Ξενοδοχεία και Covid-19: ποιες αλλαγές «ήρθαν για να μείνουν»;
Photo Credits: Shutterstock

Ξενοδοχεία και Covid-19: ποιες αλλαγές «ήρθαν για να μείνουν»;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Καθώς φτάσαμε στη συμπλήρωση ενός έτους από το ξέσπασμα της πανδημίας, ο αρθρογράφος του PhocusWire Σονκ Βάις εξετάζει τον αντίκτυπο μιας χρονιάς που αναμόρφωσε «συθέμελα» τον κλάδο της φιλοξενίας και τις αλλαγές στα ξενοδοχεία που «ήρθαν για να μείνουν».

Νέες τεχνολογίες: μείωση επαφής και βελτίωση της εμπειρίας

Η πανδημία έχει επιταχύνει την εμφάνιση νέων ανέπαφων τεχνολογιών καθώς τα ξενοδοχεία στο όλο τον κόσμο λαμβάνουν μέτρα για την ελαχιστοποίηση όλων των πιθανών σημείων επαφής.

Οι επισκέπτες έχουν νέες εφαρμογές στη διάθεση τους, οι οποίες τους επιτρέπουν να κάνουν check-in ανέπαφα μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, καθώς και να δουν το μενού του εστιατορίου και να παραγγείλουν ότι χρειάζονται στο δωμάτια τους διαδικτυακά.

Το Little National Hotel στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, λειτουργεί χωρίς καθόλου μετρητά από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης. Εκτός από τη μείωση των σημείων επαφής, αυτή η προσέγγιση έχει βελτιώσει σημαντικά τη λειτουργικότητα του καταλύματος, εξαλείφοντας όλα τα προβλήματα που σχετίζονταν με την αλλαγή χαρτονομισμάτων και τους ισολογισμούς.

Οι επενδύσεις σε τέτοιου είδους τεχνολογίες φαίνεται ότι «ήρθαν για να μείνουν» όχι μόνο για την αποδοτικότητα τους, αλλά και για το γεγονός ότι επιτρέπουν στους πελάτες να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο αναμονής.

Οι ανέπαφες τεχνολογίες στα ξενοδοχεία φαίνεται ότι «ήρθαν για να μείνουν».
Οι ανέπαφες τεχνολογίες στα ξενοδοχεία φαίνεται ότι «ήρθαν για να μείνουν». © Shutterstock

Ωστόσο, καθώς το προσωπικό θα συνεχίσει να είναι απαραίτητο, οι τεχνολογικές εταιρείες πρέπει αν συνεχίσουν να εξασφαλίζουν ότι αυτές οι τεχνολογίες δεν θα το αποδιοργανώνουν.

Αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα και τις διαδικασίες καθαρισμού

Μια από τις πιο άμεσες «αποκλίσεις» από την εμπειρία των επισκεπτών στα ξενοδοχεία ήταν η στρατηγική για μείωση των υπηρεσιών καθαρισμού στα δωμάτια. Πολλά ξενοδοχεία σε ΗΠΑ και Ευρώπη υιοθέτησαν ένα μοντέλο «ελάχιστου καθαρισμού» για να μειώσουν τον υγειονομικό κίνδυνο τόσο για το προσωπικό όσο και για τους επισκέπτες.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν ήταν πάντοτε τόσο εύκολα. Πολλοί επισκέπτες ανέφεραν ότι το να μένουν σε ένα δωμάτιο που δεν «φρεσκάρονταν» καθημερινά έκανε χειρότερη τη συνολική εμπειρία της διαμονής στα ξενοδοχεία.

Πολλά ξενοδοχεία αναφέρουν ότι θα επιστρέψουν στα προ-πανδημικά «πρότυπα καθαρισμού» μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης.

Χωρίς τακτικό καθαρισμό, τα δωμάτια χρειάζεται να απολυμαίνονται πολύ πιο σχολαστικά μετά την ολοκλήρωση του checkout, γεγονός που με τη σειρά του κάνει πιο δύσκολο το να καταστούν τα δωμάτια έτοιμα για τους επόμενους επισκέπτες σε γρήγορο χρονικό διάστημα.

Αυτή η στρατηγική προσφέρει ασφάλεια, όμως δεν ικανοποιεί απαραίτητα τις προσδοκίες των ταξιδιωτών, δεν οδηγεί σε μείωση του κόστους και δεν φαίνεται να είναι πιο πρακτική.

Το θέρετρο πέντε αστέρων Okada στη Μανίλα δεν υιοθέτησε σε κανένα στάδιο λειτουργίας του τη νέα πρακτική για τον καθαρισμό, γιατί απλά δεν θα ήταν αποδεκτό να κάνει κάτι τέτοιο στην περιοχή που βρίσκονταν.

Ξενοδοχεία και Covid-19, οι αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν
Μια από τις πιο άμεσες «αποκλίσεις» από την εμπειρία των επισκεπτών στα ξενοδοχεία ήταν η στρατηγική για μείωση των υπηρεσιών καθαρισμού στα δωμάτια. © Shutterstock

Στην πραγματικότητα, αναμένεται να συνεχίσει να προσφέρει όλες τις επιπλέον παροχές καθαρισμού και απολύμανσης στο άμεσο μέλλον για να διασφαλιστεί απόλυτα ότι θα ικανοποιήσει τις προσδοκίες των επισκεπτών του.

Ο βαθμός στον οποίο θα διατηρηθούν οι τεχνικές και οι στρατηγικές καθαρισμού θα εξαρτηθεί και από τη διακύμανση των μισθών των εργαζομένων – κάτι τι οποίο ποικίλλει σημαντικά από χώρα σε χώρα – και μια βαθιά γνώση του τι θέλουν οι επισκέπτες σε κάθε περιοχή.

Λειτουργική αποτελεσματικότητα

Ενα εντυπωσιακό 90% των ξενοδοχείων εξακολουθεί να καταγράφει τις δραστηριότητες του με στυλό και χαρτί, όμως, η εμπειρία δείχνει ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες που διαχειρίζονται πολλά καταλύματα βλέπουν τεράστιες διαφορές όταν αυτά τα δεδομένα ψηφιοποιούνται και συγκρίνονται.

Ο εντοπισμός του «ποιoς ήταν πού» και η καλύτερη διαχείριση του χρόνου του προσωπικού είναι σχεδόν αδύνατη με τις παλιές πρακτικές, ειδικά καθώς η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται ή να μειώνεται με απρόβλεπτο τρόπο. Επιπλέον, οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες που προαναφέρθηκαν θα ήταν αδύνατον να λειτουργήσουν εάν το «back office» δεν τις υποστηρίζει.

Ενας αυξανόμενος αριθμός ξενοδοχείων στράφηκε σε τεχνολογίες, οι οποίες συνεισφέρουν σε πλήρη αυτοματοποίηση των προγραμμάτων.

Παρομοίως, όμιλοι με δωμάτια, ορόφους και μερικές φορές ακόμη και ολόκληρα ξενοδοχεία «παροπλισμένα» έχουν στραφεί σε ομάδες διαχείρισης που μπορούν να διευθύνουν τις επιχειρησιακές μονάδες και πολλά ακίνητα ταυτόχρονα από μία τοποθεσία.

Πρόκειται για μια στρατηγική που στοχεύει στη διευκόλυνση του εξορθολογισμού του κόστους. Είναι όμως περίπλοκη και πολλά ξενοδοχεία που έχουν επιχειρήσει να την υιοθετήσουν – ενώ δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνολογία – έχουν έρθει αντιμέτωπες με πολλές αοριστίες.

Οι «νικητές» μετά την πανδημία

Ενα πράγμα που είναι σίγουρο είναι ότι η καθαριότητα και η υγειονομική ασφάλεια δεν είναι πλέον παράγοντες δευτερευούσης σημασίας. Εάν κάποιος το προέβλεπε αυτό τον Δεκέμβριο του 2019, ενδέχεται να μην υπήρχαν πολλοί που θα τον πίστευαν.

Τώρα, η τήρηση των πρωτοκόλλων καθαρισμού και υγιεινής είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός ξενοδοχείου. Το ερώτημα είναι αν με την πάροδο του χρόνου η σημασία αυτής της παραμέτρου θα συρρικνωθεί και θα γίνει και πάλι ένα απλό μέρος της οργανωτικής δομής των ξενοδοχείων.

«Δεν νομίζω», τονίζει ο Βάις. «Υπάρχει μια νέα νέα αντίληψη για τον καθαρισμό και τα λειτουργικά σημεία επαφής που θα είναι μαζί μας για πολλά ακόμη χρόνια».

«Ομως, νικητές θα είναι τα ξενοδοχεία που θα βρουν την ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό και τους επισκέπτες, επιτρέποντας μια ζεστή, απρόσκοπτη αλληλεπίδραση – πάντα σε απόσταση ασφαλείας», καταλήγει.

με πληροφορίες από PhocusWire

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More