25 προορισμούς και εκατοντάδες τοπικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνουν ταξιδιωτικούς πράκτορες, εταιρείες μεταφορών και ξενοδοχεία.

«Μαζί προσφέρουμε μια ολιστική προσέγγιση για την προώθηση ενός προορισμού ή μιας τουριστικής επιχείρησης με την οποία συνεργαζόμαστε. Σχεδιάζουμε ταξίδια δουλεύοντας απευθείας με τους προορισμούς τους οποίους προωθούμε μέσω του ιστότοπου μας», δήλωσε η Σεργκέεβα.

Ο δρόμος προς την ανάκαμψη

Το καλοκαίρι του 2020, όταν η Ελλάδα άνοιξε για πρώτη φορά τα σύνορα της για τους τουρίστες, τουριστικά συμβούλια προορισμών όπως το Τολό, η Ήπειρος και η Κάσος προσέγγισαν το TBG για να τους προωθήσει.

Η ομάδα δεν χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση, αλλά αυτοί οι προορισμοί την είδαν ως ευκαιρία να συνεργαστούν με τοπικούς bloggers που έχουν διεθνή εμβέλεια.

Φέτος, το TBG σχεδιάζει να κάνει το ίδιο με μερικές από τις πιο όμορφες – αλλά λιγότερο δημοφιλείς – περιοχές της χώρας, μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά.

«Το blogging ως επιχειρηματικός κλάδος έχει υποφέρει τρομερά και μόνο αν οι άνθρωποι αρχίσουν να ταξιδεύουν ξανά, μόνο τότε μπορούμε να δούμε βελτίωση», πρόσθεσε η Σεργκέεβα.

Η πανδημία προκάλεσε ένα τεράστιο πλήγμα για τον τουριστικό κλάδο, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η Ελλάδα θα ανοίξει τα σύνορα της στις 14 Μαΐου, τονίζοντας ότι όλοι οι επισκέπτες που έχουν εμβολιαστεί, μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν αντισώματα ή έχουν αρνητικό τεστ ανίχνευσης του Covid-19 μπορούν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι.

Αυτό έφερε μια ανακούφιση για τον τουριστικό κλάδο, τα έσοδα του οποίου μειώθηκαν κατά 78,2% τους πρώτους εννέα μήνες του 2020.

Μετά την ανακοίνωση του υπουργού, τα ποσοστά κρατήσεων στα ξενοδοχεία αυξήθηκαν κατακόρυφα, με ορισμένα να έχουν ήδη φτάσει στο 70% της πληρότητας για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο.

«Από την ανακοίνωση που έκανε ο Έλληνας υπουργός Τουρισμό ότι η χώρα ανοίγει τα σύνορά της στις 14 Μαΐου, είδα αύξηση των επισκέψεων στο blog μου από γερμανόφωνους ταξιδιώτες, συγκεκριμένα από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία», δήλωσε η Σεργκέεβα στο Skift.

Ελενα Σεργκέεβα
Η Έλενα Σεργκέεβα στο ακρωτήριο Ταίναρο. © elenaserg/ Instagram

Αφού εκμεταλλεύτηκε τον «νεκρό» χρόνο της πανδημίας για να «βουτήξει» ακόμη πιο βαθιά στους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς και αξιοθέατα της Ελλάδας, υποστηρίζει ότι το TBG είναι κάτι παραπάνω από έτοιμο για την επιστροφή των ταξιδιών.

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με διάφορους προορισμούς στην Ελλάδα και το σχέδιό μας είναι να έχουμε ένα βασικό ταξιδιωτικό σχέδιο και μόλις η κυβέρνηση ανακοινώσει επίσημα τις ημερομηνίες έναρξης, μπορούμε να το προσαρμόσουμε αρκετά γρήγορα», πρόσθεσε.

Διχασμένη Ευρωπαϊκή Ένωση

Όταν η πανδημία κατέστησε τα διεθνή ταξίδια αδύνατα περίπου πριν από ένα χρόνο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετώπισε μια κατάσταση που δεν έμοιαζε με καμία άλλη στη σύγχρονη ιστορία της.

Αυτό που ξεκίνησε ως κλείσιμο των συνόρων για ένα μήνα, μετατράπηκε σε μια σειρά ατελείωτων lockdown που έχουν καταδείξει τις μεγάλες διαφορές στις πολιτικές μεταξύ των μελών της ΕΕ.

Παρά την αργή διάθεση των εμβολίων, η Κομισιόν πρότεινε πρόσφατα τη δημιουργία ενός ψηφιακού πράσινου πιστοποιητικού εμβολιασμού για τη διευκόλυνση της ασφαλούς ελεύθερης κυκλοφορίας εντός της ΕΕ κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Προορισμοί όπως η Ελλάδα και η Πορτογαλία ανακοίνωσαν ότι θα ανοίξουν για τους τουρίστες από τον Μάιο.

Την επόμενη εβδομάδα, οι ηγέτες της ΕΕ θα συναντηθούν για μια έντονη συζήτηση σχετικά με τα δικαιώματα που πρέπει να προστατευτούν από το πιστοποιητικό, όπως η εξασφάλιση της αποφυγής διακρίσεων εις βάρος εκείνων που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να εμβολιαστούν.

«Ίσως θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να επιστρέψουμε στους ίδιους ρυθμούς με το 2019 – και ίσως δεν επιστρέψουμε ποτέ. Μόνο ο χρόνος θα το δείξει», κατέληξε η Σεργκέεβα.

με πληροφορίες από Skift

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More