Εχει μέλλον ο Τραμπ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία;
Photo Credits: Shutterstock

Εχει μέλλον ο Τραμπ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η «χρυσόσκονη» του Τραμπ αρχίζει να χάνει τη λάμψη της, καθώς ο πρώην Πρόεδρος βγαίνει από το πολιτικό προσκήνιο και έρχεται αντιμέτωπος με τις επιπτώσεις από την εισβολή των υποστηρικτών του στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ.

Ο μεγαλοξενοδόχος – μεταξύ όλων των άλλων – ενεπλάκη σε αρκετά σκάνδαλα κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας.

Αυτή τη φορά, οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τις πολιτικές του και τη ρητορική μίσους που υιοθέτησε θα επηρεάσουν σημαντικά τις επιχειρήσεις του στον κλάδο της φιλοξενίας – προβλέπουν οι ειδικοί.

Μέσα στον πρώτο μήνα του 2021, αρκετοί τουριστικοί όμιλοι και δημόσιοι φορείς έχουν αρχίσει να δείχνουν τις προθέσεις τους.

Οι αρχές της Νέας Υόρκης θα ακυρώσουν τα συμβόλαιο με τον Οργανισμό του Τραμπ για τη δημιουργία δύο παγοδρομίων, το Central Park Carousel και το Trump Golf Links στο Μπρονξ.

Ο Ντόναλντ Τραμπ στο Air Force One
Η «χρυσόσκονη» του Τραμπ αρχίζει να χάνει τη λάμψη της. © Shutterstock

Ο Οργανισμός Τραμπ αποτελεί τη μητρική εταιρεία για τις πολλές επιχειρήσεις του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχειακών του μονάδων, των golf clubs, των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Real Estate και των αδειοδοτήσεων και ενός αμπελώνα.

Ομως, τα έσοδα της εταιρείας μειώνονταν ακόμη και πριν από τις ταραχές που ξέσπασαν στο Καπιτώλιο, παρουσιάζοντας πτώση από τουλάχιστον 446.000.000 δολάρια το 2019 σε 278.000.000 δολάρια κατά τη διάρκεια του 2020 και τις πρώτες εβδομάδες του 2021, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Οι γιοι του Τραμπ, Ντόναλντ Τραμπ τζούνιορ και Ερικ, επέβλεπαν την πορεία της εταιρείας ενόσω ο πατέρας τους βρίσκονταν στον Λευκό Οίκο. Ο Τραμπ επιστρέφει τώρα από την Ουάσινγκτον σε έναν Ομιλο με πολλά προβλήματα και αναταραχές.

Οικονομικός «πόλεμος»

Η Ενωση Επαγγελματιών Παικτών Γκολφ της Αμερικής δήλωσε επίσης ότι δεν θα πραγματοποιεί πλέον το πρωτάθλημα της στο γήπεδο γκολφ του Τραμπ στο Νιου Τζέρσεϋ.

Ολες αυτές οι πρωτοβουλίες θέτουν σε κίνδυνο τη μελλοντική βιωσιμότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων του Τραμπ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ Lime έχει βάλει στη «μαύρη λίστα» τα ξενοδοχεία του Τραμπ από το ταξιδιωτικό πρόγραμμα της επιχείρησης.

«Η Lime έχει δεσμευτεί να μην ξοδέψει ποτέ ούτε μια δεκάρα σε επιχειρήσεις που ανήκουν στον Τραμπ», δήλωσε ο Γουέιν Τινγκ στο Twitter.

Η εταιρεία ζήτησε επίσης από το συνεργαζόμενο ταξιδιωτικό γραφείο TripActions όχι μόνο να αποκλείσει τα ξενοδοχεία από οποιοδήποτε αποτέλεσμα μέσα στο εργαλείο αναζήτησης της, αλλά να ζητήσει και από άλλους πελάτες της να κάνουν το ίδιο.

Τραμπ Γκολφ
Η Ενωση Επαγγελματιών Παικτών Γκολφ δήλωσε ότι δεν θα πραγματοποιεί πλέον το πρωτάθλημα της στο γήπεδο γκολφ του Τραμπ. © Shutterstock

«Οταν η Lime επικοινώνησε με την ομάδα μας, τους επιτρέψαμε να το κάνουν», δήλωσε ο Αριελ Κόχεν, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της TripActions στο Skift. «Οι πελάτες έχουν διαφορετικές ανάγκες».

Αλλά τόνισε ότι δεν θα επηρεάσει τις επιλογές άλλων πελατών. «Δεν πρόκειται να επέμβουμε στις πολιτικές των πελατών. Αν χρειαστούν να κάνουμε κάτι, θα τους υποστηρίξουμε – όπως κάναμε και με τη Lime. Αλλά δεν πρόκειται να αλλάξουμε τις πολιτικές άλλων πελατών χωρίς την έγκρισή τους».

Ενώ ο Τραμπ εξακολουθεί να έχει πολλούς υποστηρικτές, οι εταιρείες που προηγουμένως είχαν συνεργαστεί μαζί του αρχίζουν να τον «εγκαταλείπουν».

«Εξακολουθούν να υπάρχουν μερικοί άνρθωποι που εκτιμούν τον Τραμπ και τον υποστηρίζουν», δήλωσε ο Νίκολας Γκραφ, πρύτανης στο Πανεπιστήμιο Jonathan M. Tisch Center of Hospitality της Νέας Υόρκης.

«Το μεγαλύτερο πλήγμα θα προέλθει από το εταιρικό ταξιδιωτικό τμήμα που έστελνε ανθρώπους στα ξενοδοχεία του Τραμπ. Το άλλο τμήμα είναι οι επιχειρήσεις που συνεργάστηκαν με τον Οργανισμό Τραμπ σε κάθε είδους κοινή επένδυση. Δεν νομίζω ότι κάποιος θέλει πλέον να συνδεθεί δημόσια με τον Τραμπ», πρόσθεσε.

Πολιτικές τοποθετήσεις

Η απόφαση που έλαβε ο διευθύνων σύμβουλος της ταχέως αναπτυσσόμενης Lime, η οποία απασχολεί περίπου 500 υπαλλήλους, εγείρει τώρα πολλά ερωτήματα. Είναι αυτή η αρχή τέτοιου είδους πολιτικών τοποθετήσεων; Είναι μια ευρεία τοποθέτηση της εταιρείας ή βασίζεται σε απόψεις μεμονωμένων ατόμων; Ποιο σκοπό εξυπηρετεί το μποϊκοτάζ ενός ξενοδοχείου;

«Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι η πολιτική τοποθέτηση», δήλωσε ο Μπεξ Ντεντμαν, διευθύνων σύμβουλος της Blue Cube Travel . «Μιλάμε τακτικά στους πελάτες μας σχετικά με τη δημιουργία των κανόνων τους, σχετικά με το πώς ταξιδεύουν και που ξοδεύουν τα χρήματα τους. Εάν η εταιρεία του Τινγκ και το προσωπικό συμφωνούν, τότε γιατί όχι;».

Η συσχέτιση της πολιτικής και των επιχειρήσεων εξόργισε ορισμένους πελάτες της Expensify τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλός της έστειλε ένα email στους πελάτες προτρέποντας τους να ψηφίσουν τον Τζο Μπάιντεν.

Το μποϊκοτάζ του τουριστικού κλάδου δεν είναι κάτι καινούργιο. Το 2019, ξενοδοχεία που άνηκαν στον Σουλτάνο του Μπρουνέι βρέθηκαν στο στόχαστρο – μεταξύ άλλων και από διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλόνεϊ, η Ελεν Ντε Τζενέρις – ως απάντηση στη νομοθεσία της χώρας που καθιστούσε την ομοφυλοφιλία αδίκημα που τιμωρείται με θάνατο.

Ωστόσο, υπάρχει ένα αντεπιχείρημα ότι το μποϊκοτάζ επηρεάζει ουσιαστικά περισσότερο το προσωπικό των ξενοδοχείων και λιγότερο τον ιδιοκτήτη τους.

Αναγκαίο «rebranding»

Η μεσιτική εταιρεία JLL ολοκλήρωσε πρόσφατα τη διαδικασία της πώλησης του ξενοδοχείου του Τραμπ στην Ουάσινγκτον, υπό το φως των ταραχών στο Καπιτώλιο. Θα ήταν λογικό εταιρείες να εκδίδουν απαγορεύσεις για κρατήσεις σε ξενοδοχεία του Ομίλου όταν επιστρέψουν τα επαγγελματικά ταξίδια.

«Θα είναι μπερδεμένο για όλες αυτές τις ταξιδιωτικές εταιρείες και το brand που έχει δημιουργήσει ο Τραμπ γενικότερα», ανέφερε ο Μακαράντ Μόντι, καθηγητής στη Σχολή Διοίκησης Φιλοξενίας του Πανεπιστημίου της Βοστώνης. «Εάν τοποθετείστε περισσότερο προς το κέντρο πολιτικά, υποψιάζομαι ότι θα αρχίσετε να αναρωτιέστε εάν θέλετε να συσχετιστείτε με το σήμα του Τραμπ».

Το υπάρχον χαρτοφυλάκιο του Τραμπ θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά λόγω τόσο των καταστροφικών επιπτώσεων της πανδημίας όσο και των πολιτικών αναταραχών.

Τα έσοδα στο Trump International Hotel στην Ουάσιγκτον μειώθηκαν σχεδόν κατά 63% σε σχέση με το 2019, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το ξενοδοχείο στο Λας Βέγκας ανήλθε σε σχεδόν 61%.

Ενα ξενοδοχείο που είχε την επωνυμία του Τραμπ στο Τορόντο μετονομάστηκε σε St. Regis κατά τη διάρκεια της προεδρίας του.

Ενώ η επωνυμία του Τραμπ εξακολουθεί να «δεσπόζει» πάνω από ένα ξενοδοχείο στο Βανκούβερ, ο ιδιοκτήτης του υπέβαλε αίτηση πτώχευσης πέρυσι λόγω της πανδημίας. Ο Οργανισμός Τραμπ δεν κατέχει την ιδιοκτησία, αλλά παραχώρησε άδεια για την επωνυμία.

Το ξενοδοχείο του Τραμπ στην Ουάσινγκτον
Τα έσοδα στο Trump International Hotel στην Ουάσιγκτον μειώθηκαν σχεδόν κατά 63% σε σχέση με το 2019. © Shutterstock

Οι αναλυτές της βιομηχανίας έχουν προβλέψει ότι οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων ενδέχεται να συνεργαστούν με δανειστές σε στρατηγικές επιβίωσης που συχνά περιλαμβάνουν τη διαδικασία του «rebranding».

Είναι απίθανο οι ιδιοκτήτες να διατηρήσουν τη σημαία των ξενοδοχείων του Τραμπ. «Αν είμαι υπεύθυνος για ξενοδοχείο αυτή τη στιγμή και προσπαθώ να φέρω έσοδα, δεν νομίζω ότι η επωνυμία Τραμπ θα μου το επιτρέψει», ανέφερε ο Μόντι. «Θα έπρεπε να είσαι πολύ ένθερμος υποστηρικτής για να επενδύσεις χρήματα στο όνομα του Τραμπ τώρα».

Η επωνυμία του Τραμπ έχει δεχθεί αδιαμφισβήτητα ανεπανόρθωτη ζημιά, ωστόσο, παρόμοιες προσπάθειες rebranding είχαν αποτύχει στο παρελθόν – όταν η οικογένεια Τραμπ προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το «Scion» αντί για το όνομα της.

«Βραχυπρόθεσμα, η διαδικασία του rebranding μπορεί να λειτουργεί απλά σαν ένα χανζαπλάστ», δήλωσε ο Αντονι Μπράιαν, διευθυντής στρατηγικής στο Row-A.

«Αλλά με την πάροδο του χρόνου θα μπορούσε να επιτρέψει στην επωνυμία του ξενοδοχείου να επουλωθεί, θέτοντας δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στο προϊόν και τον κάτοχο του», πρόσθεσε.

Ξενοδοχεία για τους τελευταίους «πιστούς»

Ενώ 75 εκατομμύρια άνθρωποι ψήφισαν τον Τραμπ στις εκλογές του Νοεμβρίου, είναι σχεδόν απίθανο όλοι να παραμείνουν αφοσιωμένοι στον σκοπό του ή τις εταιρείες του.

Μέλη του υπουργικού του συμβουλίου έχουν αρχίσει ήδη να τον «εγκαταλείπουν» μετά τα γεγονότα στο Καπιτώλιο.

Ομως, μια «ξεχασμένη» πρόταση θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να έχει μέλλον στον κλάδο της φιλοξενίας.

«Εξαρτάται από το τι θα κάνει από εδώ και πέρα. Αν επιστρέψει στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, οι καταναλωτές μπορεί να θεωρήσουν ότι οι πολιτικές του είναι παρελθόν», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Κλάρκ, αναλυτής του κλάδου της φιλοξενίας. «Αν συνεχίσει να προωθεί τη ρητορική της ακροδεξιάς, αυτό μπορεί να κρατήσει τους ανθρώπους μακριά από το brand».

Μετά τις εκλογές του 2016, οι γιοι του ανακοίνωσαν τα σχέδια τους για ένα νέο εμπορικό σήμα που θα ονομάζονταν «American Dream». Ενώ η ξενοδοχειακή επωνυμία του Τραμπ περιελάμβανε πολυτελή ξενοδοχεία στις λεγόμενες «μπλε» ή «φιλελεύθερες» αγορές, το American Dream θα επικεντρώνονταν σε τμήματα της χώρας που έτειναν να ψηφίζουν τον πρώην πρόεδρο.

Ο Ντόναλντ Τραμπ με τους γιους του
Ο Ντόναλντ Τραμπ με τους γιους του μετά την εκλογική του νίκη το 2016. © Shutterstock

Τα πρώτα ξενοδοχεία θα άνοιγαν στο Δέλτα του Μισισιπή. Ομως τα σχέδια για τη νέα επωνυμία «ναυάγησαν» το 2019.

Θα μπορούσε το τρέχον πολιτικό κλίμα, με τον Τραμπ να έχει μια μικρότερη αλλά αδιαμφισβήτητα πιο συσπειρωμένη βάση οπαδών, να είναι η κατάλληλη στιγμή για να πραγματοποιήσει την επέκταση σε σημεία που ζουν αυτοί οι υποστηρικτές;

«Η θεωρία [πίσω από το American Dream] ήταν ότι υπήρχαν πολλά ξενοδοχεία σε πόλεις όπου δεν ήταν δημοφιλής αλλά όχι σε πολιτείες και πόλεις όπου ήταν δημοφιλής, οπότε ίσως το ξαναπροσπαθήσει», τονίζει ο Κλαρκ.

Ομως οι ειδικοί του κλάδου αναγνωρίζουν ότι αυτό θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο. Οργανισμοί όπως η Deutsche Bank, η οποία συνήθως χρηματοδοτεί τα νέα εγχειρήματα του Τραμπ, έχουν σταματήσει να του παρέχουν στήριξη.

«Δεν νομίζω ότι θα έχει αρκετά χρήματα για να επενδύσει ώστε να δημιουργήσει ένα εντελώς νέο brand και δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να τα βρει κάπου αλλού», καταλήγει ο Γκραφ.

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More