Τουρκία και Ρωσία είναι οι νέοι «γίγαντες» της ευρωπαϊκής αεροπορίας
Photo Credits: Shutterstock

Τουρκία και Ρωσία είναι οι νέοι «γίγαντες» της ευρωπαϊκής αεροπορίας

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Υπάρχουν δύο νέες μεγάλες δυνάμεις για την ευρωπαϊκή αεροπορία: η Τουρκία είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης, λίγο μπροστά από τη Ρωσία.

Για πολλές δεκαετίες, ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος είχε τρεις «σταθερές»: το Ηνωμένο Βασίλειο είχε τον μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων, το Λονδίνο ήταν η καλύτερα «συνδεδεμένη» πόλη και το αεροδρόμιο του Χίθροου αυτό με τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών.

Η πανδημία του Covid-19 αλλάζει συθέμελα το τοπίο και αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι μόνιμη.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον Ραλφ Ανκερ, συντάκτη του The Anker Report και πρώην ειδικού για το σχεδιασμό δικτύων για την easyJet και την Air Go Airlines.

Ο Ανκερ ανέλυσε μια βάση δεδομένων με στατιστικά επιβατών για περισσότερα από 400 αεροδρόμια από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2020 και τη συνέκρινε με την ίδια περίοδο του 2019.

Το συμπέρασμα του είναι ότι υπάρχουν δύο νέες μεγάλες δυνάμεις για την ευρωπαϊκή αεροπορία – και καμία από τις δύο δεν είναι το Ηνωμένο Βασίλειο. Και οι δύο είναι χώρες που εκτείνονται σε δύο ηπείρους, «απλώνονται» στα βάθη της Ασίας – όμως έχουν τους πιο πολυσύχναστους κόμβους τους μέσα στην Ευρώπη.

Αεροδρόμιο στη Μόσχα
Τουρκία και Ρωσία είναι οι νέοι «γίγαντες» της ευρωπαϊκής αεροπορίας. © Shutterstock

Η Τουρκία είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης, λίγο μπροστά από τη Ρωσία – αν και δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία από Μόσχα και Αγία Πετρούπολη.

Η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία συμπληρώνουν την κορυφαία πεντάδα. Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται πλέον μόλις στην έκτη θέση – σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τη Γερμανία.

Αναλυτικότερα, σε επίπεδο πόλεων, τα δεδομένα του Δεκεμβρίου δείχνουν ότι η Κωνσταντινούπολη και η Μόσχα βρίσκονται πολύ μπροστά από το Λονδίνο. Η ρωσική πρωτεύουσα έχει σαφές προβάδισμα, με καμία πόλη να μην την «πλησιάζει» εκτός από την Κωνσταντινούπολη.

Τα στοιχεία από συγκεκριμένα αεροδρόμια παρέχουν μια ακόμη πιο ξεκάθαρη ματιά για το πόσο καταστροφικές ήταν οι επιπτώσεις του Covid-19 για τη δυτική Ευρώπη.

Παρόλο που το λαμπερό νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχασε το 68% της κίνησης επιβατών του, αυτή η επίδοση είναι πολύ καλύτερη σε σύγκριση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται στην κορυφή του νέου ευρωπαϊκού «πρωταθλήματος».

Αεροδρόμια με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση
Τα αεροδρόμια με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση τον Δεκέμβριο του 202ο. © Ralph Anker

Στη δεύτερη και την τρίτη θέση βρέθηκαν δύο αεροδρόμια της Μόσχας, το Ντομοντέντοβο και το Σερεμέτιεβο. Η καλύτερη επίδοση από τα αεροδρόμια των προηγούμενων «big four» της δυτικής Ευρώπης ανήκει σε αυτό του Αμστερνταμ, το οποίο κατέλαβε την τέταρτη θέση.

Στη συνέχεια, η Κωνσταντινούπολη εμφανίζεται ξανά, με το Διεθνές Αεροδρόμιο Σαμπιχά Γκιοκτσέν, το οποίο συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα.

Το αεροδρόμιου του Χίθροου στο Λονδίνο καταλαμβάνει την έκτη θέση, οριακά μπροστά από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού, ενώ το αεροδρόμιο του Βνούκοβο στην όγδοη θέση είναι ο τρίτος «εκπρόσωπος» της Μόσχας στην κορυφαία 10αδα.

Το αεροδρόμιο της Μαδρίτης βρίσκεται στην ένατη θέση, ενώ αυτό της Φρανκφούρτης ολοκληρώνει την κορυφαία 10αδα.

Το αεροδρόμιο Ορλί – το δεύτερο που εξυπηρετεί τη Γαλλική πρωτεύουσα – καταλαμβάνει την 11η θέση, ενώ το αεροδρόμιο που εξυπηρετεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ρωσίας, την Αγία Πετρούπολη, βρίσκεται ακριβώς πίσω του.

Βαρκελώνη και Λισσαβόνα «μάχονται» για την τυχερή 13η θέση, ενώ τη λίστα με 15 αεροδρόμια με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση τον Δεκέμβριο συμπληρώνει το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σότσι.

με πληροφορίες από Independent

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More