Ο εναλλακτικός τουρισμός γίνεται mainstream
Photo Credits: Shutterstock

Ο εναλλακτικός τουρισμός γίνεται mainstream

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

H Airbnb κάνει… λογαριασμό για το 2020 και προγραμματισμό για το 2021 ενώ ψηφιακοί νομάδες και εναλλακτικός τουρισμός θα κάνουν τη διαφορά τη χρονιά που έρχεται.

Ηνωμένο Βασίλειο: το γραφείο ενοικίασης RV, Gaboony παρουσιάζει αύξηση κρατήσεων 30% για τους καλοκαιρινούς μήνες

H απότομη άνοδος στις κρατήσεις οχημάτων αναψυχή (RV) παρουσιάστηκε μετά από τις πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με τους εμβολιασμούς, την απομόνωση των ξενοδοχείων μετά από ταξίδια στο εξωτερικό, καθώς και τη χαλάρωση των περιορισμών του lockdown τον Ιούνιο.

Το γραφείο Gaboony, το οποίο ειδικεύεται στην ενοικίαση των οχημάτων RV, δήλωσε ότι οι ετήσιες κρατήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 30% φέτος σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η ανοδική πορεία σηματοδοτεί το πιο επιτυχημένο έτος στην πενταετή παρουσία της εταιρείας στην αγορά, με τις κρατήσεις το 2020 να είχαν παρουσιάσει αύξηση της τάξεως 300% (YOY).

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Goboony, Mark de Vos, δήλωσε: «Μετά την επιτυχία της μεγαλύτερης μας χρονιάς, το 2020, είναι εκπληκτικό το να συνεχίζεται η αυξημένη διάθεση για διακοπές με αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά το γεγονός ότι το έθνος βρίσκεται σε καραντίνα, αυτό δεν εμποδίζει πολλούς από εμάς να ονειρευόμαστε καλύτερες μέρες – είτε πρόκειται να πάρεις το δικό σου αυτοκινούμενο ή να νοικιάσεις ένα».

Airbnb: ποια τα πλάνα της εταιρείας σχετικά με τις ξενοδοχειακές μονάδες και ποια η προτεραιότητά της για το 2021

Ενώ η επέκταση σε ξενοδοχειακές μονάδες αποτελεί ένα σημαντικό επόμενο βήμα για την Airbnb, ο CEO της εταιρείας, Brian Chesky, σε πρόσφατες δηλώσεις του φάνηκε να υποβαθμίζει την αναγκαιότητα επέκτασης της πρωτοποριακής ξενοδοχειακής επιχείρησης Airbnb.

Ο Chesky δήλωσε περήφανος για την εξαγορά της HotelTonight από την Airbnb – τη μεγαλύτερη εξαγορά της επιχείρησης μέχρι στιγμής, μολαταύτα δήλωσε πως ο κύριος λόγος επέκτασης σε ξενοδοχεία είναι η διασφάλιση εύρεσης καταλυμάτων από τους πελάτες.

Αυτό που πραγματικά επιθυμούν οι χρήστες της πλατφόρμας, είναι διαμονή σε μοναδικές ιδιοκτησίες, διαχειριζόμενες από μεμονωμένους οικοδεσπότες – όχι απαραίτητα ξενοδοχεία.

«Εξακολουθούμε να επενδύουμε σε ξενοδοχεία απλά όχι όπως πριν το ξέσπασμα της πανδημίας» είπε ο Chesky.

Η βασική προτεραιότητα της επιχείρησης για το 2021, είναι η προσέλκυση περισσότερων hosts, απλοποιώντας τη διαδικασία εγγραφής τους στην πλατφόρμα. Στόχος της Airbnb είναι να μπορεί ένας καινούργιος host να εγγράφεται στην πλατφόρμα της μόνο μέσα σε 10 λεπτά.

Airbnb hosts
«Εξακολουθούμε να επενδύουμε σε ξενοδοχεία απλά όχι όπως πριν το ξέσπασμα της πανδημίας» δήλωσε ο CEO της Airbnb, Brian Chesky. .© Shutterstock

Airbnb: εισάγει ευέλικτη δυνατότητα αναζήτησης ημερομηνίας με σκοπό να διευκολύνει ψηφιακούς νομάδες και ταξιδιώτες με περιορισμένο budget

Η συγκεκριμένη παροχή – η οποία αποτελεί νέα προσθήκη στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, φαίνεται να διχάζει τους πελάτες της πλατφόρμας Airbnb.

Ξενοδοχεία όπως το Marriott, αεροπορικές εταιρείες αλλά και η πλατφόρμα Google Flights, έχουν εισάγει εδώ και αρκετό καιρό την ευέλικτη αναζήτηση ημερομηνίας έτσι ώστε να διευκολύνουν τους πελάτες τους να δουν πως διαφορετικές ημερομηνίες επηρεάζουν την τιμή διαμονής ή πτήσης τους.

Η ευέλικτη αναζήτηση της Airbnb, αν και πολύτιμη από ορισμένες απόψεις, έχει κάποιους περιορισμούς. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι χρήστες δεν μπορούν να δουν πως οι τιμές αλλάζουν για μια συγκεκριμένη ιδιοκτησία σε διαφορετικές ημερομηνίες, αλλά έχουν πρόσβαση σε διαφορετικές τιμές για άλλες ιδιοκτησίες.

Ο τρόπος που θα λειτουργεί το συγκεκριμένο εργαλείο: κατά τη διάρκεια αναζήτησης για χώρο διαμονής, οι χρήστες μπορούν να εισάγουν τις επιθυμητές ημερομηνίες και να επιλέξουν να δουν συν ή μείον, μία, τρεις ή επτά ημέρες. Στους χρήστες τότε θα παρουσιαστούν και εναλλακτικές ιδιοκτησίες για τις επιπλέον μέρες που τους ενδιαφέρουν.

Ένας καλός λόγος πίσω από αυτόν τον περιορισμό, είναι ότι οι τιμές στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις τείνουν να μην αλλάζουν τόσο συχνά όσο αυτές στα ξενοδοχεία, τα οποία χρησιμοποιούν συνήθως εργαλεία διαχείρισης εσόδων και δυναμικής τιμολόγησης.

Σκοπός της εταιρείας μέσα από αυτήν την κίνηση είναι η μεγαλύτερη έκθεση και επιχειρηματική δραστηριότητα για τους οικοδεσπότες, με το σκεπτικό ότι οι καταναλωτές θα ψάξουν για κάποια εναλλακτική λύση αν δεν βρουν το κατάλυμα που θέλουν για τις συγκεκριμένες ημερομηνίες που τους ενδιαφέρουν.

H Airbnb κατέγραψε απώλεια 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την αναφορά κερδών για το τέταρτο τρίμηνο του 2020

H αμερικανική startup κατέγραψε χρεώσεις (προμήθειες κτλ) που σχετίζονται με την IPO (Αρχική Δημόσια Προσφορά), συμπεριλαμβανομένων και 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αποζημίωσης βάσει μετοχών, οι οποίες οδήγησαν στην απώλεια πολλών δισεκατομμυρίων για το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και καθαρή απώλεια 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το 2020.

Επιπλέον πληροφορίες από την έκθεση της Airbnb παρουσιάζουν:

– Τα έσοδα του 4ου τριμήνου μειώθηκαν από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 859 εκατομμύρια δολάρια το 2020, παρουσιάζοντας πτώση 22%

– Τα έσοδα του 2020 μειώθηκαν κατά 30% από το 2019, από 4,8 δισεκατομμύρια σε 3,4 δισ. δολάρια

– Η προστιθέμενη λογιστική αξία του 4ου τριμήνου έπεσε κατά 31% (YOY) σε 5,9 δισ. δολάρια

– H προστιθέμενη λογιστική αξία του 2020 μειώθηκε κατά 37% (στα 23,9 δις δολάρια) σε σύγκριση με το 2019

– Οι κρατήσεις για διανυκτερεύσεις και εμπειρίες το 4ο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα 46,3 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 39% από το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους

Παρά τις απώλειες του Q4 , η ανθεκτικότητα της εταιρείας στη συνεχιζόμενη κρίση της πανδημίας καθώς και η θέση της σχετικά με τον ανταγωνισμό, είχε ως αποτέλεσμα η πρώτη έκθεσε κερδών της εταιρείας να λάβει θετικά σχόλια από αναλυτές αλλά και να οδηγήσει στην αύξηση των τιμών των μετοχών την Παρασκευή.

Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν την καλύτερη μέρα τους από εκείνη της ΑΔΠ τον Δεκέμβριο, μόλις μια ημέρα μετά τη χειρότερη συνεδρία διαπραγμάτευσης.

Ψηφιακοί νομάδες
Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί της χώρας μας φαίνεται να επηρεάστηκαν περισσότερο από αυτήν την κρίση. Στο νησί της Μυκόνου το μέσο μηνιαίο εισόδημα από βραχυπρόθεσμα καταλύματα μειώθηκε κατά 41% από το 2019, στη Σαντορίνη σχεδόν 33% και στο νησί της Κρήτης 25,7%. Νησιά όπως η Πάρος και η Τήνος είδαν επίσης πτώση μηνιαίων εσόδων (31,4 και 25% αντίστοιχα). © Shutterstock

Ελλάδα: βραχυχρόνιες μισθώσεις σε κρίση

Η πανδημία και η επακόλουθη συντριβή της τουριστικής βιομηχανίας, είχαν σοβαρό αντίκτυπο στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης με τα συνολικά κέρδη στη χώρα μας να πέφτουν στα 467,4 εκατομμύρια ευρώ από 989 εκατομμύρια ευρώ το 2019, μείωση σχεδόν κατά 53%.

O μέσος όρος πληρότητας των βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων μειώθηκε στο 36,1% από το 50% που βρισκόταν το 2019. Με άλλα λόγια, οι κρατήσεις αντιπροσώπευαν μόλις το ένα τρίτο των διαθέσιμων ημερών.

Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία AirDNA στην ελληνική αγορά (η εταιρεία συλλέγει δεδομένα από πάνω από 10 εκατομμύρια λίστες βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων παγκοσμίως στις πλατφόρμες Airbnb και VRBO).

Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα το ημερήσιο εισόδημα ανά καταχωρημένη ιδιοκτησία δεν ξεπέρασε το 40,2 ευρώ από 59,55 ευρώ το 2019- μείωση της τάξεως του 32,5%.

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί της χώρας μας φαίνεται να επηρεάστηκαν περισσότερο από αυτήν την κρίση. Στο νησί της Μυκόνου το μέσο μηνιαίο εισόδημα από βραχυπρόθεσμα καταλύματα μειώθηκε κατά 41% από το 2019, στη Σαντορίνη σχεδόν 33% και στο νησί της Κρήτης 25,7%. Νησιά όπως η Πάρος και η Τήνος είδαν επίσης πτώση μηνιαίων εσόδων (31,4 και 25% αντίστοιχα).

Τα παραθαλάσσια θέρετρα της Αθήνας σημείωσαν μικρότερη πτώση (9,3%) λόγω του ότι πολλοί Αθηναίοι επέλεξαν βραχυπρόθεσμα ενοίκια κοντά στις πόλεις για τις διακοπές τους.

Οι επαγγελματίες πιστεύουν ότι η αγορά είναι πλέον αρκετά διαφορετική, με πολλούς ιδιοκτήτες να έχουν επιλέξει την παροχή μακροπρόθεσμων συμβολαίων. Ανεξάρτητα από το πόσες καταχωρήσεις θα ξαναεμφανιστούν στις πλατφόρμες τύπου Airbnb, το μόνο σίγουρο είναι ότι η αγορά θα γίνει πιο ανταγωνιστική αλλά και πιο επαγγελματική σε σχέση με το παρελθόν.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More