«Στον αέρα» οι μέχρι πρότινος περιζήτητοι πιλότοι

«Στον αέρα» οι μέχρι πρότινος περιζήτητοι πιλότοι

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η νέα κανονικότητα, όπως διαμορφώνεται μετά την έλευση της παγκόσμιας πανδημίας του Covid –19, έχει δημιουργήσει καινούργια δεδομένα για τις αεροπορικές εταιρίες και ιδιαίτερα για τους νέους πιλότους.

Πριν την πανδημία οι πιλότοι είχαν τεράστια ζήτηση, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες ανησυχούσαν για το γεγονός ότι δεν θα ήταν σε θέση να «αναπληρώσουν» τους αρχαιότερους πιλότους αρκετά γρήγορα.

Τώρα, φαίνονται αναγκασμένες από τις υφιστάμενες συνθήκες να μειώσουν τις ώρες πτήσης, ή ακόμη και να απολύσουν εργατικό προσωπικό.

Μεγαλύτερο κίνδυνο φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι «νέοι» πιλότοι.

Το παράδειγμα του Τζόσουα Γουάινστιν

Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν σημειώσει μείωση 75% σε σχέση με πέρσι. Η ανάκαμψη αναμένεται να είναι αργή, λόγω των συνεχών απαγορεύσεων, αλλά και της απρόβλεπτης φύσης της πανδημίας. Στην πραγματικότητα, όσο ο φόβος συνεχίζει να υφίσταται, τα αεροπορικά ταξίδια θα γίνονται ολοένα και λιγότερο ελκυστικά.

Ο Τζόσουα Γουάινστιν.
Ο Τζόσουα Γουάινστιν. © Facebook/Joshua Weinstein

Το όνειρο ζωής του Τζόσουα Γουάινστιν ήταν να γίνει πιλότος αεροπορικών εταιρειών. Τα στάδια που πέρασε μέχρι να τα καταφέρει, αλλά και η κατάσταση που σήμερα καλείται να αντιμετωπίσει, καταδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πορεία που καταγράφει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια.

Οταν το 2002 μπαίνει στο κολέγιο, η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε κρίση, οπότε επιλέγει να γίνει δάσκαλος μέσης εκπαίδευσης. Η αγάπη του, όμως, τον οδηγεί να ξοδέψει χιλιάδες δολάρια για να κάνει ερασιτεχνικές πτήσεις στον ελεύθερο του χρόνο. Το 2018, παρακινούμενος από την τεράστια ζήτηση για επαγγελματίες πιλότους, αποφασίζει να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Ξεκινάει να εκπαιδεύεται στην Express Jet, η οποία πραγματοποιεί περιφερειακές πτήσεις για την American Airlines.

Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, είναι ιδιαίτερα σύνηθες φαινόμενο, αεροπορικές σχολές και εταιρίες να παρακινούν ανθρώπους, όπως ο Γουάινστιν να γίνουν πιλότοι.

Οι εταιρείες ήταν ιδιαίτερα ανήσυχες για μία επερχόμενη έλλειψη σε επαγγελματίες πιλότους, η οποία σε συνδυασμό με τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αεροπορικών πτήσεων, τις ωθεί να λάβουν σοβαρά μέτρα για να εξασφαλίσουν μία σταθερή προσφορά εργαζομένων.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο, τον Μάιο η Express Jet αποφασίζει να σταματήσει την εκπαίδευση του Γουάνστιν, καθώς και πολλών άλλων νέων εκπαιδευόμενων πιλότων. Ηταν μία εξέλιξη που δεν προκαλεί έκπληξη, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψιν την κατάσταση της αγοράς.

Οι προσλήψεις σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες έχουν «παγώσει». Παράλληλα, οι «κολοσσοί» του κλάδου προσανατολίζονται σε πολύ σημαντικές περικοπές, ιδιαίτερα σε περίπτωση που οι πωλήσεις εισιτηρίων παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Οι περικοπές θα προσανατολιστούν κυρίως στους νέους πιλότους.

«Υπάρχει αβεβαιότητα, δεν ξέρουμε τι θα ακολουθήσει».

Μία τακτική που ακολουθούν αρκετές εταιρίες, είναι η προσφορά «προσωρινών πακέτων εξαγοράς» σε αρκετούς εργαζομένους τους. Τους προσφέρουν μερική αμοιβή, προνόμια ή ακόμη και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, προκειμένου να εγκαταλείψουν την εταιρία τους προσωρινά ή μόνιμα.

«Το χειρότερο πράγμα αυτήν τη στιγμή είναι, ότι το μοναδικό που γνωρίζουμε είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει τίποτα», τονίζει ο Γουάινστιν. «Υπάρχει αβεβαιότητα, δεν ξέρουμε τι θα ακολουθήσει».

Ο αεροπορικός κλάδος αντιμετωπίζει διαχρονικά υψηλές διακυμάνσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε παρόμοιες κρίσεις που προέκυψαν μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2001, αλλά και τη μεγάλη ύφεση.

Πιλότοι περπατούν εντός αεροδρομίου με τις αποσκεύες τους.
«Το χειρότερο πράγμα αυτήν τη στιγμή είναι, ότι το μοναδικό που γνωρίζουμε είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει τίποτα», τονίζει ο Γουάινστιν. «Υπάρχει αβεβαιότητα, δεν ξέρουμε τι θα ακολουθήσει». © Shutterstock

«Κάνουμε αυτή τη δουλειά επειδή την αγαπάμε»

Oπως αναφέρει η Λίζα Αρτσιμπαλντ, πιλότος της Delta και εθελόντρια της Αεροπορικής Πιλοτικής Eνωσης “Delta Master Executive Council”, « γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει τα πάνω του και τα κάτω του. Κάνουμε όμως αυτή τη δουλειά επειδή την αγαπάμε».

Ετσι και σήμερα, οι νεοσύλλεκτοι πιλότοι που παρακινούνται μαζικά τα προηγούμενα χρόνια να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα, βρίσκονται στο επίκεντρο μίας εκ των σοβαρότερων κρίσεων των τελευταίων δεκαετιών.

Οι προσωπικές και οικονομικές θυσίες που χρειάζεται να κάνουν για να εξασφαλίσουν «μία θέση στους αιθέρες» είναι τεράστιες. Ξοδεύουν χρόνια σε εξαντλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα διαπιστευτήρια. Το κόστος μπορεί να φτάνει ακόμη και τα 100 χιλιάδες δολάρια, ενώ οι αρχικοί μισθοί σε περιφερειακές αεροπορικές εταιρίες ξεκινούν από 30 χιλιάδες δολάρια σύμφωνα με τον οργανισμό Future & Active Pilot Advisors.

Ανεξαρτήτως όμως από το ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα, ο Γουάινστιν θεωρεί πως η προσπάθειά του άξιζε τον κόπο.

«Εχω καταφέρει πολύ σημαντικά πράγματα, κατάφερα να ενταχθώ σε μία αεροπορική εταιρία και να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα», τονίζει. «Οπότε ένα κομμάτι μέσα μου μου λέει να μην μετανιώνω για τίποτα, γιατί έβαλα έναν στόχο στο μυαλό μου και τον κατάφερα».

με πληροφορίες από New York Times

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More