H… εκδίκηση του καταπιεσμένου ταξιδιώτη!
Photo Credits: Shutterstock

H… εκδίκηση του καταπιεσμένου ταξιδιώτη!

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα, στην αντεπίθεση η Booking, τι δείχνουν τα στοιχεία για τα επαγγελματικά ταξίδια και πώς γιορτάζει η Airbnb τις γυναίκες.

Τα δεδομένα δείχνουν ακριβά καταλύματα και μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές

Στο webinar «Τhe Revenge of Travel» (στοιχεία από το TripAdvisor) αναφέρεται ότι παρά τις οικονομικές επιπτώσεις του Covid-19, το μέσο κόστος ενός ταξιδιού έχει αυξηθεί κατά 21% (Φεβρουάριο 2020-Φεβρουάριο 2021) ενώ έγινε αναφορά στην έντονη ανάγκη για καλύτερης ποιότητας ή μεγαλύτερης διάρκειας διακοπών μετά από τόσους μήνες περιορισμού.

Covid-19: τι διδάσκει η Ισπανική Γρίπη για το μέλλον του τουρισμού;

Παρ’ όλο που οι τρέχουσες συνθήκες μοιάζουν πρωτόγνωρες, η ανθρωπότητα έχει κληθεί και στο παρελθόν να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις, οι οποίες υπήρξαν η αφετηρία για μια νέα τάξη πραγμάτων στον τουρισμό.

Κατά την περίοδο 1918-1920, η Ισπανική γρίπη σκότωσε περίπου 40 εκατομμύρια ανθρώπους (2% του παγκόσμιου πληθυσμού). Με το ξέσπασμα της γρίπης να συμπίπτει χρονικά με το τελευταίο διάστημα του πολέμου, καθίσταται δύσκολη η απομόνωση των οικονομικών και χρηματοοικονομικών επιπτώσεων αυτών των δύο γεγονότων. Οι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι τα συγκεκριμένα κοσμοϊστορικά φαινόμενα μείωσαν την οικονομική ανάπτυξη και τις καταναλωτικές δαπάνες, καθώς αύξησαν τον παγκόσμιο πληθωρισμό. Οι αλλαγές που έφεραν πόλεμος και γρίπη έγιναν αισθητές και στον τομέα του τουρισμού- έναν από τους κλάδους εκείνης της περιόδου που «χτυπήθηκε» πιο πολύ.

Η Booking.com περνά στην αντεπίθεση

Mε την ταξιδιωτική βιομηχανία να αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση της γενιάς μας, τα έσοδα της Booking Holdings – της μαμάς εταιρείας, έπεσαν κατά 55% σε σύγκριση με το 2019.

Πέρα από αυτή τη συνολική πτώση κρατήσεων, η εταιρεία αντιμετωπίζει και ένα ακόμη πρόβλημα: Πολλοί επενδυτές εκτιμούν ότι η αξία της Booking σημειώνει πτωτική τάση σε αντίθεση με την ανταγωνιστική επιχείρηση, Airbnb. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από την ηγετική θέση της Booking στο χώρο του ταξιδιού, οι προοπτικές ανάπτυξής της παρουσιάζονται ως κατώτερες.

Σε συνέντευξή του μετά την αναφορά των κερδών της περασμένης εβδομάδας, ο Glen Fogel (Διευθύνων Σύμβουλος της Booking), δήλωσε ότι η εταιρεία διαθέτει μια μεγάλη πλατφόρμα τόσο παραδοσιακών δωματίων ξενοδοχείων, όσο και εναλλακτικών καταλυμάτων – υπηρεσία για την οποία είναι γνωστή η Airbnb.

Η Airbnb αναφέρει μόλις 5,6 ενεργές καταχωρίσεις ενώ η Booking αναφέρει ότι έχει 28 εκατομμύρια συνολικές καταχωρήσεις και 6,2 εναλλακτικές, οι οποίες περιλαμβάνουν ιδιωτικές κατοικίες και ενοικιαζόμενα καταλύματα διακοπών. Επιπλέον, η εταιρεία κατέχει αρκετά ταξιδιωτικά websites όπως Priceline.com, Kayak και Agoda μαζί με την ομώνυμη εταιρεία της.

Με τους ταξιδιώτες να επιλέγουν όλο και περισσότερο τα ιδιωτικά καταλύματα έναντι των ξενοδοχειακών μονάδων, ο Fogel πιστεύει ότι η συγκεκριμένη παροχή θα αποτελεί από εδώ και στο εξής μια δημοφιλή επιλογή για τους περισσότερους, ακόμα και αν οι κρατήσεις ξενοδοχείων σημειώσουν άνοδο. Η Booking πιστεύει ότι το απόθεμα ιδιωτικών καταλυμάτων που έχει, σε συνδυασμό με την πολιτική της στο να μην επιβάλλει πρόσθετες χρεώσεις υπηρεσιών, την ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες πλατφόρμες.

Ισπανική γρίπη
Κατά την περίοδο 1918-1920, η Ισπανική γρίπη σκότωσε περίπου 40 εκατομμύρια ανθρώπους (2% του παγκόσμιου πληθυσμού). Με το ξέσπασμα της γρίπης να συμπίπτει χρονικά με το τελευταίο διάστημα του πολέμου, καθίσταται δύσκολη η απομόνωση των οικονομικών και χρηματοοικονομικών επιπτώσεων αυτών των δύο γεγονότων. © Shutterstock

Ο Covid-19 μείωσε τα ενοίκια έως και 15%

Οπως αναφέρει το άρθρο στο οικονομικό section του Yahoo, αυτό που δεν κατάφεραν κυβερνήσεις και νόμοι το κατάφερε η πανδημία: Περιόρισε κατά δεκάδες χιλιάδες τα διαθέσιμα καταλύματα στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και κατάφερε να μειώσει τα ενοίκια έως και 15% σε κάποιες περιπτώσεις.

TravelNest: Οι επιπτώσεις της πανδημίας στα πλάνα διακοπών των Βρετανών

Η πλατφόρμα λογισμικού ΤravelNest αποκάλυψε τον πανδημικό αντίκτυπο στα σχέδια διακοπών των Βρετανών, με μόνο το 1/4 των ερωτηθέντων να λένε ότι είναι «πολύ πιθανό» να πραγματοποιήσουν κρατήσεις διακοπών πριν κάνουν το εμβόλιο και πάνω από τους μισούς να δηλώνουν ότι δεν θα κάνουν διακοπές στο εξωτερικό μέσα στο 2021.

Δείγμα περισσότερων από 600 ατόμων σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, υπέδειξε ότι το 79% αυτών σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μία ή δύο αποδράσεις εσωτερικού. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί «staycation» είναι τα προάστια (51%), διακοπές σε παραλιακές περιοχές (43%), διακοπές στην πόλη (36%), roadtrips (29%)  και διακοπές δραστηριοτήτων (19%).

Παράλληλα, ενώ το 30% έχει κάνει ήδη κράτηση για διακοπές, το 35% σχεδιάζει να τις πραγματοποιήσει το δεύτερο τρίμηνο (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος). Το 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα σχεδιάζει να κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι ενώ το 23% προγραμματίζει διακοπές για τους φθινοπωρινούς μήνες.

Η έκθεση της ΤravelNest παρουσίασε επίσης ότι οι εξοχικές κατοικίες κατέχουν την προτίμηση των Βρετανών σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία (44% έναντι 29%).

Airbnb: Δαπάνη 9 εκατομμυρίων για τη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας την πρώτη εβδομάδα προβολής της στην Αμερική

Η μεγάλη εκστρατεία που ξεκίνησε η Αirbnb για να αυξήσει την εγγραφή hosts κόστισε 9 εκατομμύρια, μόνο την πρώτη εβδομάδα προβολής της στην Αμερικανική τηλεόραση, ξεπερνώντας κατά πολύ τους αντιπάλους της που διαφημίζονται online.

Κατά την περίοδο 22-28 Φεβρουαρίου, η εταιρεία δαπάνησε 8,78 εκατομμύρια δολάρια στην τηλεόραση των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 78,8% των δαπανών για τηλεοπτικές διαφημίσεις ταξιδιωτικών ιστότοπων, σύμφωνα με το iSpot.tv. Η δεύτερη μεγαλύτερη εκστρατεία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Priceline ακολουθούμενη από την Travelocity, αδερφή μάρκα της Expedia.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αν και η Airbnb ξόδεψε περισσότερο budget από την Priceline (8,78 έναντι 1,32 εκατομμύρια δολάρια), οι διαφημίσεις της Priceline προβλήθηκαν 903 φορές έναντι 393 της Airbnb. Παράλληλα, η διαφήμιση της Priceline προσέλκυσε το 49% σε impressions στην κατηγορία ταξιδιωτικών ιστότοπων του iSpot.tv, ενώ το σποτ «Made possible by Hosts» της Airbnb 32%.

Μπορεί η πανδημία να σημάνει το τέλος των εταιρικών ταξιδιών;

Με πολλούς αναλυτές να πιστεύουν ότι η ταξιδιωτική ανάκαμψη για τον τομέα της αναψυχής βρίσκεται κοντά, με τα εμβόλια να αυξάνουν την αισιοδοξία του πληθυσμού για μελλοντικές αποδράσεις, τα εταιρικά ταξίδια ενδέχεται σημειώσουν διαφορετική πορεία.

Οι περιορισμοί προϋπολογισμών που προκαλούνται από την ύφεση, αλλά και τα συνεχιζόμενα μέτρα του lockdown, μπορεί να οδηγήσουν στην βραδύτερη ανάκαμψη για τον συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, τον Αύγουστο του 2020, η επιστροφή μετά από αυτήν την κρίση θα διαρκέσει αρκετό καιρό και τα επαγγελματικά ταξίδια θα ανακάμψουν με πιο αργούς ρυθμούς από τα ταξίδια αναψυχής. Το συγκεκριμένο μοτίβο είχε επαναληφθεί και στις προηγούμενες κρίσεις με τα ταξίδια αναψυχής να ανακάμπτουν σε δύο χρόνια, ενώ τα επαγγελματικά σε πέντε, κατά τη διάρκεια της κρίσης 2005-2008.

O αντίκτυπος αυτής της επιβράδυνσης στον ταξιδιωτικό κλάδο και στις ευρύτερες οικονομίες των χωρών θα είναι αδιαμφισβήτητα μεγάλος, αν αναλογιστεί κανείς την επίδραση του λεγόμενου «corporate travel» στην τουριστική βιομηχανία.

Γυναίκες ταξιδιώτες
Οι γυναίκες αποτελούσαν πάντοτε μεγάλο κομμάτι της κοινότητα της Airbnb. Σύμφωνα με μια νέα έκθεση κερδών από την Airbnb, τo 55% των τεσσάρων εκατομμυρίων host, είναι γυναίκες. © Shutterstock

– Σύμφωνα με το Word Travel and Tourism Council, το 2018, οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες έφθασαν τα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 21,4% των συνολικών δαπανών στον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας.

– Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην εταιρική αγορά για τα κέρδη τους. Ενώ οι επαγγελματίες ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν μόνο το 12% των συνολικών επιβατών αεροπορικών εταιρειών, αποτελούν το 75% των εσόδων από επιβάτες, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας λογισμικού ταξιδιών Trondent Development Corporation.

– Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις οφείλουν μεγάλο μέρος των κερδών τους στον εταιρικό τομέα. Η AHLA δήλωσε ότι το 2014, οι εταιρικοί ταξιδιώτες αντιπροσώπευαν περίπου το 40% όλων των επισκεπτών στις ΗΠΑ, δαπανώντας 280,2 δισεκατομμύρια και δημιουργώντας 141, 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορολογικά έξοδα. «Η πλειονότητα των εσόδων των μεγάλων επώνυμων ξενοδοχείων προέρχεται από τα εταιρικά ταξίδια», δήλωσε ο Hugh Taylor, διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης των ξενοδοχείων Michels and Taylor.

Πάνω από τους μισούς οικοδεσπότες της Airbnb είναι γυναίκες και έχουν κερδίσει πάνω από 600 εκατομμύρια δολάρια σε ένα χρόνο

Οι γυναίκες αποτελούσαν πάντοτε μεγάλο κομμάτι της κοινότητα της Airbnb. Σύμφωνα με μια νέα έκθεση κερδών από την Airbnb, τo 55% των τεσσάρων εκατομμυρίων host, είναι γυναίκες.

Τα συγκεκριμένα ευρήματα έρχονται σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της γενιάς μας, όπου ρεκόρ γυναικών έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν το εργατικό δυναμικό. Παρά αυτή τη δύσκολη συνθήκη για τις γυναίκες, η Airbnb έχει δει μια δραματική αύξηση γυναικών hosts σε πόλεις από όλο τον κόσμο.

Οι οικοδεσπότες με την ιδιότητα Superhost (Airbnb) θα τη διατηρήσουν μέχρι την 31η Μαρτίου 2021, εάν πληρούν δύο κριτήρια

H εταιρεία αποφάσισε να υποστηρίξει τους οικοδεσπότες της, κατά την διάρκεια αυτής της απαιτητικής περιόδου, δίνοντας τους την ευκαιρία να διατηρήσουν την ιδιότητα Superhost, μέχρι την 31η Μαρτίου 2021 (δηλαδή και για τις επόμενες δύο αξιολογήσεις) εφόσον συνεχίζουν να πληρούν τα κριτήρια για τον ρυθμό απάντησης στο 90% και τη συνολική βαθμολογία 4,8 αστεριών.

Η Ταϊλάνδη εγκαινιάζει γιοτ καραντίνας για τουρίστες

Οι επισκέπτες της Ταϊλάνδης έχουν την ευκαιρία να περάσουν την υποχρεωτική απομόνωση δύο εβδομάδων λόγω κορωνοϊού σε γιοτ. Η κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτή η νέα πρωτοβουλία θα αποφέρει 58 εκ. δολάρια σε έσοδα από τον τουρισμό γιοτ. Η κίνηση αποσκοπεί στην αναζωογόνηση της τουριστικής βιομηχανίας, η οποία επλήγη σοβαρά από την πανδημία.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More