Οι αφορισμοί* του G. Bruce Boye
Photo Credits: monopeto.gr

Οι αφορισμοί* του G. Bruce Boye

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τα αποφθέγματα του συγγραφέα για το κλασικό στιλ και πώς κατακτάται. Ένας ποιητικός οδηγός για τη sprezzatura, τη μόδα και τη ζωή, από τον άνθρωπο που έγραψε, μεταξύ άλλων, το διαχρονικό βιβλίο True Style: The History & Principles of Classic Menswear

* Ένας αφορισμός είναι ένα σύντομο, έξυπνο ρητό, στόχος του οποίου είναι να εκφράσει μια γενική αλήθεια (σύμφωνα με το λεξικό του Cambridge).

Ο G. Bruce Boyer συγκαταλέγεται στους σπουδαιότερους συγγραφείς βιβλίων για την κλασική ανδρική ένδυση. Παρέα με τον άλλον γίγαντα του είδους, τον Alan Flusser, μοιράζονται τη μοναξιά της κορυφής στο μικρό βουνό που λέγεται διαχρονικό στιλ. Μεταξύ μας, προτιμώ λίγο παραπάνω τα κείμενα του Boyer από τα «τεχνοκρατικά» του Flusser. Το γεγονός ότι ο Boyer είναι καθηγητής αγγλικής λογοτεχνίας, ότι δεν χρησιμοποιεί τόσο τις εικόνες όσο τον γραπτό λόγο για να αποδώσει τα νοήματά του, αλλά και το δικό του προσωπικό στιλ τον «ανεβάζουν» ένα σκαλί πιο πάνω στα δικά μου μάτια.

Γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1941, εγκατέλειψε την ακαδημαϊκή καριέρα του για να ακολουθήσει το πάθος του για το κλασικό στιλ και εργάστηκε ως συντάκτης στα μεγαλύτερα έντυπα του είδους, όπως το GQ και το Esquire, πριν αναλάβει αρχισυντάκτης του Town & Country: του παλαιότερου περιοδικού της Αμερικής, το οποίο κυκλοφορεί αδιάλειπτα από το 1846. Έχει γράψει εκατοντάδες κείμενα καθώς και τα βιβλία:

• Elegance: A Guide to Quality in Menswear (1985)

• Eminently Suitable (1990)

• Fred Astaire Style (2004)

• Rebel Style (2006)

• Gary Cooper – Enduring Style (2011)

• True Style: The History & Principles of Classic Menswear (2015)

Χαριτολογώντας, είχε πει σε μια συνέντευξή του ο Boyer: «Υπάρχουν δύο είδη τρέλας: αυτή που σε κάνει να νομίζεις ότι είσαι ο Ναπολέων και αυτή που σε κάνει να νομίζεις ότι μπορείς να αγοράσεις ένα καλό κοστούμι τσάμπα.» Ο γηραιός, πλέον, συγγραφέας έχει απόλυτο δίκιο. Άλλωστε, πάντα ήταν «ιεροκήρυκας» της επένδυσης και όχι της κατανάλωσης. «Προϋπόθεση για κάθε αγορά πρέπει να είναι η μακροχρόνια δέσμευση» υποστηρίζει σε κάθε ευκαιρία. Γι’ αυτό και είναι κατηγορηματικός απέναντι στη μόδα: «Η μόδα και το στιλ είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Στις μέρες μας, η μόδα είναι η επιχειρηματική δραστηριότητα πώλησης ρούχων. Το στιλ είναι η ατομική εξέλιξη διαμόρφωσης προσωπικού γούστου. Οποιοσδήποτε διαθέτει χρήματα μπορεί, ανά πάσα στιγμή, να αγοράσει μόδα. Το στιλ πρέπει να το μελετήσεις για να το αποκτήσεις. Εξευγενίζεται και αυτοδιαμορφώνεται. Δεν θα το βρεις στις βιτρίνες.»

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο monopeto.gr

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More