Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα ίσως είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε
Photo Credits: Shutterstock

Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα ίσως είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα αποτελούν το επόμενο βήμα για τις εμπορικές αερομεταφορές, ειδικά εν μέσω της αύξησης των φωνών για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Πολυάριθμες εταιρείες ανταγωνίζονται στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αλλά οι ηλεκτρικοί κινητήρες απέχουν αρκετά από το να λάβουν έγκριση. Το πότε θα γίνει αυτό παραμένει αναπάντητο.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις στις αερομεταφορές πάντα ήταν ραγδαίες, αλλά μέσα στον 21ο αιώνα έχει πραγματοποιηθεί σημαντική πρόοδος: η εισαγωγή του Boeing 787 και οι μεγάλοι διπλοί κινητήρες που έχουν δυνατή τη σύνδεση απομακρυσμένων μεταξύ τους σημείων, όπως η Νέα Υόρκη με το Σίντεϊ.

«Η τεχνολογική πρόοδος που έχει συντελεστεί κατά τη διάρκεια της καριέρας μου είναι τεράστια – από τα αεροπλάνα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου στα ιπτάμενα τζετ», λέει ο Τζόναθαν Ορνστιν, διευθύνων σύμβουλος της Mesa Air Group.

Το επόμενο βήμα σύμφωνα με τον Ορνστιν; Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα.

Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα έλυναν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τον 21ο αιώνα: το «οικολογικό του αποτύπωμα». Οσο αποτελεσματικοί και αν είναι οι σύγχρονοι κινητήρες αεροπλάνων, συνεχίζουν να καίνε σημαντικές ποσότητες ορυκτών καυσίμων. Ηδη γίνονται προσπάθειες για να αντικατασταθεί μέρος αυτών των καυσίμων με ανανεώσιμα βιοκαύσιμα, αλλά μέχρι στιγμής καμία αεροπορική εταιρεία δεν έχει καταφέρει να αντικαταστήσει ικανό μέρος των καυσίμων της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πότε θα πετάξουν τα ηλεκτρικά αεροπλάνα;

Με τα πιο αισιόδοξα σενάρια, το πρώτο ηλεκτρικό αεροπλάνο θα μπορούσε να έχει πάρει έγκριση μέχρι το 2023. Αυτός είναι ο στόχος της MagniX, η οποία αναπτύσσει ένα σύστημα, το οποίο θα μπορούσε να «κολλήσει» και στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες.

Το ενεργειακό πρόβλημα είναι ο λόγος που ορισμένοι επιστήμονες εστιάζουν σε ένα πάντρεμα υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας. Οπως και με τα Toyota Prius στις αρχές του 2000, ο συνδυασμός των μπαταριών με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης επιτρέπει σημαντική μείωση στη κατανάλωση καυσίμων και μπορεί να λειτουργήσει ως «γέφυρα» ως ότου γίνει δυνατή η χρήση των ηλεκτρικών κινητήρων σε μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Air Lease και «θρύλος» στον χώρο των αερομεταφορών, Στίβεν Ουντβάρ-Χέιζι επίσης πιστεύει ότι η μίξη υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Η υβριδική τεχνολογία θα μπορούσε «να αναβαθμίσει τους νεότερους κινητήρες και να μειώσει το βάρος του αεροσκάφους και ίσως η ηλεκτρική τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση των καυσίμων μέχρι και 20%», λέει ο Ουντβάρ-Χέιζι στο Skift.

Μακροπρόθεσμα, υπάρχουν επίσης πλάνα και για αεροπλάνα που θα καίνε υδρογόνο. Η Airbus προηγείται σε αυτόν τον τομέα, έχοντας δεσμευτεί να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος μηδενικών ρύπων μέχρι το 2035.

Πώς αλλάζουν τα ηλεκτρικά αεροπλάνα τα ταξίδια;

Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει μεγάλες βλέψεις για τα ηλεκτρικά αεροπλάνα. Αν ισχύσουν οι προβλέψεις για τη μείωση των καυσίμων και η τεχνολογία γρήγορα μπορέσει να προσαρμοστεί σε αεροσκάφη μεγαλύτερου μεγέθους τότε θα μπορούσε να υπάρξουν αεροπορικές συνδέσεις και σε μικρότερες πόλεις που μέχρι στιγμής δεν εξυπηρετούνται.

Ο Ορνστιν ανέφερε την πόλη Μπλάιθ στην Καλιφόρνια, μιλώντας για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη. Η πόλη, η οποία βρίσκεται μεταξύ Λος Αντζελες και Φίνιξ καλυπτόταν αεροπορικά για πολλά χρόνια, κυρίως μέσα από την Air L.A., όπου και εργαζόταν στο Ορνστιν. Οι πτήσεις όπως σταμάτησαν πριν κάποιες δεκαετίες, όπως δήλωσε και το αεροδρόμιο της πόλης ερήμωσε γρήγορα.

Μπορεί τα ηλεκτρικά αεροπλάνα να μην οδηγήσουν σε αύξηση της αεροπορικής ζήτησης στο Μπλάιθ, αλλά θα μπορούσαν να κάνουν οικονομικά εφικτή τη σύνδεση αν υπάρξει ζήτηση. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτήν την ιδέα σε πολλά αεροδρόμια τότε οι «χαμένες» πτήσεις των προηγούμενων δεκαετιών θα μπορούσαν να επανέλθουν, ανοίγοντας την ίδια στιγμή και νέους δρόμους.

Ισως σε μία δεκαετία ή λίγο παραπάνω, τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία για τις μεταφορές σε κοντινές αποστάσεις, χωρίς να υπάρχει οικονομικό και οικολογικό πρόβλημα.

με πληροφορίες από Skift

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More