Ο «πόλεμος του delivery» ξεκινάει από το Λονδίνο
Photo Credits: Shutterstock

Ο «πόλεμος του delivery» ξεκινάει από το Λονδίνο

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μετά από ένα εξαιρετικό 2020, οι παγκόσμιοι «γίγαντες» του delivery Just Eat Takeaway, Grubhub, Deliveroo και Uber Eats έρχονται αντιμέτωποι σε έναν «πόλεμο» πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις καρδιές, το μυαλό και το στομάχι των καταναλωτών.

Η πρώτη γραμμή του «πολέμου» φαίνεται να βρίσκεται στο Λονδίνο.

Υπήρξε μια μεγάλη αύξηση του αριθμού των καταναλωτών που επέλεξαν τη λύση των εφαρμογών για delivery ώστε «πάρουν τη δόση τους» από τα αγαπημένα τους εστιατόρια και μπαρ, πολλά από τα οποία αναγκάστηκαν να κλείσουν τα καταστήματα τους για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους.

Το μέγεθος της μάχης αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι Ευρωπαϊκές Just Eat και Takeway.com συγχωνεύτηκαν με μια συμφωνία 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, ενώ στη συνέχεια ανακοίνωσαν την εξαγορά της Αμερικανικής Grubhub για 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια – με τη συμφωνία να αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα μέσα στο 2021.

Η «μάχη του Delivery»
Το 2020 ήταν εξαιρετικό για τους παγκόσμιους «γίγαντες» του delivery. © Shutterstock

Εν τω μεταξύ, το Uber Eats είναι το τμήμα υπηρεσιών διανομής τροφίμων του διάσημου «γίγαντα» υπηρεσιών ταξί και η Deliveroo ανήκει κατά 16% στην Amazon και ετοιμάζεται για μια Αρχική Δημόσια Προσφορά 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Σε μια εταιρική τηλεδιάσκεψη στις 12 Ιανουαρίου, η Just Eat Takeaway δεσμεύθηκε να καταστήσει το Λονδίνο το βασικό «πεδίο μάχης» ενάντια στην Deliveroo και την Uber Eats, καθώς ο όμιλος delivery με έδρα το Αμστερνταμ επενδύει αργά στο δικό του δίκτυο ταχυμεταφορών.

«London Calling»: η πιο πολύτιμη αγορά της Ευρώπης

Ο – εξαιρετικά αισιόδοξος – Τζίτσε Γκρόεν, διευθύνων σύμβουλος της Just Eat Takeaway, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «τα δώσει όλα» στο Λονδίνο: «Κάνουμε ότι μπορούμε για κάνουμε πολύ, πολύ, πολύ περίπλοκη τη ζωή για τους ανταγωνιστές. Είναι “όλα ή τίποτα” και εμείς θα πάμε για “όλα” στο Ηνωμένο Βασίλειο».

Το Λονδίνο είναι η πολυτιμότερη πόλη για τις εφαρμογές διανομής τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο – και η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Just Eat πλήρωσε ακριβά την απροθυμία της να επενδύσει στο δίκτυο ταχυμεταφορών και επέτρεψε στις Deliveroo και Uber Eats να «εισβάλουν», ιδιαίτερα σε μεγάλες πόλεις, παίρνοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Εργαζόμενος της Deliveroo
Το Λονδίνο είναι μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη. © Shutterstock

Ωστόσο, η συγχώνευση της Just Eat με τον ηγέτη της ευρωπαϊκής αγοράς Takeaway.com πέρυσι και η επικείμενη εξαγορά της Grubhub θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη υπηρεσία παράδοσης φαγητού στον κόσμο – τουλάχιστον εκτός Κίνας. Αυτή η συμφωνία θα ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι παραγγελίες της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν άνοδο της τάξης του 57% το τέταρτο τρίμηνο του 2020, κυρίως λόγω του νέου lockdown που επιβλήθηκε εξαιτίας του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

«Είμαστε ακριβώς στην αρχή αυτού που προσπαθούμε να πετύχουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Γκρόεν, καθώς υποσχέθηκε να παρέχει καλύτερες τιμές στα έξοδα παράδοσης σε σχέση με τον ανταγωνισμό και να επεκτείνει τη νέα υπηρεσία Scoober πέρα ​​από το Λονδίνο.

Η ανταγωνίστρια Uber Eats δήλωσε ότι τώρα είναι σε θέση να καλύψει το 75% του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου – από το 50% πριν από ένα χρόνο – και είδε αύξηση της τάξεως του 150% στις παραδόσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.

Οι μεγάλες βλέψεις της Deliveroo

Εν τω μεταξύ, η Deliveroo, η οποία ιδρύθηκε από τον πρώην τραπεζικό επενδυτή Γουίλ Σου (ξεκίνησε την επιχείρηση από το διαμέρισμα του στο Λονδίνο το 2013), έχει εξασφαλίσει νέα χρηματοδότηση 180 εκατομμυρίων δολαρίων, ανεβάζοντας τη συνολική αξία της σε πάνω από 7 δισεκατομμύρια δολάρια πριν κάνει μπει στο χρηματιστήριο.

Η εταιρεία φαίνεται να έχει μεγάλες βλέψεις για επέκταση, στοχεύοντας να υπερδιπλασιάσει το δίκτυο εστιατορίων, παντοπωλείων και συνδρομητικών υπηρεσιών, καθώς και να επιτρέψει σε περισσότερα εστιατόρια να λαμβάνουν παραγγελίες μέσω της υπηρεσίας. Η εταιρεία έχει επίσης κλείσει συμφωνίες για συνεργασίες με λιανοπωλητές όπως οι Waitrose, Marks & Spencer, Morrisons, Aldi και Co-op.

Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη για έξι συναπτούς μήνες το 2020, σηματοδοτώντας μια σημαντική περίοδο ανάπτυξης σε σύγκριση με το 2019, όταν οι ζημιές έφτασαν τα 436 εκατομμύρια δολάρια – ως αποτέλεσμα μιας «παράτολμης επέκτασης-. Τα πρόσφατα αποτελέσματα εξαμήνου αποκάλυψαν ότι η εταιρεία κατέγραψε κέρδη σε 11 από τις 12 βασικές αγορές της.

Ενώ η Deliveroo αναμένει να κάνει ντεμπούτο σε περίπου 100 νέες πόλεις σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο το 2021 και να επεκτείνει την εμβέλεια της σε περισσότερες από 150 τοποθεσίες, ο επικεφαλής του Just Eat Takeaway, Γκρόεν, «κάρφωσε» τους ανταγωνιστές του αναφέροντας: «Είμαστε στο 100% [της κάλυψης] και αναμένεται να κινηθούμε εκτός του Λονδίνου. Εάν κάποιος άλλος θέλει να κυνηγήσει 100 χωριουδάκια, ας το κάνει».

με πληροφορίες από Forbes 

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More