Φτιάχνοντας μουσική μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη (ντοκιμαντέρ)

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Οι ημέρες που αναρωτιόμασταν αν η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει επηρεάσει τη μουσική βιομηχανία έχουν περάσει προ πολλού. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ήδη στη δημιουργία, την πώληση, τη διανομή και τη διαφήμιση της μουσικής και η επιρροή της αναμένεται να μεγαλώσει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με μία έρευνα της McKinsey το 70% των εταιρειών θα έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μία τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μέχρι το 2030. Βάσει του τρόπου που παρουσιάζεται η τεχνητή νοημοσύνη, οι νέες τεχνολογίες έρχονται να βοηθήσουν και να «εξελίξουν» τις ανθρώπινες προσπάθειες.

Ο Σκοτ Κοέν είναι από τα πρωτοπόρα στελέχη της μουσική βιομηχανίας που έχουν «αγκαλιάσει» αυτήν την αλλαγή από νωρίς. Οι πρωτοποριακές ιδέες του Κοέν σχετικά με το πως θα έπρεπε λειτουργεί μία εταιρεία διανομής στην ψηφιακή εποχή, τον οδήγησαν στη δημιουργία της Orchard, την οποία πούλησε το 2015 στη Sony για 200 εκατομμύρια δολάρια. «Κάθε δέκα χρόνια κάτι σκοτώνει τη μουσική βιομηχανία. Αν θέλετε να μάθετε τι ακολουθεί κοιτάξτε στην τεχνολογία», λέει χαρακτηριστικά.

Το 1951 ο Βρετανός επιστήμονας Αλαν Τούρινγκ έγινε ο πρώτος άνθρωπος που κατέγραψε μουσική που είχε φτιαχτεί από υπολογιστές χρησιμοποιώντας ένα μηχάνημα, ο όγκος του οποίου γέμιζε έναν ολόκληρο όροφο του εργαστηρίου του. Η μουσική σύνθεση εξ ολοκλήρου δημιουργημένη μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη ή μέσα από αυτήν συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η διαδικασία ξεκινά μέσα από την ανάλυση δεδομένων από διαφορετικές συνθέσεις.

Στη συνέχεια τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης θέτουν όσα έμαθαν σε πράξη και έτσι «γεννιέται» μία νέα σύνθεση. Μέσα από την επεξεργασία των δεδομένων, ο αλγόριθμος μπορεί να μάθει ποια χαρακτηριστικά και ποια μοτίβα κάνουν ένα κομμάτι μουσικής «ευχάριστο» και να τα μιμηθεί. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να προκύψουν και περίπλοκες συνθέσεις που «ξεπερνούν» τον ανθρώπινο νου.

Οι τεχνολογικές εταιρείες επενδύουν σε ένα μέλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα δημιουργεί μουσική ή θα βοηθά τους μουσικούς στη δημιουργία της. Μέσα από το πρότζεκτ της Google Magenta, γράφτηκαν και εκτελέστηκαν συνθέσεις εξ ολοκλήρου φτιαγμένες μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη ενώ το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Sony, Flow Machines, κυκλοφόρησε ήδη το πρώτο του κομμάτι με τίτλο «Daddy’s Car».

Οι μουσικοί και οι επαγγελματίες του ήχου θα πρέπει να αποκτήσουν τις απαραίτητες τεχνολογικές δεξιότητες, ώστε να μη «χάσουν» τις δουλειές τους από τις «μηχανές».

Πέραν όμως από τη δημιουργία της μουσικής η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλλει και στη διαδικασία ανακάλυψης των νέων ταλέντων. Το 2018 τα συνολικά streams από όλες τις πλατφόρμες, ξεπέρασαν τα 534,6 δισεκατομμύρια στις ΗΠΑ. Το να «ανακαλυφθεί» ένας νέος καλλιτέχνης είναι «ακριβό σπορ» και για πολλούς είναι ένα κατάλοιπο της παλιάς μουσικής βιομηχανίας, το οποίο στην «ψηφιακή εποχή» θεωρείται περιττό κόστος. Το τμήμα A&R λοιπόν θα αντικατασταθεί από έναν αλγόριθμο που θα διαβάζει τα streams του Spotify και άλλων παρόμοιων εφαρμογών και θα προτείνει «νέους» καλλιτέχνες ανάλογα με το γούστο του κάθε χρήστη.

Από την πλευρά των εταιρειών τώρα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στο να ξεχωρίσουν τα ταλέντα μέσα σε μία «διαδικτυακή θάλασσα» πανομοιότυπων καλλιτεχνών. Ειδικά όσα ταλέντα δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο. Η Warner Music Goup αγόρασε μία startup που χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να αναλύει δεδομένα από τα social media, τις πλατφόρμες streaming και τα τουρ καλλιτεχνών με σκοπό να «ανακαλύπτει» νέα ταλέντα. Η Apple επίσης αγόρασε μία startup που εξειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων ώστε να υποστηρίξει το τμήμα A&R της.

με πληροφορίες από Forbes

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More