Syncbnb: στον Τουρισμό μάς βολεύει να ρίχνουμε αλλού την ευθύνη
Photo Credits: Syncbnb

Syncbnb: στον Τουρισμό μάς βολεύει να ρίχνουμε αλλού την ευθύνη

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ο χώρος των βραχυχρόνιων μισθώσεων συναντά μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Οσο αυξάνονται τα καταλύματα, ο τζίρος που αποφέρει και συνολικότερα, το κομμάτι του τουρισμού που εξυπηρετεί, αυξάνεται και η ανάγκη για πιο έξυπνα και λειτουργικά εργαλεία.

Η Syncbnb είναι μια υπηρεσία που βοηθά ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης να αυξήσουν τα έσοδά τους και να αποφεύγουν διπλοκρατήσεις. Τους βοηθάει δηλαδή να αποκτήσουν παρουσία σε πολλαπλά κανάλια (Airbnb, Booking, Expedia, Agoda, Vrbo, Tripadvisor, κλπ) οπότε και να πολλαπλασιάσουν με αυτόν τον τρόπο τις κρατήσεις τους.

Στη συνέχεια φροντίζουν μέσω ιδιαίτερα εξελιγμένου λογισμικού να είναι όλα τους τα ημερολόγια σε όλα τα κανάλια πάντα συγχρονισμένα ώστε να μην βρεθούν στη δυσάρεστη κατάσταση να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες μίας διπλοκράτησης: «Έρευνες σε πολλές χώρες έχουν δείξει ότι ένα ακίνητο βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορεί να διπλασιάσει τα έσοδά του (μέσος όρος 2,2 φορές) αν αποκτήσει παρουσία σε πολλαπλά κανάλια. Φαντάσου λοιπόν ένα διαμέρισμα που απο κει που έβγαζε π.χ. 10.000€ το χρόνο τώρα ξαφνικά βγάζει 22.000€ – εκπληκτικό δεν είναι; Το πρόβλημα είναι ότι όταν ένα ακίνητο βρίσκεται σε πολλά κανάλια, πρέπει κάθε φορά που έρχεται μια κράτηση από ένα κανάλια να μπαίνει ο διαχειριστής σε όλα τα άλλα κανάλια να κλείνει τις διαθεσιμότητες για να μην έρθει διπλοκράτηση από άλλο κανάλι – αυτό ακριβώς το πρόβλημα λύνουμε εμείς, κάνοντας τη διαδικασία αυτόματη» αναφέρει ο Αλέξανδρος Καραβίτης, συνιδρυτής της εταιρείας.

Γύρω από αυτό το βασικό προϊόν, η ομάδα της Syncbnb έχει χτίσει μια σειρά από άλλα πολύ χρήσιμα εργαλεία όπως team management, website builder, booking engine, revenue booster, booking analytics και άλλα που βοηθούν τους hosts να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες και να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα κρατήσεις και πελάτες.

Σήμερα η Syncbnb έχει 1300 πελάτες σε 87 χώρες. Ο μέσος χρόνος παραμονής ενός πελάτη στην πλατφόρμα είναι 33 μήνες, ενώ ο μέσος αριθμός καταλυμάτων ανά πελάτη είναι λίγο πάνω από τρία. 

Όπως οι περισσότερες τεχνολογικές startups και η Syncbnb ξεκίνησε από μια προσωπική ανάγκη. Ο Αλέξανδρος είχε το εξοχικό του σε 6-7 κανάλια και προσπαθούσε να βρει τρόπο να συγχρονίσει τα ημερολόγια αξιόπιστα. Είχε δοκιμάσει πολλές υπηρεσίες και οτιδήποτε υπήρχε ήταν ή πολύ ακριβό (γιατί απευθυνόταν σε μεγάλες εταιρείες διαχείρισης) ενώ όσα ήταν προσιτά σε τιμή δεν λειτουργούσαν σωστά και του έρχονταν συνέχεια διπλοκρατήσεις: «Κάποια στιγμή ο κόμπος έφτασε στο χτένι και αποφάσισα να πάρω τον νόμο (και την τύχη) στα χέρια μου και να φτιάξω την Syncbnb με τον Πέτρο Ζιώγα (συνιδρυτής)». 

Ο Αλέξανδρος, παρ’ότι σπούδασε διερμηνεία/μετάφραση τον κέρδισε από πολύ νωρίς ο χώρος της τεχνολογίας και του Internet, στην αρχή ως χομπίστα και στην συνέχεια επαγγελματικά. Βρίσκεται σε εταιρείες του χώρου από πολύ νωρίς (1995) και έχει εργαστεί ως web designer, web developer, project manager, online marketer και άλλες θέσεις σε εταιρείες όπως Groovy Net, Medisign, Hellasnet, Forthnet, Viva και τώρα στη Syncbnb.

Ποιος είναι ο άνθρωπος που βοήθησε καταλυτικά στην ανάπτυξη του προϊόντος;

«Η προφανής απάντηση είναι ο co-founder και CTO της Syncbnb Πέτρος Ζιώγας, που έχει αναλάβει στην αρχή μόνος του και στην συνέχεια με την ομάδα του την υλοποίηση της πλατφόρμας μας φτιάχοντας κάτι που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο σε τέτοιο επίπεδο ποιότητας και σταθερότητας. Επειδή όμως υποψιάζομαι ότι ρωτάς για κάποιον εκτός εταιρείας, θα έλεγα πως οι πρώτοι beta πελάτες μας το 2017 ήταν καθοριστικής σημασίας στην εξέλιξη του προϊόντος και τον καθορισμό των πιο σημαντικών features. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακόμα και σήμερα πελάτες μας και βοηθούν συχνά με ιδέες και προτάσεις για βελτίωση και εξέλιξη του προϊόντος».

Γνωρίζοντας ότι το νούμερο ένα πράγμα που «ψηφίζει» ένας επενδυτής είναι η ομάδα, ο Αλέξανδρος, ιδιαίτερα περήφανος για την ομάδα που έχουν φτιάξει, τονίζει: «Όποιον startupper να ρωτήσεις θα σου πει ότι έχει την καλύτερη ομάδα του κόσμου. Με μας όμως ισχύει. Ακολουθούμε ευλαβικά το δόγμα “hire slow, fire fast” φροντίζοντας κάθε μέλος της ομάδας να δένει αρμονικά με την κουλτούρα μας και να είναι A player. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί να δοκιμάσουμε και 3 ανθρώπους σε μια θέση μέχρι να βεβαιωθούμε ότι είναι ο κατάλληλος. Σήμερα η Syncbnb απαρτίζεται από 13 full time εργαζόμενους εκ των οποίων οι 10 βρίσκονται στην Ελλάδα και 3 στο εξωτερικό, και 7 part time συνεργάτες για testing, quality assurance και άλλες δουλειές. Η ομάδα μας είναι το πιο σημαντικό asset μας, και ως τέτοιο το αντιμετωπίζουμε. Χωρίς την ομάδα που έχουμε φτιάξει, δεν θα είχαμε καταφέρει να υλοποιήσουμε με τόση επιτυχία το πλάνο επιβίωσης για το covid-stricken 2020 και να κοιτάμε το 2021 με τόση αισιοδοξία. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο, οι 10 μήνες με Covid από τον Μάρτιο ως τώρα ήταν οι πιο δημιουργικοί στην πορεία μας. Σε αυτό έχουν συμβάλει πολλοί λόγοι. Αρχικά το προφανές: λιγότερες κρατήσεις σημαίνουν μικρότερη ανάγκη για customer support που μας άφησαν πιο πολύ χρόνο να ασχοληθούμε με τον προϊόν και την βελτίωση των διαδικασιών μας. Η μείωση του τζίρου, αν και μικρότερη από ότι φοβόμασταν αρχικά, σήμαινε πως χρειάστηκε να σκεφτούμε δημιουργικούς τρόπους να καλύψουμε το χαμένο εισόδημα ώστε να μην χρειαστεί να φύγει κανένα μέλος της ομάδας. Αυτά και άλλα πολλά, τα κατέγραψα σε ένα άρθρο αναλύοντας όλες τις κινήσεις που κάναμε για να επιβιώσουμε το 2020 και να είμαστε έτοιμοι να διαπρέψουμε το 2021».

Το πρώτο πράγμα που θα διόρθωνες στον ελληνικό τουρισμό;

«Παρ’ότι μεγάλο μέρος του ελληνικού τουρισμού βασίζεται σε κρατικά και κοινοτικά κονδύλια (βλέπε ΕΣΠΑ) με τα οποία έχουν χτιστεί ξενοδοχειακές μονάδες, ξενώνες και εποχικά καταλύματα, η εξάρτηση αυτή έχει οδηγήσει πολλούς έλληνες επιχειρηματίες να μην σκέφτονται δημιουργικά για την εξεύρεση λύσεων σε δύσκολες καταστάσεις. Έχουν καλομάθει τόσα χρόνια και νιώθουν σε μεγάλο βαθμό ότι τους οφείλονταν όσα είχαν και αισθάνονται “ριγμένοι” για ό,τι χάνουν. Τους βολεύει να ρίχνουν αλλού το βάρος των ευθυνών και να κατηγορούν τους πάντες εκτός από τον εαυτό τους. Αντί να κάτσουν και να σκεφτούν δημιουργικά για να βρουν λύσεις στα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν, μεμψιμοιρούν και δέχονται με ηττοπάθεια τα όποια προβλήματα. Προφανώς αναφέρομαι κυρίως σε pro covid εποχές, αν και έχω δει επιχειρηματίες του τουρισμού να αντιμετωπίζουν με πολύ μεγαλύτερη δημιουργικότητα από άλλους ακόμα και την σημερινή, ζοφερή πραγματικότητα. Πιστεύω ειλικρινά πως αν τους έβαζες όλους αυτούς να περάσουν από μία Σχολή για Startups θα μάθαιναν να αντιμετωπίζουν πολύ καλύτερα τις δυσκολίες και τα προβλήματα, θα σκεφτόντουσαν πολύ πιο δημιουργικά, και όλο αυτό θα οδηγούσε σε μια νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό».

Ελληνικός τουρισμός
Μεγάλο μέρος του ελληνικού τουρισμού βασίζεται σε κρατικά και κοινοτικά κονδύλια (βλέπε ΕΣΠΑ) κάτι που έχει οδηγήσει πολλούς έλληνες επιχειρηματίες να μην σκέφτονται δημιουργικά. © Shutterstock

Τι άλλαξε στον τουρισμό ο Covid19;

«Πέραν της προφανούς (και πρωτοφανούς) πτώσης του τζίρου, έδειξε καθαρά σε όλους πως τίποτα δεν είναι δεδομένο. Έκανε πολύ κόσμο να μάθει να σκέφτεται διαφορετικά, που είναι καλό πράγμα, και σε πολλές περιπτώσεις έδειξε πως οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν επιχειρήσεις στον τουρισμό να μετριάσουν τις απώλειες τους και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Ουδέν κακόν αμιγές καλού». 

Τι ψάχνει ο έλληνας τουρίστας και τι ο ξένος;

«Και οι δύο κατηγορίες ψάχνουν το ίδιο πράγμα: best value for money. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει και ανεβαίνει και το κριτήριο του local experience – να νιώσεις δηλαδή λιγότερο τουρίστας και περισσότερο ντόπιος όπου πας – σε αυτό έχει συμβάλει τα μέγιστα η φιλοσοφία του Airbnb. Από τον Μάρτη και μετά βλέπουμε επίσης μια έντονη μεταστροφή σε staycations – δηλαδή κρατήσεις μεγάλης διάρκειας σε κοντινούς προορισμούς εκτός πόλης – αλλά αυτό στο εξωτερικό, όχι στην Ελλάδα τόσο. Επίσης το καλοκαίρι ενώ όλες οι κατηγορίες ακινήτων είχαν μεγάλη πτώση, υπήρξε μια κατηγορία που είχε άνοδο: βίλες με πισίνα κοντά σε πόλεις». 

Η δυσκολότερη στιγμή της Syncbnb τη φετινή δύσκολη χρονιά ήταν: «να βλέπουμε πελάτες να κλείνουν καταλύματα και επιχειρήσεις λόγω Covid. Οι πιο προνοητικοί είχαν δημιουργήσει ένα μαξιλάρι ασφαλείας και θα επανέλθουν το 2021. Κάποιοι δυστυχώς θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν από την βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά αυτό ίσως να είναι και για καλό, ιδίως σε περιοχές με πολύ μεγάλη υπερπροσφορά όπως ήταν το κέντρο της Αθήνας. Όμως πολλοί πελάτες μας κατάφεραν χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το channel manager, το website builder και το revenue booster να ανακτήσουν μεγάλο μέρος των χαμένων εσόδων τους και τελικά να επιβιώσουν το 2020 – φέρνοντας τους σε πολύ πιο ισχυρή θέση εκκίνησης για το 2021 – και αυτό είναι η μεγαλύτερη χαρά για εμάς στην Syncbnb».

Ποια τα επόμενα βήματά σας;

«Από την μέρα που δημιουργήθηκε η Syncbnb είχε μόνο έναν και ξεκάθαρο στόχο: Να γίνει ο νο1 channel manager στην βραχυχρόνια μίσθωση παγκοσμίως. Είναι ένας στόχος δεκαετίας, και έχουμε ήδη καλύψει τα πρώτα 3 προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία στο μυαλό μου πως είναι ένας απολύτως εφικτός στόχος, και είναι στο χέρι μας να τον χάσουμε – ή να τον κερδίσουμε».

Μία πρόβλεψη για το μέλλον του πλανήτη;

«Είμαι φύσει αισιόδοξος και δεν θα μπορούσα παρά να προβλέψω πως όλα θα γίνουν καλύτερα, και πως ακόμα και γεγονότα όπως η πανδημία είναι απλά καταλύτες και επιταχυντές ώστε να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος».

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΙΑ STARTUP ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ

Κάπου εδώ θέλω να προχωρήσουμε λίγο βαθύτερα και να δούμε και λίγα παραπάνω πράγματα για τη Syncbnb που αποτελεί κατά τη γνώμη μου, μία από τις ελληνικές startups που θα μας απασχολήσει αρκετά τα επόμενα χρόνια. Ενας από τους λόγους είναι και το ακαταμάχητο customer support που έχει στρατηγικά αποφασίσει η εταιρεία να παρέχει σε πελάτες και μη. Είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό και προς τούτο, αφήνω τον Αλέξανδρο Καραβίτη να μας εξηγήσει: «Είναι πολύ απλό: να αντιμετωπίζεις κάθε πελάτη σαν να ήταν ο μοναδικος σου πελάτης. Είναι μια φιλοσοφία που έχουμε ενστερνιστεί από την πρώτη μέρα στην Syncbnb και είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας για ανάπτυξη. Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, αλλά για να κάνεις scale πρέπει πολλές φορές να κάνεις πράγματα που δεν κάνουν scale, όπως αυτό. Ο Paul Graham, ιδρυτής του Y Combinator, του πιο διάσημου startup accelerator στον κόσμο, είχε πει κάποτε στον Brian Chesky της Airbnb: Καλύτερα να έχεις 100 πελάτες που σε λατρεύουν, παρά 1000 που απλά σε συμπαθούν. Ο λόγος είναι απλός: Αυτοί οι 100 πελάτες θα σου φέρουν άλλους 10 ο καθένας, ενώ αυτοί που “απλά σε συμπαθούν” δεν θα σου φέρουν κανέναν». 

«Είναι πολύ απλό: να αντιμετωπίζεις κάθε πελάτη σαν να ήταν ο μοναδικος σου πελάτης». © Syncbnb

Ποιος είναι ο ορισμός της startup για σένα; Πιο συγκεκριμένα: Τι κάνεις διαφορετικά στη Syncbnb από ό,τι θα το έκανες σε κάποια προηγούμενη δουλειά στην οποία ήσουν απλός εργαζόμενος;

«Πριν την Syncbnb ήμουν συνέταιρος για 10 χρόνια στο Viva Wallet, έναν οργανισμό από τον οποίο αποχώρησα όταν πλέον ήμασταν 200+ άνθρωποι. Πριν από αυτό ήμουν υπάλληλος στην Forthnet για 8 χρόνια, περνώντας από διάφορες θέσεις, διευθυντικές και μη. Η βασική διαφορά τώρα στην Syncbnb από τα πρώτα χρόνια στο Viva είναι ότι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε τώρα είναι παγκόσμιο, με πελάτες σε 87 χώρες, και με ένα αρκετά εξειδικευμένο προϊόν. Στο Viva απευθυνόμασταν – τουλάχιστον μέχρι το 2016 που αποχώρησα – στο εγχώριο κοινό, αλλά με μια ευρεία γκάμα B2C προϊόντων (travel, ticketing, telephony, insurance etc). Σε σχέση με την Forthnet τώρα, στην οποία ήμουν υπάλληλος, η βασική διαφορά είναι ότι τώρα πρέπει να ασχολούμαι καθημερινά με όλα τα aspects της εταιρείας, από το design μέχρι τα λογιστικά και από το development μέχρι τα sales, ενώ εκεί ήμουν focused κάθε φορά σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο – αλλιώς σαν ιδιοσυγκρασία δεν είχα μεγάλες διαφορές».

Αλλά για να απαντήσω τώρα στην ερώτηση “Τι σημαίνει startup” θα ξεκινήσω με τον επίσημο ορισμό και θα πω μετά πως το βιώνω εγώ. Startup λοιπόν είναι μια εταιρεία που κατά κανόνα είναι νέα σε ηλικία, απευθύνεται ή μπορεί εν δυνάμει να απευθυνθεί σε ένα παγκόσμιο κοινό, έχει στον πυρήνα της μια καινοτομία (είτε τεχνολογική, είτε εμπορική) και μπορεί να μεγαλώνει σε πελάτες και τζίρους με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από ότι πρέπει να μεγαλώνει σε υπαλλήλους.

Εμείς στην Syncbnb το βιώνουμε περισσότερο ως μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε τεχνολογία που αυτοματοποιεί εργασίες που ως τώρα χρειάζονταν πολύ χρόνο και προσοχή, και να το κάνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε στον κόσμο, με την ελάχιστη δυνατή ανθρώπινη παρέμβαση από πλευράς μας». 

Τι γνώσεις πήρες κατά τη διάρκεια που τρέχετε τη Syncbnb και καταλαβαίνεις ότι χωρίς αυτές, ίσως η Syncbnb δεν θα υπήρχε;

«Είναι η πρώτη φορά που χρειάστηκε να ασχοληθώ με λογιστικά θέματα σε κάποια εταιρεία, και ανακάλυψα πόσο πολύ μπορεί απλές φαινομενικά επιλογές να επηρεάσουν την πορεία μιας εταιρείας. Επειδή όταν ξεκίνησε η Syncbnb ξέραμε ότι θέλαμε να φτιάξουμε ένα παγκόσμιο προϊόν, πήραμε την απόφαση να συστήσουμε εταιρεία στο εξωτερικό. Είχαμε πολλές επιλογές αλλά καταλήξαμε στην Αμερική για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων ότι θέλαμε μελλοντικά να απευθυνθούμε σε US venture capital funds για χρηματοδότηση και το να έχεις εταιρεία στο Delaware είναι πολύ σημαντικό κριτήριο. Στην συνέχεια, έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα ανοίξουμε υποκατάστημα ή θυγατρική στην Ελλάδα για να προσλάβουμε τους πρώτους μας υπαλλήλους, και πέρασα πολλές εβδομάδες ψάχνοντας για να καταλήξω αν θα είναι θυγατρική ή υποκατάστημα. Στην καθημερινότητα, αποφάσεις όπως το αν θα προσλάβεις κάποιον συνεργάτη με μπλοκάκι ή με μισθό μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη επιλογή για πολλούς λόγους. Όλα αυτά είναι πράγματα που τα έμαθα μόνο με συνεχείς δοκιμές και αποτυχίες στην Syncbnb, αλλά και με την πολύτιμη βοήθεια φίλων και συνεργατών, που αποδείχθηκε καθοριστικής σημασίας για την λειτουργία και την επέκτασή μας».

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More