Ferryhopper: Το να ταξιδεύεις με πλοίο δεν πρέπει να είναι δύσκολο
Photo Credits: Ferryhopper

Ferryhopper: Το να ταξιδεύεις με πλοίο δεν πρέπει να είναι δύσκολο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Συνεχίζοντας το αφιέρωμά μας στις ελληνικές startups Τουρισμού, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε μία εταιρεία που έχει αλλάξει τα πράγματα στον τομέα της: Εχει λύσει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα των τουριστών στη χώρα μας, το να βρουν δηλαδή εισιτήρια για να μετακινηθούν εύκολα και γρήγορα από το ένα νησί στο άλλο. Μιλάμε για το Ferryhopper, τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα. 

Εχει εξυπηρετήσει πάνω από ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες και είναι πλέον το μεγαλύτερο online πρακτορείο ακτοπλοϊκών στην Ελλάδα. Πριν τον κορωνοϊό σημείωσαν πολύ εντυπωσιακούς ρυθμούς αύξησης και είναι αισιόδοξοι ότι σύντομα θα συνεχίσουν σε αυτή την τροχιά.

«Στο Ferryhopper πιστεύουμε ότι το να ταξιδεύεις με πλοίο πρέπει να είναι εύκολο και ξέγνοιαστο. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε την καλύτερη πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που σου επιτρέπει να βρεις όλες τις συνδέσεις πλοίων για εκατοντάδες λιμάνια στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να βγάλεις άκρη με περίπλοκα sites και χάρτες δρομολογίων – πλέον μπορείς να κλείσεις ακτοπλοϊκά εισιτήρια γρήγορα, με τον πιο απλό και ασφαλή τρόπο. Έτσι εξοικονομείς χρόνο και χρήμα και μπορείς να επικεντρωθείς σε αυτό που έχει πραγματικά σημασία: στο να απολαύσεις το ταξίδι σου!» τονίζει ο Χρήστος Σπαθαράκης, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας.

Υπάρχει χώρος για περαιτέρω καινοτομία στην αγορά των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

«Υπάρχει ακόμη πολύς χώρος και είμαι σίγουρος ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου αλλά και σημαντικές αλλαγές. Και από τη δική μας μεριά, στο βαθμό που μπορούμε, συνεισφέρουμε σε αυτή την αλλαγή και φέρνουμε καινοτόμες λύσεις στην αγορά».

Το Ferryhopper το ξεκίνησαν τέσσερις φίλοι ο Χρήστος, ο Βασίλης Λαχανάς, ο Παναγιώτης Σαράφης και ο Aiden Short. Η ιδέα τούς ήρθε όταν κατά τη διάρκεια καλοκαιρινών τους διακοπών το 2016, προσπαθούσαν να βρουν οι ίδιοι λύση στο πως να σχεδιάσουν το ταξίδι τους. Και οι τέσσερις έχουν τεχνικό background κάτι που τους έδωσε ένα αρχικό προβάδισμα στο στήσιμο της πλατφόρμας. Ξεκινώντας λοιπόν από μια παρέα φίλων, η ομάδα μεγάλωσε προσπαθώντας να διατηρήσει αυτό το στοιχείο σε μεγάλο βαθμό. Ετσι, στα τρία χρόνια λειτουργίας η ομάδα του Ferryhopper αριθμεί πλέον 50 μέλη από πολλές χώρες και με διαφορετικά backgrounds και αποτελεί σίγουρα το δυνατότερο χαρτί στην πορεία τους μέχρι και σήμερα.

«Το Ferryhopper ξεκίνησε με αρχική ιδέα το να “ενώσει” νησιά τα οποία δεν συνδέονται απευθείας μεταξύ τους. Μέχρι τότε δεν υπήρχε τρόπος να βρει κάποιος πώς να ταξιδέψει από ένα νησί σε ένα άλλο αν απαιτείται στάση σε κάποιον ενδιάμεσο προορισμό και αλλαγή πλοίου ή και εταιρείας. Πολύ σύντομα καταλάβαμε πως η αγορά των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ήταν αρκετά βήματα πίσω σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς του τουρισμού και του travel γενικότερα. Έτσι, το Ferryhopper εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη μηχανή αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, παρέχοντας πολλές νέες λειτουργίες και υπηρεσίες, ένα σύγχρονο προϊόν που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες του ταξιδιώτη» αναφέρει ο Χρήστος.

Ferryhopper
«Στο Ferryhopper πιστεύουμε ότι το να ταξιδεύεις με πλοίο πρέπει να είναι εύκολο και ξέγνοιαστο» τονίζει ο Χρήστος Σπαθαράκης, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας. © Ferryhopper

Προέκυψε μέσα από συζητήσεις με φίλους και γνωστούς αλλά και προσωπικές εμπειρίες σχετικά με τη δυσκολία που αντιμετωπίζει το τουριστικό κοινό να ταξιδέψει εύκολα από νησί σε νησί: «Ταυτόχρονα, αναρωτιόμασταν γιατί είναι πιο εύκολο να κλείσει κανείς online αεροπορικά εισιτήρια και όχι ακτοπλοϊκά; Το Ferryhopper προέκυψε δηλαδή μέσα από τη δική μας ανάγκη να κάνουμε πιο εύκολη την κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συνολικά και πιο απλή την αναζήτηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων τόσο απευθείας όσο και με ενδιάμεσο προορισμό».

Φέτος, ολοκλήρωσαν αυτό που πιστεύουν ότι καλύπτει όλες τις ανάγκες του ταξιδιώτη στην Ελλάδα: «Θα μπορούσε κανείς να πει πως το Ferryhopper και το mobile application που λανσάραμε φέτος το καλοκαίρι, είναι ένας βοηθός/συνταξιδιώτης για όλα τα ζητήματα που αφορούν ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι. Είτε πρόκειται για Ελληνες, είτε ακόμη περισσότερο για ξένους ταξιδιώτες, το Ferryhopper αποτελεί μία πλατφόρμα, εύχρηστη, γρήγορη και έμπιστη, στην οποία μπορούν να αγοράσουν τα εισιτήριά τους, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος και να έχουν τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση καθ’όλη τη διάρκεια της διαδικασίας: τόσο πριν, αλλά και μετά το ταξίδι».

Πώς επιβιώνει μία startup την εποχή της πανδημίας;

«Είναι σίγουρα μια πολύ δύσκολη εποχή, όχι μόνο για τις startups αλλά για τη συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών και των εργαζομένων. Στις startups όμως, όπως και στη δική μας περίπτωση, υπάρχουν δύο πολύ βασικοί παράγοντες που εν δυνάμει μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά. Ο πρώτος είναι η στήριξη από επενδυτικές πηγές. Tο Ferryhopper κατάφερε να “σηκώσει” 2.6 εκ ευρώ μέσα στην καρδιά της πανδημίας. Αυτή η χρηματοδότηση μάς έδωσε μια πολύ σημαντική ανάσα και μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες. Ο δεύτερος παράγοντας είναι ο πολύ γρήγορος ρυθμός με τον οποίο μεγαλώνει συνήθως μια νεοφυής εταιρεία, κάτι το οποίο μας επέτρεψε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις από την πανδημία σε πολύ μεγάλο βαθμό».

Πώς καταφέρνει μία startup να σηκώσει χρήματα αυτή την εποχή;

«Πολύ δύσκολο ερώτημα, δεν είμαι σίγουρος για να είμαι ειλικρινής. Θεωρώ πως οι επενδυτές αναγνωρίζουν μια καλή ομάδα, μια υποσχόμενη εταιρεία και ένα καλό προϊόν ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες. Στη δική μας περίπτωση είχαμε πολύ σημαντική στήριξη από τους ήδη υπάρχοντες επενδυτές και καταφέραμε να δείξουμε στους νέους επενδυτές ότι η εταιρεία έχει πλάνο να διαχειριστεί σωστά ακόμη και αυτή την πρωτόγνωρη συνθήκη. Για να τα λέμε όλα όμως, μετράει η προσπάθεια αλλά πάντα μετράει και η τύχη!»

Ferryhopper
«Θα μπορούσε κανείς να πει πως το Ferryhopper και το mobile application που λανσάραμε φέτος το καλοκαίρι, είναι ένας βοηθός/συνταξιδιώτης για όλα τα ζητήματα που αφορούν ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι». © Ferryhopper

«Μετακινηθήκαμε σε καθεστώς εργασίας από το σπίτι σε μία νύχτα»

«Μία από τις δυσκολότερες συνθήκες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν αναμφισβήτητα η εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Στην αρχή της πανδημίας και μόλις μέσα σε ένα μήνα, η ομάδα εξυπηρέτησης πελατών είχε να διαχειριστεί πάνω από 12.000 υποθέσεις. Πολλές ακυρώσεις και αλλαγές δρομολογίων, αρκετοί αγχωμένοι πελάτες αναζητούσαν απαντήσεις και συνεχώς προέκυπταν νέα ερωτήματα. Η ομάδα μας όμως στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και διαχειρίστηκε την κατάσταση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ήταν εντυπωσιακό το πως καταφέραμε να συνεργαστούμε τόσο καλά ναι παράλληλα να μετακινηθούμε σε remote working μέσα σε μία νύχτα».

Μία πρόβλεψη για το μέλλον του πλανήτη

«Είμαι αισιόδοξος πως σύντομα τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα. Δεν νομίζω πως είναι καλή περίοδος για να κάνει κάποιος προβλέψεις, ελπίζω όμως, και με βάση αυτή την ελπίδα δουλεύουμε καθημερινά. Ελπίζω λοιπόν μέσα στον επόμενο χρόνο να περιοριστεί σημαντικά αυτή η κατάσταση που έχει δυστυχώς στοιχίσει τόσες ανθρώπινες ζωές, να μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε σε δρόμους και μαγαζιά, να πάμε όλοι στις δουλειές μας χωρίς φόβο και να αγκαλιάσουμε ξανά τους δικούς μας. Και φυσικά να μπορέσουμε να ταξιδέψουμε χωρίς δεύτερες σκέψεις».

«Πρέπει να διαφυλάξουμε την ιδιαιτερότητα των νησιών μας»

«Δεν νομίζω πως είμαι σε θέση να μιλήσω για όλο τον κλάδο του τουρισμού, μόνο να εκφράσω την ελπίδα η μακροπρόθεσμη ανάπτυξή του να γίνεται με βιώσιμους όρους ώστε να διαφυλαχθεί η ομορφιά και η ιδιαιτερότητα των νησιών. Συγκεκριμένα στον τομέα των ακτοπλοϊκών μεταφορών, έχουν ήδη γίνει πολλά βήματα τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει ακόμη πολύς χώρος όμως, τον οποίο οφείλουμε να καλύψουμε, και αφορά την χρήση της τεχνολογίας ώστε να παρέχουμε πιο σύγχρονες υπηρεσίες στους ταξιδιώτες. Έχω την εντύπωση πως υπάρχει μια αυξανόμενη τάση στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια σχετικά με την αυθεντική εμπειρία που προσφέρει στον ταξιδιώτη ένας προορισμός. Στην Ελλάδα είμαστε πολύ τυχεροί καθώς έχουμε πάρα πολλούς προορισμούς (νησιωτικούς και μη) με διαφορετικό προφίλ που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες και αυτό συνδυάζεται με το φυσικό τοπίο, το φαγητό, τις παραδόσεις κάθε προορισμού. Όσο περισσότερο αναδεικνύουμε και προφυλλάσουμε αυτά τα στοιχεία τόσο καλύτερα θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε στη διεθνή αγορά».

Ferryhopper
Το Ferryhopper προέκυψε δηλαδή μέσα από τη δική μας ανάγκη να κάνουμε πιο εύκολη την κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συνολικά και πιο απλή την αναζήτηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων τόσο απευθείας όσο και με ενδιάμεσο προορισμό». © Ferryhopper

«Ο ταξιδιώτης χρειάζεται πλέον περισσότερη πληροφορία»

«Ο ταξιδιώτης, πλέον ψάχνει περισσότερες πληροφορίες τόσο για τον τρόπο ταξιδιού όσο και για τον προορισμό που θα επισκεφθεί. Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη και το μεγαλύτερο όπλο μας είναι η ενημέρωση. Όπως ανέφερα και παραπάνω, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η εμπειρία που έχει ο ταξιδιώτης και η υποστήριξη που χρειάζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Αυτό είναι άλλωστε και ένας από τους κύριους λόγους που επενδύουμε τόσο στο κομμάτι της υποστήριξη πελατών, πόσο μάλλον στην εποχή του Covid-19. Πλέον δεν πας κάπου “αν δεν έχεις σηκώσει και την τελευταία πέτρα”».

«Ο Eλληνας ταξιδιώτης ξέρει πολύ καλά τι ψάχνει»

Ο Έλληνας ταξιδιώτης και αντίστοιχα ο Ισπανός ταξιδιώτης στην Ισπανία, ξέρουν πολύ καλύτερα τι ψάχνουν και που θέλουν να ταξιδέψουν: «Αναζητούν κυρίως την ευκολία, τη γρήγορη ολοκλήρωση της αγοράς τους και την καλύτερη τιμή. Αντίστοιχα οι ξένοι ταξιδιώτες θα δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη σωστή πληροφορία, στη βοήθεια που τους παρέχεται να σχεδιάσουν σωστά το ταξίδι τους και στην ασφάλεια. Όλοι όμως οι ταξιδιώτες, εχουν ως πρώτη προτεραιότητα την ποιότητα της υπηρεσίας και την εξυπηρέτησή τους όταν κάτι χρειαστεί. Στο Ferryhopper δουλεύουμε καθημερινά για να εξασφαλίσουμε την άριστη εξυπηρέτηση λοιπόν, δίνοντας όμως σημασία και στις ανάγκες που έχουν οι διαφορετικοί τύποι πελατών».

Το σημαντικότερο κριτήριο το customer support

«Θεωρούμε πως το customer support είναι το σημαντικότερο κριτήριο με το οποίο διαλέγει ένας πελάτης και είναι απολύτως λογικό. Είτε ταξιδεύεις συχνά, είτε πηγαίνεις σε μια ξένη χώρα στην άλλη μεριά του πλανήτη, το πρώτο πράγμα που θέλεις είναι να έχεις κάποιον να σε βοηθήσει αν χρειαστείς κάτι σχετικά με το ταξίδι σου. Από τον Απρίλιο του 2017 που ξεκινήσαμε μέχρι και σήμερα, έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας για να βοηθάμε τους ταξιδιώτες με πληροφορίες, άμεση εξυπηρέτηση αλλά και με πολλούς αυτοματισμούς. Είμαστε λοιπόν πραγματικά χαρούμενοι που οι αξιολογήσεις πελατών που έχουμε είναι εξαιρετικές είτε στο Google, στην πλατφόρμα κριτικών Trustpilot αλλά και στα application stores για την εφαρμογή μας. Η ομάδα μας δουλεύει καθημερινά ώστε να βελτιώνει την υπηρεσία που παρέχουμε στους πελάτες μας και γι’ αυτό είμαι και πραγματικά αισιόδοξος ότι το Ferryhopper θα συνεχίσει να μεγαλώνει ανταποδίδοντας την εμπιστοσύνη τους».

Ferryhopper
«Το Ferryhopper ξεκίνησε με αρχική ιδέα το να “ενώσει” νησιά τα οποία δεν συνδέονται απευθείας μεταξύ τους», αναφέρει ο ένας εκ των ιδρυτών της Ferryhopper Χρήστος Σπαθαράκης. © Ferryhopper © Ferryhopper

«Η πιο δημιουργική χρονιά το 2020»

«Όσο κι αν ακουστεί παράξενο, η πιο δημιουργική και παραγωγική μας φάση ήταν το 2020, μέσα στην κρίση του κορωνοϊού. Με την εξαιρετική προσπάθεια που έκανε όλη η ομάδα, καταφέραμε να αναπροσαρμόσουμε τα πλάνα μας μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, να λανσάρουμε την εφαρμογή για κινητά που είχε εξαιρετικά αποτελέσματα για πρώτη χρονιά, να παρέχουμε νέες υπηρεσίες και να βελτιώσουμε ακόμη παραπάνω το προϊόν μας. Πάντα είχαμε ερώτημα αν θα τα καταφέρουμε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή και η απάντηση είναι πως τα πήγαμε καλύτερα από ότι ελπίζαμε» συμπληρώνει ο Χρήστος Σπαθαράκης.

Ferryhopper
«Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που οι αξιολογήσεις πελατών που έχουμε είναι εξαιρετικές είτε στο Google, στην πλατφόρμα κριτικών Trustpilot αλλά και στα application stores για την εφαρμογή μας». © Ferryhopper

Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;

«Ένας από τους επόμενους στόχους μας είναι να ανοιχτούμε σαν brand στην περιοχή της Ισπανίας. Κάνουμε σίγουρα και προσεκτικά βήματα για να μπούμε σε αυτήν την νέα για εμάς αγορά και θελουμε να καταφέρουμε να εδραιώσουμε τη θέση μας στα Κανάρια νησιά, στις Βαλεαρίδες και στην υπόλοιπη περιοχή της δυτικής Μεσογείου. Φυσικά, σκοπός μας είναι να διατηρήσουμε και να ενδυναμώσουμε την πρώτη θέση στην αγορά των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα. Η επέκταση όμως σε νέες αγορές παραμένει σταθερός μας στόχος και οραματιζόμαστε στα επόμενα τρία χρόνια να είμαστε πρώτοι σε πωλήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε όλη τη Ευρώπη».

Σημαντικά βραβεία και διακρίσεις

Τα πρώτα χρόνια η ομάδα του Feryhopper συμμετείχε σε αρκετούς διαγωνισμούς καινοτομίας, βραβεία αλλά και incubators. Κέρδισαν μεταξύ άλλων: το 2017 τον 4ο Διαγωνισμό Bluegrowth για τη γαλάζια οικονομία, το 2018 το Stelios Awards for Young Enterpreneurs 2018 και το Envolve Award Greece και το 2019 την τρίτη θέση στον διαγωνισμό καινοτομίας της Εθνικής Τράπεζας NBG Business Seeds. Τέλος, η εταιρεία διακρίθηκε στα Tourism Awards 2020 με δύο βραβεία για το καινοτόμο προϊόν και την online παρουσία.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More