Τα νέα αεροσκάφη που θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε
Photo Credits: Boom

Τα νέα αεροσκάφη που θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Boeing 747 και 757, Airbus A380 και MD-80. Οι αεροπορικές επιταχύνουν τη «συνταξιοδότηση» αεροσκαφών που κυριαρχούσαν στους αιθέρες για δεκαετίες, ανοίγοντας το δρόμο για νέα αεροσκάφη, που θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα κοιτούν τον κόσμο διαφορετικά καθώς εξελίσσεται η ανάκαμψη», τονίζει ο Τζον Γκραντ, αναλυτής της OAG. «Οι δομές δικτύου θα αλλάξουν και οι παλαιότεροι τύποι αεροσκαφών όπως το 747 και το A380 είναι ευάλωτοι».

Τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη θα μπορούν να μας μεταφέρουν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη άνεση από ποτέ. Θα καταναλώνουν επίσης λιγότερα καύσιμα.

Αυτό ταιριάζει με τα μεταβαλλόμενα ταξιδιωτικά πρότυπα, λέει ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας για αεροπορικές Teal Group. «Η πανδημία επιταχύνει μια προϋπάρχουσα τάση για ταξίδια από ένα σημείο σε ένα άλλο με μικρότερα αεροσκάφη να συνδέουν μικρότερες πόλεις», τονίζει.

«Ο κόσμος δεν χρειάζεται ένα τερατώδες (αεροσκάφος) 520 θέσεων που αναγκάζει τους ανθρώπους να αλλάζουν πτήσεις στη Φρανκφούρτη ή τη Ναρίτα», προσθέτει.

Ακολουθούν πέντε από τα νέα αεροσκάφη που θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε.

Boeing 777Χ

Boeing 777X
© Shutterstock

Περιμένετε να το δείτε: 2022

Καινοτομία: το μεγαλύτερο δικινητήριο αεροσκάφος στον κόσμο, άξιος «διάδοχος» του 747

Με την προγραμματισμένη διάθεσή του για το 2020 να αναβάλλεται λόγω της πανδημίας του Covid-19, φαινόταν ότι το Boeing 777Χ ήταν ένα από τα «θύματα» της κακής χρονικής συγκυρίας. Τώρα όμως, η καθυστέρηση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως «θεόσταλτο δώρο».

Η Lufthansa αναμένεται να θέσει σε λειτουργία το αεροσκάφος το 2022, «πάνω στην ώρα» για την επανάκαμψη των αεροπορικών δρομολογίων μεγάλως αποστάσεων – για τα οποία και σχεδιάστηκε.

Η νεότερη έκδοση της Boeing για το 777 μπορεί να μεταφέρει από 384 έως 426 επιβάτες – περίπου όσους και το 747. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι τα μοναδικά αναδιπλούμενα φτερά που θα του επιτρέπουν – παρά το αρκετά μεγάλο μέγεθος του – να προσγειώνεται με ευκολία σε στενούς χώρους αεροδρομίων.

Διαθέτει επίσης πολλές ευχάριστες «εκπλήξεις» για τους επιβάτες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται μια ευρύτερη καμπίνα, ρυθμιζόμενα παράθυρα και μεγάλοι χώροι αποθήκευσης αποσκευών – οι οποίοι θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι, καθώς το 777Χ θα μπορεί να πραγματοποιήσει μεγαλύτερες πτήσεις σε σχέση με το 747 ή το Α380.

Εκτός από τη γερμανική αεροπορική εταιρεία, το 777X έχει κινήσει το ενδιαφέρον πολλών άλλων ισχυρών «πελατών» όπως η Emirates, η Singapore Airlines και η Qatar Airways. Καλά νέα για τη Boeing, μετά το τέλος μιας δύσκολης χρονιάς κατά τη διάρκεια της οποίας το ενδιαφέρον μονοπώλησε ο «παροπλισμός» των 737 Max.

Airbus A321XLR

Airbus A321XLR
© Airbus

Περιμένετε να το δείτε: 2023

Καινοτομία: το αεροσκάφος μονού διαδρόμου με το μεγαλύτερο εύρος πτήσης

Το Airbus A321XLR, το αεροσκάφος που ξεχώρισε στο Paris Air Show του 2019, μπορεί να διανύσει μια απόσταση 4.700 ναυτικών μιλίων χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει, περίπου 1000 περισσότερα μίλια από το 737 και άλλα αεροσκάφη μονού διαδρόμου.

Ο καινοτόμος σχεδιασμός που περιλαμβάνει ένα τρίτο ντεπόζιτο επιτρέπει στο αεροσκάφος να ταξιδεύει έως και 10 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό – περίπου διπλάσιο χρονικό διάστημα σε σχέση με τις πτήσεις που πραγματοποιούν τα σημερινά αεροσκάφη μονού αμαξώματος.

Με καινούργιους κινητήρες και τεχνολογίες αιχμής το αεροπλάνο θα μπορεί να λειτουργεί με μειωμένη κατά 30% κατανάλωση καυσίμου ανά θέση.

Η Aer Lingus και η Iberia είναι οι πρώτες αεροπορικές εταιρείες που θα πραγματοποιήσουν υπερατλαντικές πτήσεις με το Airbus A321XLR, συνδέοντας μέρη στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ με το Δουβλίνο και τη Μαδρίτη.

Σημαντικές είναι και οι παραγγελίες της American Airlines, η οποία στοχεύει να χρησιμοποιήσει τα αεροσκάφη για διαδρομές από το Σαρλότ προς το Βερολίνο και από τη Φιλαδέλφεια προς τη Βασιλεία. Η JetBlue προετοιμάζει ήδη την πρώτη διατλαντική πτήση της από την Ανατολική Ακτή προς το Λονδίνο και θα μπορούσε να είναι η εταιρεία που θα φέρει τα αεροσκάφη «βαθύτερα» μέσα στην Ευρώπη.

Θα δεχτούν όμως οι επιβάτες να ταξιδέψουν με ένα λιγότερο ευρύχωρο αεροσκάφος μονού διαδρόμου; Η Airbus είναι αισιόδοξη.

«Ενα μεγάλο ταξίδι με αεροσκάφος μονού διαδρόμου θα δημιουργήσει έναν κόσμο νέων δρομολογίων με όλες τις ανέσεις που προσφέρουν οι καμπίνες μεγάλων αποστάσεων», εξηγεί ο επικεφαλής Μάρκετινγκ αεροσκαφών μονού διαδρόμου της Airbus, Αντόνιο Ντα Κόστα.

«Εκτός από τη δυνατότητα απευθείας πτήσεων προς τον τελικό προορισμό των επιβατών, η νέα καμπίνα του A321XLR είναι πιο ήσυχη και διαθέτει ένα νέο ευάερο σχέδιο και μεγαλύτερους χώρους αποθήκευσης χειραποσκευών, διευκολύνοντας την επιβίβαση και την αποβίβαση», προσθέτει.

Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει πειστεί από την ιδέα ότι ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου μπορεί να έχει τα ίδια – ή και πιο αναπαυτικά – καθίσματα με τα αεροσκάφη διπλού διαδρόμου, τότε ίσως πειστεί από την επιλογή μιας απευθείας πτήσης η οποία θα μπορούσε να τον γλιτώσει από σπατάλη χρόνου και χρημάτων.

Airbus Α220-500

Περιμένετε να το δείτε: δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020

Καινοτομία: πολύ πιο άνετες πτήσεις εσωτερικού

Αυτή η φουτουριστική μακρόστενη έκδοση του αεροσκάφους στενού αμαξώματος Airbus A220, το οποίο «κατακτά» ήδη τους ουρανούς με ένα μικρότερο μοντέλο (Α220-100), θα μπορούσε να μεταφέρει τουλάχιστον 150 επιβάτες – στους οποίους αναμένεται να προσφέρει μια πρωτόγνωρη εμπειρία πτήσης.

Τα αεροσκάφη της σειράς A220 επαναπροσδιορίζουν ήδη την έννοια της άνεσης στις πτήσεις μικρών αποστάσεων. Με μεγαλύτερα καθίσματα πλάτους τουλάχιστον 18 ιντσών και διάταξη καθισμάτων «δύο προς τρία», το Α220-500 απέχει κατά πολύ από τη συνηθισμένη καμπίνες αεροσκαφών μονού αμαξώματος με διάταξη αεροπορικών θέσεων «έξι προς έξι» και πλάτος καθισμάτων 17 ίντσες.

Περισσότερα παράθυρα – δύο σε κάθε σειρά – και μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι βοηθούν επίσης στην καταπολέμηση της κλειστοφοβίας.

Boom Supersonic

Το αεροσκάφος της Boom
© Boom

Περιμένετε να το δείτε: 2026

Καινοτομία: πτήσεις από το Τόκιο στο Σαν Φρανσίσκο σε λιγότερες από έξι ώρες

Η Boom, μια startup με έδρα το Ντένβερ, είναι έτοιμη να δημιουργήσει το Overture – το πρώτο εμπορικό υπερηχητικό σκάφος σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη «συνταξιοδότηση» του Concorde.

Στοχεύει να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις ήδη από το 2025 και πρόσφατα αποκάλυψε ότι συνεργάζεται με την Rolls Royce για την ανάπτυξη των κινητήρων.

Ενας δυνητικός πελάτης για το αεροσκάφος είναι η Japan Airlines, η οποία, επενδύοντας στη startup από τις πρώτες φάσεις της ίδρυσης της, έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα να αγοράσει έως και 20 από τα 55 αεροσκάφη που θα παραχθούν. Το αεροσκάφος θα πετά με ταχύτητα διπλάσια από αυτή του ήχου (Μαχ 2.2) – αν και πιθανότατα θα περιοριστεί σε υποηχητικές ταχύτητες (κάτω από 700 χιλιόμετρα) πάνω από τη στεριά.

Ακόμη και έτσι, η ιδέα μιας πτήσης από τις ΗΠΑ στο Λονδίνο στο ήμισυ της τρέχουσας απαιτούμενης διάρκειας κεντρίζει ήδη το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών και ολόκληρου του κλάδου της αεροπορίας- ειδικά αφού θα συνδυάζεται με μια ευχάριστη εμπειρία πτήσης, με κάθε επιβάτη να απολαμβάνει τη θέα από ένα πολύ μεγάλο παράθυρο.

To Overtue ίσως έχει σημαντικό ανταγωνισμό από την Exosonic, μια startup στη Silicon Valley που ιδρύθηκε από τον Στάνφορντ Γκραντ και τον μηχανικό αεροδιαστημικής Νόρις Τάι. Ο στόχος της Exosonic είναι να αναπτύξει ένα αεροσκάφος 70 θέσεων που θα μπορεί να πετάξει με υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς τον ενοχλητικό θόρυβο από την υπερηχητική έκρηξη – κάτι που θα βοηθήσει στο να ξεπεραστεί ένα από τα βασικότερα εμπόδια για να γίνουν πραγματικότητα οι εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις.

«Το μέλλον των ταχύτατων επιβατικών ταξιδιών είναι η υπερηχητική πτήση με χαμηλή συχνότητα ήχου», ανέφερε ο Νόρις Τάι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο CNN.

«Η χαμηλή ένταση της “ηχητικής έκρηξης” θα επιτρέπει στους ταξιδιώτες να πετούν με υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να δημιουργούν ενοχλητικούς “κρότους” για όσους βρίσκονται στο έδαφος», πρόσθεσε.

Αεροσκάφος «με συνδυασμό πτερυγίων» – Flying V

Προσομοίωση του αεροσκάφους FLYING-V
© TU Delft

Περιμένετε να τα δείτε: 2035

Καινοτομία: τα αεροσκάφη που «έρχονται» από… το μακρινό μέλλον

Τέλος, για όσους προσπαθούν να φανταστούν πως θα μοιάζει το μέλλον της αεροπορίας, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν αεροσκάφη «μικτής πτέρυγας», τα οποία θα μοιάζουν περισσότερο με  γιγαντιαίες νυχτερίδες.

H Airbus παρουσίασε πρόσφατα ένα μοντέλο με φτερά που συγχωνεύονται με το κύριο σώμα του αεροσκάφους. Αυτό δημιουργεί νέες δυνατότητες αποθήκευσης και διανομής υδρογόνου αλλά και διάταξης της καμπίνας.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει έως και 200 άτομα, ενώ θα έχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 20%.

Παράλληλα, η KLM εργάζεται σε ένα παρόμοιο εγχείρημα σε συνεργασία με ομάδα επιστημόνων του Delft Technical College στην Ολλανδία – για τη δημιουργία του «Flying V», που θα μπορούσε να μεταφέρει στο μέλλον επιβάτες στα φτερά του και να αποτελέσει μία οικονομική – από άποψη κατανάλωσης καυσίμων – επιλογή για τον κλάδο των αερομεταφορών. Στο έργο συμμετέχουν επίσης αρκετοί επιχειρηματικοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένης και της Airbus.

Ο μοναδικός σχεδιασμός του αεροπλάνου τοποθετεί την καμπίνα επιβατών, τις αποσκευές και τις δεξαμενές καυσίμων στα φτερά, ενώ οι ειδικοί πιστεύουν ότι το αεροδυναμικό σχήμα του αεροσκάφους, το οποίο θυμίζει σαΐτα, θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμων κατά 20% σε σύγκριση με τα σημερινά αεροσκάφη.

Το αεροσκάφος αναμένεται επίσης να αυξήσει τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών μέσω της προσαρμογής του στη χρήση υγρού υδρογόνου – αντί κηροζίνης – ως πηγή καυσίμου.

με πληροφορίες από Conde Nast Traveler


Διαβάστε επίσης:

Αυτό είναι το νέο Air Force One που θα σπάσει το φράγμα του ήχου

To 5G μπήκε στη ζωή μας. Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More